Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1e nachten met 2e hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

jambi

1e nachten met 2e hond

Ongelezen bericht door jambi »

hallo allemaal,

Over een paar weken krijgen we onze 2e hond , dan 8 weken oud.
Onze 1e hond is 2 jaar en slaapt ’s nachts in de bench in de woonkamer op de 1e verdieping.
(ons huis is als volgt in gedeeld:beneden voortuin , hal en woonkeuken, 1e etage woonkamer, 2 etage slaapkamer.)

Nu zitten we een beetje te dubben over hoe we het de 1e nachten gaan doen.
Laten we de pup in d’r eigen bench vanaf nacht 1 alleen?We zetten de wekker elke 2 uur om haar dan uit te laten in de tuin.
Heeft de pup genoeg steun aan onze 1e hond in de andere bench?
Of moet ik ze allebei de eerste week/weken mee nemen naar de slaapkamer. Ik wil ook niet de 1e hond jaloers maken door de pup wel mee te nemen naar de slaapkamer en hem niet.
Wie heeft adviezen? Alvast bedankt.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb mijn nieuwe pups altijd de eerste nachten naast mijn bed in de bench. Als ze piepten eventjes een hand voor het deurtje zodat ze konden ruiken dat ik er was. Dat is nooit een probleem geweest. Als het piepen wat dringender was even laten plassen en dan weer naar bed.
De oudere honden bleven gewoon op hun eigen plaats beneden. Meestal kreeg ik de indruk dat ze het wel rustig vonden, even geen drukke pup in de buurt. :wink:
Nettie
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Hier gaan de pups de 1e tijd lekker mee naar bed... :wink:

:N: niet gaan, maar gingen.... :mrgreen:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Dochter en ik hebben de eerste tijd beneden geslapen met de pup. Boven was het domein van de kat en daar mocht pup niet komen. Was heel gezellig en we hebben nooit een piep gehoord. Rond de elfde week zijn we 's nachts gaan leren om alleen te blijven, dat ging goed.

Anne
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

wij hebben vorige week maandag onze pup Ozzy van 7 weken gekregen en onze andere hond, (bijna 2) slaapt ook gewoon in haar bench, we hebben de bench van de pup aan de andere kant van de woonkamer gezet zodat hij Lilo niet kon zien, op advies van de fokster hebben we een kleed over de bench gedaan en het ging meteen goed, om 12 uur snachts voor de laatste keer buiten en de volgende ochtend om een uur of 6 werd ie wakker en wilde eruit. dat gaat hardstikke goed nu en de laatste paar dagen wordt ie pas om half zeven/kwart voor zeven wakker
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Beau bleef beneden slapen ( toen 2,5 jaar) , die had eindelijk wat rust. Nanou eerst mee naar boven. Na 2 lange weken konden we haar naar beneden verhuizen en ben daar nog een paar nachten blijven slapen. :ok:
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
jambi

Ongelezen bericht door jambi »

ok top , bedankt voor jullie antwoorden. Het merendeel kiest er dus voor, zeker de eerste paar nachten, de pup toch mee op de slaapkamer te nemen.
Ik voel er persoonlijk ook wel meer voor .

Als jullie nog meer tips hebben wat betreft opvoeding van een pup als je al een hond hebt , dan hoor ik die ook graag :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”