Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

groot dilema!!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik kan me niet voorstellen dat je het redt met tips van een forum. Deze hond heeft zoveel angst gehad dat dat wel heel moeilijk wordt om dat zelf te kunnen ombuigen. De meeste jachthondenrassen zijn ook nogal eens gevoelig van aard. Ik zou in jou geval echt een gedragstherapeut in de arm nemen die jou stap voor stap begeleidt bij de training. Zij of hij kan ook een diagnose stellen of het wel een haalbare kaart is of de hond ooit nog wel eens alleen zal kunnen zijn.

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Snow

Ongelezen bericht door Snow »

Ja zeker als je zelf niet zo heel erg ervaren bent is een (goede) gedragstherapeut heel belangrijk. Die ziet ook net de dingen die jij even gemist hebt (je kunt niet overal op letten)
Woon je in de omgeving Rotterdam? Dan heb ik een heel goed adres voor je.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik heb ook een hond gehad die de hele kamer sloopte als wij weg gingen, en hij was niet eens alleen. Wij hebben een kennel buiten gemaakt met binnen en buitenhok en als wij dan eens weg moesten zaten ze in de kennel. Dat ging best wel goed. Na een jaar hebben we de kennel weer weggehaald en sliepen ze in de hal, daar viel niets te slopen. Wel zorgde ik er altijd voor dat er genoeg te spelen was, dus gevulde kong, botten etc.
Een hond die sloopt is een ramp, bij ons vrat hij zelfs DVDs en CD's op als hij de kans kreeg. We hebben ook al een keer met een darm afsluiting bij de DA gezeten met hem. En hoevaak ik hem niet reepkoek heb gevoerd omdat hij weer iets had opgegeten wat scherp was :roll:
Misschien is een maatje iets voor hem? Tja voor Ivan hier hielp dat niet, want of Odin er nu wel of niet is, hij sloopte toch.
Ivan is nu 5 jaar en een stuk rustiger, maar nog, nog als ik beneden kom kijk ik rond of er iets stuk is, want heel soms...
Het is vervelend en moeilijk af te leren. Ik zou niet beginnen met snuitjes etc of een bench, hij kan zich daaraan alleen maar bezeren en zo'n snuitje lijkt me ook niets.
Zorg voor heel veel afleiding als jullie er niet zijn, muziek aan, lekkere gevulde kong, botten en bouw het op. Ik weet dat het moeilijk is, maar hij wordt op den duur rustiger.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

snoopy1516 schreef:echter hou ik niet van lang wachten dus ben net gaan zoeken naar een gedragstherapeut in mijn buurt en kwam uit op de site www.hondencentrumlimburg.nl blijkt dat mijn dierenarts daarbij is aangesloten, dus heb hem net eventjes gebeld, maar zijn werkwijze verschilt niet van die van hun, zou het dan alsnog zin hebben om te zoeken naar een andere gedragstherapeute? of idd mischien accupunctuur?
Ik ken de GT van hondencentrumlimburg. Ik heb zelf daar een aantal cursussen gevolgd.
Dennis is echt heel goed naar mijn mening en ik vind het zeker de moeite van het proberen waard.

Over welke uren hebben we het als je hond alleen moet zijn? ochtend/middag/avond?
snoopy1516
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snoopy1516 »

wij zijn eigenlijk al van jongs af aan bezig geweest met hem proberen alleen te laten, dit hebben we heel lang volgehouden, maar gewoon zonder resultaat. mijn vriend werkt niet en is eigenlijk 24 uur per dag met hem bezig, en dan bedoel ik, wandelen,spelen, knuffelen enz. hij krijgt dus genoeg aandacht en beweging. (in mijn ogen). tevens doe ik ook nog veel met hem ondernemen als ik vrij ben of niet hoef te werken. het is dus gewoon een volhouder.

ik weet niet precies met welk ras hij gekruist is, alleen heeft hij het uiterlijk van de duitse volbloed jachthond of zoiets dergelijke. ik weetniet precies of ik dit goed schrijf/onthouden heb, maar dat vertelde een kennis van ons die jachttrainingen geeft in belgie. hij had zelf dit ras en het was net 2 druppels water, juist de kleuren waren anders.

in princippe volgt hij gedragstherapie bij onze dierenarts, maar niet met een centrum waar deze 'officieel'gehouden worden. zoals ik ook al beschreef is mijn dierenarts aangesloten op het centrum bij ons in de buurt, vandaar mijn vraag: heeft het wel nut dan om naar dat centrum te gaan aangezien mijn dierenarts deze methode al reeds toepast op mijn hond?

het zijn ochtenduren dat mijn hond alleen zou moeten blijven.
dus ongeveer van 9 tot 11 en dat 2/3 keer per week.
verder houden we overal rekening mee en nemen we hem overal maar mee naartoe of we kunnen niet beiden weg.
pooh
Zeer actief

Ik denk dat het zeker zin heeft.
Bovendien kan de GT ook bij je thuis komen en je alleen begleiden.

Jammer dat het ochtenden zijn, anders hadden wij kunnen oppassen voorlopig.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hoe is de hond verder in huis? Hoe gaan jullie om met het feit dat hij je overal achterna wil lopen?
Ik vind trouwens echt dat je jezelf en de hond de kans op nieuwe hulp moet geven. Met hulp van je dierenarts kom je nu dus niet verder dus maak je een volgende stap. Of je moet de handdoek in de ring werpen..? Dat wil je toch niet neem ik aan. Veel alternatieven heb je gewoon niet.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Jacky schreef:Misschien is een maatje iets voor hem?
Ja, dat wou ik ook zeggen: een rustige oudere hond erbij.

En gedragstherapie.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

ik weet niet precies met welk ras hij gekruist is, alleen heeft hij het uiterlijk van de duitse volbloed jachthond of zoiets dergelijke. ik weetniet precies of ik dit goed schrijf/onthouden heb, maar dat vertelde een kennis van ons die jachttrainingen geeft in belgie. hij had zelf dit ras en het was net 2 druppels water, juist de kleuren waren anders.
Een duitse volbloed jachthond ken ik niet. Is het bijvoorbeeld een duitse staande (korthaar, langhaar of draadhaar), een duitse jachtterrier of een duitse brak? Is het een werkhond?
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Is dit nix om te proberen, totdat je het misschien het definitief op kunt lossen?
http://www.hondenwebshop.nl/pd210526071 ... egoryId=57
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

marsmallowtjuh schreef:Is dit nix om te proberen, totdat je het misschien het definitief op kunt lossen?
http://www.hondenwebshop.nl/pd210526071 ... egoryId=57
Heel lief, maar een bange hond gaat niet spelen. Eerst zal de hond zich veilig moeten gaan voelen en niet meer in paniek.
Verkoopsmoesje helaas. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Hanneke2 schreef:
twister_storm schreef:De hond is nu 2 jaar.

Hoe heb je het alleen zijn geleerd aan hem toen hij pupje was?
Helemaal niet dus. :roll:

Als je hem inderdaad al vanaf pup hebt hoop ik toch dat je je realiseert dat je zelf je hond hebt verkloot. Herplaatsen bij iemand die hem nooit meer alleen laat lijkt mij de beste optie.
Mee eens. Als ik zie wat er "geprobeerd" is, draait mijn maag zowat om. Dit komt gewoon door je eigen opvoeding, als je het al zo mag noemen. Herplaatsen is het beste als je geen gedragstherapeut in wilt schakelen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

EstherK schreef: Een duitse volbloed jachthond ken ik niet. Is het bijvoorbeeld een duitse staande (korthaar, langhaar of draadhaar), een duitse jachtterrier of een duitse brak? Is het een werkhond?
Dat heb ik ook al gezegd;ik ken dat ras ook niet en daar kan hem nou juist de kneep zitten:in de rassen die erin zitten.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
snoopy1516
Vaste gebruiker

Ik wil jullie allen in ieder geval heel erg bedanken voor jullie tips en uitleg, dat heeft ons erg geholpen om een keuze te maken en we gaan er gewoon voor!we zijn nu inmiddels ook bezig met een belonings systeem, en dat doe ik met zo'n klikker.. (weet niet de exacte naam) maar dat werkt al goed en nu is hij ook al goed aan t wennen in de bench(nog niet allen natuurlijk) maar het begin is er en ik denk dat het ondanks alles toch nog wel goed zal gaan komen. Waar een wil is, is een weg toch?ik zal ens kijken of ik een foto erop kan zetten en dan kunnen jullie kijken wat voor n lief snoetje hij heeft.

Groetjes dominique
pooh
Zeer actief

Heb je inmiddels ook een gedragstherapeut ingeschakeld?

Heel veel succes trouwens, en jullie zouden zeker niet de eerste zijn die een hond heel veel kunnen leren dmv beloningen en een klikker.
snoopy1516
Vaste gebruiker

ik ben aan t orienteren voor de gedragstherapie maar ik had een nuttige tip gekregen voor bij mij in de buurt dus nu ga ik daar eens kijken...

groetjes dominique
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Met een clicker kun je je hond veel leren, maar je kunt de verlatingsangst er niet mee oplossen. Dat doe je met een goede gedragstherapie. Als je je aan het oriënteren bent voor gedragstherapie, moet je zeker eens hier kijken. En voor de meeste GT's zijn afstanden geen probleem...(je woont toch in Zuid-Limburg :mrgreen: ).

Succes
snoopy1516
Vaste gebruiker

nou, vrijdag ben ik bij een gedragstherapeut geweest, en eigenlijk was het best wel heftig.

nou om te beginnen zaten we allemaal fout, want het is geen rangorde probleem,verlatingsangst, maar schijdingsangst. dit houdt in dat ice zich niet kan schijden van ons. hij ziet mij en mijn vriend als 1 persoon zeg maar.

nu hebben we dit gister duidelijk besproken, en om ice leren alleen te blijven moet eerst de band tussen mij, men vriend en ice verbroken worden. om deze te verbreken moeten we eigenlijk ice helemaal van ons afstoten door te zeggen dat ie moet oprotten, mag niet meer bij ons liggen, en we mogen hem gedurende die tijd ook niet aanhalen, of lieve dingetjes tegen hem zeggen.bij een normale hond zou dit 2 weken duren, bij een dominante hond 4 weken, en wij konden volgens hem ervan uitgaan dat het 2 maanden zou gaan duren.
ik vond dat best wel heftig eigenlijk en ik weet ook niet of ik dat zou kunnen volhouden. hij wilde het eerst zonder medicatie proberen, en anders met bach bloessem, en als er dan nog geen verbetering zou zijn kon hij hem valium geven, dat zou dan de angst wegnemen bij een hond.

vervolgens als dit zou lukken wilde hij een methode gaan toepassen, z.g.n. de tellington ttouch methode. deze methode zorgt ervoor dat ice lichamelijk en emotioneel in balans is.deze techniek versterkt lichamelijke vaardigheden verbetert gedrag positief. tevens zorgt het ook voor ontspanning.

hierna zou ice ook leren zijn eigen lichaam te ervaren. honden weten schijnbaar niet dat het lichaam achter zich van hun is, vandaar dat honden dus achter hun staart aanrennen, zoals ice, of in hun eigen achterpoot bijten.

ik moet er minimaal van uit gaan dat het een half jaar duurt, en mocht er na 2/3 maanden geen verbetering zijn, zou hij het het ook wel zeggen dat het niet haalbaar is. kans dat het slaagt is niet te berekenen. sommige honden baat het, anderen niet, we zouden eigenlijk al blij moeten zijn als we een acceptabel eindresultaat zien, want of je je einddoel behaald is ook nog maar de vraag. kosten hiervoor zijn 150 euro per maand. graag zou ik willen weten wat je ervan vind, en wat jij zou doen.

groetjes dominique
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Kheb eerlijk gezegd nog nooit van deze methode gehoord, of van scheidingsangst..
Het klinkt behoorlijk heftig.
Als je besluit eraan mee te doen, veel succes, het lijkt me heel moeilijk!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

marsmallowtjuh schreef:Kheb eerlijk gezegd nog nooit van deze methode gehoord, of van scheidingsangst..
Het klinkt behoorlijk heftig.
Als je besluit eraan mee te doen, veel succes, het lijkt me heel moeilijk!
Scheidingsangst is heel heftig
De ttouch methode is ontwikkeld door Linda Tellington-Jones. Het is een manier van aanraken van je hond die een béétje lijkt op massage, maar zo zachtjes dat de hond maar nèt voelt dat je hem aanraakt. Je beweegt je hand op een bepaalde manier over diverse lichaamsdelen. Daarmee kan je een hond goed ondersteunen. Er is een boekje van haar uitgegeven bij Tirion.
Nettie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”