Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Balletje afpakken!!!
Moderator: moderatorteam
- mitmig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Balletje afpakken!!!
Jacky is 13 jaar en helemaal verslingerd aan zijn tennisbal, is ook het enige waar hij oog voor heeft en mee speelt. Totdat Lek (dwergpinscher) kwam! Lek heeft die manie voor een tennisbal overgenomen, maar is tienmaal sneller dan Jacky. Met als gevolg dat zij altijd de tennisbal als eerste te pakken heeft en mocht ze even zijn afgeleid, trommelt ze net zolang met haar voorpoten op Jacky zijn kop dat ie de bal wel moet afgeven!
Jacky heeft er eigenlijk geen problemen mee, geeft gewoon de bal af en hobbelt dan achter Lek aan totdat ze geen interesse meer heeft in de bal en 'm ergens achterlaat. Maar ik vind het zo sneu voor mijn oudje, hij kan niet zo hard rennen als een pinscher en dan moet ie de bal ook nog afgeven! Probeer Lek wel eens tegen te houden, maar die wriemelt zo hard in mijn armen dat je haar wel los moet laten. Ze snapt er niks van dat zij de bal niet mag pakken, dus ik laat ze hun gang maar gaan. Ze zoeken 't maar uit!
Of toch niet?
Groetjes, Monique

-
Sita
- Zeer actief
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Ik heb ook 2 ballengekken. Ook ooit eens geprobeerd om met 2 ballen te werken, maar dat werd een zooitje. Ze wilden allebei die ene hele mooie gele tennisbal, die net zo geel was als die andere
Of 1 hond had 2 ballen en de ander niks.
Ik neem ze weleens apart mee om met de bal te spelen, want als ik ze de kans geef breekt er een oorlog uit om een bal, en dat wil ik niet
Of 1 hond had 2 ballen en de ander niks.
Ik neem ze weleens apart mee om met de bal te spelen, want als ik ze de kans geef breekt er een oorlog uit om een bal, en dat wil ik niet
- Zoie
- Zeer actief
ik werk zowel met een als met twee ballen. Spok rent sneller, dus (? ) sien kijkt beter. Sien zwemt sneller, spok loopt harder. Op die manier speel ik ( hoog of laag gooien, schijnbewegingen, langs de waterkant min of meer in het diepe, ergens in de bosjes enz. ) zodat ze beide af en toe winnen.
Met twee ballen gaat iha ook prima. Ik zou dat eens proberen, ieder zijn eigen bal.
Met twee ballen gaat iha ook prima. Ik zou dat eens proberen, ieder zijn eigen bal.

- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
Twee ballen heb ik ook al geprobeerd, maar daar trapt Lek niet in. Ze wil natuurlijk net die bal die Jacky wil hebben. Jacky is ook nog heel kieskeurig, hij wil alleen die ene (op dat moment) favoriet bal en trapt er niet in als ik een andere gooi! Apart uitlaten doe ik ook wel eens, maar dan wordt degene die thuis moet blijven helemaal gek!
Lek doet dat trouwens alleen op het strand. Hier in de tuin heeft Jacky geen last van haar, dan heeft Lek andere dingen te doen!
Ik denk dat het gewoon niet anders is en zolang als Jacky haar niet corrigeert zal het wel zo blijven doorgaan!
Ik denk dat het gewoon niet anders is en zolang als Jacky haar niet corrigeert zal het wel zo blijven doorgaan!
Groetjes, Monique

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier hebben ze allemaal een "eigen" tennisbal. En ze halen dus ook hun eigen balletje op. Erg makkelijk, ik kan in relatief weinig tijd 3 honden moe krijgen.
Marouck is zelfs zo extreem erin dat zij dus ook niet de bal van een ander in haar bek wil. Als Biène haar bal heeft gejat dan zal Marouck de bal die Biène had niet pakken....nee, het MOET haar eigen bal zijn.
Biène wil dus nog weleens jatten, maar de andere 2 reageren prima op "eigen bal
" 
Biène wil dus nog weleens jatten, maar de andere 2 reageren prima op "eigen bal
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- linda
- Zeer actief
-
Nynke en Wolly
- Actief
- Contacteer:
- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoie
- Zeer actief
hoe lang heb je het geprobeerd ? Sien begreep er in het begin ook niks van, en ging steevast achter de bal van spok aan, haar eigen bal ergens achter latend. Ik gooi spoks bal dan zo dat er op lopen absoluut geen zin heeft, en zo leert ze langzaam aan alleen op haar eigen balletje te lopen, als we met twee ballen spelen.mitmig schreef:Twee ballen heb ik ook al geprobeerd, maar daar trapt Lek niet in. Ze wil natuurlijk net die bal die Jacky wil hebben.

- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet zo heel erg lang, omdat ik zelf altijd die tweede bal kon gaan halen!Zoie schreef:hoe lang heb je het geprobeerd ? Sien begreep er in het begin ook niks van, en ging steevast achter de bal van spok aan, haar eigen bal ergens achter latend. Ik gooi spoks bal dan zo dat er op lopen absoluut geen zin heeft, en zo leert ze langzaam aan alleen op haar eigen balletje te lopen, als we met twee ballen spelen.mitmig schreef:Twee ballen heb ik ook al geprobeerd, maar daar trapt Lek niet in. Ze wil natuurlijk net die bal die Jacky wil hebben.
Ik gooi de bal voor Lek dan zover mogelijk weg, maar voor ik me kan omdraaien is Jacky er ook tussenuit en aangezien die stokdoof is (ouderdom)! kan ik 'm niet meer terugroepen
Groetjes, Monique