Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bibi zwanger!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

regina

Ongelezen bericht door regina »

Hutsje schreef:Ik snap onderstaande toch nog niet helemaal, je dochter zegt dat hij al bezig was en dat het niet zo goed ging, en jij zegt dat het niet mocht? Heeft hij haar nu wel of niet gedekt? En wat lukt er niet dan? Heeft hij wel gedekt en is er niet gekoppeld?
Demi01 schreef:
Was een foutje,
Pablo wilde wel maar mocht niet van mijn moeder
Vreemd, er stond een verhaaltje bij dat Pablo het niet zo goed kon en dat je vader hem geholpen heeft.
regina schreef:Was ik ff, pablo is geopereerd aan LPC aan de rechterpoot, en ook al zeggen ze dat het van het harde groeien komt, want hij is erg groot voor een rottie, heb ik dat niet gedaan
[/quote]

niet gekoppeld, diesel wel 2 maal
regina

jelle schreef:Ik heb altijd begrepen dat je een (te) lange neus (bijvoorbeeld) niet moet proberen op te heffen met een (te) korte. Dan krijg je geen pups met gemiddelde neuzen, maar een aantal met een korte en een aantal met een lange.

Wat zijn de HD-uitslagen van beide honden? Waarop zijn ze nog meer getest?
Wat heb je gedaan met de stambomen van de ouders van Diesel?
bib HD tc, diesel HD A, stamboom van ouders van diesel heb ik ingekeken die ligt bij suus, en de hoogste gradatie( zeg ik dat zo goed) was HD B, dacht van grootouders
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

regina schreef:
Dus hij heeft er wel op gezeten?
Niet koppelen betekent niet dat ze niet door hem bevrucht is, dus je kunt niet met stelligheid beweren dat Diesel de vader is. Je kunt nu dus ook nog eens pups met een erfelijk gebrek van hun vader (LPC) fokken.
Je bent erg goed bezig Regina :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Hutsje schreef:Ik snap onderstaande toch nog niet helemaal, je dochter zegt dat hij al bezig was en dat het niet zo goed ging, en jij zegt dat het niet mocht? Heeft hij haar nu wel of niet gedekt? En wat lukt er niet dan? Heeft hij wel gedekt en is er niet gekoppeld?
Demi01 schreef:
Was een foutje,
Pablo wilde wel maar mocht niet van mijn moeder
Vreemd, er stond een verhaaltje bij dat Pablo het niet zo goed kon en dat je vader hem geholpen heeft.
regina schreef:Was ik ff, pablo is geopereerd aan LPC aan de rechterpoot, en ook al zeggen ze dat het van het harde groeien komt, want hij is erg groot voor een rottie, heb ik dat niet gedaan
[/quote]
Ik heb dat berichtje gelezen in de kc wat Regina haar dochtertje geplaatst heeft voordat het verwijderd werd. En er stond toch echt dat papa Pablo geholpen heeft met dekken omdat Pablo niet zo goed wist hoe het moest :19:
regina

kan nu ff niet verder antwoorden moet werken :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

regina schreef:
jelle schreef:Ik heb altijd begrepen dat je een (te) lange neus (bijvoorbeeld) niet moet proberen op te heffen met een (te) korte. Dan krijg je geen pups met gemiddelde neuzen, maar een aantal met een korte en een aantal met een lange.

bib HD tc, diesel HD A, stamboom van ouders van diesel heb ik ingekeken die ligt bij suus, en de hoogste gradatie( zeg ik dat zo goed) was HD B, dacht van grootouders
Hebben Diesel en Bibi nu een stamboom??? Nee toch?
Hoe kun je dan beweren dat het HD-tc en HD-A is? Je krijgt geen officiële uitslag bij stamboomloze honden toch?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Inge schreef:
regina schreef:

Hebben Diesel en Bibi nu een stamboom??? Nee toch?
Hoe kun je dan beweren dat het HD-tc en HD-A is? Je krijgt geen officiële uitslag bij stamboomloze honden toch?
Dat dacht ik dus ook gelijk.
Ik vind het maar een bedenkelijke zaak allemaal, welke reu de echte vader van de pups is zal altijd een vraag blijven. Ik hoop maar dat de pups door dit gerommel geen problemen gaan krijgen.
Erg jammer dat zoiets als dit gebeurd is. :19:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Inge schreef:Hebben Diesel en Bibi nu een stamboom??? Nee toch?
Nee, die krijg je niet. Mijn vraag of haar ellebogen ook gerontgend zijn is ook niet nog beantwoord.
Als je niet weet of een MAGtest bij honden zonder stambomen wel of niet mag heb je er niet goed in verdiept, erg jammer weer.
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

regina schreef:En als de mensen ze nou eens goed opvoeden en niet een rottie nemen voor de stoerderige, dan lopen we over 10 jaar nog rond met onze rotties :wink:
en als de bijtgevallen voornamelijk veroorzaakt worden door stamboomloze rotties, krijgt het officiele ras dus extra maatregelen of een verbod!
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

:jank: Dit is om te huilen.

Wat ik dus begrijp is dat er twee reuen hebben gedekt en dus in het nest puppen kunnen zitten van twee verschillende vaders....

Ik kan alleen maar concluderen dat je onverantwoord bezig bent!

Waarom?????
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

regina schreef:
Marion. schreef:
Tamara en Bowie schreef:
regina schreef:En als de mensen ze nou eens goed opvoeden en niet een rottie nemen voor de stoerderige, dan lopen we over 10 jaar nog rond met onze rotties :wink:
En als mensen nou ook nog eens verantwoord en weloverwogen gaan fokken met de benodigde tests, onderzoeken en papieren, dan zijn er over 20 jaar ook nog rotties :ok:
En dit is in 1 zinnetje gezegd, waar het precies allemaal over gaat :ok:
en als ze dan al die problemen eruit kunnen halen met de gewrichten, wat er ooit toch is ingeslopen dan gaan ze nog langer mee :ok:
En hier geef je dus zelf gelijk de perfecte tweede reden om met stamboom te fokken :roll: Hoe kun jij weten hoe het zit met gewrichtsproblemen in de lijnen van je teef?
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

regina schreef:Lieve mensen allemaal, ik weet jullie mening hierover, en jullie de mijne, dat is de reden geweest dat ik me hier niet over wilde uitwijden, en ja ze is fel tegen vreemden en vreemde teven, dat is niet vreemd in verschillende rassen, had ze een stamboom dan kwamen er stamboompupjes,en heeft niks met de mag test te maken en of het zoveel duurder zou zijn, ze heeft geen stamboom, en heb echt wel gekeken welke reu en nee das er niet 1 van de buurman :mrgreen:
maar 1 die qua raseigenschappen, bouw en karakter super is, ik heb al fotos erop gezet van diesel, en ja ik vind het geweldig dit te mogen meemaken, en zal dan zeker in de toekomst een mooie teef willen hebben uit duitsland, met alles erop en eraan
Je wilt dus met een stamboomloze hond van een ras wat toch al op de schopstoel zit een nestje fokken maar zelf wil je er geen pup van. Zelf wil je een teef met stamboom uit goede lijnen. Hiermee geef je dus zelf aan dat je een overbodig nest fokt.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

kitty schreef:
regina schreef:Lieve mensen allemaal, ik weet jullie mening hierover, en jullie de mijne, dat is de reden geweest dat ik me hier niet over wilde uitwijden, en ja ze is fel tegen vreemden en vreemde teven, dat is niet vreemd in verschillende rassen, had ze een stamboom dan kwamen er stamboompupjes,en heeft niks met de mag test te maken en of het zoveel duurder zou zijn, ze heeft geen stamboom, en heb echt wel gekeken welke reu en nee das er niet 1 van de buurman :mrgreen:
maar 1 die qua raseigenschappen, bouw en karakter super is, ik heb al fotos erop gezet van diesel, en ja ik vind het geweldig dit te mogen meemaken, en zal dan zeker in de toekomst een mooie teef willen hebben uit duitsland, met alles erop en eraan
Je wilt dus met een stamboomloze hond van een ras wat toch al op de schopstoel zit een nestje fokken maar zelf wil je er geen pup van. Zelf wil je een teef met stamboom uit goede lijnen. Hiermee geef je dus zelf aan dat je een overbodig nest fokt.
Jaha, maar zo'n goed gefokte stamboomteef kost wat :denken:

En waar haal je die centjes vandaan ?????? :idea:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge schreef:
regina schreef:
Dus hij heeft er wel op gezeten?
Niet koppelen betekent niet dat ze niet door hem bevrucht is, dus je kunt niet met stelligheid beweren dat Diesel de vader is. Je kunt nu dus ook nog eens pups met een erfelijk gebrek van hun vader (LPC) fokken.
Je bent erg goed bezig Regina :roll:
:eek: hoe vul je de asiels en spek je de dierenarts :roll:
De rottweiler staat al op het randje... wil je zo graag van het ras af dat je dit gedaan hebt Regina :19:
Laatst gewijzigd door malinois op 11 mei 2006 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

bulletjebe schreef:
kitty schreef:
Jaha, maar zo'n goed gefokte stamboomteef kost wat :denken:

En waar haal je die centjes vandaan ?????? :idea:
Weet je wat? :idea: Ik fok alvast een nestje :cheer: gewoon om te oefenen en ik verdien er ook lekker een vakantie centje mee :cheer: waar ik dan een andere hond van kan kopen :cheer:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

bulletjebe schreef:
en als de bijtgevallen voornamelijk veroorzaakt worden door stamboomloze rotties, krijgt het officiele ras dus extra maatregelen of een verbod!
en laat dat nou net het geval zijn.
Ik kan me hier zo verschrikkelijk kwaad om maken. Iemand die zo tegen beter weten in puur voor eigenbelang een pretnest fokt met dus waarschijnlijk pups van 2 verschillende vaders als het mee zit.

Ik vraag me ook af als zoveel mensen negatief reageren je niet ooit is bij jezelf denkt dat je niet handig bezig bent. Ik zou zelf nog is gaan nadenken.
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

regina schreef:bib HD tc, diesel HD A, stamboom van ouders van diesel heb ik ingekeken die ligt bij suus, en de hoogste gradatie( zeg ik dat zo goed) was HD B, dacht van grootouders
Waarom zou de stamboom van Diesel zijn ouders bij Suusie liggen :denken:

En dit zegt Suusie zelf
Suusie86 schreef:Ook Diesel heeft geen stamboom, maar zijn moeder wel.

Volledige naam van je hond: Diesel
Geb dt: 31-04-2004
Geslacht: Reu

naam moeder: Asta of the Fancy rott's
Naam moeders- vader: Bill vom Haflingerhof
Naam moeders- moeder: Kaylee v.d. Burghoeven

De gegevens van de vader weet ik niet.

Dan zie je ook dat de geboortedatum van Diesel 31-04-2004 is. Volgens de fokregelementen van de NRC moet de reu ouder zijn dan 2 jaar
De minimale leeftijd van de reu, ten tijde van de dekking, dient tenminste 24 maanden (2 jaar) te bedragen.
Je bent rond 2 April bij Diesel geweest. Was ie nog geen eens 2 jaar. Jij vindt hem smalletjes zeg je. Vindt ik niet gek die hond is nog geen eens helemaal uitgegroeid.

Maar ja je hebt hem zo speciaal uitgezocht. Wel toevallig dat jij en Suusie goed contact hebben en dichtbij elkaar wonen :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ragverp schreef:
bulletjebe schreef:
en laat dat nou net het geval zijn.
Ik kan me hier zo verschrikkelijk kwaad om maken. Iemand die zo tegen beter weten in puur voor eigenbelang een pretnest fokt met dus waarschijnlijk pups van 2 verschillende vaders als het mee zit.

Ik vraag me ook af als zoveel mensen negatief reageren je niet ooit is bij jezelf denkt dat je niet handig bezig bent. Ik zou zelf nog is gaan nadenken.
ik snap nou nooit wat het fokken zonder stamboom voor bijdrage aan het ras geeft, dus als daar nou eens antwoord op gegeven kan worden door de bewust stamboomlozehonden fokkers :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

P@CO schreef:Maar ja je hebt hem zo speciaal uitgezocht. Wel toevallig dat jij en Suusie goed contact hebben en dichtbij elkaar wonen :roll:
sommige mensen doorkruisen stad en land en zelfs de wereld voor een dekking en laat nou net de beste en geschikste reu zo ongeveer bij je in de straat wonen... :mrgreen:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

malinois schreef:
P@CO schreef:Maar ja je hebt hem zo speciaal uitgezocht. Wel toevallig dat jij en Suusie goed contact hebben en dichtbij elkaar wonen :roll:
sommige mensen doorkruisen stad en land en zelfs de wereld voor een dekking en laat nou net de beste en geschikste reu zo ongeveer bij je in de straat wonen... :mrgreen:
Dat noem ik nou mazzel hebben :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
malinois schreef:
Dat noem ik nou mazzel hebben :mrgreen:
ja echt zou maar meteen een staatslot kopen :idea: :mrgreen:
Afbeelding
regina

malinois schreef:
Niet in dezelfde straat, half uur met de auto :mrgreen:
Daynero
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Daynero »

regina schreef:
malinois schreef:
Niet in dezelfde straat, half uur met de auto :mrgreen:
Je ziet er de lol nogal van in :roll:
Kijken of je nog steeds zo lacht als de pup kopers terug komen met hun pup als blijkt dat dat de lpc door vererft is.
Mens wat ben jij verkeerd bezig, ik heb gewoon medelijden met jouw hond en de pups die op de wereld gaan komen.
Je had beter geld kunnen gaan lenen om een teefje met stamboom te kopen ipv al dat geklooi wat je nu aan het doen ben.
Afbeelding
regina

Diesel heeft geen lpc
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

regina schreef:Diesel heeft geen lpc
Wie zegt dat Diesel de vader van de pups is? Pablo is er ook overheen geweest dus die kan net zo goed de vader te zijn. Zoals al eerder gezegd: een hond hoeft niet te koppelen om de teef te bevruchten.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

regina schreef:Diesel heeft geen lpc
Oh? Zijn zijn ellebogen getest dan?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
regina

Nee zijn niet getest, is ook niet verplicht, maar als je goed kijkt op de foto staat ie mooi op zijn poten, en anders had ie al wel last ervan gehad,
en dan krijg je natuurlijk weer, maar dan weet je het niet zeker, nee dat weet ik ook niet, maar tot nu toe geen teken ervan
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

regina schreef:Nee zijn niet getest, is ook niet verplicht, maar als je goed kijkt op de foto staat ie mooi op zijn poten, en anders had ie al wel last ervan gehad,
en dan krijg je natuurlijk weer, maar dan weet je het niet zeker, nee dat weet ik ook niet, maar tot nu toe geen teken ervan
oh kan dat ook zo joh?

nou meid, wordt maar wakker. ik ken honden die als je de foto's bekijkt niet meer zouden moeten kunnen lopen, maar die hebben nergens last van en zijn heel actief en je ziet er niks aan hoor!
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

regina schreef:Nee zijn niet getest, is ook niet verplicht, maar als je goed kijkt op de foto staat ie mooi op zijn poten, en anders had ie al wel last ervan gehad,
:piew:
regina

massam schreef:
oh kan dat ook zo joh?

nou meid, wordt maar wakker. ik ken honden die als je de foto's bekijkt niet meer zouden moeten kunnen lopen, maar die hebben nergens last van en zijn heel actief en je ziet er niks aan hoor!
dat zullen wel uitzonderingen zijn, en trouwens ED is niet verplicht, ook niet als je stamboom fokt
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”