Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bibi zwanger!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

little-wolf schreef:
massam schreef:
regina schreef:
massam schreef: oh kan dat ook zo joh?

nou meid, wordt maar wakker. ik ken honden die als je de foto's bekijkt niet meer zouden moeten kunnen lopen, maar die hebben nergens last van en zijn heel actief en je ziet er niks aan hoor!
dat zullen wel uitzonderingen zijn, en trouwens ED is niet verplicht, ook niet als je stamboom fokt
dus als het niet verplicht is is het ook niet belangrijk?

bij de staffordshire bull terrier is niks verplicht..

ook zonde dan dat ik al een jaar god weet wat voor testen met lola laat doen.. is namelijk niet verplicht.

bah regina! zonder stamboom vind ik al niks, maar doe in ieder geval dan alles om problemen uit te sluiten! je doet er helemaal geen f*ck aan en hebt gewoon 2 honden op elkaar gepleurt!

je hebt geen idee van het karakter van die reu, want hij is net 2 en de meeste grotere honden zijn dan echt nog niet volledig geestelijk volwassen!
jeetje jij bent fout bezig zeg. :80:
zeker ook omdat je bloed heb laten afnemen en naar engeland heb laten sturen voor een check :roll:
jep, had beter een weekje center parks kunnen boeken, want ik lees nu dat het allemaal niet nodig is... :19:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

regina schreef:
yamie schreef:
regina schreef:
malinois schreef: ja dat vraag ik me nou al een heleboel pagina's af :roll:
Moest zoveel vragen beantwoorden, ok ik weet bijna zeker dat diesel de vader is, bibi is de 11de en 13de dag gedekt door diesel, pablo hielden we apart, het moment zelf ben ik niet bij geweest, het was toen de 17de dag, en geloof me ze hebben niet gekoppeld en herry heeft niet geholpen, ja pablo eraf te halen ja, dus het kan zijn dat ie erop zat maar meer ook nie, de echo heb ik laten maken op dag 28 van de 2de dekking, als het van pablo was was ze op dat moment pas 24 dagen zwanger, en de da zei dus dat het ong 30 dagen was, ik weet zeker dat het niet van pablo is
toch raar dat je dochter dan zag dat hij(ja man) moest helpen omdat het eerst niet lukte..
kan ik me voorstellen hoor, maar ik weet echt zeker dat diesel de vader, en helemaal toen de da dat ene zei
Vreemde gang van zaken: eerst wordt er beweerd dat het met Pablo niet lukte en dat je daarom naar Diesel bent gegaan.

Nu zeg je: Pablo heeft haar op dag 17 twee keer proberen te dekken echter zonder gekoppeld te zitten.

Ook zeg je nu, dat de vruchtjes 30 dagen oud zijn.

Nou dat klopt aardig hoor, want vruchtjes van een dag of 24 zie je heel moeilijk, maar die kunnen er dus wel zijn.
Dat houdt dus niet onmiddellijk in dat er alleen maar vruchtjes van 30 dagen oud aanwezig zijn.

Maar als Pablo er eerder op heeft gezeten dan Diesel, zijn de ongeboren vruchten dus gewoon van hem aangezien ze al 30 dagen oud zijn volgens de echo.

Kortom; het is nog steeds mogelijk dat er pups uit twee verschillende vaders geboren gaan worden.
regina

Ongelezen bericht door regina »

Hutsje schreef:Maar wat ga je nu met de pups doen als je ze niet kwijtraakt? Ik kan me zo voorstellen dat mensen die komen kijken niet al te vriendelijk zullen worden bejegend door Bibi. Dit is natuurlijk niet bevordeljk voor de aspirant kopers, maar ook niet voor de pups, die dit gedrag makkelijk over kunnen nemen van moeders. En hoe ga je dat oplossen met je dochter, ik neem aan dat Bibi de pups nogveel meer verdedigt en beschermt dan een "botje". En ik denk dat het heel moeilijk is een bijna 10-jarig kind bij de pups weg te houden.....
Na die ene aanvaring toen ze 6 mnd was, is het daarna nooit meer voorgekomen en zijn ze gek op elkaar :wink: demi zit vaak lekker bij bib nu en dan blijft ze maar aaien over haar buikkie, en zo af en toe draait bib haar kop om en krijgt ze een lik, als er vreemden bij ons zijn en wij zeggen het is goed, snuffelt ze beetje en dan klaar, ze grijpt echt niet iedereen die ze ziet hoor, buiten overdag kan ook iedereen haar aaien, ze is errg waaks en dan vooral als ze thuis is bij ons. tis ook een waakhond :wink:
haar gedrag is ook aan het veranderen, ze is rustiger, ook tegen vreemde honden, waar ze eerst tekeerging reageert ze nu of niet op of rustig.
waarom word telkens die vraag gesteld, wat als er pups overblijven, de da heeft er 4 kunnen zien en heb 5 kopers, mochten er meer zijn, is dat echt geen probleem hoor
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

regina schreef:waarom word telkens die vraag gesteld, wat als er pups overblijven, de da heeft er 4 kunnen zien en heb 5 kopers, mochten er meer zijn, is dat echt geen probleem hoor
Heel vaak zitten er meer pups in dan gezien worden bij de echo. Tot makkelijk twee keer zo veel. En heel vaak haken er van de potentiële pupkopers zo nog de helft af als puntje bij paaltje kmt. Dus menigeen ziet nu voor zich dat jij straks 8 pups hebt en maar 2 kopers, bijvoorbeeld.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

regina schreef:
Hutsje schreef:Maar wat ga je nu met de pups doen als je ze niet kwijtraakt? Ik kan me zo voorstellen dat mensen die komen kijken niet al te vriendelijk zullen worden bejegend door Bibi. Dit is natuurlijk niet bevordeljk voor de aspirant kopers, maar ook niet voor de pups, die dit gedrag makkelijk over kunnen nemen van moeders. En hoe ga je dat oplossen met je dochter, ik neem aan dat Bibi de pups nogveel meer verdedigt en beschermt dan een "botje". En ik denk dat het heel moeilijk is een bijna 10-jarig kind bij de pups weg te houden.....
Na die ene aanvaring toen ze 6 mnd was, is het daarna nooit meer voorgekomen en zijn ze gek op elkaar :wink: demi zit vaak lekker bij bib nu en dan blijft ze maar aaien over haar buikkie, en zo af en toe draait bib haar kop om en krijgt ze een lik, als er vreemden bij ons zijn en wij zeggen het is goed, snuffelt ze beetje en dan klaar, ze grijpt echt niet iedereen die ze ziet hoor, buiten overdag kan ook iedereen haar aaien, ze is errg waaks en dan vooral als ze thuis is bij ons. tis ook een waakhond :wink:
haar gedrag is ook aan het veranderen, ze is rustiger, ook tegen vreemde honden, waar ze eerst tekeerging reageert ze nu of niet op of rustig.

Tuurlijk, dat blijft vast zo. Het is je eerste nest zeker? :wink:

waarom word telkens die vraag gesteld, wat als er pups overblijven, de da heeft er 4 kunnen zien en heb 5 kopers, mochten er meer zijn, is dat echt geen probleem hoor
Warom geef je daar nou gewoon geen antwoord op? Als er 4 gezien zijn kunnen er dus makkelijk 8 tot 10 inzitten, dat heeft hij zeker vergeten te vertellen? Dus nogmaals, wat ga je met die pups doen die je niet kwijtraakt? Het lijkt erop dat je met die vraag helemaal geen rekening hebt gehouden dus misschien is het tijd om daar nu eens bij stil te staan?
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

we hebben ook nog geen uitsluitsel of er niet een pup naar Letsimi gaat...
Regina...ik weet dat je contact met haar hebt en als persoon kun je haar best aardig vinden...maar ook jij ziet toch wel in dat ze niet kundig is met honden?

Ik ben echt benieuwd of er bij die 5 kopers geen Letsimi zit.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Weet je, ik geloof dat je het niet eens zo slecht bedoelt allemaal maar ik denk dat je heel erg naief bent.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hutsje schreef:Weet je, ik geloof dat je het niet eens zo slecht bedoelt allemaal maar ik denk dat je heel erg naief bent.
hier van hetzelfde...
regina

Hutsje schreef:
regina schreef:

Warom geef je daar nou gewoon geen antwoord op? Als er 4 gezien zijn kunnen er dus makkelijk 8 tot 10 inzitten, dat heeft hij zeker vergeten te vertellen? Dus nogmaals, wat ga je met die pups doen die je niet kwijtraakt? Het lijkt erop dat je met die vraag helemaal geen rekening hebt gehouden dus misschien is het tijd om daar nu eens bij stil te staan?
ik zal alles proberen wat in me macht ligt om alle pups goede baasjes te geven, mocht er onverhoopt met 8 weken nog een pup of meer zijn, wat ik echt niet denk, blijven ze net zolang bij mij tot er wel een goed baasje voor ze zijn gevonden
regina

mercedes2803 schreef:we hebben ook nog geen uitsluitsel of er niet een pup naar Letsimi gaat...
Regina...ik weet dat je contact met haar hebt en als persoon kun je haar best aardig vinden...maar ook jij ziet toch wel in dat ze niet kundig is met honden?

ik heb in een pb aan marion al uitgelegd de situatie over lets, wil dit niet op forum zetten, wat ik en haar ouders hebben besproken is tussen ons, maar wees niet bang :wink:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik blijf het een hele vreemde gang van zaken vinden met die dekkingen.
Eerst moeten we 2 dagen wachten op een antwoord over hoe het zit met Pablo die er toch op heeft gezeten (al hebben ze niet gekoppeld) en nu kom je ineens met een verklaring die gewoon haaks staat op wat je eerder schreef (zoals Marij ook al aangaf).

Maar ja, we veranderen er niets mee, je blijft zo eigenwijs als je nu bent vrees ik, dus het enige wat we nu kunnen hopen is dat de pups gezond zullen zijn en blijven, zodat er geen anderen de dupe gaan worden van je gepruts.

Ik blijf benieuwd (en had het ook al eerder gevraagd) hoe je je pups wilt kwijtraken als het er meer blijken te zijn dan die 5 alleraardigste mensen die je nu al hebt, of als er toch nog mensen afhaken (wat mij helemaal niet zou verbazen en wat ook vrij gebruikelijk is).
Briefje bij de super? Marktplaats? Speurders? ViaVia? Of aan een handelaar?
Daynero
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Daynero »

regina schreef:
mercedes2803 schreef:we hebben ook nog geen uitsluitsel of er niet een pup naar Letsimi gaat...

ik heb in een pb aan marion al uitgelegd de situatie over lets, wil dit niet op forum zetten, wat ik en haar ouders hebben besproken is tussen ons, maar wees niet bang :wink:
:denken: :denken: :denken:
Wat jij met haar ouders heb afgesproken is jullie zaak inderdaad, heb je helemaal gelijk in.
Maar geef nu eens duidelijk antwoord of er een pup naar Letchimi gaat.
Laatst gewijzigd door Daynero op 12 mei 2006 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Ongelezen bericht door cybert2 »

Tamara en Bowie schreef:
regina schreef:En als de mensen ze nou eens goed opvoeden en niet een rottie nemen voor de stoerderige, dan lopen we over 10 jaar nog rond met onze rotties :wink:
En als mensen nou ook nog eens verantwoord en weloverwogen gaan fokken met de benodigde tests, onderzoeken en papieren, dan zijn er over 20 jaar ook nog rotties :ok:
:ok: BEZINT eer ge begint!!
Op de manier waarop deze mevrouw fokt zijn er waarschijnlijk over 20 jaar alleen nog maar agressieve rotties.... Ja, daar worden we vrolijk van.... :N:
Groet, Janine
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

speedy-fien-doeke schreef:
Tamara en Bowie schreef:
regina schreef:En als de mensen ze nou eens goed opvoeden en niet een rottie nemen voor de stoerderige, dan lopen we over 10 jaar nog rond met onze rotties :wink:
En als mensen nou ook nog eens verantwoord en weloverwogen gaan fokken met de benodigde tests, onderzoeken en papieren, dan zijn er over 20 jaar ook nog rotties :ok:
:ok: BEZINT eer ge begint!!
Op de manier waarop deze mevrouw fokt zijn er waarschijnlijk over 20 jaar alleen nog maar agressieve rotties.... Ja, daar worden we vrolijk van.... :N:
en dat is geen grapje :mrgreen:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

regina schreef: ok ik weet bijna zeker dat diesel de vader is
regina schreef: ik weet zeker dat het niet van pablo is
Afbeelding

Zonde dat het zo moet lopen...
Afbeelding
regina

Voor degene die het willen weten, nee er gaat geen pup naar lets
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

regina schreef:
Hutsje schreef:
regina schreef:

ik zal alles proberen wat in me macht ligt om alle pups goede baasjes te geven, mocht er onverhoopt met 8 weken nog een pup of meer zijn, wat ik echt niet denk, blijven ze net zolang bij mij tot er wel een goed baasje voor ze zijn gevonden
en je denkt dat dat allemaal goed gaat als ze ouder worden? Ooit weleens een paar reuenpups van een maand of 4 met elkaar zien knokken? Geen leuk gezicht hoor :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Het is spijtig allemaal en ik hoop van ganse harte dat er gezonde en vooral evenwichtige honden uitkomen die de toekomstige eigenaren geen problemen bezorgen.Al ben ik en blijf ik van mening dat nieuwe pups een veel betere start moeten hebben als deze hondjes krijgen. Misschien dat Regina ooit nog is de juiste stappen neemt.
Ik kan alleen maar hopen dat de mensen die dit topic lezen wijzer worden en zich realiseren dat het fokken van honden (wat voor honden dan ook) en specifiek rashonden niet ophoud bij het enkel en alleen op elkaar zetten van 2 honden. Dat daarmee een grote verantwoordelijkheid samen valt naar de honden, de nieuwe eigenaars en naar het ras. Niet zomaar iets!! Helemaal met een ras wat een achterstand heeft in de media, de politiek en het grote publiek en waar nog steeds erg veel vooroordelen over bestaan.

Ik heb in die 5 jaar dat ik nu bewust rottweilers heb veel geleerd.En ik weet nog niet een 10e van wat ik wil weten. Misschien dat ik ooit zelf nog 1 nest of meer fok maar dan enkel en alleen onder de strengste eisen die ik mezelf kan opleggen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb nog de meeste problemen met het karakter van je teef eerlijk gezegd. Ja ze is fel op vreemden en ja ze heeft gebeten. :19: :jank:

Weet je wat het is? Je teef is een teef die niet met teven kan, mensen niet goed toelaat en met 6 maanden je dochter gebeten heeft. Weet je waar de MAG test voor is? Juist om dit soort teven uit te sluiten voor de fok :ok:
Bij mij voor de deur heeft een rottweiler pas een andere hond doodgebeten, hij kon ook niet met andere reuen nl en was zelf een reu.

Heb je er wel eens over nagedacht wat het karakter van jouw teef in een reu geeft, laten we het simpel houden, in haar zonen bv? Stel dat haar zonen 60 kilo gaan wegen en niet goed met andere mensen en andere reuen kunnen omdat ze die ontvlambaarheid van hun moeder hebben meegekregen?

Neem je ze dan terug? Of staan ze op www.dierenasiels.com tussen werkelijk waar meer dan 35 andere rottweilers? Er staan waakhonden aangeboden waarvan 36 zuivere herplaatsrottweilers met deels dominantie en karakter problemen. Allemaal uit ouders zonder MAG test, daar kan je gif op innemen :19:
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

MARC_S schreef::Stel dat haar zonen 60 kilo gaan wegen en niet goed met andere mensen en andere reuen kunnen omdat ze die ontvlambaarheid van hun moeder hebben meegekregen?
ja dat vindt ik ook een zeer gevaarlijke gok, zeker in een gezin met kinderen wat niet wegneemt dat dit voor een volwassen persoon minder gevaarlijk is
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

zo dan best schikken hoe veel rotie s er in het asiel zitten
zo veel had ik nu ook niet verwacht
ooo reginna waarom heb je daar niet eerst gekeken
en je toen bedacht dat het echt
een slecht idee is er nog meer bij te fokken :jank:
Afbeelding
regina

MARC_S schreef:Ik heb nog de meeste problemen met het karakter van je teef eerlijk gezegd. Ja ze is fel op vreemden en ja ze heeft gebeten. :19: :jank:

Weet je wat het is? Je teef is een teef die niet met teven kan, mensen niet goed toelaat en met 6 maanden je dochter gebeten heeft. Weet je waar de MAG test voor is? Juist om dit soort teven uit te sluiten voor de fok :ok:
Bij mij voor de deur heeft een rottweiler pas een andere hond doodgebeten, hij kon ook niet met andere reuen nl en was zelf een reu.

Heb je er wel eens over nagedacht wat het karakter van jouw teef in een reu geeft, laten we het simpel houden, in haar zonen bv? Stel dat haar zonen 60 kilo gaan wegen en niet goed met andere mensen en andere reuen kunnen omdat ze die ontvlambaarheid van hun moeder hebben meegekregen?

Neem je ze dan terug? Of staan ze op www.dierenasiels.com tussen werkelijk waar meer dan 35 andere rottweilers? Er staan waakhonden aangeboden waarvan 36 zuivere herplaatsrottweilers met deels dominantie en karakter problemen. Allemaal uit ouders zonder MAG test, daar kan je gif op innemen :19:
Ik heb ook dat verhaal gelezen van jou, en vond het verschrikkelijk, helemaal natuurlijk als het bijna voor je ogen gebeurd, ja bib laat niet makkelijk mensen toe, maar die ze wel toelaat daar is ze een hond met een gouden hart voor, en zoals ik al gezegd had, het gaat nu perfect met mijn dochter, rottweilers en ook staffords en andere rassen staan er bekend om dat ze op een bepaalde leeftijd niet of minder goed met sexegenoten kunnen vinden, daar moet je als baasje alert op zijn en rekening mee houden, net zoals het baasje van de rottie bij jou in de buurt, op de club ook, lopen er rotties met en zonder stamboom en de meeste reuen zijn flink fel tegen andere reuen, en teven andersom.
Als rottieeigenaar moet je altijd rekening houden, dat je een waak en verdedigingshond hebt, dus je moet ze verdomd oeps sorry, goed opvoeden
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

regina schreef: rottweilers en ook staffords en andere rassen staan er bekend om dat ze op een bepaalde leeftijd niet of minder goed met sexegenoten kunnen vinden, daar moet je als baasje alert op zijn en rekening mee houden
Door de extreme gevallen uit te sluiten van de fok. Zoals jouw teef.
regina

twinkeltje schreef:zo dan best schikken hoe veel rotie s er in het asiel zitten
Twinkel, ik zal alles eraan doen, om het zo goed mogelijk te doen, en wat ragverp ook al zei, die goede stappen zullen er komen
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

peggy en vinnie schreef:
MARC_S schreef::Stel dat haar zonen 60 kilo gaan wegen en niet goed met andere mensen en andere reuen kunnen omdat ze die ontvlambaarheid van hun moeder hebben meegekregen?
ja dat vindt ik ook een zeer gevaarlijke gok, zeker in een gezin met kinderen wat niet wegneemt dat dit voor een volwassen persoon minder gevaarlijk is
Was laatst een poll onder Rottweilereigenaren waar ze de meeste moeite mee hadden... en wat kwam eruit tot mijn verbazing? Dominantie.
Hoe vaak ik ook niet lees over die dominantieproblemen, zeker bij reuen. Niet fatsoenlijk uit te laten, grommen naar de baas, enz. enz.
En ja, 9 van de 10 keer dus Rottweilers uit een dubieus nest en dat is wat ik hier op straat zie ook trouwens.
De goed gefokte Rottweilers geven 9 van de 10 keer veel minder, of geen, gedragsproblemen. Een hoge bijtdrempel, zeker naar mensen toe, dat hoort een Rottweiler te hebben en geen hond die onbetrouwbaar is, absoluut niet!
En helaas is dat beeld er dus wel en veelal dankzij ondoordachte nestjes en uiteraard ook ondoordachte aanschaf.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

regina schreef:
Twinkel, ik zal alles eraan doen, om het zo goed mogelijk te doen, en wat ragverp ook al zei, die goede stappen zullen er komen
Ik weet dat jij er alles aan zal doen om goede eigenaren te vinden, maar je weet het..... ik vind het verrot jammer dat je deze stap hebt genomen en diep in mijn hart vind ik jou eigenlijk veel te sympathiek en te intelligent hiervoor.
Ik hoop dat Bibi er goed doorheen komt en dat de pups gezond zijn en evenwichtig. Ik wens ze echt het allerbeste!!! En hoop dat dit echt een éénmalig nest zal zijn van Bibi.
Afbeelding
A good dog never dies...

regina

pablo komt ook van een particulier, en die is supersociaal, lief voor alle mensen en kinderen, en dieren, dominantie? wat is dat zou ie zeggen :mrgreen: dus mijn ervaring met een reu is alleen positief
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

regina schreef:pablo komt ook van een particulier, en die is supersociaal, lief voor alle mensen en kinderen, en dieren, dominantie? wat is dat zou ie zeggen :mrgreen: dus mijn ervaring met een reu is alleen positief
Maar je kent ook hele andere verhalen Regina :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Stang schreef:Was laatst een poll onder Rottweilereigenaren waar ze de meeste moeite mee hadden... en wat kwam eruit tot mijn verbazing? Dominantie.
Hoe vaak ik ook niet lees over die dominantieproblemen, zeker bij reuen. Niet fatsoenlijk uit te laten, grommen naar de baas, enz. enz.
En ja, 9 van de 10 keer dus Rottweilers uit een dubieus nest en dat is wat ik hier op straat zie ook trouwens.
De goed gefokte Rottweilers geven 9 van de 10 keer veel minder, of geen, gedragsproblemen. Een hoge bijtdrempel, zeker naar mensen toe, dat hoort een Rottweiler te hebben en geen hond die onbetrouwbaar is, absoluut niet!
En helaas is dat beeld er dus wel en veelal dankzij ondoordachte nestjes en uiteraard ook ondoordachte aanschaf.
Alhoewel ik denk dat dat meer komt, doordat de mensen die een goed gefokte Rottweilerpup nemen al veel meer weten van hoe een Rottweiler kan zijn en vaak beter begeleid worden door de fokker.....dat over het algemeen de juiste pup geplaatst wordt bij de juiste eigenaar, dat scheelt al een hoop, want ook de Rottweilers uit goed gefokte Rottweilers hebben ook dominante karakters, dat is nu eenmaal een Rottweiler :wink: dan de eigenaren die een stamboomlose pup nemen.....
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

regina schreef:
dat geloof ik ook wel dan zo ben je ook wel weer
nou sterkte dan maar
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”