Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zindelijkheid

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dierentuin
geregistreerd lid
Contacteer:

zindelijkheid

Ongelezen bericht door dierentuin »

ik heb eigenlijk een vraag aan jullie
misschien heeft iemend een oplossing voor mijn probleem.
ik heb een amerikaanse spaniel van anderhalf jaar jong.
het is ons derde hondje en ge jongste .
nu heeft het heel lang geduurd om hem zindelijk te krijgen maar het is nooit helemaal gelukt.
hij doet zijn behoefte nog steeds in huis.
nu moet ik er wel bij vertellen dat wij nog een spaniel hebben (snoopy) een reu en schadow is ook een reutje.schadow is dus de jongste,en we hebben nog een engelse bul en dat is een teefje.
zowel snoopy als misty zijn gecastereerd en gestereliseerd en nu hebben we een maand geleden ook schadow laten castereren,in de hoop dat het nu toch eens over zou zijn om in huis te plassen en te poepen.(gelukkig overal laminaat).
maar dat is tot op heden nog steeds niet het geval.
vaak lopen wij heel lang buiten en doed hij geen poeoje en als we een half uur thuis zijn ,ja hoor dan gaat mijnheertje zitten.
hebben jullie ook ervaring met zo'n geval ?
graag hoor ik jullie reactie's
ik respecteer iedereen zoals hij of zij is
bowiej
Actief
Mijn ras(sen): Duitse herder!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door bowiej »

da's vervelend, probeer anders net zo lang te wandelen tot je hond zijn behoeftes gedaan heeft, mits je de tijd hebt.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Re: zindelijkheid

Ongelezen bericht door fabienne s »

[quote="dierentuin"] een maand geleden ook schadow laten castereren,in de hoop dat het nu toch eens over zou zijn om in huis te plassen en te poepen.(gelukkig overal laminaat).

hebben jullie echt de spaniel laten helpen in de hoop dat ie dan wel zindelijk zou worden???? :denken:

vaak lopen wij heel lang buiten en doed hij geen poeoje en als we een half uur thuis zijn ,ja hoor dan gaat mijnheertje zitten.

misschien te kort buiten geweest? en wat doe jij als ie binnen poept?doet hij buiten helemaal niks?? kan je ook geen signalen van hem op pikken als ie binnen wat wil doen,zodat je hem dus voor kan zijn om hem buiten te zetten
Afbeelding

jemble 5 maanden
Melanie 74

Re: zindelijkheid

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

dierentuin schreef:ik heb eigenlijk een vraag aan jullie
misschien heeft iemend een oplossing voor mijn probleem.
ik heb een amerikaanse spaniel van anderhalf jaar jong.
het is ons derde hondje en ge jongste .
nu heeft het heel lang geduurd om hem zindelijk te krijgen maar het is nooit helemaal gelukt.
hij doet zijn behoefte nog steeds in huis.
nu moet ik er wel bij vertellen dat wij nog een spaniel hebben (snoopy) een reu en schadow is ook een reutje.schadow is dus de jongste,en we hebben nog een engelse bul en dat is een teefje.
zowel snoopy als misty zijn gecastereerd en gestereliseerd en nu hebben we een maand geleden ook schadow laten castereren,in de hoop dat het nu toch eens over zou zijn om in huis te plassen en te poepen.(gelukkig overal laminaat).
hebben jullie ook ervaring met zo'n geval ?
graag hoor ik jullie reactie's

:eek:

Hij is heel zindelijk, maar dan huiszindelijk!!!

Enne hebben jullie de hond daarom laten castreren :boos: want dat is wel de meest idiote reden wat ik ooit heb gehoord!!!!

Ik ben eigenlijk te boos om je advies te geven....

Misschien later!
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Misschien moet je gewoon helemaal opnieuw beginnen met zindelijkheids training.
Dus net doen of je een pup van 8 weken in huis hebt en weer van voor af aan beginnen.

Het lijkt wel of dit gewoon verkeerd aangeleerd gedrag is, misschien toch iets verkeerd gegaan tijdens het zindelijk worden??

Ik ben niet anti castratie hoor, maar castratie hier tegen dat snap ik ook niet helemaal.
Was dat het advies van je dierenarts???
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Snow

Ongelezen bericht door Snow »

Ik denk dat je hond het gewoon helemaal niet snapt dat het niet binnen mag. Je verhaal klinkt net als bij een pup.
Mijn advies zou zijn, helemaal uit je dak gaan van blijdschap als hij iets buiten doet, belonen, maar dan ook echt met iets wat voor je hond een geweldige beloning is.
Binnen negeren. Klinkt vies, maar niet meteen opruimen als hij binnen iets doet. Je geeft dan namelijk meteen aandacht aan het binnen plassen/poepen.
Het beste is ook om op te ruimen als de hond het niet ziet. Zo wordt er helemaal geen aandacht gegeven aan het probleem. Totaal negeren dus. Want positief of negatief, aandacht is aandacht..

Succes!
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”