Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden op vakantie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Honden op vakantie

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb Bram op Vlieland maar weggehouden van andere honden, want potjandosie ze waren echt allemaal hondonvriendelijk! Alleen maar gegrom en gesnauw en boven op elkaar duiken. Bram had het gelukkig snel door en bleef mooi naast mij lopen als we een hond tegenkwamen.

Hoe kan dat? Zijn honden zo uit hun ritme in een andere omgeving dat ze ook in gedrag anders zijn? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die honden dat allemaal thuis ook doen :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos en Saar zijn nooit anders geweest op vakantie :19:

Wat ik wel ook gemerkt heb is op CenterParcs bijvoorbeeld, dat daar inderdaad weinig honden liepen waarmee ik de mijne contact wilde laten maken :mrgreen: Maar, nu je het zo zegt, waar dat aan ligt...
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Ik herken het ook niet. :19:
Pardoes is eigenlijk overal hetzelfde.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Toen wij dat week-end naar Texel heen waren was die muis wel veel meer timide. Hadden speciaal zijn piepvarken meegenomen maar deed daar niets mee. Totdat we thuis kwamen. :N: Hij heeft de boel op stelten gezet en het varken was ook wat minder blij met hem. Dit heeft ie ook als we bezoek hebben,hoor.
Maar qua gedrag naar andere honden...neuh...Dusty blijft de eeuwige keffer :mrgreen: en die andere 2 zijn eigenlijk gewoon zo als thuis in alle opzichten.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

nee onze honden zijn thuis hetzelfde als op vakantie :ok:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

wij zijn in november op tessel geweest met de honden het enige wat ik aan mylo merkte dat hij heel uitgelaten was , want elke keer als we gingen wandelen was dat of in het bos of strand. hij had ook niet echt oog voor andere honden hij had het veel te druk (graven ,tja dat hebbie met een duitser hé, rennen enz :19: ) ik heb meestal ook geen "last" van andere honden tja enge herder hé :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Hm, en toch vond ik het opvallend hoe 'onvriendelijk' 80% van de honden was.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno is ook anders op vakantie. In het huisje is ze waakser en buiten plakt ze heel erg aan ons vast.

Verder is het mij eigenlijk nog niet eerder opgevallen dat honden op vakantie minder tollerant zijn.
MJ
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Hm, en toch vond ik het opvallend hoe 'onvriendelijk' 80% van de honden was.
Die honden zijn thuis ook vast hond-onvriendelijk. :pffff: :mrgreen:
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

waar wij op vakantie gaan kom ik een heleboel honden tegen waar ze lekker mee kunnen spelen, zowel op strand als in het losloopgebied achter de camping. Ik kom daar echt zelden honden tegen die niet vriendelijk zijn.
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
Zoek stok!
Zeer actief

Marie-José schreef:
Zoek stok! schreef:Hm, en toch vond ik het opvallend hoe 'onvriendelijk' 80% van de honden was.
En dan komen ze net allemaal dat ene weekend naar Vlieland zeker :mrgreen:

Het zou natuurlijk kunnen dat mensen hun hond ineens losgooien op vakantie terwijl ze dat thuis niet doen.

Nou ja, het was ook wel weer leerzaam voor Bram. Hij werd twee keer besprongen en alletwee de keren was het binnen twee secondes afgelopen omdat viswijf Linda tekeer ging. Hij kan dus op me vertrouwen. Daarnaast moet hij er ook niet vanuit gaan dat elke hond lief is met andere honden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:
Euhm.....ja! :mrgreen: Zeker van die kortingsbonnen voor onvriendelijke honden gehad speciaal voor afgelopen week-end! :smile:
Zoek stok!
Zeer actief

Marie-José schreef:
Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:
Euhm.....ja! :mrgreen: Zeker van die kortingsbonnen voor onvriendelijke honden gehad speciaal voor afgelopen week-end! :smile:
:smile: Grapdoos! Het waren trouwens voor het grootste gedeelte Friese Stabijen, dus het kan ook nog een anti-hollanders actie zijn geweest :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:
Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef: Die honden zijn thuis ook vast hond-onvriendelijk. :pffff: :mrgreen:
:smile: Grapdoos! Het waren trouwens voor het grootste gedeelte Friese Stabijen, dus het kan ook nog een anti-hollanders actie zijn geweest :mrgreen:
Ojee...Friezen! :N: Die zijn het ergste! kwam jij nu uit Groningen of uit Friesland van origine? :mrgreen:

*edit* voor het geval ik de hele Friese delegatie van het hondenforum op mijn nek krijg. :N: ....grapje! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door MJ op 15 mei 2006 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni is juist een stuk makkelijker op vakantie :19: :mrgreen: op de camping ligt ze in de auto en wil er eigenlijk niet meer uit, zelfs niet voor eten en wandeling
Zoek stok!
Zeer actief

Marie-José schreef:
Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:
Zoek stok! schreef: En dan komen ze net allemaal dat ene weekend naar Vlieland zeker :mrgreen:
Ojee...Friezen! :N: Die zijn het ergste! kwam jij nu uit Groningen of uit Friesland van origine? :mrgreen:

*edit* voor het geval ik de hele Friese delegatie van het hondenforum op mijn nek krijg. :N: ....grapje! :mrgreen:
Linda = half Fries en half Gronings :mrgreen: Maar in Groningen opgegroeid, dus met een gezonde antipathie tegen Friezen :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:
Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef: Euhm.....ja! :mrgreen: Zeker van die kortingsbonnen voor onvriendelijke honden gehad speciaal voor afgelopen week-end! :smile:

Linda = half Fries en half Gronings :mrgreen: Maar in Groningen opgegroeid, dus met een gezonde antipathie tegen Friezen :smile:
Om het effe makkelijk te houden,zeg!
En nu een 'doorgesjeesde westerling' van zoef zoef en hup hup. :N:
Dat past ook allemaal niet in één persoon! :smile: :smile: maar je bent wel een heerlijk mens ,hoor! :wink:

Maarrr...ik loop je topic te verknallen....sorry. :oeps: :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Marie-José schreef:
Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:
Zoek stok! schreef: :smile: Grapdoos! Het waren trouwens voor het grootste gedeelte Friese Stabijen, dus het kan ook nog een anti-hollanders actie zijn geweest :mrgreen:

Dat past ook allemaal niet in één persoon! :smile: :smile: maar je bent wel een heerlijk mens ,hoor! :wink:

Maar ik ben en blijf een echte Groninger, waar ik ook woon. Da's makkelijk te onthouden toch?

En ach, m'n topic. Ik was er al achter dat ik een van de weinigen ben die deze ervaring heeft. Dus misschien kom ik normaal gesproken gewoon erg veel hondvriendelijke honden tegen. Of misschien had ik gewoon vette pech dit weekend, dat kan ook.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:
Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef: Ojee...Friezen! :N: Die zijn het ergste! kwam jij nu uit Groningen of uit Friesland van origine? :mrgreen:

Maar ik ben en blijf een echte Groninger, waar ik ook woon. Da's makkelijk te onthouden toch?

En ach, m'n topic. Ik was er al achter dat ik een van de weinigen ben die deze ervaring heeft. Dus misschien kom ik normaal gesproken gewoon erg veel hondvriendelijke honden tegen. Of misschien had ik gewoon vette pech dit weekend, dat kan ook.
Maar je hebt het wel leuk gehad,toch? Ondanks de hondjes? Anders neem je de volgende keer die megakooiker maar mee. :wink: En nog 2 en een wat groter levend wezen in je koffer erbij! :smile:
Na het zien van je foto's heb ik helemaal zin in Vlieland! Zal effe gaan zeuren bij Hans. :cheer:
Zoek stok!
Zeer actief

Marie-José schreef: Maar je hebt het wel leuk gehad,toch? Ondanks de hondjes? Anders neem je de volgende keer die megakooiker maar mee. :wink: En nog 2 en een wat groter levend wezen in je koffer erbij! :smile:
Na het zien van je foto's heb ik helemaal zin in Vlieland! Zal effe gaan zeuren bij Hans. :cheer:
Ja tuurlijk, het was super! We kwamen maar weinig honden tegen en ik heb Bram bij me geroepen toen het een aantal keer mis was gegaan, niks aan de hand dus! Maar het viel me wel op dus ik denk ik vraag het even :wink: Bram heeft de hondencontacten ook niet meer zo nodig zoals in het begin. Hij is veel meer op ons gericht.

Je zult het daar erg leuk vinden! Heerlijk wandelen op het strand, door de duinen, door de bossen. En zeer vriendelijke horeca naar honden!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

:19: Wij hebben op al onze vakanties met hond tot nog toe alleen maar positieve ervaringen. Eigenlijk voor niets de riemen mee.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Mijn honden zijn juist erg blij als we op vakantie zijn :mrgreen:
Eigenlijk de honden die we tegenkomen, zijn ook vaak erg blij :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
bike
Zeer actief

Ongelezen bericht door bike »

Onze teckels gedragen zich tijdens de vakantie ook gewoon hetzelfde als thuis. Rico is de rust zelve en Bowy het blafschaap :roll: .
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
Snow

Ongelezen bericht door Snow »

Mijn hond is ook hetzelfde op vakantie.

Wel vreemd dat je zoveel minder vriendelijk honden tegen kwamen. Kunnen het ook geen vakantiegangers zijn geweest?
Want je zou zeggen een hond die daar voor het eerst is, of pas een paar keer geweest niet zo snel een grote mond op zal zetten naar een ander.
Ze zijn immers op wildvreemd terrein.

Ik vind het ook raar!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”