Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bibi zwanger!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jidde schreef:
malinois schreef:
Hutsje schreef:
jidde schreef:Eigenlijk ben je wel een broodfokker. je fokt na de vraag die er is. Dat is natuurlijk nooit een goede motivatie
Dat vind ik onzin, als ik geen vraag heb fok ik niet, ik ga niet eerst een nest op de wereld zetten om vervolgens pas nieuwe eigenaren te zoeken :wink:
precies ik zie niet in wat hier verkeerd aan is. :19:
je gaat toch niet fokken omdat iemand anders zo nodig een hond van je wilt :19: Je fokt toch omdat je teef geschikt is voor de fokkerij, niet vanwege de andere mensen.
tuurlijk moet je ook vraag hebben, das logisch. Maar je fokt niet voor de mensen bedoel ik meer :mrgreen:
Dat weet ze toch allang dat haar teef geschikt is? En ja als je een lijstje hebt dan ga je toch pas fokken? Je gaat toch niet fokken als je maar 1 belangstellende hebt?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

regina schreef:
malinois schreef:
regina schreef:
estelle schreef: ohhh dat is makkelijk!

Nou maar goed dat mijn Ghaya dan niet bij jou woont.....die heeft zware HD maar je ziet er niks van hoor. Loopt , springt, zwemt zoals elke andere hond.

Tjonge jonge, hoe stom kun je zijn zeg. En dan ook nog met een rottweiler, door mensen als jij wordt dit hele ras verkloot!!!!

we hadden het over ED geen HD, daar zijn ze wel op gerontgend
dus ED kun je wel zien met het blote oog, maar HD niet? het wordt steeds interessanter :roll:
jullie maken het interessanter, ik niet, jullie blijven maar doorgaan en doorgaan, maar wat een handjevol mensen hier zeggen op een forum, ja sorry dat intereseert me niet echt, anders had ik zelf wel een topic erover geopend, heb ik ook gedaan maar dan op een ander forum, waar mensen wel op een fatsoenlijke manier hun mening uiten en hoe ze erover denken, want hier lukt dat de meesten niet, uitzonderingen daargelaten.
jullie zijn al zo ver heen met jullie eigen denkwijze, dat jullie alleen dat lezen, wat je boeit of waar commentaar op gegeven kan worden.
je mag hier je mening neerzetten en meningen verschillen, respecteer dat en ga er niet over door in den treure
mens ga toch heen met mening respecteren.
dat jij voor de leut fokt tot daar aan toe.
maar dat je geen hol verstand heb van wat er allemaal bij komt kijken om een goede combinatie te maken is inmiddels heel duidelijk.
heeft totaal niks met mening respecteren te maken.
als jij gewoon je huiswerk goed gedaan had, was er niet veel aan de hand geweest.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

malinois schreef:
jidde schreef:
malinois schreef:
Hutsje schreef: Dat vind ik onzin, als ik geen vraag heb fok ik niet, ik ga niet eerst een nest op de wereld zetten om vervolgens pas nieuwe eigenaren te zoeken :wink:
precies ik zie niet in wat hier verkeerd aan is. :19:
je gaat toch niet fokken omdat iemand anders zo nodig een hond van je wilt :19: Je fokt toch omdat je teef geschikt is voor de fokkerij, niet vanwege de andere mensen.
tuurlijk moet je ook vraag hebben, das logisch. Maar je fokt niet voor de mensen bedoel ik meer :mrgreen:
Dat weet ze toch allang dat haar teef geschikt is? En ja als je een lijstje hebt dan ga je toch pas fokken? Je gaat toch niet fokken als je maar 1 belangstellende hebt?
Precies, dat ik zelf 2 honden uit het nest wil hebben is niet echt voldoende :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
malinois schreef:
jidde schreef:
malinois schreef: precies ik zie niet in wat hier verkeerd aan is. :19:
Precies, dat ik zelf 2 honden uit het nest wil hebben is niet echt voldoende :mrgreen:
:mrgreen: dan heb je wat over als je een nestje van 8 hebt :wink: Gezelli allemaal reutjes bij elkaar die ouder worden en elkaar niet meer zo leuk gaan vinden...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
regina

Ongelezen bericht door regina »

little-wolf schreef:
regina schreef:
little-wolf schreef:
massam schreef: dus als het niet verplicht is is het ook niet belangrijk?

bij de staffordshire bull terrier is niks verplicht..

ook zonde dan dat ik al een jaar god weet wat voor testen met lola laat doen.. is namelijk niet verplicht.

bah regina! zonder stamboom vind ik al niks, maar doe in ieder geval dan alles om problemen uit te sluiten! je doet er helemaal geen f*ck aan en hebt gewoon 2 honden op elkaar gepleurt!

je hebt geen idee van het karakter van die reu, want hij is net 2 en de meeste grotere honden zijn dan echt nog niet volledig geestelijk volwassen!
jeetje jij bent fout bezig zeg. :80:
zeker ook omdat je bloed heb laten afnemen en naar engeland heb laten sturen voor een check :roll:
ga nou geen vragen stellen en beantwoorden gelijk, vooral niet van die slapzinnige zinnen, om iets te zeggen, voor de zoveelste keer en nu dan echt laatste keer, dit topic heb ik er niet opgezet, was ook niet de bedoeling, dus als jullie willen praat er verder over ik niet meer

waar stel ik ene vraag dan? :denken:

je probeert te lullen als brugman alleen lukt het je niet.
helaas voor jou.
en de wereld is weer een broodfokker rijker :ok:
nou lukt me prima hoor, alleen jullie zetten een plaat op met een kras :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pompidom... heb je al een antwoord bedacht? :roll:
Afbeelding
regina

crutz schreef:
Inge schreef:
regina schreef:
jelle schreef:Ik heb altijd begrepen dat je een (te) lange neus (bijvoorbeeld) niet moet proberen op te heffen met een (te) korte. Dan krijg je geen pups met gemiddelde neuzen, maar een aantal met een korte en een aantal met een lange.

Wat zijn de HD-uitslagen van beide honden? Waarop zijn ze nog meer getest?
Wat heb je gedaan met de stambomen van de ouders van Diesel?
bib HD tc, diesel HD A, stamboom van ouders van diesel heb ik ingekeken die ligt bij suus, en de hoogste gradatie( zeg ik dat zo goed) was HD B, dacht van grootouders
Hebben Diesel en Bibi nu een stamboom??? Nee toch?
Hoe kun je dan beweren dat het HD-tc en HD-A is? Je krijgt geen officiële uitslag bij stamboomloze honden toch?
Regina, kan je hier nog even antwoord op geven......
ja kan ik wel, ik heb de fotos gemaakt bij orthopeed en die zei heupen zijn goed, zal waarschijnlijk een tc zijn, ik neem aan ook al is het niet officieel dat ie er toch wel wat verstand van heeft
regina

LongFields schreef:
regina schreef:
Inge schreef:
regina schreef: dit topic heb ik er niet opgezet, was ook niet de bedoeling, dus als jullie willen praat er verder over ik niet meer
Ach kom op Regina...als je niet had gewild dat iemand het wist had je het niet zelf al in een ander topic vermeld.
In de discussie met de hobby-labradorfokker heb je zelf al gemeld dat Bibi gedekt was en dat dat vast wel commentaar zou opleveren.

Wat ik hier aan "feiten" lees:

-beide ouders hebben geen stamboom
- een 2e reu (jouw eigen reu) heeft ook geprobeerd Bibi te dekken. OK...niet gekoppeld maar dat zegt dus niks. Pablo heeft LPC gehad.
- de andere reu is niet geröntgend op zijn ellebogen want je ziet er niks aan dus hij is gezond.
- Bibi...is die eigenlijk op d'r ellebogen geröntgend?
- Bibi is niet alleen fel op teven maar durft ook te bijten, je dochter en nog iemand zijn gebeten.

Ik vind het allemaal heel onverstandig en ondoordacht.
Wat voor eigenaren komen er af op "goedkope stamboomloze rottweilers" denk je? Niet de liefhebbers van het ras in ieder geval, niet de beste baasjes die je je kan wensen. Zeker niet bij dit ras, wat imposant overkomt en dus ook geliefd is bij mensen met iets minder zuivere bedoelingen....lekker stoer hoor zo'n hond :pffff:
hoi inge, ik had het vermeld daar met mijn mening over iets erachteraan, niet een eigen topic, en dat van me dochter is mijn schuld geen bot moeten geven met haar erbij.
en de nieuwe baasjes zijn echt liefhebbers, waaronder een trainer van de club en een lid, me vriendin is dol op rotties en een goed baasje, en 1 waarvan de rottie is overleden laatst, dus ik zoek er echt goede baasjes voor, en ja jij was ook een van die uitzonderingen die wel op een normale manier kan discussieren
Toch hopelijk niet degene die ik denk?... :denken:
Maar het toezeggen wel een pup te willen en er daadwerkelijk ook eentje van je afnemen over een aantal maanden is echt wat anders hoor.
Zelf heb ik daar ook ervaring mee, en ik denk de meeste fokkers ook.
Al voordat de teef gedekt is heb ik een behoorlijk aantal mensen die op mijn wachtlijst staan (zo'n 5 toch minimaal wel). Van deze 5 mensen blijft er doorgaans maar 1 of 2 over, er komen er een groot aantal bij en er vallen er weer een aantal af.
Er zijn altijd zat mensen die zeggen "ach, wat heb je een leuke hond, als je er ooit pups van hebt wil ik er ook eentje hoor!"" maar of je deze mensen in alle gevallen serieus moet nemen waag ik te betwijfelen.

Dus ik vraag me af wat je gaat doen als je straks een nest van 10 pups hebt (volgens mij niet vreemd bij een ras als de Rottweiler) en maar 2 of 3 puppykopers. Hoe denk je je pups dan kwijt te raken?
Ik vrees dat ze toch op Marktplaats terecht zullen komen... :19:
Je kunt natuurlijk ook het hele nest aan een opkoper verkopen, die geven er flink wat geld voor en je bent ze zo in 1 klap kwijt.

Nee Regina, ik snap jou echt niet en dat zal ik ook nooit doen. Als je zo dol bent op je ras dat je een nestje wil fokken, doe het dan in hemelsnaam goed, en zorgvuldig. Van beiden zie ik bij jouw actie helaas helemaal niks terug.

Ik zou maar goed lezen wat Ragverp geschreven heeft, hij geeft een aantal hele goede dingen aan. Ook zijn bemerkingen over de reu zijn niet zomaar uit de lucht gegrepen, hij weet zeer goed waar hij over praat.
En wie mag dat dan zijn denk je :denken:
ja ragverp is ook 1 van de uitzonderingen die ook normaal een gesprek voert, en dat van die reu ja hij zegt dat een ander weer wat anders
regina

malinois schreef:pompidom... heb je al een antwoord bedacht? :roll:
immer bitte ruhe jaah, ik ben snel maar niet zo snel, moet op meerdere reageren
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

vind vooral je onderschrift zo passend voor jou :ok: lekker makkelijk toch he :wink:

Dieren zijn wonderbare vrienden
Ze stellen geen vragen
en geven geen kritiek

je moet er eigenlijk nog bij zetten:

toch jammer dat mensen die vriendschap misbruiken voor hun eigen pleziertjes :wink:
regina

malinois schreef:
regina schreef:
malinois schreef:
regina schreef: ga nou geen vragen stellen en beantwoorden gelijk, vooral niet van die slapzinnige zinnen, om iets te zeggen, voor de zoveelste keer en nu dan echt laatste keer, dit topic heb ik er niet opgezet, was ook niet de bedoeling, dus als jullie willen praat er verder over ik niet meer
ja da's makkelijk he, als we allemaal maar ohhhhh en ahhhhh wat leuk hadden gezegd was je nog 30 pagina's doorgegaan maar nu er kritiek komt die terecht is en waar je geen nuttig argument tegenin kan brengen (zoals een antwoord op m'n vraag een pagina of wat geleden) dan moeten we maar meteen stoppen.... :roll:
wat is dat nou weer voor gelul, ik hoef van jullie geen ohhhhhh en ahhhhhs, dacht dat dat nu wel duidelijk was
geef dan antwoord op m'n vraag :roll:

voor het gemak hoef je het niet meer op te zoeken:

welke bijdrage leveren jouw stamboomloze honden aan de rottweiler in het algemeen?
zelfde als met, een mooie rottie met dito eigenschappen
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

yamie schreef:vind vooral je onderschrift zo passend voor jou :ok: lekker makkelijk toch he :wink:

Ze stellen geen vragen
en geven geen kritiek

toch jammer dat mensen die vriendschap misbruiken voor hun eigen pleziertjes :wink:
Je vergeet : ze zorgen voor een leuk vakantiecentje :idea:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
yamie schreef:vind vooral je onderschrift zo passend voor jou :ok: lekker makkelijk toch he :wink:

Ze stellen geen vragen
en geven geen kritiek

Je vergeet : ze zorgen voor een leuk vakantiecentje :idea:
das toch ook een eigen pleziertje :wink:
regina

Ze stellen geen vragen
en geven geen kritiek

nee dat niet, er moet bijgezet worden, anders dan mensen die kunnen niet anders :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

regina schreef:
malinois schreef:
regina schreef:
malinois schreef: ja da's makkelijk he, als we allemaal maar ohhhhh en ahhhhh wat leuk hadden gezegd was je nog 30 pagina's doorgegaan maar nu er kritiek komt die terecht is en waar je geen nuttig argument tegenin kan brengen (zoals een antwoord op m'n vraag een pagina of wat geleden) dan moeten we maar meteen stoppen.... :roll:
wat is dat nou weer voor gelul, ik hoef van jullie geen ohhhhhh en ahhhhhs, dacht dat dat nu wel duidelijk was

welke bijdrage leveren jouw stamboomloze honden aan de rottweiler in het algemeen?
Hij heeft geen stamboom dus er kan niets mee gedaan worden dus levert geen bijdrage het is een rasloze hond in feite :19:
Maar bedankt voor je antwoord
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Goh, ik heb dit topic met verbazing zitten lezen. Ik dacht dat mensen die de moeite nemen actief te zijn op een hondenforum wel beter wisten dan zomaar wat rond te gaan fokken.

Weer een illusie armer.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
regina

malinois schreef:
regina schreef:
malinois schreef:
regina schreef: wat is dat nou weer voor gelul, ik hoef van jullie geen ohhhhhh en ahhhhhs, dacht dat dat nu wel duidelijk was

Hij heeft geen stamboom dus er kan niets mee gedaan worden dus levert geen bijdrage het is een rasloze hond in feite :19:
is goed hoor, weet je wat zo jammer is, me dochter dacht ik zet er wat leuks op, en snapt er nu geen snars meer van, als jullie daaraan nou gedacht hadden, en er ergens anders mee verder waren gegaan, had ik wel op prijs gesteld
yamie
Zeer actief
Contacteer:

:denken: ja zeg, moeten wij op jou dochter passen? had jij dan maar gezorgd dat je wist wat ze erop zette... had je deze reacties allemaal kunnen voorkomen :ok:
little-wolf
Zeer actief

regina schreef:
little-wolf schreef:
regina schreef:
little-wolf schreef: jeetje jij bent fout bezig zeg. :80:
zeker ook omdat je bloed heb laten afnemen en naar engeland heb laten sturen voor een check :roll:
ga nou geen vragen stellen en beantwoorden gelijk, vooral niet van die slapzinnige zinnen, om iets te zeggen, voor de zoveelste keer en nu dan echt laatste keer, dit topic heb ik er niet opgezet, was ook niet de bedoeling, dus als jullie willen praat er verder over ik niet meer

waar stel ik ene vraag dan? :denken:

je probeert te lullen als brugman alleen lukt het je niet.
helaas voor jou.
en de wereld is weer een broodfokker rijker :ok:
nou lukt me prima hoor, alleen jullie zetten een plaat op met een kras :mrgreen:
die plaat met die kras hangt voor je kop.
je vind t allemaal maar erg lollig heh.
ik hoop voor jou dat je veel te voorduren krijgt met de pups en dat je er
met een paar blijft zitten.
misschien leer je er dan van.
regina

yamie schreef::denken: ja zeg, moeten wij op jou dochter passen? had jij dan maar gezorgd dat je wist wat ze erop zette... had je deze reacties allemaal kunnen voorkomen :ok:
oppassen, lees toch eens, aangedacht hebben das wat anders, en de reacties ja lees mijn onderschrift maar :ok:
little-wolf
Zeer actief

regina schreef:
malinois schreef:
regina schreef:
malinois schreef: geef dan antwoord op m'n vraag :roll:

is goed hoor, weet je wat zo jammer is, me dochter dacht ik zet er wat leuks op, en snapt er nu geen snars meer van, als jullie daaraan nou gedacht hadden, en er ergens anders mee verder waren gegaan, had ik wel op prijs gesteld
eige domme rotschuld.
je ken van een kind niet verwachten dat ze dur mond houd over dat haar hond drachtig is.
je bent zelf zo dom geweest om zich hier aan te melden.
tja dat ze er geen hol van snapt, is jou probleem. vertel dur maar wat er aan de hand is zonder jezelf in een goed licht te zitten.
voor het mooie moet dit topic minstens 8 jaar bewaard worden zodat ze tegen die tijd precies snapt wat er hier bedoeld wordt en niet alleen wat mammie verteld.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

regina schreef:
yamie schreef::denken: ja zeg, moeten wij op jou dochter passen? had jij dan maar gezorgd dat je wist wat ze erop zette... had je deze reacties allemaal kunnen voorkomen :ok:
oppassen, lees toch eens, aangedacht hebben das wat anders, en de reacties ja lees mijn onderschrift maar :ok:
oke gut gut...

moet wij met jou dochter rekening houden, als jij zelf al niet eens in de gaten hebt wat ze wel en niet op inet plaatst? nee sorry regina, dit is het HONDENFORUM, niet het hourekeningmetdedochtervanreginaforum

daarbij..... jij zit ook op dit forum, dus iedereen weet prima dat jij de vragen kunt beantwoorden en je kunt er zelf voor zorgen dat je dochter dit gewoon niet leest.. :wink:
little-wolf
Zeer actief

regina schreef:
achja, dat zeggen alleen mensen die niet tegen kritiek kennen. :roll:
konden ze maar praten, was er veel minder dierenleed.
Rataplan
Zeer actief

regina schreef: is goed hoor, weet je wat zo jammer is, me dochter dacht ik zet er wat leuks op, en snapt er nu geen snars meer van, als jullie daaraan nou gedacht hadden, en er ergens anders mee verder waren gegaan, had ik wel op prijs gesteld
Hoho dame, jij bent zelf verantwoordelijk voor je dochter. En als je er zelf van overtuigd bent dat je goed bezig bent met het fokken van honden, kan je haar dat met gemak uitleggen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
yamie
Zeer actief
Contacteer:

regina schreef:
crutz schreef:
Inge schreef:
regina schreef: bib HD tc, diesel HD A, stamboom van ouders van diesel heb ik ingekeken die ligt bij suus, en de hoogste gradatie( zeg ik dat zo goed) was HD B, dacht van grootouders
Hebben Diesel en Bibi nu een stamboom??? Nee toch?
Hoe kun je dan beweren dat het HD-tc en HD-A is? Je krijgt geen officiële uitslag bij stamboomloze honden toch?
ja kan ik wel, ik heb de fotos gemaakt bij orthopeed en die zei heupen zijn goed, zal waarschijnlijk een tc zijn, ik neem aan ook al is het niet officieel dat ie er toch wel wat verstand van heeft
hier nog even een reactie op...... er zijn wel meerdere verhalen van bekend.... zo op het oog geschat, en bleek officieel echt niet overeen te komen :wink:

bij welke orthopeed heb je de foto's laten maken trouwens? en hoe oud was bibi toen?
regina

Rataplan schreef:
regina schreef: is goed hoor, weet je wat zo jammer is, me dochter dacht ik zet er wat leuks op, en snapt er nu geen snars meer van, als jullie daaraan nou gedacht hadden, en er ergens anders mee verder waren gegaan, had ik wel op prijs gesteld
Hoho dame, jij bent zelf verantwoordelijk voor je dochter. En als je er zelf van overtuigd bent dat je goed bezig bent met het fokken van honden, kan je haar dat met gemak uitleggen.
heb ik inmiddels al gedaan :ok:
regina

little-wolf schreef:
regina schreef:
achja, dat zeggen alleen mensen die niet tegen kritiek kennen. :roll:
konden ze maar praten, was er veel minder dierenleed.
ja konden ze maar praten ja, helemaal mee eens :ok:
en als er 1 tegen kritiek kan ben ik dat wel, alleen jij probeert de jofel uit te hangen met je verschrikkelijke mooie anekdotes :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

regina schreef:
malinois schreef:
regina schreef:
malinois schreef: geef dan antwoord op m'n vraag :roll:

misschien wordt je dochter verstandiger dan jij en leest ze hier dingen waardoor ze later niet maar zo een reu op een teef gaat zetten
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

regina schreef:
Rataplan schreef:
heb ik inmiddels al gedaan :ok:
Dan zie ik het probleem niet, dat je aan haar kan uitleggen dat je er voor gekozen hebt om twee honden (of drie :roll: want daar moet je nog maar eens met je man over praten ) waarvan je dus de goede gezondheid niet hebt kunnen vastellen en dus ook niet alles wat in je macht ligt eraan hebt gedaan om gezond puppen op de wereld te zetten. Dat het is heel goed mogelijk is dat ze straks een leven tegemoet gaan met pijn.......
Dan is dat jouw verantwoording en als je dat wilt mee geven aan de volgende generatie...................
regina

yamie schreef:
regina schreef:
crutz schreef:
Inge schreef: Hebben Diesel en Bibi nu een stamboom??? Nee toch?
hier nog even een reactie op...... er zijn wel meerdere verhalen van bekend.... zo op het oog geschat, en bleek officieel echt niet overeen te komen :wink:

bij welke orthopeed heb je de foto's laten maken trouwens? en hoe oud was bibi toen?
bib was ong ruim een jaar en het was in honselersdijk, veterinair centrum, zal ff de naam opzoeken heb hem dhr bakkenes
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”