regina schreef:Inge schreef:regina schreef: dit topic heb ik er niet opgezet, was ook niet de bedoeling, dus als jullie willen praat er verder over ik niet meer
Ach kom op Regina...als je niet had gewild dat iemand het wist had je het niet zelf al in een ander topic vermeld.
In de discussie met de hobby-labradorfokker heb je zelf al gemeld dat Bibi gedekt was en dat dat vast wel commentaar zou opleveren.
Wat ik hier aan "feiten" lees:
-beide ouders hebben geen stamboom
- een 2e reu (jouw eigen reu) heeft ook geprobeerd Bibi te dekken. OK...niet gekoppeld maar dat zegt dus niks. Pablo heeft LPC gehad.
- de andere reu is niet geröntgend op zijn ellebogen want je ziet er niks aan dus hij is gezond.
- Bibi...is die eigenlijk op d'r ellebogen geröntgend?
- Bibi is niet alleen fel op teven maar durft ook te bijten, je dochter en nog iemand zijn gebeten.
Ik vind het allemaal heel onverstandig en ondoordacht.
Wat voor eigenaren komen er af op "goedkope stamboomloze rottweilers" denk je? Niet de liefhebbers van het ras in ieder geval, niet de beste baasjes die je je kan wensen. Zeker niet bij dit ras, wat imposant overkomt en dus ook geliefd is bij mensen met iets minder zuivere bedoelingen....lekker stoer hoor zo'n hond

hoi inge, ik had het vermeld daar met mijn mening over iets erachteraan, niet een eigen topic, en dat van me dochter is mijn schuld geen bot moeten geven met haar erbij.
en de nieuwe baasjes zijn echt liefhebbers, waaronder een trainer van de club en een lid, me vriendin is dol op rotties en een goed baasje,
en 1 waarvan de rottie is overleden laatst, dus ik zoek er echt goede baasjes voor, en ja jij was ook een van die uitzonderingen die wel op een normale manier kan discussieren
Toch hopelijk niet degene die ik denk?...
Maar het toezeggen wel een pup te willen en er daadwerkelijk ook eentje van je afnemen over een aantal maanden is echt wat anders hoor.
Zelf heb ik daar ook ervaring mee, en ik denk de meeste fokkers ook.
Al voordat de teef gedekt is heb ik een behoorlijk aantal mensen die op mijn wachtlijst staan (zo'n 5 toch minimaal wel). Van deze 5 mensen blijft er doorgaans maar 1 of 2 over, er komen er een groot aantal bij en er vallen er weer een aantal af.
Er zijn altijd zat mensen die zeggen "ach, wat heb je een leuke hond, als je er ooit pups van hebt wil ik er ook eentje hoor!"" maar of je deze mensen in alle gevallen serieus moet nemen waag ik te betwijfelen.
Dus ik vraag me af wat je gaat doen als je straks een nest van 10 pups hebt (volgens mij niet vreemd bij een ras als de Rottweiler) en maar 2 of 3 puppykopers. Hoe denk je je pups dan kwijt te raken?
Ik vrees dat ze toch op Marktplaats terecht zullen komen...
Je kunt natuurlijk ook het hele nest aan een opkoper verkopen, die geven er flink wat geld voor en je bent ze zo in 1 klap kwijt.
Nee Regina, ik snap jou echt niet en dat zal ik ook nooit doen. Als je zo dol bent op je ras dat je een nestje wil fokken, doe het dan in hemelsnaam goed, en zorgvuldig. Van beiden zie ik bij jouw actie helaas helemaal niks terug.
Ik zou maar goed lezen wat Ragverp geschreven heeft, hij geeft een aantal hele goede dingen aan. Ook zijn bemerkingen over de reu zijn niet zomaar uit de lucht gegrepen, hij weet zeer goed waar hij over praat.