Tja, zo kun je het ook formuleren. Maar de uitkomst blijft hetzelfde.Ik ben trouwens niet tegen castratie. Ik ben tegen het aanpassen van een hond zodat je geen last meer van hem hebt.
Ik denk er over om mijn reu te laten castreren omdat ik vind dat zijn overdreven dominante instelling naar andere reuen ten koste gaat van zijn levensgeluk. Hij mag namelijk niet vaak genoeg los en moet onder strak appel wandelen terwijl hij daar de hond niet naar is. Hij wordt nu een dagje ouder en ik wil dat hij nog van zijn vrijheid kan genieten zolang hij daar de energie nog voor heeft.
Niet omdat het voor mij makkelijker is of omdat ik de deur niet achter mijn kont wil dichttrekken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
castreren
Moderator: moderatorteam
- sample
- Zeer actief
- sample
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Ik ben ook niet tegen castratie als het medi noodzakelijk is maar om deze rede voor dat een hond ook maar iets makeerd nee belachelijk
net als dat je bij een teefje bijna woord verplicht door de DA om haar te laten helpen
omdat ze wel eens iets zou kunnen krijgen
belachelijk
wij halen toch ook onze blindedarm er niet uit wand ja die kan wel eens ontsteken
net als dat je bij een teefje bijna woord verplicht door de DA om haar te laten helpen
omdat ze wel eens iets zou kunnen krijgen
belachelijk
wij halen toch ook onze blindedarm er niet uit wand ja die kan wel eens ontsteken
- Gittje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Er staat jammer genoeg niet in z'n medisch boekje wanneer Max jr. gecastreerd werd. In het asiel konden zij ons ook niet verder inlichten wat dat betreft. Hij werd op een leeftijd van 16 maanden naar het asiel gebracht en toen was ie al gecastreerd.nance schreef:...Ik vind toch dat je door moet zetten met die lange wandelingen en spelletjes. Weet je wanneer hij gecastreerd is? Als hij al een jaar in het asiel zat, zal dat niet net voor de adoptie gebeurd zijn.
Ik zou ander voer geven, misschien is vers een optie? Daar krijg je gezonde energie volle honden van....
Ik probeer z'n conditie wat bij te scherpen door hem naast de wandelingen ook wekelijks naast de fiets te laten lopen op een gezapig tempo. Het is een hond die veel externe prikkels en afleiding nodig heeft om actief & geïnteresseerd te blijven.
Qua voeding zal ik het vers voergedeelte (Duck) opdrijven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
wel een discussie, begrijpelijk, maar nauwelijks antwoord op de eerste door haar gestelde vraag;
Wat verandert er dan allemaal aan hem (hopelijk niet te veel, want hij is superlief).
Zijn jullie honden gecastreerd of zijn jullie daar tegen (en waarom dan?).
Mijn hond is gecastreerd om medische redenen.
Hij is nog superlief, aanhankelijk
een stuk rustiger!
minder eten geven want komt sneller aan, eet alles en heeft altijd trek
minder achter andere honden aan
vacht wordt 'vrouwelijker' in zijn geval heel dicht wollig dus houd hem kort anders snel klitten ed.
Voor tegen, ik zou een hond nooit zomaar castreren
tenzij er een reden voor is.
Overigens zijn alle hulphonden en blindegeleidehonden gecastreerd en in USA adviseren ze dit
heel jong al
daar ben ik dus NIET voor
het blijft een operatie
overigens, idd is er wat voor te zeggen wat wil de hond zegt,
honden zijn gedomesticeerd dus doe er niet al te dramatisch over
Maar je kan een slome hond krijgen
da's wel zo
Wat verandert er dan allemaal aan hem (hopelijk niet te veel, want hij is superlief).
Zijn jullie honden gecastreerd of zijn jullie daar tegen (en waarom dan?).
Mijn hond is gecastreerd om medische redenen.
Hij is nog superlief, aanhankelijk
een stuk rustiger!
minder eten geven want komt sneller aan, eet alles en heeft altijd trek
minder achter andere honden aan
vacht wordt 'vrouwelijker' in zijn geval heel dicht wollig dus houd hem kort anders snel klitten ed.
Voor tegen, ik zou een hond nooit zomaar castreren
tenzij er een reden voor is.
Overigens zijn alle hulphonden en blindegeleidehonden gecastreerd en in USA adviseren ze dit
heel jong al
daar ben ik dus NIET voor
het blijft een operatie
overigens, idd is er wat voor te zeggen wat wil de hond zegt,
honden zijn gedomesticeerd dus doe er niet al te dramatisch over
Maar je kan een slome hond krijgen
da's wel zo

Ik heb 2 teven, een gestereliseerde en intacte. Toen ik de oudste ophaalde, was ze al gestereliseerd (keizersnee, meteen alles eruit gehaald) ik kreeg haar 8 weken erna, toen haar pups wegwaren. Paar weken daarna werd ze een stuk feller naar andere honden. Of het nou komt door de castratie, of omdat ze zich aangepast heeft, dat blijft voor mij een raadsel.
ik heb ook een intacte teef, die op dit moment loops is. Ik merk weinig aan haar. Ja ze verliest bloed
Maar die 6 weken in het jaar zijn te overleven. En die 6 weken per jaar aan de riem en wat korter kan ook geen kwaad. Ze is wel wat rustigerals normaal, maar dat neemt wel weer toe
ikzelf ben er geen voorstander van. Ze hebben het niet voor niets, die loopsheid. Die van mij rolt er ook zo doorheen, dus helemaal geen reden om haar te stereliseren.
Dat er een verhoogde kans op baarmoederkanker is, tja ik weet dat zo net niet
Ze kunnen ook darmkanker krijgne, of een maagkanteling. Ik denk niet dat je dat kan voorkomen door ze te later castreren
ik heb ook een intacte teef, die op dit moment loops is. Ik merk weinig aan haar. Ja ze verliest bloed

ikzelf ben er geen voorstander van. Ze hebben het niet voor niets, die loopsheid. Die van mij rolt er ook zo doorheen, dus helemaal geen reden om haar te stereliseren.
Dat er een verhoogde kans op baarmoederkanker is, tja ik weet dat zo net niet

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Goh wat kort door de bocht weer...Martijn schreef:Ja, het wonder van de medische wetenschap. Ze kunnen steeds meer.stefanie schreef:Mykos is vrij jong gecastreerd. Hij had flink last van voorhuidontsteking. Volgens de DA zou castratie daar goed tegen helpen.
Weet je wat goed tegen teenschimmel helpt? Je poten laten amputeren.

Je mening veranderd wel als je een hond meemaakt die bijna elke maand een voorhuidonsteking heeft tot bloedens toe.
Die het uitjankt bij het plassen, die de bank niet meer op kan/wil springen van de pijn..
En ja uiteindelijk heb ik ook gekozen voor een castratie, en ja dit heeft onwijs goed geholpen!
Heeel af en toe heeft hij nog wat viezigheid aan zijn penis zitten, maar nooit meer zo erg als voor de castratie.
Het was voor mij wel een voorwaarde dat de operatie met gasnarcose werd gedaan omdat dit veel minder risico's meebrengt, en je kunt hier sneller ingrijpen mocht de hond ademhalingsproblemen oid krijgen.
Verder is mijn hondje niet echt veranderd, hij is nog net zo vrolijk en levenslustig als voorheen.
Hij is nog steeds de baas, en laat zich nog steeds niet de kaas van t brood eten.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
de mijne heeft het ook af en toe, even schoonmaken en het gaat weer maanden of jaren goed. Zo lang het hierbij blijft blijft mijn reu een echte reu en wordt hij echt niet geopereerd. Het zou idd. anders zijn als het echt een medisch probleem wordt dan kan het niet anders en moet het maar. Maar tegenwoordig zijn een paar druppels al voldoende om hem maar te castereren want je zou maar moeten poetsen snap je het? Net als het castreren van een teef want die loopsheid is zo lastig...janus-powerrr schreef:Goh wat kort door de bocht weer...Martijn schreef:Ja, het wonder van de medische wetenschap. Ze kunnen steeds meer.stefanie schreef:Mykos is vrij jong gecastreerd. Hij had flink last van voorhuidontsteking. Volgens de DA zou castratie daar goed tegen helpen.
Weet je wat goed tegen teenschimmel helpt? Je poten laten amputeren.![]()
Je mening veranderd wel als je een hond meemaakt die bijna elke maand een voorhuidonsteking heeft tot bloedens toe.
Die het uitjankt bij het plassen, die de bank niet meer op kan/wil springen van de pijn..
En ja uiteindelijk heb ik ook gekozen voor een castratie, en ja dit heeft onwijs goed geholpen!
Heeel af en toe heeft hij nog wat viezigheid aan zijn penis zitten, maar nooit meer zo erg als voor de castratie.
Het was voor mij wel een voorwaarde dat de operatie met gasnarcose werd gedaan omdat dit veel minder risico's meebrengt, en je kunt hier sneller ingrijpen mocht de hond ademhalingsproblemen oid krijgen.
Verder is mijn hondje niet echt veranderd, hij is nog net zo vrolijk en levenslustig als voorheen.
Hij is nog steeds de baas, en laat zich nog steeds niet de kaas van t brood eten.
Zo lang het geen ernstig probleem is voor de hond wordt hier niet onnodig gesneden in een dier.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi