Niet meer willen zou eerder niet meer kunnen zijn in de meeste gevallenregina schreef:
Bedoel je dat zijn huidige baasje hem dan niet meer wilt, kijk dat kan iedereen gebeuren, niet alleen bij mij, als ze hem niet meer willen, komt ie maar lekker bij mij, en zoek ik rustig verder
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bibi zwanger!
Moderator: moderatorteam
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
regina
niet met me eens nee, maar van hun trek ik me degelijk wel iets aan, maar dat is niet via forum besprokenpepim schreef:Ik vraag me af of je dit topic gelezen hebt, ik namelijk wel!regina schreef:ja dat had ik al begrepen hoorpepim schreef: Ik begrijp heel goed wat je schrijft hoor, ik bedoel qua fokken en ja ik heb dat stukje opzettelijk uit zijn verband gerukt, maar goed jij trekt je van niemand iets aan, dat is onderhand wel duidelijk!en van niemand iets aantrekken zijn jouw woorden, ga geen namen noemen hier, maar degene weten het zelf wel
En ik lees hier niemand, die het met je eens is of heb ik wat over het hoofd gezien denk je?
-
regina
wel hoor, als je een beetje weet hoe rotties zijn, en geef ze een liefdevol consequente opvoeding, komt het heus wel goedjojenny schreef:Niet meer willen zou eerder niet meer kunnen zijn in de meeste gevallenregina schreef:
Bedoel je dat zijn huidige baasje hem dan niet meer wilt, kijk dat kan iedereen gebeuren, niet alleen bij mij, als ze hem niet meer willen, komt ie maar lekker bij mij, en zoek ik rustig verder
-
regina
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
als je dan goede eigenaren zoekt zal het dus ook niet voorkomen dat de honden om de reden van "niet meer willen" terug gebracht zullen worden.regina schreef:wel hoor, als je een beetje weet hoe rotties zijn, en geef ze een liefdevol consequente opvoeding, komt het heus wel goedjojenny schreef:Niet meer willen zou eerder niet meer kunnen zijn in de meeste gevallenregina schreef:
geloof me, tuurlijk hoop ik dat alles goed afloopt.
En dat de pups een goed thuis krijgen en dat hun karakters goed zijn.
Ze zijn nu onderweg dus dan maar het beste van de situatie maken, want het is niet meer terug te draaien.
Ik heb nu wle een aantal vraagjes voor jou, en die bedoel ik niet lullig hoor.
wat doet het met jou om al deze reacties te lezen?
zet het je niet een beetje aan het denken dat het mischien niet zo,n verstandige keuze was om dit nestje te fokken?
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja tuurlijk maar wat maakt jou nou net die expert op het goed plaatsen van een hond? Met in je achterhoofd dus dat je niet weet hoeveel eigenaren je moet zoeken en je eigenlijk niet weet waar je ze moet gaan zoeken (ze komen niet in een asiel of op de mp blijkbaar) en die mensen ook nog eens massaal op vakantie gaan, een ras waarvan er dus as we speak 35 te herplaatsen zijn van uit asiels, met een dubieuze gezondheidstoestand en geestelijke toestand van de pups en dit nog gecombineerd met "het valt allemaal wel mee" (een paar pagina's verder is Bibi waarschijnlijk per ongeluk met haar tanden in de buuf gevallen) instelling (ook nog werk en kind(eren)) en zoals je zelf zegt eigenlijk wil je maar drie honden............regina schreef:wel hoor, als je een beetje weet hoe rotties zijn, en geef ze een liefdevol consequente opvoeding, komt het heus wel goedjojenny schreef:Niet meer willen zou eerder niet meer kunnen zijn in de meeste gevallenregina schreef:
Ik zie het intelligente wat Caroline ziet nog niet maar goed
Voor het gemak sla je een paar vragen over dat helpt ook niet aan de beeldvorming.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Bij een goedgefokte Rottie meestal wel jaregina schreef:wel hoor, als je een beetje weet hoe rotties zijn, en geef ze een liefdevol consequente opvoeding, komt het heus wel goedjojenny schreef:Niet meer willen zou eerder niet meer kunnen zijn in de meeste gevallenregina schreef:

- Hutsje
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Precies, dat probleem zie ik dus ook.Rataplan schreef:Ja tuurlijk maar wat maakt jou nou net die expert op het goed plaatsen van een hond? Met in je achterhoofd dus dat je niet weet hoeveel eigenaren je moet zoeken en je eigenlijk niet weet waar je ze moet gaan zoeken (ze komen niet in een asiel of op de mp blijkbaar) en die mensen ook nog eens massaal op vakantie gaan, een ras waarvan er dus as we speak 35 te herplaatsen zijn van uit asiels, met een dubieuze gezondheidstoestand en geestelijke toestand van de pups en dit nog gecombineerd met "het valt allemaal wel mee" (een paar pagina's verder is Bibi waarschijnlijk per ongeluk met haar tanden in de buuf gevallen) instelling (ook nog werk en kind(eren)) en zoals je zelf zegt eigenlijk wil je maar drie honden............regina schreef:wel hoor, als je een beetje weet hoe rotties zijn, en geef ze een liefdevol consequente opvoeding, komt het heus wel goedjojenny schreef:Niet meer willen zou eerder niet meer kunnen zijn in de meeste gevallenregina schreef:
Ik zie het intelligente wat Caroline ziet nog niet maar goed![]()
Voor het gemak sla je een paar vragen over dat helpt ook niet aan de beeldvorming.
Doorgewinterde fokkers die zeer nauwkeurig hun pupkopers uitkiezen, hebben zelfs dit probleem.
Na een paar maanden valt het mensen toch tegen, of ze gaan scheiden, of ze zijn zwanger of wat dan ook en moeten van de hond af.
En dan?
Ja, jij neemt de hond terug zeg je, maar vergis je niet: krijg je een hond terug van pakweg 7 maanden oud, weegt wel inmiddel 30 á 35 kg en is waarschijnlijk totaal onopgevoed (en al je pech hebt ook gewoon verziekt).
Gaat Bibi, Pablo en Boedha dit pikken? Ik wil het nog zien, dat zeker een straks volwassen Pablo een andere reu in de roedel accepteert of Bibi een andere teef.
Of wat als de nieuwe eigenaar ED ontdekken bij een hond van 7 maanden en de hond niet meer willen? Terugnemen en ga jij euro 1.000,00 betalen aan een operatie en de hond weer gratis herplaatsen (want dan mag je blij zijn als iemand zo'n hond nog wil hebben).
Hier voorzie ik echt 1001 problemen
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
regina schreef:toen ze die ene vrouw in haar hand hapte was het stikdonker in een smal paadje, en ze liep vlak langs me, stom van mij om daar toen op dat moment geen rekening te houden,
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Aantal honden: 3
Nou, nog even en ik ben om hoor!! Hier is heeeeeel goed over nagedacht; misschien pups uit 2 verschillende vaders, een licht-agressieve moederhond, JOTTEM. Help maar weer een ras naar de kloten; als de pups wel agressief zijn/worden mogen de nieuwe eigenaren ze laten inslapen, of ze naar het asiel brengen zodat echte rottiekenners weer mogen puinruimenpepim schreef:Ik vraag me af of je dit topic gelezen hebt, ik namelijk wel!regina schreef:ja dat had ik al begrepen hoorpepim schreef: Ik begrijp heel goed wat je schrijft hoor, ik bedoel qua fokken en ja ik heb dat stukje opzettelijk uit zijn verband gerukt, maar goed jij trekt je van niemand iets aan, dat is onderhand wel duidelijk!en van niemand iets aantrekken zijn jouw woorden, ga geen namen noemen hier, maar degene weten het zelf wel
En ik lees hier niemand, die het met je eens is of heb ik wat over het hoofd gezien denk je?
Mocht het verkeerd overkomen: Ja, het is allemaal sarcastisch bedoeld. Lang leve internet; nu kan ik OVERAL het dierenleed vinden!!!
Groet, Janine
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik zou nog steeds graag willen weten waarom je niet uit deze combinatie iets wilt aanhouden maar op zoek gaat naar een stamboomteef uit duitsland?
Ik vind dat je alleen combinaties moet maken als je er zelf zo achter staat dat je er een pup uit zou willen hebben. Je kunt als fokker niet uit ieder nest iets houden maar je maakt geen combinatie voor alleen maar de 'leuk'.
Hoe is de vader in zijn gedrag? Is hij stabiel? Past zijn karakter wel bij zo'n pittige teef?
Ik vind dat je alleen combinaties moet maken als je er zelf zo achter staat dat je er een pup uit zou willen hebben. Je kunt als fokker niet uit ieder nest iets houden maar je maakt geen combinatie voor alleen maar de 'leuk'.
Hoe is de vader in zijn gedrag? Is hij stabiel? Past zijn karakter wel bij zo'n pittige teef?
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zijn met name bij de rottweiler een paar honden terug te vinden in de lijnen(soms echt meerder generatie's) die erg sterk bepaalde dingen vererfen waarvan zeker niet alles goed is en dan moet je dus gaan compenseren..das lastig als je niets weetkitty schreef:Ik zou nog steeds graag willen weten waarom je niet uit deze combinatie iets wilt aanhouden maar op zoek gaat naar een stamboomteef uit duitsland?

-
kitty
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar heb je bij ieder ras problemen mee. Sommige honden vererfen veel sterker bepaalde eigenschappen dan andere...... Maar als fokker hoor je daar rekening mee te houden en daar Regina zegt dat ze weet wie de voorouders zijn....... Ik kan me niet voorstellen dat je geen pup houd uit je eerste zelfgefokte nest..... Daar moet dus een betere reden voor zijn dan genoeg honden in huisRagverp schreef:Er zijn met name bij de rottweiler een paar honden terug te vinden in de lijnen(soms echt meerder generatie's) die erg sterk bepaalde dingen vererfen waarvan zeker niet alles goed is en dan moet je dus gaan compenseren..das lastig als je niets weetkitty schreef:Ik zou nog steeds graag willen weten waarom je niet uit deze combinatie iets wilt aanhouden maar op zoek gaat naar een stamboomteef uit duitsland?
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
weten wie de voorouders zijn en weten wat ze vererfen zijn heel verschillende dingen.kitty schreef:Daar heb je bij ieder ras problemen mee. Sommige honden vererfen veel sterker bepaalde eigenschappen dan andere...... Maar als fokker hoor je daar rekening mee te houden en daar Regina zegt dat ze weet wie de voorouders zijn....... Ik kan me niet voorstellen dat je geen pup houd uit je eerste zelfgefokte nest..... Daar moet dus een betere reden voor zijn dan genoeg honden in huisRagverp schreef:Er zijn met name bij de rottweiler een paar honden terug te vinden in de lijnen(soms echt meerder generatie's) die erg sterk bepaalde dingen vererfen waarvan zeker niet alles goed is en dan moet je dus gaan compenseren..das lastig als je niets weetkitty schreef:Ik zou nog steeds graag willen weten waarom je niet uit deze combinatie iets wilt aanhouden maar op zoek gaat naar een stamboomteef uit duitsland?

-
kitty
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus.... Regina, wil je ons dit uitleggen....Ragverp schreef:weten wie de voorouders zijn en weten wat ze vererfen zijn heel verschillende dingen.kitty schreef:Daar heb je bij ieder ras problemen mee. Sommige honden vererfen veel sterker bepaalde eigenschappen dan andere...... Maar als fokker hoor je daar rekening mee te houden en daar Regina zegt dat ze weet wie de voorouders zijn....... Ik kan me niet voorstellen dat je geen pup houd uit je eerste zelfgefokte nest..... Daar moet dus een betere reden voor zijn dan genoeg honden in huisRagverp schreef:Er zijn met name bij de rottweiler een paar honden terug te vinden in de lijnen(soms echt meerder generatie's) die erg sterk bepaalde dingen vererfen waarvan zeker niet alles goed is en dan moet je dus gaan compenseren..das lastig als je niets weetkitty schreef:Ik zou nog steeds graag willen weten waarom je niet uit deze combinatie iets wilt aanhouden maar op zoek gaat naar een stamboomteef uit duitsland?
Ik heb zelf ook geen pup gehouden uit mijn eerst gefokte nest. Alles 8 pups overleden tijdens een spoedkeizersnee, mijn teefje heeft het net aan overleefd maar een paar maanden later heb ik haar baarmoeder moeten laten verwijderen door complicaties. Ik had deze combinatie heel weloverwogen gemaakt(met stamboom, volgens vereniging, alle testen en voorouders gescreend) en had heel graag een pup willen houden om mee verder te gaan. Ik heb nu een nieuw teefje gekocht met boom en alles erop en eraan. Met dit meisje hoop ik over een paar jaar weer een nestje te fokken. Maar nooit meer met zoveel voorpret, nooit meer met zoveel onbevangen hoop. Ik hoop niet dat iemand dit ooit mee moet maken en zeker niet om alleen maar de 'leuk'. Natuurlijk vind ik puppies leuk, maar ik hoop zeker een bijdrage te leveren aan het ras waar ik zo van hou.
Dat is dus mijn grootste probleem met het nest van Regina. Je voegt niets toe aan een ras wat al zo'n slechte naam heeft. Die slechte naam heeft het ras juist door het fokken van stamboomloze honden. Het overzicht raakt kwijt, de kennis van de voorouders is er niet. Hoe kun je jezelf dit nest goedpraten terwijl je er zelf niet eens een pup van wilt houden maar gaat voor een hond met boom
Ik ben tegen het fokken zonder stamboom maar kan nog een vaag begrip opbrengen voor mensen die er volledig in gaan en niets liever willen dan een pup van hun hond. Op het moment dat iemand zegt dat ze geen pup van dit nest wil maar zelf een hond met boom wil gaan kopen ben ik het spoor even volledig duister.......
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dit vind ik een supergoed geschreven stuk!kitty schreef: Ik heb zelf ook geen pup gehouden uit mijn eerst gefokte nest. Alles 8 pups overleden tijdens een spoedkeizersnee, mijn teefje heeft het net aan overleefd maar een paar maanden later heb ik haar baarmoeder moeten laten verwijderen door complicaties. Ik had deze combinatie heel weloverwogen gemaakt(met stamboom, volgens vereniging, alle testen en voorouders gescreend) en had heel graag een pup willen houden om mee verder te gaan. Ik heb nu een nieuw teefje gekocht met boom en alles erop en eraan. Met dit meisje hoop ik over een paar jaar weer een nestje te fokken. Maar nooit meer met zoveel voorpret, nooit meer met zoveel onbevangen hoop. Ik hoop niet dat iemand dit ooit mee moet maken en zeker niet om alleen maar de 'leuk'. Natuurlijk vind ik puppies leuk, maar ik hoop zeker een bijdrage te leveren aan het ras waar ik zo van hou.
Iedereen die overweegt te fokken zou dit moeten lezen, en er bij stilstaan dat ook dit kan gebeuren.
Ik kan me enorm goed voorstellen dat het gebeurde jouw onbevangenheid heeft beïnvloed. Zoiets gaat je niet in je kouwe kleren zitten.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat "antwoord" wat daar staat is al net zo vaag en ontwijkend als dit hierboven.regina schreef:doe niks bewust, probeer overal antwoord op te gevenLongFields schreef:
Ik blijf benieuwd (en had het ook al eerder gevraagd) hoe je je pups wilt kwijtraken als het er meer blijken te zijn dan die 5 alleraardigste mensen die je nu al hebt, of als er toch nog mensen afhaken (wat mij helemaal niet zou verbazen en wat ook vrij gebruikelijk is).
Briefje bij de super? Marktplaats? Speurders? ViaVia? Of aan een handelaar ?als je paar pag terug gaat, weet niet meer prs hoeveel daar heb ik al antwoord gegeven op dezelfde vraag, iig niet op mp, zit op een club ken veel hondemensen, en ze kennen mijn honden, ik blijf iig net zo lang doorzoeken tot ik, mochten er meer zijn geschikte baasjes heb
Op de club zul je geen 5 pups kwijtraken (ik ga even uit van een nest van 10 en jouw aanname dat je er al 5 kwijt bent), en hoe wil je verder gaan doorzoeken? Mensen op straat aanspreken? Het telefoonboek pakken en bellen?
Ik bedoel maar te zeggen, je hebt geen website waar je pups op staan (of ik heb het fout), dus je komt nooit verder dan je eigen contacten, en het is maar zeer de vraag of je je pups via hen allemaal kwijt zal raken.
Jouw antwoorden wijzen mij erop dat je gewoon nog helemaal niet goed hebt nagedacht wat te doen als je pups niet als warme broodjes over de toonbank gaan. Het zal allemaal wel loslopen.
Als je zo ook denkt over de bevalling en de tijd erna, vrees ik het ergste voor moeder en pups.
-
boxersien
Ik zit met verbazing te lezen zegregina schreef:Bedoel je dat zijn huidige baasje hem dan niet meer wilt, kijk dat kan iedereen gebeuren, niet alleen bij mij, als ze hem niet meer willen, komt ie maar lekker bij mij, en zoek ik rustig verderRataplan schreef:Ok dat snap ik, ze heeft drie keer mensen gebeten. Dat maakt haar geen bijtend monster maar ook zeer zeker geen kandidaat om mee te fokken.regina schreef:niet zo doemdenken hoorbasisbrok schreef: hier ook zou toch verschrikkelijk zijn als de pups die toch veel leren van de mama bibi het zelfde rare asiosiale gedrag gaan vertonen naar vreemden
als een pup die jij fokt iemand bijt hoe zou jij je dan voelen???? rotties hebben al geen goede naam meer door onvrantwoordelijke fokkers en eigenaren
ik vind het heel jammer dat je er zo makkelijk over denkt ik zie helemaal het perfecte gezin voor me met een rottie van jou en dan een jaar later [misschien minder] kan die hond niets meer heeft van alles en moet afgemaakt worden ik moet er niet aan denken
![]()
ja maar ja je kunt nu niet meer terugecht zonde
,hoe vaak moet ik nog zeggen dat ze geen raar asociaal gedrag heeft, lees eens goed, voordat je een reactie neerzet, ze is een echte rot, waaks en beschermend, heel veel honden begroeten een vreemde in huis niet superenthousiast, bib ook niet, toen ze die ene vrouw in haar hand hapte was het stikdonker in een smal paadje, en ze liep vlak langs me, stom van mij om daar toen op dat moment geen rekening te houden, bib heeft al verschillende wandelingen meegemaakt ook met stel rotties en nooit geen probleem, ik hou er niet van dat mensen puur wat ze hier nu gelezen hebben een mening geven over mijn hond, ze is geen bijtend monster dat iedereen maar pakt, dat kunnen zoveel mensen die haar meegemaakt hebben beamen
Of was het wel de bedoeling dat ze een MAG test zou gaan doen(als dat voor stamboomloze honden zou kunnen)?
Ik snap het eigenlijk nog steeds niet, je wilt een wel een hond met een stamboom en na alle onderzoeken met je hond fokken maar waarom heb je het dan met deze hond gedaan? Ben je je ervan bewust dat wanneer de pups de leeftijd hebben dat ze naar een nieuwe eigenaar gaan de helft van Nederland met zijn kont in het zand aan de Costa's ligt? Dat het zelfs in die tijd voor de asiels in Nederland een rot tijd is om je dieren op een verstandige manier te plaatsen? En je geeft zelf aan dat drie honden meer dan genoeg voor je is, wat als 1 van de 8 pups over een half jaar of negen maanden (een puberrottiereu) het op zijn heupen krijgt en hij moet van de een op de andere dag weg?
Wens je alvast veel succes! Als je al genoeg honden hebt (zeg je zelf) en je moet nog een puber opvangen (die misschien onopgevoed en niet te vertrouwen is) succes dan! Hoe wil je dat doen als die opvanger niet met andere honden kan?
Walgelijk dat je zo je best doet om het ras verder de grond in te stampen en ook nog eens wel beter weet, maar gewoon niet luisterd en normaal doet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
precies, ik ben heel benieuwd hoe ze dit wil gaan doen, en al honden hebben die niet met andere honden overweg kunnen, een klein kind en dan ook nog een totaal onopgevoede rottweilerreu terugStang schreef:Precies, dat probleem zie ik dus ook.Rataplan schreef:Ja tuurlijk maar wat maakt jou nou net die expert op het goed plaatsen van een hond? Met in je achterhoofd dus dat je niet weet hoeveel eigenaren je moet zoeken en je eigenlijk niet weet waar je ze moet gaan zoeken (ze komen niet in een asiel of op de mp blijkbaar) en die mensen ook nog eens massaal op vakantie gaan, een ras waarvan er dus as we speak 35 te herplaatsen zijn van uit asiels, met een dubieuze gezondheidstoestand en geestelijke toestand van de pups en dit nog gecombineerd met "het valt allemaal wel mee" (een paar pagina's verder is Bibi waarschijnlijk per ongeluk met haar tanden in de buuf gevallen) instelling (ook nog werk en kind(eren)) en zoals je zelf zegt eigenlijk wil je maar drie honden............regina schreef:wel hoor, als je een beetje weet hoe rotties zijn, en geef ze een liefdevol consequente opvoeding, komt het heus wel goedjojenny schreef: Niet meer willen zou eerder niet meer kunnen zijn in de meeste gevallen
Ik zie het intelligente wat Caroline ziet nog niet maar goed![]()
Doorgewinterde fokkers die zeer nauwkeurig hun pupkopers uitkiezen, hebben zelfs dit probleem.
Na een paar maanden valt het mensen toch tegen, of ze gaan scheiden, of ze zijn zwanger of wat dan ook en moeten van de hond af.
En dan?
Ja, jij neemt de hond terug zeg je, maar vergis je niet: krijg je een hond terug van pakweg 7 maanden oud, weegt wel inmiddel 30 á 35 kg en is waarschijnlijk totaal onopgevoed (en al je pech hebt ook gewoon verziekt).
Gaat Bibi, Pablo en Boedha dit pikken? Ik wil het nog zien, dat zeker een straks volwassen Pablo een andere reu in de roedel accepteert of Bibi een andere teef.
Of wat als de nieuwe eigenaar ED ontdekken bij een hond van 7 maanden en de hond niet meer willen? Terugnemen en ga jij euro 1.000,00 betalen aan een operatie en de hond weer gratis herplaatsen (want dan mag je blij zijn als iemand zo'n hond nog wil hebben).
Hier voorzie ik echt 1001 problemen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
helaas denken mensen alleen aan die lieve leuke kleine puppies maar niet aan het risico dat je je teef kwijt kan raken...kitty schreef:Ik heb zelf ook geen pup gehouden uit mijn eerst gefokte nest. Alles 8 pups overleden tijdens een spoedkeizersnee, mijn teefje heeft het net aan overleefd maar een paar maanden later heb ik haar baarmoeder moeten laten verwijderen door complicaties. Ik had deze combinatie heel weloverwogen gemaakt(met stamboom, volgens vereniging, alle testen en voorouders gescreend) en had heel graag een pup willen houden om mee verder te gaan. Ik heb nu een nieuw teefje gekocht met boom en alles erop en eraan. Met dit meisje hoop ik over een paar jaar weer een nestje te fokken. Maar nooit meer met zoveel voorpret, nooit meer met zoveel onbevangen hoop. Ik hoop niet dat iemand dit ooit mee moet maken en zeker niet om alleen maar de 'leuk'. Natuurlijk vind ik puppies leuk, maar ik hoop zeker een bijdrage te leveren aan het ras waar ik zo van hou.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Helemaal mee eens Eline. En als een hond al beschermend is t.o.v. de baas of een kluif dan waarschuwt ie meestal eerst en kan je ingrijpen voordat iets gebeurt. Maar daar lees ik niets over terug.Eline* schreef:regina schreef:toen ze die ene vrouw in haar hand hapte was het stikdonker in een smal paadje, en ze liep vlak langs me, stom van mij om daar toen op dat moment geen rekening te houden,Bedenk allerlei excuses, een stabiele hond hapt niet in deze situatie. Je wil een nest voor de leuk ten koste van het ras. Jammer.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, na mij door het topic heen te hebben geworsteld, een beetje het gevoel krijg dat Regina vooraf niet heeft onderzocht en overzien waar ze aan begon. En dat ze nu voor een situatie staat die niet meer terug te draaien is, maar waarvan ze zich realiseert dat ze er beter niet aan had kunnen beginnen. Correct me if I'm wrong
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Alsof die buiten nooit kinderen en andere reuen tegenkomenpeggy en vinnie schreef:ja dat vindt ik ook een zeer gevaarlijke gok, zeker in een gezin met kinderen wat niet wegneemt dat dit voor een volwassen persoon minder gevaarlijk isMARC_S schreef::Stel dat haar zonen 60 kilo gaan wegen en niet goed met andere mensen en andere reuen kunnen omdat ze die ontvlambaarheid van hun moeder hebben meegekregen?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Jawel hoor. Er zijn tig discussies over fokken op zich geweest (ook op het Rottweilerforum), voors en tegens uitgebreid besproken en Regina heeft altijd de mening gehad dat een stamboomloosnest prima kan als er op hd geröntgend is.Branka schreef:Helemaal mee eens Eline. En als een hond al beschermend is t.o.v. de baas of een kluif dan waarschuwt ie meestal eerst en kan je ingrijpen voordat iets gebeurt. Maar daar lees ik niets over terug.Eline* schreef:regina schreef:toen ze die ene vrouw in haar hand hapte was het stikdonker in een smal paadje, en ze liep vlak langs me, stom van mij om daar toen op dat moment geen rekening te houden,Bedenk allerlei excuses, een stabiele hond hapt niet in deze situatie. Je wil een nest voor de leuk ten koste van het ras. Jammer.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, na mij door het topic heen te hebben geworsteld, een beetje het gevoel krijg dat Regina vooraf niet heeft onderzocht en overzien waar ze aan begon. En dat ze nu voor een situatie staat die niet meer terug te draaien is, maar waarvan ze zich realiseert dat ze er beter niet aan had kunnen beginnen. Correct me if I'm wrong![]()
Ook waren een aantal mensen op de hoogte dat Bibi gedekt zou worden, waaronder ik, en zijn er al prive ook wat zaken heen-en-weer gegaan.
Regina bleef altijd van mening, de twee jaar dat ik haar 'ken', dat fokken op deze manier prima kan en niemand heeft haar ooit kunnen overtuigen van het tegendeel en geloof me, dat is herhaaldelijk geprobeerd met zeer goede argumenten en discussies.
Daarom zei ik eerder ook dat ik er niks van snap, want met Regina valt zeer goed te praten, is een aardig mens, zorgt goed voor haar honden, en dat zo iemand dan niet begrijpt dat dit niet een verantwoorde manier van fokken, dat snap ik dus echt niet.
- Hutsje
- Zeer actief
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Regina heeft geld nodig snap dat dan. (ze hebben het momenteel slecht scheef ze in een ander topic...)Stang schreef:Jawel hoor. Er zijn tig discussies over fokken op zich geweest (ook op het Rottweilerforum), voors en tegens uitgebreid besproken en Regina heeft altijd de mening gehad dat een stamboomloosnest prima kan als er op hd geröntgend is.Branka schreef:Helemaal mee eens Eline. En als een hond al beschermend is t.o.v. de baas of een kluif dan waarschuwt ie meestal eerst en kan je ingrijpen voordat iets gebeurt. Maar daar lees ik niets over terug.Eline* schreef:regina schreef:toen ze die ene vrouw in haar hand hapte was het stikdonker in een smal paadje, en ze liep vlak langs me, stom van mij om daar toen op dat moment geen rekening te houden,Bedenk allerlei excuses, een stabiele hond hapt niet in deze situatie. Je wil een nest voor de leuk ten koste van het ras. Jammer.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, na mij door het topic heen te hebben geworsteld, een beetje het gevoel krijg dat Regina vooraf niet heeft onderzocht en overzien waar ze aan begon. En dat ze nu voor een situatie staat die niet meer terug te draaien is, maar waarvan ze zich realiseert dat ze er beter niet aan had kunnen beginnen. Correct me if I'm wrong![]()
Ook waren een aantal mensen op de hoogte dat Bibi gedekt zou worden, waaronder ik, en zijn er al prive ook wat zaken heen-en-weer gegaan.
Regina bleef altijd van mening, de twee jaar dat ik haar 'ken', dat fokken op deze manier prima kan en niemand heeft haar ooit kunnen overtuigen van het tegendeel en geloof me, dat is herhaaldelijk geprobeerd met zeer goede argumenten en discussies.
Daarom zei ik eerder ook dat ik er niks van snap, want met Regina valt zeer goed te praten, is een aardig mens, zorgt goed voor haar honden, en dat zo iemand dan niet begrijpt dat dit niet een verantwoorde manier van fokken, dat snap ik dus echt niet.
Ze weet zelf heel goed dat deze manier niet de juiste is, maar wat moet ze dan? Haar honden hebben geen stamboom dus rest er niks anders dan de stamboomloze manier te gaan verdedigen op alle fronten.
Nu zegt ze toch ook dat ze een stamboomteef gaat kopen? Enig idee waarvan? en waarom nu ineens wel, ik heb er nog steeds geen antwoord op gekregen behalve dat ze honden uit Duitsland mooi vind met een smiley erachter.
Regina is gehaaid slim en praat alles recht wat krom is, helaas voor de mensen die erin trappen.
Straks met haar stamboomteef praat ze weer heel anders want zo zijn zulke mensen nou eenmaal.
- Patrol
- Zeer actief
Waarom is dat dan niet gelukt bij Bink??? Daar had dan toch ook de liefdevolle opvoeding kunnen helpen??regina schreef:wel hoor, als je een beetje weet hoe rotties zijn, en geef ze een liefdevol consequente opvoeding, komt het heus wel goedjojenny schreef:Niet meer willen zou eerder niet meer kunnen zijn in de meeste gevallenregina schreef:
Tja ik weet het is een beetje oude kou uit de sloot halen, maar je spreekt jezelf met bovenstaande dus erg tegen. In jouw visie had Bink dus ook gered kunnen worden met een liefdevolle opvoeding. Terwijl jij degene was die ons 'moest' overtuigen dat het echt een 'slechte' hond was met een erg slecht karakter.
Ik moet je complementeren dat je zo netjes antwoord geeft op alle vragen!
Maar is die plaat beton voor je hoofd nog niet een beetje aan het afbrokkelen?? Heb je dan helemaal geen bibbers dat het misschien toch allemaal niet zo goed zal gaan als je nu denkt?

-
kitty
- Zeer actief
- Contacteer:
Een nest fokken zonder financiele buffer is helemaal een probleem. Stel dat het zo afloopt als met mijn nest....... Heel veel kosten en geen inkomsten. Een nest fokken levert niet per definitie geld op, als het tegen zit moet je heel wat goede nesten fokken om het verlies er weer uit te krijgen.Regina heeft geld nodig snap dat dan. (ze hebben het momenteel slecht scheef ze in een ander topic...)
Ze weet zelf heel goed dat deze manier niet de juiste is, maar wat moet ze dan? Haar honden hebben geen stamboom dus rest er niks anders dan de stamboomloze manier te gaan verdedigen op alle fronten.
Laatst gewijzigd door kitty op 13 mei 2006 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar je hebt toch eerst geld nodig om te gaan fokken?kitty schreef:Regina heeft geld nodig snap dat dan. (ze hebben het momenteel slecht scheef ze in een ander topic...)
Een nest fokken zonder financiele buffer is helemaal een probleem. Stel dat het zo afloopt als met mijn nest....... Heel veel kosten en geen inkomsten. Een nest fokken levert niet per definitie geld op, als het tegen zit moet je heel wat goede nesten fokken om het verlies er weer uit te krijgen.
De pups moeten geënt worden, gechipt, ontwormd, enz. enz. enz. Meestal moet een pup (of meerdere) naar de dierenarts voor het een of ander en dat soort zaken.
En dan heb je dus nog de mazzel dat de bevalling goed gaat, maar ook dan moet je eerst geld neerleggen voor een nestje lijkt mij.
Ik hoop bij god niet dat geld de motivatie is....