Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rollen na het zwemmen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sita
Zeer actief

Rollen na het zwemmen

Ongelezen bericht door Sita »

Wat mij opvalt is dat wanneer Sita uit het water komt, ze zich eerst lekker uitschud en daarna over de grond gaat rollen. Is dit om verder af te drogen of iets anders?

Hoop dat jullie dit kunnen beantwoorden.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Britt doet dat eigenlijk nooit maar de rolt sowieso niet zo vaak. Bram gaat nooit echt zwemmen tot nu toe maar houdt wel van rollen.
Benji, mijn vorige hond, ging wel zwemmen en daarna inderdaad lekker rollen en het gras en in het zand.
Wij noemen het wel afdrogen maar of het bewust is om droog te worden, geen idee?
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Mogelijk dat een drogere vacht gewoon comfortabeler is en het dus zelfbelonend gedrag is. Jari deed dit ook altijd. Op het strand zocht ie dan de overgang van het harde naar zachte/losse zand op en ging daar liggen rollen. Ook op gras rolde hij altijd graag. Daardoor was ie altijd een stuk sneller droog dan Tagor die zich alleen uitschudt als ie heeft gezwommen.
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Belle gaat ook na het "zwemmen" het liefst in het zand rollen. Als er geen zand is doet ze het trouwens niet. Ze wil denk ik gewoon een zandbak thuis, want door dat natte rollen blijft het zand goed plakken zodat het lekker mee naar huis komt :mrgreen:
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Belle schreef:Belle gaat ook na het "zwemmen" het liefst in het zand rollen. Als er geen zand is doet ze het trouwens niet. Ze wil denk ik gewoon een zandbak thuis, want door dat natte rollen blijft het zand goed plakken zodat het lekker mee naar huis komt :mrgreen:
Ja, die zandbak heb ik hier ook regelmatig :mrgreen:

Maar op het gras doet Sita het ook :19:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

dat water jeukt gewoon.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Billy doet 't ook altijd na het zwemmen ('t liefs natuurlijk door pikzwart zand of aarde :wink: ) en ik heb altijd het idee dat 'ie dat doet uit vrolijkheid/zich fijn voelen... Hij maakt er ook altijd enorme kreun- en steun geluiden bij! :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Volgens mij is het gewoon een lekker gevoel. Ze heeft lol, een natte vacht en gaat even lekker lopen rollen ter vermaak.

Of kan dat niet?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Als Noa onder de douche is geweest hoef ik echt niet met een handdoek aan te komen om haar af te drogen; ze regelt dat zelf :pffff: en rolt als een wezenloze over de uitgespreide handdoeken.

Als ze heeft gezwommen rolt ze ook in het zand, gras, schelpen of droge aarde... :19: :mrgreen:

Ik vermoed toch dat het te maken heeft met de hondse manier van afdrogen, dat rollen...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

De hond van een kennis uit het park heeft een andere manier van afdrogen. Na het zwemmen schudt hij zich eerst uit terwijl hij nog in het water staat (helpt dus weinig), daarna loopt hij naar zijn baasje toe en wrijft zich even flink langs haar benen :mrgreen:
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”