Stang schreef:little-wolf schreef:tijd voor een mailtje naar de rvb of naar lnv.
Ja precies, dat ga ik ook zo doen.
Nou ik heb het nagevraagd en wacht op antwoord, maar als ik het nu allemaal nog eens lees, dan ligt het puur aan de manier van lezen:
-----
'Op 11 augustus 2005 publiceerde het ministerie een wijziging op de RAD regeling. Klik hier voor de wijziging (PDF).
Als uiteindelijk resultaat van de RAD-regeling geldt er voor de 4 voormalige RAD-rassen, de American Staffordshire Terrier, Dogo Argentino, Fila Brasileiro en Mastino Napoletano, én de Rottweiler bij het fokken een verplichting voor beide ouderdieren om met goed gevolg een gedragstest, de MAG-test, af te leggen.
Pas indien beide ouders met goed gevolg een MAG-test afgelegd hebben worden er vanuit de Raad van Beheer stambomen afgegeven voor een nest puppen. Indien er geen stambomen afgegeven worden bestaat er een gerede kans dat de stamboomloze honden, conform de regeling, door de AID in beslag genomen worden en mogelijkerwijs afgemaakt worden.'
----
Ja, een MAG-test met goed gevolg is een eis voor een stamboom, dat is duidelijk.
Verder staat er dan 'Indien er geen stambomen afgegeven worden bestaat er een gerede kans dat de stamboomloze honden, CONFORM DE REGELING, door de AID in beslag genomen worden en mogelijkerwijs afgemaakt worden'.
CONFORM DE REGELING dus.... en wat is die regeling? Dat gaat om honden met Pitbull-achtige kenmerken.
Maar goed, ik hoop dat ik snel antwoord krijg, want het is idd wel erg onduidelijk.