oren van de reu zijn gecoupeerdAileen schreef:Wat spannend zeg!!! hoop voor jullie dat er over 28 dagen pups te zien zijn op een echo!!!
Ik ken het ras niet zo goed, maar heb dan wel een vraagje.
Zie dat je hond hang-oren heeft en de dekreu juist niet, of zie ik het niet goed op de foto?.
Hoe gaat dat in dat ras. krijgen alle reuen rechtoren en teven hangoren?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ons avontuur is begonnen
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
Essy
Hij heet Maestro en heeft nogal wat titels, vandaar misschienmissu schreef:Hoe heet de vader want hij komt me zo bekend voor?Hij is echt supermooi.
http://perso.wanadoo.fr/hermil/MAESTRO.HTM
-
missu
- Actief
- Contacteer:
- kelly 1981
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Pola
- Zeer actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Esther,
Spannend, hoor. Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, want persoonlijk vind ik dat je een erg groot risico hebt genomen door gevlekt x gevlekt te maken en dan ook nog eens met deze twee honden...
Spannend, hoor. Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, want persoonlijk vind ik dat je een erg groot risico hebt genomen door gevlekt x gevlekt te maken en dan ook nog eens met deze twee honden...
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Re: Ons avontuur is begonnen
De reu vind ik een plaatje,maar dat wist je denk ik al,want volgens mij heb ik hem eens ergens eerder voorbij zien komenEssy schreef:De dekreu had ik al eerder uitgezocht en het is een prachtige imposante franse reu met een enorme voorborst en een groot imposant hoofd. Hij heeft een geweldig lief en evenwichtig karakter en hij is al 7,5 jaar (voor Greatdane: 95cm schoft en 85kg).
Isis haar knappe date
Zijn er echt bijna geen zwarte reuen met flinke voorborst gezien je toch voor deze combi gekozen hebt?
Verder wil ik je feliciteren en succes wensen

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
-
Cocochanel
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Youp
- Zeer actief
Spannend Ester!
Ik weet dat je heel serieus op zoek bent geweest en ga er dan ook vanuit dat je deze keuze weloverwogen hebt genomen.
Dmv goed onderzoek weet je wel een beetje wat je kunt verwachten maar er blijft natuurlijk altijd een kans op witte pups.
Ik ben ook wel benieuwd wat je met je opmerking bedoelde Karen.
Ik weet dat je heel serieus op zoek bent geweest en ga er dan ook vanuit dat je deze keuze weloverwogen hebt genomen.
Dmv goed onderzoek weet je wel een beetje wat je kunt verwachten maar er blijft natuurlijk altijd een kans op witte pups.
Ik ben ook wel benieuwd wat je met je opmerking bedoelde Karen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
Essy
Tomislav is inderdaad erg mooi, maar ik zou hem niet durven combineren met Isis. Hij heeft nl. een spierwit front en veel roze in zijn lippen. Die zou ik alleen bij een zwarte teef durven zetten. En hij woont inderdaad wel ver weg want ik had hem best eens willen zien. Daarnaast heb ik bewust voor Meastro gekozen omdat hij al 7,5 is.Cocochanel schreef:Hey,die ken ik...fokker dan...Ik hoorde nog van de fokker dat iemand uit Nl is geweest, voor een dekking.
Maar ik vind een andere reu,familie van hem..."Tomislav" nof zuiverder van kleur,ook heel hoog ,min. 95 cm.,...alleen die woont bijna 2000 km. verder.
-
Essy
Re: Ons avontuur is begonnen
[/quote]De reu vind ik een plaatje,maar dat wist je denk ik al,want volgens mij heb ik hem eens ergens eerder voorbij zien komen
Zijn er echt bijna geen zwarte reuen met flinke voorborst gezien je toch voor deze combi gekozen hebt?
[/quote]
Nee er zijn zo goed als geen zwarte reuen met een hele grote voorborst, een groot en dan nog steeds aantrekkelijk hoofd, waarvan ik zeker weet dat er geen sticheltjes in de lijn zitten en die ook nog eens zelf al een respectabele leeftijd hebben en waarbij de voorouders ook oud zijn geworden. En die verder nog een superkarakter hebben.
Nee er zijn zo goed als geen zwarte reuen met een hele grote voorborst, een groot en dan nog steeds aantrekkelijk hoofd, waarvan ik zeker weet dat er geen sticheltjes in de lijn zitten en die ook nog eens zelf al een respectabele leeftijd hebben en waarbij de voorouders ook oud zijn geworden. En die verder nog een superkarakter hebben.
-
Cocochanel
Toma / Maestro
Ja,Toma woont bij zijn zus(van de fokker) aan de Donau...
En dat je buwust ervoor koos, vanwege 7,5 jaar leeftijd,dat begrijp ik heel goed want bij mij...mochten de stamvaders ook niet jonger zijn dan 4 jaar,heel toevallig ...alle twee reuen waren 5 jaar.
En dat je buwust ervoor koos, vanwege 7,5 jaar leeftijd,dat begrijp ik heel goed want bij mij...mochten de stamvaders ook niet jonger zijn dan 4 jaar,heel toevallig ...alle twee reuen waren 5 jaar.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik doel daarmee op het feit dat ik Isis vrij licht gevlekt vind en zij ook zelf al uit een gevlekt x gevlekt combinatie komt. Wanneer je de keus maakt om voor gevlekt x gevlekt te kiezen, neem je gewoon een risico op witte (en dus vaak dove) pups, hoe je het ook wendt of keert. Je kunt bij de zwart/wit fok al nooit voorspellen wat voor kleur de pups gaan hebben en bij gevlekt x gevlekt al helemaal niet. Er zijn landen waarbij deze combinatie niet is toegestaan, vanwege de grote risico's die het met zich meebrengt.Hutsje schreef:Wat bedoel je daarmee?Scooby schreef:Hoi Esther,
In Nederland mag deze combinatie wel, maar wordt wel geadviseerd om dit alleen te doen als er veel(!) zwart voor zit.
Groetjes, Karen
- Hutsje
- Zeer actief
Dat snap ik Karen, dat zei ik al in mijn eerste post. Ik dacht alleen dat je met je opmerking over beide honden had en niet alleen over Isis. Ik begrijp dat je het over beide honden hebt als in gevlekt in het algemeen, en niet specifiek deze beide honden, zoals ik opmaakte uit je bericht.Scooby schreef:Ik doel daarmee op het feit dat ik Isis vrij licht gevlekt vind en zij ook zelf al uit een gevlekt x gevlekt combinatie komt. Wanneer je de keus maakt om voor gevlekt x gevlekt te kiezen, neem je gewoon een risico op witte (en dus vaak dove) pups, hoe je het ook wendt of keert. Je kunt bij de zwart/wit fok al nooit voorspellen wat voor kleur de pups gaan hebben en bij gevlekt x gevlekt al helemaal niet. Er zijn landen waarbij deze combinatie niet is toegestaan, vanwege de grote risico's die het met zich meebrengt.Hutsje schreef:Wat bedoel je daarmee?Scooby schreef:Hoi Esther,
In Nederland mag deze combinatie wel, maar wordt wel geadviseerd om dit alleen te doen als er veel(!) zwart voor zit.

- Hutsje
- Zeer actief
In hoeverre zijn deze reuen familie van elkaar?Essy schreef:Tomislav is inderdaad erg mooi, maar ik zou hem niet durven combineren met Isis. Hij heeft nl. een spierwit front en veel roze in zijn lippen. Die zou ik alleen bij een zwarte teef durven zetten.Cocochanel schreef:Hey,die ken ik...fokker dan...Ik hoorde nog van de fokker dat iemand uit Nl is geweest, voor een dekking.
Maar ik vind een andere reu,familie van hem..."Tomislav" nof zuiverder van kleur,ook heel hoog ,min. 95 cm.,...alleen die woont bijna 2000 km. verder.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad; ik zou deze combinatie met deze twee honden dus niet hebben gemaakt, denk ik.Hutsje schreef:Dat snap ik Karen, dat zei ik al in mijn eerste post. Ik dacht alleen dat je met je opmerking over beide honden had en niet alleen over Isis. Ik begrijp dat je het over beide honden hebt als in gevlekt in het algemeen, en niet specifiek deze beide honden, zoals ik opmaakte uit je bericht.
Groetjes, Karen
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar de hoeveelheid zwart in Harlekijnen en de voorgrond wat betreft de kleur van de ouders doen er toch helemaal niet toe? Je krijgt hoe dan ook dubbele harlekijnen die wit kunnen zijn
Ook al zijn de ouders heel gepigmenteerde harlekijnen. Dat geeft toch alleen goed gepigmenteerde harlekijnen maar de dubbele harlekijnen blijven toch wit?
Of maakt dat wel verschil? Bij andere rassen kan je merle x merle doen en dat werkt zover ik weet ongeveer hetzelfde en dan zijn merles die zonder wit gebruikt worden nog steeds ouders van overwitte pups zonder normale ogen of bv met slecht gehoor. Al hebben de ouders dus zelf helemaal geen wit maar alleen het merle-gen
Maar het kan met harlekijndoggen totaal anders werken hoor, ik dacht alleen dat dat hetzelfde was zelf.

Of maakt dat wel verschil? Bij andere rassen kan je merle x merle doen en dat werkt zover ik weet ongeveer hetzelfde en dan zijn merles die zonder wit gebruikt worden nog steeds ouders van overwitte pups zonder normale ogen of bv met slecht gehoor. Al hebben de ouders dus zelf helemaal geen wit maar alleen het merle-gen
Maar het kan met harlekijndoggen totaal anders werken hoor, ik dacht alleen dat dat hetzelfde was zelf.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Genetisch gezien, kun je zwart/witte doggen niet met andere zwart/witte honden vergelijken. Zelfs de genetici zijn er bij de harlekijn doggen nog steeds niet unaniem over uit hoe dat nu precies zit met de overerving en hoe ze genetisch in elkaar zitten.MARC_S schreef:Maar de hoeveelheid zwart in Harlekijnen en de voorgrond wat betreft de kleur van de ouders doen er toch helemaal niet toe? Je krijgt hoe dan ook dubbele harlekijnen die wit kunnen zijnOok al zijn de ouders heel gepigmenteerde harlekijnen. Dat geeft toch alleen goed gepigmenteerde harlekijnen maar de dubbele harlekijnen blijven toch wit?
Of maakt dat wel verschil? Bij andere rassen kan je merle x merle doen en dat werkt zover ik weet ongeveer hetzelfde en dan zijn merles die zonder wit gebruikt worden nog steeds ouders van overwitte pups zonder ogen of slecht gehoor. Al hebben de ouders dus geen wit.
Maar het kan met harlekijndoggen totaal anders werken hoor, ik dacht alleen dat dat hetzelfde was zelf.![]()
(Zo zijn grijstijger doggen ook geen merle-doggen, want het merle gen is een ander gen dan het gen wat de grijs/zwarte kleur bij de grijstijgers bepaalt.)
Groetjes, Karen
-
laeken
- Zeer actief
OK, intressantScooby schreef:Genetisch gezien, kun je zwart/witte doggen niet met andere zwart/witte honden vergelijken. Zelfs de genetici zijn er bij de harlekijn doggen nog steeds niet unaniem over uit hoe dat nu precies zit met de overerving en hoe ze genetisch in elkaar zitten.
(Zo zijn grijstijger doggen ook geen merle-doggen, want het merle gen is een ander gen dan het gen wat de grijs/zwarte kleur bij de grijstijgers bepaalt.)
Maar in principe vererft het wel een beetje hetzelfde en de problemen lijken ook dezelfde. Wel snap ik dat het niet precies hetzelfde gen is, dat zie je nl ook. Merle is normaal een zwart/grijs gebeuren en bij "merle" doggen ziet dat er heel anders uit. Grijstijger heeft geen diepzwarte plekken met lichtgrijs en ook de verdeling is inderdaad veel fijner en gedetailleerder.
Toch geeft het wel weer overwitte honden met precies dezelfde problemen als bij merle-merle honden.
In een nest merle x merle krijg je 25% overwit en bij harlekijn x harlekijn ook dacht ik tenminste. Dat deel wordt dan weer niet beinvloed door de hoeveelheid zwart in de ouders toch? Of dat weer wel? Hahaha, wat ingewikkeld allemaal
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Het gen wat verantwoordelijk is voor de witte vachtkleur (MM) geeft een beschadiging van de cellen in de neurale lijst. De meeste pups met dit gen overlijden dan ook al, voordat ze geboren worden. Vaak hebben deze pups een slecht ontwikkeld lichaam of zijn ze misvormd. Dit zie je overigens ook wel eens pup deze pups die toch geboren worden. Deze honden zijn dan ook blind en doof. Soms ontbreken de ogen zelfs helemaal.
Deze dieren blijken als ze volwassen zijn ook vaak steriel te zijn.
Wanneer een hond het genotype Mm heeft, verschijnen er grijswitte vlekken in de vachtkleur. (dat is blue-merle)
Witte honden (MM) hebben dus andere 'problemen' dan merle (Mm) honden.
Deze dieren blijken als ze volwassen zijn ook vaak steriel te zijn.
Wanneer een hond het genotype Mm heeft, verschijnen er grijswitte vlekken in de vachtkleur. (dat is blue-merle)
Witte honden (MM) hebben dus andere 'problemen' dan merle (Mm) honden.
Groetjes, Karen
-
Essy
Hoi Marc,MARC_S schreef:OK, intressantScooby schreef:Genetisch gezien, kun je zwart/witte doggen niet met andere zwart/witte honden vergelijken. Zelfs de genetici zijn er bij de harlekijn doggen nog steeds niet unaniem over uit hoe dat nu precies zit met de overerving en hoe ze genetisch in elkaar zitten.
(Zo zijn grijstijger doggen ook geen merle-doggen, want het merle gen is een ander gen dan het gen wat de grijs/zwarte kleur bij de grijstijgers bepaalt.)![]()
Maar in principe vererft het wel een beetje hetzelfde en de problemen lijken ook dezelfde. Wel snap ik dat het niet precies hetzelfde gen is, dat zie je nl ook. Merle is normaal een zwart/grijs gebeuren en bij "merle" doggen ziet dat er heel anders uit. Grijstijger heeft geen diepzwarte plekken met lichtgrijs en ook de verdeling is inderdaad veel fijner en gedetailleerder.
Toch geeft het wel weer overwitte honden met precies dezelfde problemen als bij merle-merle honden.
In een nest merle x merle krijg je 25% overwit en bij harlekijn x harlekijn ook dacht ik tenminste. Dat deel wordt dan weer niet beinvloed door de hoeveelheid zwart in de ouders toch? Of dat weer wel? Hahaha, wat ingewikkeld allemaal![]()
ik ben ervan overtuigd dat het bij harlekijnen nog veel complexer is dan dat je 25% te witte doggen in een nest met een kruising harlekijn X harlekijn zou krijgen.
Ik heb heel, heel veel combinaties harlekijn x harlekijn met de daaruit voortkomende nakomelingen bekeken en volgens spelen er veel meer factoren mee dan men tot nu toe weet.
Isis lijkt licht gevlekt op foto's maar dat klopt niet helemaal. Ze heeft heel veel kleine vlekjes op een niet zuiver witte ondergrond. Verder zit er aan haar hoofd geen stukje roze. Als ze nat is is haar huid meer zwart dan wit. Ze heeft dus niet bepaald een gebrek aan pigment.

Als je harlekijnen bekijkt, vindt je naar mijn mening een aantal verschillende soorten harlekijnen. Zoals Isis, kleine vlekjes maar veel pigment en vaak doorslag van zwarte haartjes in het wit.
Zoals de rasstandaard het het liefste ziet, met een spierwit front en evenredig verdeelde vlekken, zoals de doggen van Jip.
Zoals Joep met grotere platen en eigenlijk te veel zwart (of diepgrijze platen) in verhouding met het wit.
En zelfs de bijna witte doggen met enkel een paar vlekken aan het hoofd of de tekening van een mantelhoofd.
Ze worden allemaal harlekijn genoemd maar het is mij opgevallen dat wanneer je twee harlekijnen waarvan tenminste een het type is zoals Jip ze heeft (en helemaal als ze dan nog roze lippen en/of blauwe ogen hebben) met een andere harleijn kruist, het geheid fout gaat.
Ook de harlekijnen met slechts enkele kopvlekken of een mantelhoofd kruisen met een andere harlekijn geeft ook te witte pups.
Daarentegen heb ik bij het type zoals Isis is gekruist met een harlekijn die niet een spierwit front en/of blauwe ogen en/of roze lippen, nog geen enkel nest gevonden met wite dove nakomelingen.
Mijn mening is dat de mate van pigmentatie en de plek ervan zeker wel wel een rol speelt. Het is dan ook mijn mening dat ik niet een overantwoord groot risico neem. Zou Isis zoals de harlekijnen van Jip (puur als voorbeeld omdat bijna iedereen weet hoe die er uit zien) zijn geweest dan had ik er never nooit een tweede harlekijn bij gezet.
-
laeken
- Zeer actief
Hoi Esther, bedankt voor de uitleg en het klinkt in mijn ogen heel aannemelijk. Zeker omdat nu blijkt dat harlekijn niet sec zoals merle vererft maar anders is. Ik was daar niet van op de hoogte aangezien de witte borst doggen wel overwitte pups geven in hun nesten bij harlekijn x harlekijn. Ik zie wel wat je bedoeld in Isis kwa pigment hoor. Ze is niet erg wit voor een harlekijn, dat zeker.
Als je daarnaast zegt dat er nooit witte pups zijn gekomen uit soortgelijke combi's zal het hier ook wel goed moeten gaan toch?
Wat zou je doen met een witte pup? Stel dat er in het ongunstigste geval een vrijwel witte hond met een helemaal wit hoofd in zit, zou je die groot laten worden of inslapen? Als je geen zin hebt te antwoorden snap ik dat overigens. Ikzelf zou hem inslapen hoe hard het ook klinkt.
Als je daarnaast zegt dat er nooit witte pups zijn gekomen uit soortgelijke combi's zal het hier ook wel goed moeten gaan toch?
Wat zou je doen met een witte pup? Stel dat er in het ongunstigste geval een vrijwel witte hond met een helemaal wit hoofd in zit, zou je die groot laten worden of inslapen? Als je geen zin hebt te antwoorden snap ik dat overigens. Ikzelf zou hem inslapen hoe hard het ook klinkt.
-
Essy
Ik verwacht de keus niet te hoeven maken, maar mocht het wel zo zijn dan lijkt het me verstandig daar hier geen discussie over te starten want wat ik daar ook over zou zeggen, er zouden altijd mensen zijn die het niet met me eens zijn.MARC_S schreef:Hoi Esther, bedankt voor de uitleg en het klinkt in mijn ogen heel aannemelijk. Zeker omdat nu blijkt dat harlekijn niet sec zoals merle vererft maar anders is. Ik was daar niet van op de hoogte aangezien de witte borst doggen wel overwitte pups geven in hun nesten bij harlekijn x harlekijn. Ik zie wel wat je bedoeld in Isis kwa pigment hoor. Ze is niet erg wit voor een harlekijn, dat zeker.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
ik hoop het voor je want zeker weten doe je het nooit , de meeste fokkers laten hele witte puppen gelijk inslapen , dus daar kom je nooit achter. En je weet dat wij milk (van whera) kregen uit een bijna hele zwarte lijn. En ik heb platen doggen geboren zien worden uit een zwart/zwart combinatie , dus ik denk dat je gewoon heel veel mazzel moet hebben dat er geen witte pups geboren worden. Ik hoop het echt voor je , want niets is erger dan zo'n klein hummeltje te moeten laten inslapen.Essy schreef:Ik verwacht de keus niet te hoeven maken, maar mocht het wel zo zijn dan lijkt het me verstandig daar hier geen discussie over te starten want wat ik daar ook over zou zeggen, er zouden altijd mensen zijn die het niet met me eens zijn.MARC_S schreef:Hoi Esther, bedankt voor de uitleg en het klinkt in mijn ogen heel aannemelijk. Zeker omdat nu blijkt dat harlekijn niet sec zoals merle vererft maar anders is. Ik was daar niet van op de hoogte aangezien de witte borst doggen wel overwitte pups geven in hun nesten bij harlekijn x harlekijn. Ik zie wel wat je bedoeld in Isis kwa pigment hoor. Ze is niet erg wit voor een harlekijn, dat zeker.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Esther, de pups die jij uit deze combinaties hebt kunnen bekijken, zijn de pups die zijn blijven leven of de pups die de fokker heeft laten leven... De meeste fokkers laten witte pups direct inslapen en vermelden dan ook niet dat het nest 8 pups had in plaats van 6. Let maar eens op hoe vaak je nesten van maarr 4 pups ziet uit een harlekijn x harlekijn combinatie... Ik denk dat dat nest heel vaak groter was.Essy schreef:Ik heb heel, heel veel combinaties harlekijn x harlekijn met de daaruit voortkomende nakomelingen bekeken en volgens spelen er veel meer factoren mee dan men tot nu toe weet.
Daarbij komt het ook nog eens heel vaak voor dat de teef die witte (en vaak slechte) pups al zelf opneemt, dus die worden niet eens geboren.
Groetjes, Karen
- Falco
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de dekking. Ik hoop dat alles goed gaat en er hele mooie puppen komen
Het lijkt me heel moeilijk om daar me te fokken net als wat Jip zegt ze heeft Milk ook uit donkere doggen gekregen.
Heel veel geluk en ik volg het want er is niets zo leuk als een doggennest

Heel veel geluk en ik volg het want er is niets zo leuk als een doggennest
Falco.. 2001-2009
Spike.. 1993-2007
Spike.. 1993-2007
-
Ari@ne
Ik lees nu pas dit topic, en met heel veel interesse!
Zoals sommigen van jullie weten heb ik een witgetijgerde teckel pup. Velen van jullie hebben me, nadat Jagger bij me gekomen is, gewaarschuwd over de mogelijke problemen, jij ook Marc
. Maar goed, toen had ik hem al en ik ben gek met hem. Hij ontwikkelt zich perfect, hoort en ziet alles, dus ik blijf positief denken. Ik weet dat het nest uit 6 pups bestond, waarvan 4 gewoon, 1 heel veel wit had en inderdaad doof is, en dan als 6e Jagger. De dove heeft ook een goed huis gevonden en gaat verder voor zover ik weet uitstekend. Hij woont, samen met een broertje/zusje? bij mensen die erg blij met hem zijn. De fokker heeft trouwens nooit overwogen hem te laten inslapen, ze wilde hem gewoon zelf houden.
Jagger wordt morgen 15 weken en is een echte eigenwijze teckel, die lekker gaat puberen.
.
Zoals sommigen van jullie weten heb ik een witgetijgerde teckel pup. Velen van jullie hebben me, nadat Jagger bij me gekomen is, gewaarschuwd over de mogelijke problemen, jij ook Marc
Jagger wordt morgen 15 weken en is een echte eigenwijze teckel, die lekker gaat puberen.
- DogDalton
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
- Aantal honden: 5