Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bibi zwanger!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

regina schreef:
little-wolf schreef:
regina schreef:
yamie schreef::denken: ja zeg, moeten wij op jou dochter passen? had jij dan maar gezorgd dat je wist wat ze erop zette... had je deze reacties allemaal kunnen voorkomen :ok:
oppassen, lees toch eens, aangedacht hebben das wat anders, en de reacties ja lees mijn onderschrift maar :ok:
achja, dat zeggen alleen mensen die niet tegen kritiek kennen. :roll:
konden ze maar praten, was er veel minder dierenleed.
ja konden ze maar praten ja, helemaal mee eens :ok:
en als er 1 tegen kritiek kan ben ik dat wel, alleen jij probeert de jofel uit te hangen met je verschrikkelijke mooie anekdotes :roll:
jahoor, je ken er goed tegen. zo goed dat je er zelf geen topic over durfde te openen. :roll:

als je alles zo goed weet, waraom doe je het dan niet goed?
omdat t toch teveel gevraagt is. :ok:
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

regina schreef:Lieve mensen allemaal, ik weet jullie mening hierover, en jullie de mijne, dat is de reden geweest dat ik me hier niet over wilde uitwijden, en ja ze is fel tegen vreemden en vreemde teven, dat is niet vreemd in verschillende rassen, had ze een stamboom dan kwamen er stamboompupjes,en heeft niks met de mag test te maken en of het zoveel duurder zou zijn, ze heeft geen stamboom, en heb echt wel gekeken welke reu en nee das er niet 1 van de buurman :mrgreen:
maar 1 die qua raseigenschappen, bouw en karakter super is, ik heb al fotos erop gezet van diesel, en ja ik vind het geweldig dit te mogen meemaken, en zal dan zeker in de toekomst een mooie teef willen hebben uit duitsland, met alles erop en eraan
Waarom een mooie teef met alles erop en eraan?
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

heb je ook een normale foto van de reu . van de zijkant ? ik vraag me namelijk af hoe hij zijn staart draagt. Het lijkt er op dat hij krult tot op zijn ruggengraat en hij hem iets links van zijn lijf draagt .
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

regina schreef:
yamie schreef:
regina schreef:
crutz schreef: Regina, kan je hier nog even antwoord op geven......
ja kan ik wel, ik heb de fotos gemaakt bij orthopeed en die zei heupen zijn goed, zal waarschijnlijk een tc zijn, ik neem aan ook al is het niet officieel dat ie er toch wel wat verstand van heeft
hier nog even een reactie op...... er zijn wel meerdere verhalen van bekend.... zo op het oog geschat, en bleek officieel echt niet overeen te komen :wink:

bij welke orthopeed heb je de foto's laten maken trouwens? en hoe oud was bibi toen?
bib was ong ruim een jaar en het was in honselersdijk, veterinair centrum, zal ff de naam opzoeken heb hem dhr bakkenes
maar wat is het nou....eerder zei je nl dit : Ze is gerontgend, en die fotos zijn doorgestuurd naar orthopeed

en nu zeg je dat ze gemaakt zijn bij een orthopeed en dat die daar heeft gezegd dat ze goed zijn... :denken:
regina

Ongelezen bericht door regina »

yamie schreef:
regina schreef:
yamie schreef:
regina schreef: ja kan ik wel, ik heb de fotos gemaakt bij orthopeed en die zei heupen zijn goed, zal waarschijnlijk een tc zijn, ik neem aan ook al is het niet officieel dat ie er toch wel wat verstand van heeft
hier nog even een reactie op...... er zijn wel meerdere verhalen van bekend.... zo op het oog geschat, en bleek officieel echt niet overeen te komen :wink:

bij welke orthopeed heb je de foto's laten maken trouwens? en hoe oud was bibi toen?
bib was ong ruim een jaar en het was in honselersdijk, veterinair centrum, zal ff de naam opzoeken heb hem dhr bakkenes
maar wat is het nou....eerder zei je nl dit : Ze is gerontgend, en die fotos zijn doorgestuurd naar orthopeed

en nu zeg je dat ze gemaakt zijn bij een orthopeed en dat die daar heeft gezegd dat ze goed zijn... :denken:
ze zijn doorgestuurd naar honselersdijk dat is de orthopeed waar alle fotos van mijn da worden gestuurd, en toen zei ie dat
regina

Ragverp schreef:heb je ook een normale foto van de reu . van de zijkant ? ik vraag me namelijk af hoe hij zijn staart draagt. Het lijkt er op dat hij krult tot op zijn ruggengraat en hij hem iets links van zijn lijf draagt .
ik zal even vragen aan suus, dan zet ik hem erop
regina

bulletjebe schreef:
regina schreef:Lieve mensen allemaal, ik weet jullie mening hierover, en jullie de mijne, dat is de reden geweest dat ik me hier niet over wilde uitwijden, en ja ze is fel tegen vreemden en vreemde teven, dat is niet vreemd in verschillende rassen, had ze een stamboom dan kwamen er stamboompupjes,en heeft niks met de mag test te maken en of het zoveel duurder zou zijn, ze heeft geen stamboom, en heb echt wel gekeken welke reu en nee das er niet 1 van de buurman :mrgreen:
maar 1 die qua raseigenschappen, bouw en karakter super is, ik heb al fotos erop gezet van diesel, en ja ik vind het geweldig dit te mogen meemaken, en zal dan zeker in de toekomst een mooie teef willen hebben uit duitsland, met alles erop en eraan
:mrgreen: daar bedoel ik mee dat ik de rotties uit duitsland erg mooi vind
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

regina schreef:
bulletjebe schreef:

:mrgreen: daar bedoel ik mee dat ik de rotties uit duitsland erg mooi vind
Dat vroeg ik niet :mrgreen:
Laatst gewijzigd door bulletjebe op 11 mei 2006 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
regina

little-wolf schreef:
regina schreef:
little-wolf schreef:
regina schreef: oppassen, lees toch eens, aangedacht hebben das wat anders, en de reacties ja lees mijn onderschrift maar :ok:
achja, dat zeggen alleen mensen die niet tegen kritiek kennen. :roll:
en als er 1 tegen kritiek kan ben ik dat wel, alleen jij probeert de jofel uit te hangen met je verschrikkelijke mooie anekdotes :roll:
jahoor, je ken er goed tegen. zo goed dat je er zelf geen topic over durfde te openen. :roll:

waarom een topic openen als ik de antwoorden al weet, is geen kwestie van durven hoor, en er is niks teveel gevraagd :ok:
ik ben niet tegen fokken zonder stamboom, en ik sluit niks uit om het evt wel in de toekomst te gaan doen
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

regina schreef:waarom een topic openen als ik de antwoorden al weet, is geen kwestie van durven hoor, en er is niks teveel gevraagd :ok:
ik ben niet tegen fokken zonder stamboom, en ik sluit niks uit om het evt wel in de toekomst te gaan doen
Ik moet toegeven dat je er heel rustig onder blijft :wink:

Maar kùn of wìl je nu niet inzien dat het niet om dat papiertje gaat?
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

regina schreef:
little-wolf schreef:
regina schreef:
little-wolf schreef: achja, dat zeggen alleen mensen die niet tegen kritiek kennen. :roll:

waarom een topic openen als ik de antwoorden al weet, is geen kwestie van durven hoor, en er is niks teveel gevraagd :ok:
ik ben daar op zich ook niet zozeer op tegen.
waar ik WEL op tegen ben is dat er niet met zorg met de gezondheid omgegaan wordt.

en als jij daadwerkelijk de antwoorden weet, waarom snappie zelf dan niet dat je eige reu ook de pa ken zijn van een aantal pups om maar wat te noemen. :roll:
regina

Marion. schreef:
regina schreef:waarom een topic openen als ik de antwoorden al weet, is geen kwestie van durven hoor, en er is niks teveel gevraagd :ok:

ik weet wel dat het niet alleen om dat papiertje gaat dat gaat in de kast, maar vooral om gezonde honden, en dat de stamboomfokkers ook vaak te maken hebben met problemen vooral aan de gewrichten, ik heb er ook niet zomaar pats boem 1 opgezet, vooral omdat dit een stamboomloos nestje word wil ik er ook me best voor doen, en ja ik hoop dat ze heel lang bij me zijn en oud worden, maar de volgende rottie word er wel 1 met stamboom :wink:
Marion.

regina schreef:maar de volgende rottie word er wel 1 met stamboom :wink:
En waarom wordt jouw volgende dan wel met stamboom :denken:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

regina schreef:
Marion. schreef:

ik weet wel dat het niet alleen om dat papiertje gaat dat gaat in de kast, maar vooral om gezonde honden, en dat de stamboomfokkers ook vaak te maken hebben met problemen vooral aan de gewrichten, ik heb er ook niet zomaar pats boem 1 opgezet, vooral omdat dit een stamboomloos nestje word wil ik er ook me best voor doen
Waarom heeft eerst jouw eigen reu erop gezeten dan (die lpc heeft)?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

regina schreef:
Marion. schreef:

ik weet wel dat het niet alleen om dat papiertje gaat dat gaat in de kast, maar vooral om gezonde honden, en dat de stamboomfokkers ook vaak te maken hebben met problemen vooral aan de gewrichten, ik heb er ook niet zomaar pats boem 1 opgezet, vooral omdat dit een stamboomloos nestje word wil ik er ook me best voor doen, en ja ik hoop dat ze heel lang bij me zijn en oud worden, maar de volgende rottie word er wel 1 met stamboom :wink:
en waarom dan wel dit nest en niet gewoon even geduld hebben en een teef kopen die misschien later wel geschikt blijkt om te fokken?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Regina, besef je dan echt niet dat je door dit soort acties het ras nog meer verkloot wat jij zo geweldig vindt? Gaat dat er nou echt niet in?

Het gaat niet om dat papiertje zelf, het gaat om de achterliggende gedachte van dat papiertje.

Wat vind je zelf van de regels die de vereniging stelt aan de regels voor het fokken met rottweilers? Waarom zou die MAG test in het leven zijn geroepen?
Wil je dat het ras, jouw geliefde ras de rottweiler net zo eindigt als de stafford? Of nog erger? Nee? Waarom doe je dit dan? Er zijn toch niet voor niets regels aan verbonden? En misschien weet je het nog niet, die regels zijn er niet om jou te pesten, maar om het ras, waar jij zo gek van bent, te beschermen. Dit om het ras proberen in stand te houden, wat door fokkers zoals jij, heel snel teniet gedaan kan worden. En niet omdat dat papiertje nou oh zo belangrijk is, nee dat is om honden op de wereld te zetten die verantwoord gefokt zijn. Met een achterliggende gedachte, en die achterliggende gedachte is niet "omdat ik het zo schattig vind die puppie's". Die achterliggende gedachte is om een stabiele, lichamelijk en geestelijke gezonde honden op de wereld te brengen. En mocht er een fout in het ras sluipen, dat ze dat kunnen achterhalen en dat eruit proberen te fokken. Jij wilt zo graag dat er over 10 jaar nog rotties zijn, waarom fok je dan zonder stamboom?!?!?!?!?!?! Besef je nou echt niet, dat door dit soort praktijken er al zoveel rassen naar de kloten zijn geholpen en waar het amper nog mogelijk is om dat recht te breien?

En WAAROM wil je straks wel fokken met een hond met stamboom? Waarom niet NU?
Marion.

malinois schreef:en waarom dan wel dit nest en niet gewoon even geduld hebben en een teef kopen die misschien later wel geschikt blijkt om te fokken?
En juist bij een ras als de rottweiler, die al in het verdomhoekje staat. Waarom dan risico's nemen om je favoriete ras nog meer in het verdomhoekje te stoppen :denken:
regina

Marion. schreef:
er was er al bijna 1 met stamboom, maar das een lang verhaal :wink:
omdat ik er ook graag officieel mee in de sport wil, en shows mee wil lopen
yamie
Zeer actief
Contacteer:

regina schreef:
Marion. schreef:
:19: das allemaal leuk en aardig, maar waarom dan nu zo'n nutteloos nest op de wereld zetten, waar men dus niks mee kan en wat het ras alleen maar tegen werkt?
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

regina schreef:
Marion. schreef:
en gun je dat toekomstige rottweiler eigenaren ook niet? Zij kunnen dus ook geen wedstrijden lopen. Iemand van de club wil er toch 1? Die zou beter moeten weten, dat je met een stamboomloze weinig kan doen. Je eerste hond mag een stamboomloze zijn, maar aangezien hij al traint, moet zijn 2e een stamboomhond zijn
Bliss
Actief

Ongelezen bericht door Bliss »

je fokt zonder stamboom...dus je fokt geen rottweilers.
maar als er gezondheidsproblemen uit voort komen of gedragsproblemen, dan wordt het ras "de rottweiler" er wel weer op aan gekeken.
En als je een echte liefhebber was van dat ras, had je dit nooit gedaan.
Caro.
regina

Marion. schreef:
malinois schreef:en waarom dan wel dit nest en niet gewoon even geduld hebben en een teef kopen die misschien later wel geschikt blijkt om te fokken?
En juist bij een ras als de rottweiler, die al in het verdomhoekje staat. Waarom dan risico's nemen om je favoriete ras nog meer in het verdomhoekje te stoppen :denken:
ja das een goede vraag, en soms zit ik zelfs om een antwoord verlegen :denken:
daarom zijn de meeste baasjes die ik tot nu toe heb zo verstandig om het tot een evenwichtige hond te laten opgroeien

en ja sorry toch weer cliche ik ben niet tegen fokken zonder stamboom, maar dat wil niet zeggen nooit
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Heb je spijt van je beslissing om te gaan fokken met je stamboomloze hond?

Ben je niet bang, dat als je toekomstige puppy's lichamelijke problemen hebben en/of karakterproblemen, dat je daar op wordt aangekeken als je wel gaat fokken met een rottweiler die aan alle eisen voldoet? Dat je dat altijd zal achtervolgen en mensen die wel een stamboom rottweiler willen dat bij jou niet willen aanschaffen omdat je in eerste instantie niet je verantwoordelijkheden nam?
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

regina schreef:
Marion. schreef:
daarom zijn de meeste baasjes die ik tot nu toe heb zo verstandig om het tot een evenwichtige hond te laten opgroeien

en ja sorry toch weer cliche ik ben niet tegen fokken zonder stamboom, maar dat wil niet zeggen nooit
Ik mag aannemen dat jij dat ook van plan was? :denken:
En toch vertoont jouw hond zeer onwenselijk gedrag? :19:
Van zo'n hond moest ik dus geen puppy. :neenee:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Jammer. Dit soort acties is wel het laatste wat het ras kan gebruiken, dacht ik zo :19:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
yamie
Zeer actief
Contacteer:

regina schreef:
Marion. schreef:

gelukkig zeg, de meeste baasjes wel..... :ok: :roll:
Marion.

regina schreef:ja das een goede vraag, en soms zit ik zelfs om een antwoord verlegen :denken:
En hier zit dus de hele grote fout. Het ligt niet alleen aan verstandige baasjes. Honden met een kronkel in hun kop kunnen ook "verstandige baasjes die hun hond tot een evenwichtige hond willen laten opgroeien" niets aan doen.

Ik hoop overigens dat één van die toekomstige baasjes niet Leitsimi-nogwat gaat worden, want ik ben bang dat jouw definitie van "evenwichtig" dan niet helemaal strookt met de mijne.
regina

yamie schreef:
regina schreef:
Marion. schreef:

gelukkig zeg, de meeste baasjes wel..... :ok: :roll:
ja hallo :mrgreen: degene die ik nu heb dan niet de meeste :wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

regina schreef:
Marion. schreef:

Dit snap ik niet Regina.
Wij hebben al aardig wat discussies gevoerd over fokken en stambomen, ik ken jouw mening en jij kent mijn mening (ook over dit nest).
Nu begrijp ik echter dat je dus wél het nut ziet van een stamboom en hier raak je me dus kwijt.... waarom dan dit nest als je wel het nut van een stamboom inziet?
Toch niet alleen puur omdat je met een stamboomhond kan sporten?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
regina

Ja maar dat heb ik dacht ik wel vaker gezegd, dat ik heus het nut wel ziet, maar niet tegen dat andere ben, en daarom ben ik niet doof voor evt met stamboom te doen in de toekomst
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”