Ja, Beau heeft er weer een diplomaatje bij. Hij is zaterdag geslaagd voor zijn examen behendigheid gevorderden

! Het ging niet helemaal vlekkeloos en als de omstanders niet hadden aangegeven dat ik halverweg het parcours een hindernis wilde overslaan dan hadden we het niet gehaald. Maar alles binnen de tijd en geen diskwalificatie.
Nou ja, eentje dan

. Omdat er maar heel weinig beginners opgingen voor het behendigheidsexamen en ik tijdens het helpen opbouwen vond dat het parcours wel erg makkelijk was opperde ik dat Beau nog wel een keer het beginnersexamen wilde lopen (zonder consequenties voor het meedoen aan het gevorderden examen) en dat mocht. Ik dacht: makkie

en dan verbeter ik meteen mijn tijd van vorig jaar.
Hoogmoed komt dus voor de val

. Het parcours was niet moeilijk maar Beau dacht: wat maakt het nou uit van welke kant ik de tunnel in ga dus ik neem lekker niet de opening die vrouwtje aanwijst, ik neem lekker de andere

!
Toch het rondje afgemaakt, of eigenlijk bijna niet... Ik dacht namelijk dat ik er al was en beloonde Beau uitbundig. Bleek dat we nog 1 hoogtesprong moesten

. Al met al een nog langzamere tijd dan vorig jaar (zo'n 30 seconden langzamer, jaaaa

) en een disk voor het beginners examen (de enige die een disk kreeg, de andere beginners waren allemaal geslaagd). Ik heb dus nooooit meer een grote mond als het gaat om de moeilijkheid van een parcours....
Maar het examen gevorderden ging gelukkig goed en omdat er maar drie geslaagden waren, kreeg Beau ook nog een bronzen plak.
Ik ben erg trots op mijn bulletje. Hij heeft het dit seizoen erg goed gedaan. Ik kan weer helemaal los met hem trainen zonder dat ie naar de andere ongeholpen reuen in zijn groep vliegt. De laatste lessen hoefde ik hem niet eens meer heel strak onder appel te hebben. Hij heeft een leuk wedstrijdje gelopen op vreemd terrein en met veel andere honden in de buurt en dat ging fantastisch. Ik ben heel tevreden. Nu lekker werken aan het bijschaven van de wendingen en de snelheid !
(en mijn eigen oplettendheid
)