Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond gaat niet opzij

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

hond gaat niet opzij

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn hond is al een keer door een fietser omvergereden, door een jogger door mensen en stoelen....

Ik ben altijd wel voorzichtig met hem geweest als pup, hetgeen betekent dat ik dus opzij ging, voor het kleine lummeltje

Nu gaat ie niet opzij, als er een stevige man in huis is die gewoon doorloopt, betekent dit dus dat ie niet opzij gaat
Hij is al een keer geschrokken maar dit helpt niet

Zo ook met fietsen auto's alles
Hij denkt dat alles voor hem opzij gaat, dat de wereld van hem is :denken:

Tijdens wandelen met meerdere erg lastig, hij kan heel dicht tegen iemand aangaan lopen
Bij de fiets hetzelfde, gaat ie soms heel dicht tegen de fiets aanlopen, ook niet erg veilig
Bij behendigheid is het ook oppassen dat ik niet op hem ga staan

Wat zouden jullie hiermee doen?
Is dit hopeloos en moet ik hier maar rekening mee houden?
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Heeft jouw hond ook een naam?? Ik zie overal: mijn hond....en nergens een naam :19:
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Nee is naamloos :mrgreen: :smile:
Gonny
Zeer actief

AnneMarie schreef:Nee is naamloos :mrgreen: :smile:

dat verklaart waarom hij dan niet aan de kant gaat....hij heeft geen idee wie hij is....
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

tsja als mijn honden echt in de weg lopen dan krijgen ze een knietje en dat ligt er dan aan hoe hard dat knietje is.
Mijn reu heeft een periode gehad dat hij dacht King of the World te zijn en dat hij ons aan zn laars kon lappen. Als hij dan dus in de weg liep of mij omver probeerde te denderen dan kreeg hij een beste knie....en dan wist hij het weer.

Ik heb op dinsdag en donderdag een labrador reutje die nu in de pubertijd zit; die komt aanstormen en ramt je zo tegen je benen...dat was ook 2x even onze knie naar voren en het was over.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als er een fietser ofzo aankomt kun je 'hond' ook bij je roepen zodat anderen er geen last van hebben. :denken: Spike is ook niet onder de indruk als ik hem laat lopen en er komt een auto of fiets aan. Maar dan is het mijn taak om ze bij me te houden.

En hier in huis gaan ze maar gewoon opzij voor mij, ook toen ze klein waren. De mens staat hoger hoor, ze moeten voor jou opzij, niet andersom.
Gonny
Zeer actief

Daisy@ schreef:Als er een fietser ofzo aankomt kun je 'hond' ook bij je roepen zodat anderen er geen last van hebben. :denken: Spike is ook niet onder de indruk als ik hem laat lopen en er komt een auto of fiets aan. Maar dan is het mijn taak om ze bij me te houden.

En hier in huis gaan ze maar gewoon opzij voor mij, ook toen ze klein waren. De mens staat hoger hoor, ze moeten voor jou opzij, niet andersom.

hoe kan ze hem nou roepen als hij geen naam heeft....
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

estelle schreef:tsja als mijn honden echt in de weg lopen dan krijgen ze een knietje en dat ligt er dan aan hoe hard dat knietje is.
Mijn reu heeft een periode gehad dat hij dacht King of the World te zijn en dat hij ons aan zn laars kon lappen. Als hij dan dus in de weg liep of mij omver probeerde te denderen dan kreeg hij een beste knie....en dan wist hij het weer.

Ik heb op dinsdag en donderdag een labrador reutje die nu in de pubertijd zit; die komt aanstormen en ramt je zo tegen je benen...dat was ook 2x even onze knie naar voren en het was over.

:N: dat hoef ik bij Boris niet te proberen als hij aan komt stormen, daar spring ik voor aan de kant hoor! :mrgreen:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Gonny schreef:
estelle schreef:tsja als mijn honden echt in de weg lopen dan krijgen ze een knietje en dat ligt er dan aan hoe hard dat knietje is.

:N: dat hoef ik bij Boris niet te proberen als hij aan komt stormen, daar spring ik voor aan de kant hoor! :mrgreen:
uhmmm nee bij een dog is dat wat lastig haha. Alhoewel....goed timen...
Gonny
Zeer actief

estelle schreef:
Gonny schreef:

uhmmm nee bij een dog is dat wat lastig haha. Alhoewel....goed timen...

ja hahaha maar daar is Gonny niet zo'n ster in... :mrgreen: En het moet ook hoger hé...anders raak ik alleen poot....en dan struikeld Boris misschien.....een sprongetje naar links of rechts is veiliger denk ik! :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja precies :wink:

De dag moet toch nog komen dat ik opzij ga voor mijn hond hoor :eek: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Gonny schreef:
Daisy@ schreef:Als er een fietser ofzo aankomt kun je 'hond' ook bij je roepen zodat anderen er geen last van hebben. :denken: Spike is ook niet onder de indruk als ik hem laat lopen en er komt een auto of fiets aan. Maar dan is het mijn taak om ze bij me te houden.

hoe kan ze hem nou roepen als hij geen naam heeft....
Hihi, nee, das waar ook.
"Hé jij hond, opzij"

Wat een gedoe. Ik heb gewoon altijd voorrang hier in huis! :mrgreen:
Spike probeert het wel eens om me omver te duwen,als hij door het dolle is. Maar dan duw ik nog net ff harder terug... en dan snapt hij het opeens weer :mrgreen:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Boris heeft die neiging ook regelmatig. Zelfs om naar fietsers toe te lopen.
Binnen krijgt hij gewoon een knietje en weet nu heel goed dat hij weg moet uit het deurgat als iemand er langs wil gaan :ok:
En bij fietsers? als hij in zo'n bui is, dan lijn ik hem altijd aan, maar nu kent hij het commando "in de berm" en het commando "wachten" heel goed en kan ik hem zo stil zetten. Ook armgebaren doen het goed.

Gewoon dus nog veel oefeningen doen met "hond" en alles duidelijk maken!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”