Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ow jee!!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Angelke1980
Vaste gebruiker

Ow jee!!!

Ongelezen bericht door Angelke1980 »

Oeps, we hebben een klein probleempje.
We hebben dus onze hond, Simba, nu 2 weken. We hebben haar van een collega die haar heeft gevonden (vastgebonden).
We nemen haar wel eens mee in de auto, en dat vind ze heerlijk. Er hoeft maar een autodeur open te gaan, en ze wil er in springen. Dus ERIN is geen probleem.
Alleen af en toe wil ze niet meer uit de auto. Lokken met koekjes lukt niet (hondenkoekjes wel he). Alleen haar eruit duwen of trekken lukt. Ze gaat dan ook helemaal trillen, of ze bang is.
Is ze eenmaal uit de auto, is er niets aan de hand. Gaat ze heel erg blij doen.
We denken dat ze dus met de auto is gedropt. Maar dan zou ze toch ook niet meer IN de auto willen?
Iemand een idee? Of een idee hoe we het (voor de hond) zo goed mogelijk op kunnen lossen?
Please help, we willen haar ook niet bang maken. :jank:
Just me.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

blijven oefenen met koekjes, en met stukjes worst, en allerlei lekkernijen.
Zorgen dat die auto rit iets oplevert, een fijne wandeling, lekker spelen, of gewoon heel lekker eten.
ik heb een jonge teef die op een gegeven moment ook niet meer de auto uitwilde, met een extra probleem omdat ze qua postuur ook niet meer de auto uit te werken was.
Ik met die pup van 70 kilo heb het voor ekaar gekregen door alles wat na die autorit gebeurde MEGAleuk was.
Bij mijn hond was het geen angst, maar ze had geen zin in getilt te worden...Ze gaat nu als de auto stopt, in positie staan, zodat we er in samen werking kunnen uitstappen, zonder dat zij te veel belast wordt, en zonder dat ik te veel belast wordt.
Heel veel koekjes en worst en al het positieve belonen.
Voor mijn hond werd het een feest uit de auto te stappen.
Het feest is inmiddels niet meer nodig, maar ze verwacht het nog steeds.
En af en toe vieren we het nog. :wink:

eeen angstige hond kun je volgens mij het best hetzelfde benaderen.

en een lange adem, en heel veel geduld , heel handig...
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Als ze met de auto gedroipt is, dan zal ze toch het ERIN gaan niet koppelen aan het droppen, denk ik.. Wel het ERUIT gaan..
Maar inderdaad, volgens mij helpt het het beste, als je het zo leuk mogelijk maakt om eruit te komen.. Niet boos worden ofzo.
Angelke1980
Vaste gebruiker

Nee, boos wordt ik nooit.
Ik probeerde haar hondenkoekjes te geven, wat ze normaal in 1 hap op eet, maar die liet ze gewoon links liggen.
Dus lekkernijen geven helpt ook niet.
Maar is toch wel vreemd dat ze de ene keer er in 1 keer uit hupt, en de andere keer kun je een kwartier haar roepen, maar dan komt ze nog niet.
Weird... :denken:
Just me.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ja, das inderdaad maf..
In ieder geval veel succes!
Angelke1980
Vaste gebruiker

Thanks.
Maar voor de rest is het een schat. Een betere hond kan ik me niet wensen. :ok:
Just me.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Gewoon erruit trekken. Zodra Nanni een autoziet, zit ze er ook bijna meteen in. Als de auto op de werft staat, mag Nanni er ook gewoon lekker inzitten. Als ze eruit moet, duw ik haar eruit. EN hou haar vast, want anders draait ze zich om en zit er dan weer in :smile: Het is wel minder als in het begin, toen moest je echt hard trekken, ze wilde er niet uit. Ook voor koekjes ofzo komt ze er niet, vandaar het trekken
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Angelke1980 schreef:Thanks.
Maar voor de rest is het een schat. Een betere hond kan ik me niet wensen. :ok:
En daar gaat het uiteindelijk om.. :wink:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Hmm, lastig hoor. Jouw hond heeft natuurlijk een bepaalde achtergrond, en je kent je hond ook nog niet door en door waardoor het lastig in te schatten is waarom ze dit gedrag vertoont.

Als het geen angst is of iets wat met haar verleden te maken heeft, dan heeft het echt wel met Berner eigen te maken :mrgreen:

Ze kunnen stronteigenwijs zijn en jij hebt het nakijken. Ik heb een tijdje terug ook "problemen" gehad met niet meer de auto in willen. Niet dat ze het eng vond of niet leuk, gewoon om eigenwijs te zijn en maar uitproberen :wink:

Na wat tips van mensen heb ik het op een andere manier aangepakt, waardoor het na 2x over was. Maar ik wist zeker dat het mijn hond niets te maken had met angst.

Vanmiddag nog zoiets, wil ze de auto niet uit. Verblikt of verbloost niet, gaat gewoon de andere kant opkijken en doet net alsof ik niet besta :roll: Sta je daar met je goeie gedrag je hond uit de auto proberen te krijgen :19:
Op zo'n moment bekijkt ze het maar en ben ik gewoon weggelopen. Ze wist niet hoe snel ze de auto uit moest.
Maar het komt ook wel eens voor dat ze dan nog gewoon blijft zitten, en als ik haast heb komt het niet altijd even goed uit. Dan roep ik een keer streng, EN NOU KOM JE ERUIT! En ze weet heel goed of het menes is of niet. En dan mag ze bij me komen om het goed te maken :wink:

En zo kan ik je nog wel 10 dingen vertellen met eigenwijze momenten van mijn Berner :mrgreen:
Angelke1980
Vaste gebruiker

Nou, wat een verhalen.
Nee, bij Simba is het zo dat ALS ze niet uit de auto wil, gaat ze trillen. Misschien ook bang dat ze geslagen wordt? Ik weet het niet.
Ach ja, zolang dat het enigste probleem is... :ok:
Just me.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik zou haar aan de riem meevoeren en verder er weinig aandacht aanschenken, dat trillen kan ook "komiek" zijn!

Vergis je er niet in hoe slim honden kunnen zijn en jou voor de gek houden.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”