Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bibi zwanger!
Moderator: moderatorteam
-
regina
Pffieuw wat een vragen allemaal, zal proberen er zo veel mogelijk te beantwoorden
Even dit, de meeste vragen wat ik doe als er mensen zijn die door omdtandigheden niet meer voor de hond kunnen zorgen, hoe regelen de fokkers dat dan, die kunnen ook met die problemen te maken hebben, en die hebben ook meestal reuen en teven.
iemand vroeg ook, wat het karakter van diesel is, nou zo gek als een deur, heeel sociaal met alle honden, echt een grote schat voor alle mensen. En heeft altijd goed geklikt met bib.
Herry, mijn man zei nog dat hij wel een pup wilde van bib, dus dat is nog ff afwachten dus.
en n og even dit, ik heb er wel goed over nagedacht en sta er ook achter
er ziijn veel discussies geweest ook op rottweilerforum, en daar heb ik ook altijd gezegd niet tegen stamboomloze nestjes te zijn, maar ik heb ook niks tegen degene die wel met stamboom fokken.
nu heb ik ook een vraagje, bib krijgt al meer te eten, is er nog iets wat goed is voor een drachtige teef, bijv karnemelk of yoghurt, geef ook al vitC als extra.
Even dit, de meeste vragen wat ik doe als er mensen zijn die door omdtandigheden niet meer voor de hond kunnen zorgen, hoe regelen de fokkers dat dan, die kunnen ook met die problemen te maken hebben, en die hebben ook meestal reuen en teven.
iemand vroeg ook, wat het karakter van diesel is, nou zo gek als een deur, heeel sociaal met alle honden, echt een grote schat voor alle mensen. En heeft altijd goed geklikt met bib.
Herry, mijn man zei nog dat hij wel een pup wilde van bib, dus dat is nog ff afwachten dus.
en n og even dit, ik heb er wel goed over nagedacht en sta er ook achter
er ziijn veel discussies geweest ook op rottweilerforum, en daar heb ik ook altijd gezegd niet tegen stamboomloze nestjes te zijn, maar ik heb ook niks tegen degene die wel met stamboom fokken.
nu heb ik ook een vraagje, bib krijgt al meer te eten, is er nog iets wat goed is voor een drachtige teef, bijv karnemelk of yoghurt, geef ook al vitC als extra.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Je moet de vraag niet terugschuiven Regina. Als een andere fokker ook geen honden terug kan nemen, praat niets goed als jij dit ook niet zou kunnen en er weer een Rottweiler in het asiel belandt.regina schreef:Pffieuw wat een vragen allemaal, zal proberen er zo veel mogelijk te beantwoorden
Naar mijn mening kan je alleen maar fokken, als je dus wél in deze omstandigheid bent. Bijvoorbeeld de honden kan scheiden in huis op een dusdanige wijze dat ze prima kunnen leven en ondertussen op zoek gaat naar een nieuwe baas.
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
-
regina
een mooie rottie met dito eigenschappen, bib vind ik een hele mooie teef, en diesel is een prachtreukitty schreef:Je schrijft iedere keer dat je niet tegen het fokken van stamboomloze honden bent. Dat zijn veel meer mensen niet maar die fokken ook geen nest met hun hond.
Wat een nu DE reden om met je hond dit nest te fokken?
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
En dit is dus wat ik gewoon niet kan vattenregina schreef:een mooie rottie met dito eigenschappen, bib vind ik een hele mooie teef, en diesel is een prachtreukitty schreef:Je schrijft iedere keer dat je niet tegen het fokken van stamboomloze honden bent. Dat zijn veel meer mensen niet maar die fokken ook geen nest met hun hond.
Wat een nu DE reden om met je hond dit nest te fokken?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
ja daar heb je ook weer gelijk inHutsje schreef:Bedoel je dit?
Dit heeft toch niets met de pupprijs te maken maar met hun eigen financiele situatie? Ik bedoel, het is toch handig als evenutele geinteresseerden weten wat ze kwijt zijnregina schreef:Over het financiele aspect laat ik me niet op een forum over uit, sorry
-
jidde
Zoals ik hier het gedrag van Bibi lees, kan ik ongeveer inschatten hoe ze is. Nanni is namelijk ook zo. Zij durft te happen naar bepaalde mensen. kinderen is ze 100% mee ter vertrouwen, maar teven heeft ze ook een hekel aan. In huis superwaaks, buiten ook lief tegen andere mensen.
Nanni heeft 3 nesten pups gehad. Ik heb een paar honden ervan gezien. en geloof mij, zij zijn ook een beetje angstig, wat nanni ook heeft (waardoor ze dat gedrag ook vertoont)
Het zit bij Nanni in de bloedlijn.
Wat ik ermee wil zeggen, is dat de kans ZEER groot is dat de pups van jouw Bibi het ook zullen krijgen. Diesel is een supersociale reu, maar dat waren de dekpartners van Nanni ook. 1 dekpartner is de overgroot opa van Tuana, en Tuana is een supersociale hond. Dus je fokt dat gedrag er simpelweg daardoor niet mee uit.
Ik zou ook niets liever willen dan met Nanni haar bloedlijnen verder te gaan fokken, maar door dat karakter ben ik ervan afgestapt. Hoe jammer ik dat ook vind, maar ik vind dat je alleen met de beste honden moet fokken, en geen genoegen met minder moet nemen.
Nanni heeft 3 nesten pups gehad. Ik heb een paar honden ervan gezien. en geloof mij, zij zijn ook een beetje angstig, wat nanni ook heeft (waardoor ze dat gedrag ook vertoont)
Wat ik ermee wil zeggen, is dat de kans ZEER groot is dat de pups van jouw Bibi het ook zullen krijgen. Diesel is een supersociale reu, maar dat waren de dekpartners van Nanni ook. 1 dekpartner is de overgroot opa van Tuana, en Tuana is een supersociale hond. Dus je fokt dat gedrag er simpelweg daardoor niet mee uit.
Ik zou ook niets liever willen dan met Nanni haar bloedlijnen verder te gaan fokken, maar door dat karakter ben ik ervan afgestapt. Hoe jammer ik dat ook vind, maar ik vind dat je alleen met de beste honden moet fokken, en geen genoegen met minder moet nemen.
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Ik vind wel dat je daar dan laat achter kwam, ondertussen al 3 nesten gefokt.....jidde schreef:Nanni heeft 3 nesten pups gehad. Ik heb een paar honden ervan gezien. en geloof mij, zij zijn ook een beetje angstig, wat nanni ook heeft (waardoor ze dat gedrag ook vertoont)
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Wendy heeft ze niet gefokttura schreef:Ik vind wel dat je daar dan laat achter kwam, ondertussen al 3 nesten gefokt.....jidde schreef:Nanni heeft 3 nesten pups gehad. Ik heb een paar honden ervan gezien. en geloof mij, zij zijn ook een beetje angstig, wat nanni ook heeft (waardoor ze dat gedrag ook vertoont)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Oke, vond het nogal vreemd overkomen, vandaarRataplan schreef:Wendy heeft ze niet gefokttura schreef:Ik vind wel dat je daar dan laat achter kwam, ondertussen al 3 nesten gefokt.....jidde schreef:Nanni heeft 3 nesten pups gehad. Ik heb een paar honden ervan gezien. en geloof mij, zij zijn ook een beetje angstig, wat nanni ook heeft (waardoor ze dat gedrag ook vertoont)
Ik zou ook niets liever willen dan met Nanni haar bloedlijnen verder te gaan fokken, maar door dat karakter ben ik ervan afgestapt. Hoe jammer ik dat ook vind, maar ik vind dat je alleen met de beste honden moet fokken, en geen genoegen met minder moet nemen.Nanni is een herplaatser waarvan Wendy de afkomst heeft nageplozen
-
jidde
InderdaadRataplan schreef:Wendy heeft ze niet gefokttura schreef:Ik vind wel dat je daar dan laat achter kwam, ondertussen al 3 nesten gefokt.....jidde schreef:Nanni heeft 3 nesten pups gehad. Ik heb een paar honden ervan gezien. en geloof mij, zij zijn ook een beetje angstig, wat nanni ook heeft (waardoor ze dat gedrag ook vertoont)
Ik zou ook niets liever willen dan met Nanni haar bloedlijnen verder te gaan fokken, maar door dat karakter ben ik ervan afgestapt. Hoe jammer ik dat ook vind, maar ik vind dat je alleen met de beste honden moet fokken, en geen genoegen met minder moet nemen.Nanni is een herplaatser waarvan Wendy de afkomst heeft nageplozen
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Daarnaast is het terughoudende in de herders iets dat veel mensen een raseigenschap vinden. Dus als een herdershond waaks is in huis en ook durft te bijten is dat voor bepaalde mensen helemaal geen probleem.jidde schreef:InderdaadEn iedere fokker heeft een andere ideaal beeld van het ras, nanni is bv wel supergoed van bouw en gezondheid.
Wuilus was ook zo alleen zonder angsten. Dus niemand kon zomaar binnen en ook op straat beet ze naar mensen als ik niet zou opletten. Met teven kon ze al helemaal niet door de bocht
Ze hoefde van mij niet met teven en los tussen allemaal vreemde mensen in huis
-
jidde
Nanni is voor mij ook de ideale hond hoor
Maar nu ik Tuana heb, zie ik ook hoe het ook kan. Ik dacht dat Nanni karakter had, maar zie nu dus dat het bij haar voortkomt uit angst. Tuana niet, die heeft gewoon karakter, niets aan gemaakt zeg maar. Aan de ene kant vind ik Nanni een superhond, maar aan de andere kant hoort het zeg maar ook niet. Het is een beetje een dubbel gevoel 
-
iron eagle
- Vaste gebruiker
Nou Regina, je weet hoe ik er over denk
. Heb het er op andere forums ook al over gehad, gefeliciteerd. Ik vindt het WEL heel erg leuk en spannend. Een hond kan altijd wel iets (gaan) mankeren, net als mensen.
Al dat gezeik over testen en controles, het zijn geen laboratoriumdieren. Hou ons maar op de hoogte (evt. op het andere forum, daar wordt wel normaal gereageerd).
Gr, Ant
Al dat gezeik over testen en controles, het zijn geen laboratoriumdieren. Hou ons maar op de hoogte (evt. op het andere forum, daar wordt wel normaal gereageerd).
Gr, Ant

- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
- little-wolf
- Zeer actief
aah nog 1 die een ras graag naar de kloten helptiron eagle schreef:Nou Regina, je weet hoe ik er over denk. Heb het er op andere forums ook al over gehad, gefeliciteerd. Ik vindt het WEL heel erg leuk en spannend. Een hond kan altijd wel iets (gaan) mankeren, net als mensen.
Gr, Ant
- peggy en vinnie
- Zeer actief
-
Marion.
-
jelle
- Zeer actief
he nee, stom van ons. Die testen zijn helemaal niet nodig. Voor mensen die gewoon alleen maar een hond willen en niet willen showen is het helemaal niet erg als de ellebogen van je hond met een jaar kapot zijn, of dat je alleen nog maar 's ochtends vroeg echt leuk kunt wandelen omdat je dan niet zoveel vreemden tegenkomt.iron eagle schreef:Nou Regina, je weet hoe ik er over denk. Heb het er op andere forums ook al over gehad, gefeliciteerd. Ik vindt het WEL heel erg leuk en spannend. Een hond kan altijd wel iets (gaan) mankeren, net als mensen.
Gr, Ant
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
iron eagle
- Vaste gebruiker
Ga hier echt geen strijd zitten voeren hoor, ik vindt elke hond mooi.
Interesseerd mij het nu of het met/zonder stamboom is.
Ze zijn mij allen even lief!
Net als kruisingen, vindt ik ook mooi.
Zelf heb ik een Rottweiler x Mastino, en hij is me net zo lief als een raszuivere hond.En wat problemen betreft, kan altijd gebeuren, met of zonder stamboom/testen/controles.
Zelf heb ik een Rottweiler x Mastino, en hij is me net zo lief als een raszuivere hond.En wat problemen betreft, kan altijd gebeuren, met of zonder stamboom/testen/controles.

- peggy en vinnie
- Zeer actief
volgens mij worden er deze maand gratis planken uitgedeeldiron eagle schreef:Ga hier echt geen strijd zitten voeren hoor, ik vindt elke hond mooi.
Laatst gewijzigd door peggy en vinnie op 13 mei 2006 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jelle
- Zeer actief
Het gaat niet om lief. Het gaat om gezond, met een goed karakter. En als je zorgvuldig genoeg bent om de juist ehonden bij elkaar te zoeken voor een dekking dan heb je daar als fokker wel degelijk heel veel invloed op. Maar dan moet je wel je huiswerk goed doen.iron eagle schreef:Ga hier echt geen strijd zitten voeren hoor, ik vindt elke hond mooi.
En nee, ook niet alle honden met stamboom zijn helemaal in orde. Lang niet alle honden met stamboom zijn namelijk ook goed gefokt. Bij die stamboom begint het, daarna moet je er nog wel wat meer voor doen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

- little-wolf
- Zeer actief
wie heeft het over dat die honden niet lief zijn??????????iron eagle schreef:Ga hier echt geen strijd zitten voeren hoor, ik vindt elke hond mooi.
beetje lezen ken geen kwaad.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar als hij niet meer kan lopen van de pijn heeft hij er verrot weinig aan dat hij zo lief is.iron eagle schreef:Ga hier echt geen strijd zitten voeren hoor, ik vindt elke hond mooi.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
Marion.