Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
traplopen
Moderator: moderatorteam
-
Flip
- Zeer actief
traplopen
Hallo,
Ik heb een vraagje;
Mijn hondje is 5,5 maanden en kan/durft niet op de trap te gaan.
Nu weet ik dat traplopen voor een jonge hond niet goed is, maar moet hij dit niet leren?
Of leert hij dit gewoon op latere leeftijd?
Want je weet nooit of er zich eens een situatie aandoet waarop hij een trap op moet.
Als ik naar boven ga, zet hij zijn voorpootjes op de eerste trede, maar probeert niet naar boven te gaan.
ik stimuleer hem ook niet om verder te gaan.
Groetjes Marjolijn
Ik heb een vraagje;
Mijn hondje is 5,5 maanden en kan/durft niet op de trap te gaan.
Nu weet ik dat traplopen voor een jonge hond niet goed is, maar moet hij dit niet leren?
Of leert hij dit gewoon op latere leeftijd?
Want je weet nooit of er zich eens een situatie aandoet waarop hij een trap op moet.
Als ik naar boven ga, zet hij zijn voorpootjes op de eerste trede, maar probeert niet naar boven te gaan.
ik stimuleer hem ook niet om verder te gaan.
Groetjes Marjolijn
-
Laila
- Actief
-
boxersien
-
MARIUSZ
-
Laila
- Actief
Ik heb ook niks gestimuleerd, want wij hebben een open houten trap en ik vind het zelf ook eng voor een hond, maar hij ging het ineens zomaar zelf doen. Hij durft er niet af, alleen maar op. Wel heb ik hem geleerd dat hij er niet uit zichzelf op mag gaan, alleen op mijn uitnodiging. Ik blijf het gevaarlijk vinden, zo'n open trap die ook nog een beetje glad is!

- dorien83
- Actief
ik heb het mijn hond wel geleerd trap lopen toen ze nog jong was. maar daar heb ik nu spijt van. ze gaat maar te pas en onpas naar boven. ik wil eigenlijk een trap hekje plaatsen maar helaas ik heb nog niet de goede gevonden ( zo'n harmonica hekje).
ik denk op het moment een hond de trap op moet of af in een nood situatie ze dat wel doen.
ik denk op het moment een hond de trap op moet of af in een nood situatie ze dat wel doen.
-
ikke24
- Vaste gebruiker
Ja wij moeten ook 3 kleinere trapjes (6/7 treden) op om bij ons aan de voordeur te komen.
we krijgen een berner sennen pup, maar we hebben een soort plank gemaakt, met een anti slip mat erop en plankjes (hahah heeel creatief)die we tegen de trap aanzeten en zo hoeft ze geen trap te lopen.
Ze zal het wel eens leren, maar ik wil haar liever niet laten lopen i.v.m. hd/ed.
En zelfs hier voel ik me niet goed over, dus we zijn gewoon op zoek naar een ander huisje hahaha
we krijgen een berner sennen pup, maar we hebben een soort plank gemaakt, met een anti slip mat erop en plankjes (hahah heeel creatief)die we tegen de trap aanzeten en zo hoeft ze geen trap te lopen.
Ze zal het wel eens leren, maar ik wil haar liever niet laten lopen i.v.m. hd/ed.
En zelfs hier voel ik me niet goed over, dus we zijn gewoon op zoek naar een ander huisje hahaha
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Het teefje van mij ging met 12 wekenLaila schreef:Mijn hond deed het pas met 6 maanden, dus... er is nog hoop!
Ze is inmiddels een jaar en trap op doet ze nog wel, maar naar beneden durft ze niet. Ik wilde het haar eerst leren, dat ze het gewoon een keer had meegemaakt, maar ik til haar wel (makkelijk praten ook, met een hondje van 11 kg). Mijn reutje was bijna een jaar toen we het traplopen hebben geleerd. De neemt nu dus wel die open trap in 3 of 4 sprongen en dat vind ik toch ook niet echt prettig. Maar voor ik hem kan oppakken om hem te dragen, is ie al boven, dus ik laat het maar zo. Hij loopt ook zelf de trap af.
- starfleet
- Erelid
Die harmonicahekjes zijn uit de handel, ze zijn wel te krijgen via marktplaats.dorien83 schreef:ik heb het mijn hond wel geleerd trap lopen toen ze nog jong was. maar daar heb ik nu spijt van. ze gaat maar te pas en onpas naar boven. ik wil eigenlijk een trap hekje plaatsen maar helaas ik heb nog niet de goede gevonden ( zo'n harmonica hekje).
Anne
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
En in de bouwmarkten in Belgie.starfleet schreef:Die harmonicahekjes zijn uit de handel, ze zijn wel te krijgen via marktplaats.dorien83 schreef:ik heb het mijn hond wel geleerd trap lopen toen ze nog jong was. maar daar heb ik nu spijt van. ze gaat maar te pas en onpas naar boven. ik wil eigenlijk een trap hekje plaatsen maar helaas ik heb nog niet de goede gevonden ( zo'n harmonica hekje).
Anne
Ik heb onze hond wel op jonge leeftijd geleerd om trappen te lopen.
Ze loopt niet uitzichzelf de trappen op of af. Alleen op uitnodiging.
- Laundry
- Vaste gebruiker
Probeer je het dan te leren bij je trap in huis?
Wij hebben het onze honden heel jong geleerd omdat ze vrij zwaar zijn. Nu zijn ze niet meer te huffen (40 en 45 kilo) We zijn bij lage brede trappen buiten begonnen. Een steile trap wilden ze echt niet op in het begin. Snoepje in de hand en stapje voor stapje geleerd, heel rustig aan. Bij de trap naar beneden gaan we er altijd voor staan zodat ze de diepte niet zagen. Ze moesten echt leren op jou te vertrouwen, dat jij ze tegen houdt bij het naar beneden gaan. Ook nu nog staan we bij steile trappen ervoor. Ze mogen nooit zonder begeleiding een steile trap af. Laatst is er ook weer een hond overleden omdat hij dacht wel even naar beneden te kunnen springen. Hij belandde op zijn nek en heeft na een lijdensweg het uiteindelijk niet gehaald
Ik denk dus dat het zeer zeker belangrijk is om je hond rustig te leren traplopen. Stel je voor dat je er een keer niet bij bent en hij wil naar beneden lopen, dan weet ie tenminste wel hoe het moet.
Wij hebben het onze honden heel jong geleerd omdat ze vrij zwaar zijn. Nu zijn ze niet meer te huffen (40 en 45 kilo) We zijn bij lage brede trappen buiten begonnen. Een steile trap wilden ze echt niet op in het begin. Snoepje in de hand en stapje voor stapje geleerd, heel rustig aan. Bij de trap naar beneden gaan we er altijd voor staan zodat ze de diepte niet zagen. Ze moesten echt leren op jou te vertrouwen, dat jij ze tegen houdt bij het naar beneden gaan. Ook nu nog staan we bij steile trappen ervoor. Ze mogen nooit zonder begeleiding een steile trap af. Laatst is er ook weer een hond overleden omdat hij dacht wel even naar beneden te kunnen springen. Hij belandde op zijn nek en heeft na een lijdensweg het uiteindelijk niet gehaald
Ik denk dus dat het zeer zeker belangrijk is om je hond rustig te leren traplopen. Stel je voor dat je er een keer niet bij bent en hij wil naar beneden lopen, dan weet ie tenminste wel hoe het moet.
-
Flip
- Zeer actief
Flip is een bastaard, z'n vader heeft het lijf van een teckel (geen rashond)
en z'n moeder is een black and tan-kleurig hondje, zo'n 40 centimeter hoog.
Flip is qua formaat een jack russel.
http://i81.photobucket.com/albums/j228/ ... 0_2144.jpg
Kleine trappetjes van een paar treden loopt hij wel op, maar de trap naar boven niet. (dit is trouwens een "dichte" trap)
Vandaar dat ik me afvroeg of hij een "grote" trap dan eng vind.
Ach, ik denk dat het misschien wel komt, en zo niet dan niet.
Groetjes Marjolijn
en z'n moeder is een black and tan-kleurig hondje, zo'n 40 centimeter hoog.
Flip is qua formaat een jack russel.
http://i81.photobucket.com/albums/j228/ ... 0_2144.jpg
Kleine trappetjes van een paar treden loopt hij wel op, maar de trap naar boven niet. (dit is trouwens een "dichte" trap)
Vandaar dat ik me afvroeg of hij een "grote" trap dan eng vind.
Ach, ik denk dat het misschien wel komt, en zo niet dan niet.
Groetjes Marjolijn
-
Djinny
- Zeer actief
Djinny loopt geen trappen en dat ga ik haar ook niet leren.
Mijn vorige hond Jessy heeft een operatie aan haar kruisbanden en meniscus moeten ondergaan omdat ze de laatste 6 treden van de trap oversloeg.
Djinny is maar klein en goed te dragen en aangezien we in een appartement wonen zonder lift, wil ik niet het risico lopen dat ze uit zichzelf de trap af loopt en op straat terecht komt.
Mijn vorige hond Jessy heeft een operatie aan haar kruisbanden en meniscus moeten ondergaan omdat ze de laatste 6 treden van de trap oversloeg.
Djinny is maar klein en goed te dragen en aangezien we in een appartement wonen zonder lift, wil ik niet het risico lopen dat ze uit zichzelf de trap af loopt en op straat terecht komt.
-
C@rmen
janus durfde eerst de trap ook niet op, maar na veel geduld en oefenen met brokjes loopt hij nu de trap op en af.
Af en toe wil hij niet op, maar als ik hem dan even 2 treden 'ondersteun' dan loopt hij vrolijk omhoog.
Ik ben erg absoluut geen voorstander van om honden al vroeg te leren traplopen ivm hd ed. maar janus werd alsmaar zwaarder en wij wonen op een bovenwoning zonder lift.
Dus het moest wel,....
Af en toe wil hij niet op, maar als ik hem dan even 2 treden 'ondersteun' dan loopt hij vrolijk omhoog.
Ik ben erg absoluut geen voorstander van om honden al vroeg te leren traplopen ivm hd ed. maar janus werd alsmaar zwaarder en wij wonen op een bovenwoning zonder lift.
Dus het moest wel,....
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Ik wil hier even op inhaken, want Beau ging gisteren over de kop, in de lengte richting, ik zag hem echt over zijn hoofd rollen met het lichaam er boven. Ik verschoot ervan en vreesde voor nek en rug.Laundry schreef:Laatst is er ook weer een hond overleden omdat hij dacht wel even naar beneden te kunnen springen. Hij belandde op zijn nek en heeft na een lijdensweg het uiteindelijk niet gehaald![]()
![]()
Dit gebeurde niet op een trap, maar aan het einde van een helling, namelijk die van de dijk. Het gevaar wat in traplopen zit, zit hem dus ook in steile hellingen. Een pup die (nog) niet mag traplopen moet je ook geen hellingen op en af laten rennen.
Overigens stond Beau weer op en keek verbaasd naar mij boven op de dijk met een blik van: dat heb je toch niet gezien, he, mijn ego is gekrenkt