Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pissig het trainingsveld afgelopen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

xlaurax

Pissig het trainingsveld afgelopen

Ongelezen bericht door xlaurax »

Heb net eerst even een half uur afgekoeld en nu wil ik graag weten hoe jullie dit zouden oplossen.
Ik train op maandag van 20.00 tot 21.00 met ongeveer 12 man per les behendigheid, onze Joy is de kleinste.
We zijn hier nu een halfjaar mee bezig en het enige wat we doen is nog hindernissen springen en heel zelden wat anders.
Ongeveer kunnen we max 5 x een sprongetje per les maken.

Er lopen een hele hoop eigenwijze mensen tussen die hun eigen ding doen(niet reageren op aanwijzingen trainster) en vandaag was voor mij het toppunt.

Er gaf vandaag maar 1 iemand les ipv 2 en er stonden hindernissen klaar.
Het duurde per hond echt heel lang en om 20.40 had ik pas 1 sprong gemaakt :19: .
1 hond werd steeds kei lomp gecorrigeerd met de riem,omdat deze aan het snuffelen was.
En toen gebeurde het; Deze hond moest springen maar rende toen weg, langs een andere hond af die stond te wachten, het baasje van de wachtende hond schopte de langrennende hond kei hard in zijn buik. :neenee:
:devil:

Het baasje van de geschopte hond bleef echt heel rustig en de trainster werd een beetje boos op de man die schopte,
daarna gingen ze weer verder.

Ik heb mijn spullen gepakt (had ondertussen al 20 x tot 10 geteld) en was ondertussen pislink.
Omdat Joy dit merkte ben ik zo vrolijk mogelijk van het veld afgelopen.(Dit wel met een gezicht op onweer vertelde Mark)
Eenmaal van het veld barstte ik in huilen uit (alle ogen bij de kantine waren op mij gericht :roll: , ik was gewoon zo boos en teleurgesteld in deze mensen, had er geen goed woord voor over)

Ik denk eraan om hier te stoppen met behendigheid. Morgen en donderdag heb ik weer gehoorzaamheid en loop stage. Verder ga ik dit voorval en hetgeen dat het totaal niet loopt met deze mensen (ook teveel)
in de volgende vergadering gooien.

Wat zouden jullie doen en heb ik overdreven gereageerd?

Ik wilde wachten tot na de les en deze mensen proberen fatsoenlijk aan te spreken, maar ik was gewoon te boos en teleurgesteld..
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Lekker naar een andere school gaan, klinkt helemaal niet goed!

Edit: o wacht, je loopt daar stage? :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
xlaurax

Ik wil in de toekomst misschien puppy trainster worden, en loop stage in een groep met een geweldige trainer en superleuke mensen die adviezen enz goed opvolgen.

Maar dit ging me echt ff te ver,
ik zou als trainster zo iemand van het veld afsturen, al is het maar voor de rest van de les. Dat is toch niet zo onredelijk?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

xlaurax schreef:Ik wil in de toekomst misschien puppy trainster worden, en loop stage in een groep met een geweldige trainer en superleuke mensen die adviezen enz goed opvolgen.

Maar dit ging me echt ff te ver,
ik zou als trainster zo iemand van het veld afsturen, al is het maar voor de rest van de les. Dat is toch niet zo onredelijk?
Bij mijn hondenschool staat expliciet in de regels dat schoppen en ander vergelijkbaar gedrag niet geaccepteerd is en dat je dan niet meer welkom bent op de school.

Uit het verhaal daarvoor begreep ik ook dat je niet zo tevreden bent (5x springen per les). Is het dan alleen die les of geldt het voor de hele school?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik zou ook pislink zijn. Ik snap dat baasje niet van wie de hond geschopt werd. Ik zou dat dus echt niet accepteren. Waar haalt hij het lef vandaan :boos:

Maar is er geen andere groep met behendigheid? Misschien ligt het aan deze groep, als je voor de rest wel tevreden bent.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
xlaurax

Volgens mij alleen onze les.
Groot en klein zit door elkaar en nu zijn er sinds 2 weken ook 2 nieuwe bij :19:
vandaar dat het zo langzaam gaat..
Sita
Zeer actief

Dat is balen. Ik zou er goed over nadenken of je op deze manier wel verder wilt. Als jij niet gemotiveerd of gespannen op dat veld staat, merkt je hond dat meteen. En dan kom je in zo'n vicieuze cirkel terecht.

En vijf sprongetjes in één uur is niet echt veel... Misschien afwachten of er een nieuwe groep begint na de zomer.

Afbeelding
xlaurax

Erg jammer, ben nu echt boos, ook een beetje op de trainster, maar dat wordt wel uitgepraat deze week.
Ik heb net contact gehad met een oud "collega", die heeft hier eerst getraind en heeft nu een eigen hondenschool.
Daar trainen ze met max 5 honden en waarschijnlijk kan ik daar beginnen!
Sita
Zeer actief

Hé wat goed. Dat is een lekker klein groepje, waar je waarschijnlijk veel meer zult leren.

Veel plezier.

Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

Nu hopen dat je bij die andere club terecht kan. Lekker klein cluppie is veel leuker en persoonlijker en je bent veel meer bezig omdat je met een stuk minder mensen in een groep zit.
Wat idioot dat er geen comentaar werd gegeven op die schop. k was uit mijn vel gesprongen :devil:

Moest overgens stiekem wel lachen om dat stukje dat je al 20 keer tot 10 had geteld :smile: :wink:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou dus ook echt pislink worden...en dat in mijn geval ook niet zo tactisch geuit hebben....respect voor jou dus!
Ik snap dat baasje van de geschopte hond dus echt niet....ik zou de andere baas dus echt een knaller gegeven hebben...en wie weet hoe die met zijn eigen hond omgaat????
En de trainster had in moeten grijpen, als je dit al toestaat is het einde zoek!
Als ik jouw was zou ik een andere school gaan zoeken.

Jacqueline
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Als jij je er niet goed bij voelt, zoek dan een andere club. Je doet het immers voor je lol (hoop ik :mrgreen: ), daarnaast voelt je hond jou stemming ook wel, en daar wordt het allemaal ook niet beter op.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Zo dan :eek:

Ik zou meteen ingegrepen hebben op het moment dat er iemand een hond schopt of slaat. Daar gaat mijn bloed gewoon van koken en kan ik heel slecht tegen.

Zoals Linda ook al zei; bij ons op school wordt dit gewoonweg niet getolereerd.
Wil je je daar niet aan houden dan ben je eenvoudigweg niet meer welkom.

Overigens; op 40 minuten tijd pas 1 sprongetje gemaakt hebben was voor mij ook al reden om af te haken.
Als je het mij vraagt is de indeling van de groep niet echt optimaal waardoor de instructeur/trice in de knoop komt.

Gewoon een andere school zoeken :ok:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Hier klopt echt helemaal niets van hoor en ik vind het knap dat je nog zo rustig bleef. Ik snap de baas van de geschopte hond niet. Wie accepteert er nou dat zijn hond door een ander geschopt wordt? :boos:
Na een half jaar alleen sprongetjes, zonder dat je de wip, de schutting, de paaltjes enz. geoefend hebt? Nou daar zou ik dus maar heel snel weggaan!!
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

zou lekker naar die ander gaan.
heb het er anders ff met jeroen erover :wink: (of bedoelde je die met die ander?)
xlaurax

Haha, heb net weer stage gelopen bij Jeroen, supergozer!

Maar heb vanavond een gesprek gehad met het bestuur, die waren het volledig met me eens en de man die geschopt had, heeft afgelopen zondag ook al een waarschuwing gekregen!

Donderdag heb ik een gesprek met de trainster zelf en gaan we eens kijken hoe we dit gaan oplossen, ben benieuwd..
Maar het bestuur was zeer blij dat ik hiermee kwam,

Groetjes laura!
jemima
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder

Ongelezen bericht door jemima »

Hier zal je een veel prettiger gevoel aan over houden dan na de training. goed dat je het zo hebt opgelost, gelukkig kwam je met praten een heel eind, en willen ze naar je luisteren. Ik ben benieuwd hoe de traister gaat reageren.

gr jemima
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

xlaurax schreef:Haha, heb net weer stage gelopen bij Jeroen, supergozer!

Maar heb vanavond een gesprek gehad met het bestuur, die waren het volledig met me eens en de man die geschopt had, heeft afgelopen zondag ook al een waarschuwing gekregen!

Donderdag heb ik een gesprek met de trainster zelf en gaan we eens kijken hoe we dit gaan oplossen, ben benieuwd..
Maar het bestuur was zeer blij dat ik hiermee kwam,

Groetjes laura!
Goed zo! :ok:
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

off topic :mrgreen:

Ik zag de foto van Editha in 'vriendin' staan! :ok:
Ik zat echt even te kijken en nog een keer en zag toen je naam eronder staan...leuk hoor! :ok:
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Jeetje wat een mafkees zeg, heel begrijpelijk dat je boos van het veld af bent gelopen !

Maar ik vind het ook echt heeeel raar dat je met 12 man in een behendigheidsgroep zit. Nou ja het kan wel maar dan moeten ze gewoon meerdere groepjes maken en instructeurs erbij.
Ik doe ook behendigheid, met Dazzy beginners en heb volgende maand examen en dan moet ik een beginnend parcourtje kunnen lopen. (pas ook al parcourtjes geoefend)
Met Quapa zit ik in de gevordenenles, en ik ben altijd bekaf van het rennen. Zo hoort het te zijn lijkt mij !
5 x een sprongetjes in 1 les :denken:
Afbeelding
BiG_G
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door BiG_G »

Als mijn hond geschopt zou worden, dan zou ik diegen schoppen.... En goed ook!
ideesports

You can either agree with me or be wrong.

Afbeelding
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

oei...

ik zou denk ik toch flink tekeer zijn gegaan :roll:

jeetje, zoiets doe je toch niet? Zomaar een hond schoppen!!

moeilijke beslissing...
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Vind het niet gek dat jij in de kantine helemaal losbarste..
Ik had zelf die man zelf een trap in zn pens gegeven,weet hij ook hoe dat voelt :boos:
Hoop dat je t naar je zin krijgt op de andere club!
Laura W
Actief

Ongelezen bericht door Laura W »

Zulke praktijken hou ik helemaal niet van. Zomaar een hond schoppen, als het mijn hond was zou ik denk ik 'ontploffen'. :devil:

Met Dootje doe ik sinds twee maanden behendigheid en dat gaat juist op een heel positieve manier. Onze groep is wel zo'n 15 man groot, maar de groep wordt minstens in twee groepen verdeeld en niet iedereen is er altijd dus meestal ben je met zo'n 6/7 mensen in een groepje. We krijgen vanaf de eerste les al meerdere toestellen en er komt steeds weer wat bij. Inmiddels doen we al stukjes parcours. We doen dus wel wat meer dan jij beschrijft.

Ik hoop dat je een leukere behendigheidscursus vindt, want dit lijkt me niet leuk om naar toe te gaan.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik moet er niet aan denken dat een of andere oetlul op zo'n hondeclub me Blisje schopt he?dan kan die voelen hoe het is om machteloos te zijn...

Maar verder wel goed dat je het heb verteld en dat ze actie gaan ondernemen hoor :ok:
spooky
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door spooky »

ik zou gewoon naar die man stappen en vragen of dat een normale handeling is van hem. wie schopt er nu een hond !!!en dan nog in de buik :evil:
wie weet wat er met zijn hondje gebeurt als dat eens niet luisterd :roll:
Afbeelding
de beste psycholoog ter wereld is een puppy die je tranen likt !
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Nee, schoppen is uit de boze !!!

Je kunt die hond toch zeker ook verbaal wegsturen (ik zou ze ook niet laten spelen, want dat is niet goed voor de "opvoeding" van die wegloper).

Ik geef zelf behendigheidsles in Duitsland en wij trainen heel anders. Het is van 19.00 tot 21.30 uur en iedereen heeft zijn prive-les. We maken ook wel groepjes van twee of drie personen die hetzelfde niveau hebben of die het zelde probleem hebben waar we dan die les aan werken.
Iedereen heeft gemiddeld tien minuten, dus twintig minuten voor een groepje van twee etc. (of meer als we met weinig mensen zijn, maar meestal zijn het er veel of de honden kunnen maar maximaal 10 minuten geconcentreerd blijven, je bent dan constant aan de beurt). Ook bij echte beginners probeer ik altijd een ander toestel erbij te doen, bijvoorbeeld tunnel, band etc. Slalom mogen jonge honden nog niet (pas vanaf 18 maanden, in Duitsland mag je pas vanaf 15 maanden behendigheid doen, we hebben wel een aangepast programma voor hele jonge honden) en die beginnen altijd met de paaltjes zo ver uit elkaar dat ze door een gang kunen lopen. Als de A-wand goed gaat doe ik de kattenloop en pas als allerlaatste de wip, maar dan niet in combinatie met de kattenloop dat kan verwarrend zijn. Hoeveel toestellen en wanneer ik ze doe is erg afhankelijk van de combinatie baas/hond en wat ze aankunnen.

Helaas woon je een beetje ver weg en de stageplaats heb ik :wink:
Eigenlijk moest ik al trainer zijn, maar ik was een maand te kort lid daarom heb ik nog geen papiertje (wel al de cursus gehad). Enne de nieuwe stagaire is ook al in opleiding...

Ga inderdaad eens ergens ander kijken of dat beter bevalt en praat het uit. Het is heel belangrijk om dit uit te praten!!! (alhoewel ik het schoppen en de hoeveelheid lopen niet normaal vind)
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Nee, schoppen is uit de boze !!!

Je kunt die hond toch zeker ook verbaal wegsturen (ik zou ze ook niet laten spelen, want dat is niet goed voor de "opvoeding" van die wegloper).

Ik geef zelf behendigheidsles in Duitsland en wij trainen heel anders. Het is van 19.00 tot 21.30 uur en iedereen heeft zijn prive-les. We maken ook wel groepjes van twee of drie personen die hetzelfde niveau hebben of die het zelde probleem hebben waar we dan die les aan werken.
Iedereen heeft gemiddeld tien minuten, dus twintig minuten voor een groepje van twee etc. (of meer als we met weinig mensen zijn, maar meestal zijn het er veel of de honden kunnen maar maximaal 10 minuten geconcentreerd blijven, je bent dan constant aan de beurt). Ook bij echte beginners probeer ik altijd een ander toestel erbij te doen, bijvoorbeeld tunnel, band etc. Slalom mogen jonge honden nog niet (pas vanaf 18 maanden, in Duitsland mag je pas vanaf 15 maanden behendigheid doen, we hebben wel een aangepast programma voor hele jonge honden) en die beginnen altijd met de paaltjes zo ver uit elkaar dat ze door een gang kunen lopen. Als de A-wand goed gaat doe ik de kattenloop en pas als allerlaatste de wip, maar dan niet in combinatie met de kattenloop dat kan verwarrend zijn. Hoeveel toestellen en wanneer ik ze doe is erg afhankelijk van de combinatie baas/hond en wat ze aankunnen.

Helaas woon je een beetje ver weg en de stageplaats heb ik :wink:
Eigenlijk moest ik al trainer zijn, maar ik was een maand te kort lid daarom heb ik nog geen papiertje (wel al de cursus gehad). Enne de nieuwe stagaire is ook al in opleiding...

Ga inderdaad eens ergens ander kijken of dat beter bevalt en praat het uit. Het is heel belangrijk om dit uit te praten!!! (alhoewel ik het schoppen en de hoeveelheid lopen niet normaal vind)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”