Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bibi zwanger!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

little-wolf schreef:
Mickie schreef:Ik ben het er mee eens dat Martijn erg grof is. Ik krijg altijd het idee dat hij pas echt in zijn element is als hij flink tekeer kan gaan. Ik wordt daar vaak een beetje misselijk van. Of het echt zo is dat hij weet ik niet, maar het lijkt er verdomd veel op.
Jammer, want het leidt af van het onderwerp. Kan zowaar bijna begrip opbrengen voor de persoon die aangevallen wordt, omdat het meestal gewoon niet zo erg is als Martijn doet voorkomen. Niet echt zijn beoogde doel, dacht ik. En zeker ook niet terecht, want ik heb geen goed woord over voor de manier waarop Regina bezig is...
in de meeste gevallen hou ik ook niet van martijns schrijven.
maar in dit topic is dat een uitzondering.
Ik moet eerlijk zeggen, ook al zit waarschijnlijk niemand op mijn mening te wachten, dat ik Martijn meestal juist wel graag lees.
Ok, het gaat soms ver en nadert soms het randje, maar voor mij komt hij over als iemand, die heel veel op heeft met dieren en zich spaans ergert als hij het idee heeft, dat honden benadeeld worden of erger!
Onder het mom van zachte heelmeesters maken stinkende wonden en soms is dat ook gewoon zo!

Als ik fout zit, mag een ander mij daar op wijzen. Ik zit hier niet voor een aai over mijn bol, maar of ik het goed doe met mijn hond!
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

regina schreef:
Belle schreef:
Martijn schreef:En moeder de vrouw verzorgt ze goed...denkt ze...hoopt ze. Eigenlijk weet ze natuurlijk niet of de pups goed verzorgd worden want ze heeft zich daar helemaal niet in verdiept.
Dat het bewijs van haar onkunde de eerste dag al in een doodgedrukte pup aan de dag komt valt haar niet eens op.
Maar goed..ze doet haar oprechte, ietwat lakse, best.

Wat wel erg jammer is is dat het zoontje des huizes nu al bij 4 pups over de staart gereden is met zijn driewieler. Die puppies hebben dan alvast een hekel aan kinderen en het laten we zeggen...ietwat robuuste karakter van hun moeder hadden ze al. :roll:
Opa aan vaders kant was trouwens ook zo'n bikkel. Die presteerde het om met 2,5 jaar oud afgespoten te worden omdat hij een in het park joggende vrouw zwaar verwond had. En wat hij met dat Maltezertje van verderop deed was toch eigenlijk ook niet helemaal in de haak...dat hij die door de straat sleepte als een teddybeer en zijn, eveneens bloedende baas, hem er net af kon trekken voor Killer de poten er af begon te trekken.

De dochter des huizes heeft wel een hele leuke rol op zich genomen.
Ze is bezig de puppies te socialeren door de godganze buurt uit te nodigen om met ze spelen. De mensen komen zelfs van het andere kamp..3 kilometer verderop.
De hele dag wordt er met de pupjes gespeeld door brommerjongens met matjes en een of ander pubercomplex. De puppies vinden dat eigenlijk niet altijd leuk maar goed..jongens onder mekaar. Moet kunne!
de vriendinnetjes helpen ook een handje door op de gillende puppies af te rennen en ze vervolgens te troosten alsof ze een gehele bouquetreeks aan het uitkakken zijn. Lekker veel oeh- en ah- en boos geschreeuw naar zijn beulen die alweer met de volgende bezig zijn.

De vader van het gezin is er eigenlijk niet vaak bij. Misschien wel helemaal nooit. Want laten we eerlijk zijn sommige gezinnen hebben geen vaders en ook niet zo erg veel inkomen. Dat zijn soms gezinnen waar 250 x 10 toch wel een vreselijke boel geld is.

Maar goed..in dit gezin is hij er wel en neemt in het weekend...nou ja weekend...op zaterdag voor het voetbal en na het uitslapen de rol van opvoeder waar. Veel gedoe, geruk en pikverlengend geschreeuw.
Eigenlijk vinden de puppies mannen ook al niet meer zo leuk want die doen zo hard en hard is niet leuk als je 5 weken bent.

Oh ja..en dan is er nog de poes! Daar rennen de puppies de hele dag achteraan. Lekker vast oefenen..voor later! Als we groot zijn.
En heel misschien worden we zo groot dat we dan ook achter die kleuter met die driewieler aan kunnen hollen en dat we hem dan in z'n billen kunnen bijten. Is ook altijd leuk als een rottweiler dat doet, he?
Martijn, het lijkt gechargeerd, maar het is een heel treffend verhaal. Een jaar of 10 geleden alweer heb ik in mijn omgeving een gezin gezien waar het bijna letterlijk zo ging als je hier weergeeft. De pupjes kwamen daar omdat "de teef er zo aan toe was", ondertussen was wel al in gedachten een boot gekocht.

Wat niet wil zeggen dat ik denk dat het bij Regina zo zal gaan, daar kan ik niet over oordelen. Dat neemt niet weg dat ik het niet verstandig vind te gaan fokken met een hond die al drie keer heeft gebeten. Zelfs al zou medisch alles uitgzocht en in orde zijn, zelfs al zouden de ouders wel een stamboom hebben en ook al zijn er allerlei excuses en verzachtende omstandigheden voor de bijtincidenten. Het bijtgedrag van Bibi vind ik eigenlijk het belangrijkste argument om niet met zo'n hond te fokken. Stel dat je later hoort dat een van de pups een kind verminkt heeft, omdat het gedrag nog net een graadje erger is dan van Bibi en de baasjes toch wat minder in staat hiermee om te gaan, dat wil je toch niet op je geweten hebben?
Hoi, ga geen voorbeelden meer erbij nemen, maar is het niet een eigenschap van een rot dat ie beschermend en waaks is? thuis errg waaks en savonds als het donker is dan he, is ze beschermend, dat zit erin, een waak en verdedigingshond, en ze heeft toen het gevoel gehad dat ze me moest verdedigen, dom van me dat ik niet goed oplette

lul t toch niet goed dat je hond gebeten heeft.
kan trouwens niet erop uit maken dat ze eerst gewaarschuwd heeft. dat horen waakhonden te doen.
little-wolf
Zeer actief

regina schreef:
little-wolf schreef:
regina schreef:
tekkel schreef: Nou, ik lees het altijd graag; hij heeft altijd een goed verhaal, en niet alleen maar 'sterkte :ok: ' of ' :smile: :smile: :smile: '.
ik lees het ook graag hoor, :mrgreen: maar ja hij kan de bal een keer terugverwachten, van iemand die het ook geen bal kan schelen wat ie schrijft :wink:
kan je zien hoe triest je bent.
eerst zeiken over hoe die schrijft en later ineens ook zelf doen. :roll:

en als je mijn schrijven vergelijkt met dat van hem
ik weet het je hebt geen humor :smile: :smile:
heb ik wel, maar niet om jou :roll:
little-wolf
Zeer actief

pepim schreef:
little-wolf schreef:
Mickie schreef:Ik ben het er mee eens dat Martijn erg grof is. Ik krijg altijd het idee dat hij pas echt in zijn element is als hij flink tekeer kan gaan. Ik wordt daar vaak een beetje misselijk van. Of het echt zo is dat hij weet ik niet, maar het lijkt er verdomd veel op.
Jammer, want het leidt af van het onderwerp. Kan zowaar bijna begrip opbrengen voor de persoon die aangevallen wordt, omdat het meestal gewoon niet zo erg is als Martijn doet voorkomen. Niet echt zijn beoogde doel, dacht ik. En zeker ook niet terecht, want ik heb geen goed woord over voor de manier waarop Regina bezig is...
Ik moet eerlijk zeggen, ook al zit waarschijnlijk niemand op mijn mening te wachten, dat ik Martijn meestal juist wel graag lees.
Ok, het gaat soms ver en nadert soms het randje, maar voor mij komt hij over als iemand, die heel veel op heeft met dieren en zich spaans ergert als hij het idee heeft, dat honden benadeeld worden of erger!
Onder het mom van zachte heelmeesters maken stinkende wonden en soms is dat ook gewoon zo!

Als ik fout zit, mag een ander mij daar op wijzen. Ik zit hier niet voor een aai over mijn bol, maar of ik het goed doe met mijn hond!
dat mag je best vinden :wink:
regina

Ongelezen bericht door regina »

little-wolf schreef:
regina schreef:
little-wolf schreef:
regina schreef: ik lees het ook graag hoor, :mrgreen: maar ja hij kan de bal een keer terugverwachten, van iemand die het ook geen bal kan schelen wat ie schrijft :wink:
kan je zien hoe triest je bent.
eerst zeiken over hoe die schrijft en later ineens ook zelf doen. :roll:

en als je mijn schrijven vergelijkt met dat van hem
ik weet het je hebt geen humor :smile: :smile:
heb ik wel, maar niet om jou :roll:
:boos: :smile: :smile:
pepim
Zeer actief

little-wolf schreef:
pepim schreef:
little-wolf schreef:

Fijn! :wink: :mrgreen:
little-wolf
Zeer actief

pepim schreef:
little-wolf schreef:
pepim schreef:
little-wolf schreef: in de meeste gevallen hou ik ook niet van martijns schrijven.

ben soms wel lief :cheer: :mrgreen:
pepim
Zeer actief

little-wolf schreef:
pepim schreef:
little-wolf schreef:
pepim schreef: Ik moet eerlijk zeggen, ook al zit waarschijnlijk niemand op mijn mening te wachten, dat ik Martijn meestal juist wel graag lees.

O dat geloof ik wel, je hebt overigens een hele mooie hond en neemt ook nooit een blad voor je mond. :wink:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Mooi geschreven Martijn,

Een heel plastisch voorbeeld van hoe een broodfok-rampje er uit kan zien.

Is het nou echt zo moeilijk om te snappen dat een broodfokker niet noodzakelijkerwijs een dierenbeul hoeft te zijn die nest na nest uit in donkere schuren levende teven loopt te schoppen?

Iedereen die de centjes als belangrijkste motivatie heeft is een broodfokker en als daar nog eens bijkomt dat er maar raakgefokt wordt met zomaar een rashondachtig misbaksel zonder enige kennis van zaken wordt het alleen nog maar een vreselijker broodfokgebeuren.

Ook in een gemiddelde huiskamer kan keihard gebroodfokt worden, zonder dat de betreffende "fokkerachtige" dit zelfs maar hoeft te vermoeden van zichzelf.

Haal toch in vredesnaam die schellen eens van jullie kortzichtige ogen mensen.

En nee Regina, ik heb het niet tegen jou dus doe me een lol en reageer aub. niet op mij.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Broodfokkers zijn mensen die honden op elkaar zetten puur voor hun eigen genot. Zonder naar het belang van de honden te kijken. Gewoon voor hun eigen genot, of die van hun portemonnee, whatever. Dat zijn dus allemaal broodfokkers. Hoef je niet in de letterlijke zin van het woord te lezen "fokken voor hun brood", maar "fokken voor eigen leut" is nèt zo fout.

Je zet gewoon hondenwezens op de wereld, waar al een overschot aan is. In alle landen. En jij produceert er voor de leuk een paar bij. Zónder de grootste risico's uit te sluiten, wat zo makkelijk zou kunnen.
Dat valt bij mij absoluut onder de definitie broodfok.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

regina schreef: Hoi, ga geen voorbeelden meer erbij nemen, maar is het niet een eigenschap van een rot dat ie beschermend en waaks is? thuis errg waaks en savonds als het donker is dan he, is ze beschermend, dat zit erin, een waak en verdedigingshond, en ze heeft toen het gevoel gehad dat ze me moest verdedigen, dom van me dat ik niet goed oplette
Nou maar hopen dat de puppenbaasjes wel goed opletten :roll: Ik vind echt dat je haar gedrag zit te vergoeilijken. Voor jullie kan het een prima hond zijn, maar het is beslist niet gewenst als je ermee fokt dat ze in de hand van een voorbijganger bijt en erg onvriendelijk tegen mensen die jullie zelf je huis binnen laten. Ik snap niet dat je niet ziet tot wat voor brokken dit kan leiden.

Hoe wil je dat oplossen als er mensen komen kijken naar de puppies?

Anne
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

starfleet schreef:
regina schreef: Hoi, ga geen voorbeelden meer erbij nemen, maar is het niet een eigenschap van een rot dat ie beschermend en waaks is? thuis errg waaks en savonds als het donker is dan he, is ze beschermend, dat zit erin, een waak en verdedigingshond, en ze heeft toen het gevoel gehad dat ze me moest verdedigen, dom van me dat ik niet goed oplette
Nou maar hopen dat de puppenbaasjes wel goed opletten :roll: Ik vind echt dat je haar gedrag zit te vergoeilijken. Voor jullie kan het een prima hond zijn, maar het is beslist niet gewenst als je ermee fokt dat ze in de hand van een voorbijganger bijt en erg onvriendelijk tegen mensen die jullie zelf je huis binnen laten. Ik snap niet dat je niet ziet tot wat voor brokken dit kan leiden.

Anne
Ik vind waaks en verdedigend ook wat anders dan een lage bijtdrempel. Helemaal als het al drie keer is gebeurd. Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat je hond vals is en ik geloof ook best dat jij nu je voorzorgsmaatregelen neemt. Maar ik vind niet dat je met zo'n hond moet fokken.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

regina schreef:Hoi, ga geen voorbeelden meer erbij nemen, maar is het niet een eigenschap van een rot dat ie beschermend en waaks is? thuis errg waaks en savonds als het donker is dan he, is ze beschermend, dat zit erin, een waak en verdedigingshond, en ze heeft toen het gevoel gehad dat ze me moest verdedigen, dom van me dat ik niet goed oplette
Dan moet de rottie inderdaad maar op de verboden lijst als je die in de avond niet meer kan passeren omdat ze bijten als de baas niet oplet. Zie je nou werkelijk niet wat voor lulkoek je opschrijft? :denken:
Maar goed, jouw hond bijt en blijkbaar doe jij je best dat zoveel mogelijk te voorkomen en dat lukt je nog niet zo geweldig goed, maar goed genoeg om hier te durven roepen dat je zo'n geweldige opvoeder bent en dat je met je geweldige teef een nest gaat fokken.
Ik snap eigenlijk niet dat iedereen, ik inclusief, nog zo netjes en serieus blijft tikken in de hoop je op andere gedachten te brengen. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Eline* schreef:
regina schreef:Hoi, ga geen voorbeelden meer erbij nemen, maar is het niet een eigenschap van een rot dat ie beschermend en waaks is? thuis errg waaks en savonds als het donker is dan he, is ze beschermend, dat zit erin, een waak en verdedigingshond, en ze heeft toen het gevoel gehad dat ze me moest verdedigen, dom van me dat ik niet goed oplette
Dan moet de rottie inderdaad maar op de verboden lijst als je die in de avond niet meer kan passeren omdat ze bijten als de baas niet oplet. Zie je nou werkelijk niet wat voor lulkoek je opschrijft? :denken:
Maar goed, jouw hond bijt en blijkbaar doe jij je best dat zoveel mogelijk te voorkomen en dat lukt je nog niet zo geweldig goed, maar goed genoeg om hier te durven roepen dat je zo'n geweldige opvoeder bent en dat je met je geweldige teef een nest gaat fokken.
Ik snap eigenlijk niet dat iedereen, ik inclusief, nog zo netjes en serieus blijft tikken in de hoop je op andere gedachten te brengen. :19:
Daarom zeg ik niks :mrgreen:
Maar dat je Rottie in het donker zo waaks is gut a gut , zal waarschijnlijk angst zijn een echte waakhond is ,in het donker alert maar valt niet zomaar aan als iemand langsloopt hoor.
Ik let ook op mn hond maar die gaat niet zomaar bijten.
Hoop stiekum een beetje dat je 12
pups krijgt en maar 2 bazen vind, zoiets. :smile2:
Groetjes Els
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

heb dit gedeelte al es gelezen..
en volgens mij ook al es gereageerd maar een ding snap ik niet regina..
buiten het feit dat je fokt met die hond..
dus.. als jij even niet oplet is er kans dat die hond bijt?? lekker veilig... Dus in het ergste geval; loopt er een kind naast die hond gaat de telefoon.. Daar gaat het kind??
Kvind het erg gevaarlijk klinken hoor... :N: Aangezien die puppies er komen mag ik toch zeker hopen dat die puppies niet DAT gedeelte van de oh zo geweldige karakter van je hond krijgt..
Afbeelding
starfleet
Erelid

minhie schreef: dus.. als jij even niet oplet is er kans dat die hond bijt?? lekker veilig... Dus in het ergste geval; loopt er een kind naast die hond gaat de telefoon.. Daar gaat het kind??
Dat zal wel meevallen neem ik aan, maar als je gaat fokken moet je ook oog hebben voor de minpunten van je hond. Een Rottweiler die erg waaks is als de mensen zelf de deur opendoen en bezoek binnenlaten en die hapt als iemand in het donker langsloopt kun je niet inzetten voor de fok als je een liefhebber van je ras bent en niet wil dat er in de toekomst een fokverbod -of aanlijngebod komt, maar dat wil niet zeggen dat die hond gelijk een kind zal grijpen dat langs loopt.

En dat begrijp ik niet van Regina. De vermoedelijke vader wordt omschreven als een kroelkip die dol is op mensen, blijkbaar wil Regina geen honden fokken voor achter een hek en de bewaking en dan toch fokken met een teef die te beschermend is voor huis en baas, dat kan ik niet rijmen.

Anne
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

starfleet schreef:
minhie schreef: dus.. als jij even niet oplet is er kans dat die hond bijt?? lekker veilig... Dus in het ergste geval; loopt er een kind naast die hond gaat de telefoon.. Daar gaat het kind??
Dat zal wel meevallen neem ik aan, maar als je gaat fokken moet je ook oog hebben voor de minpunten van je hond. Een Rottweiler die erg waaks is als de mensen zelf de deur opendoen en bezoek binnenlaten en die hapt als iemand in het donker langsloopt kun je niet inzetten voor de fok als je een liefhebber van je ras bent en niet wil dat er in de toekomst een fokverbod -of aanlijngebod komt, maar dat wil niet zeggen dat die hond gelijk een kind zal grijpen dat langs loopt.

En dat begrijp ik niet van Regina. De vermoedelijke vader wordt omschreven als een kroelkip die dol is op mensen, blijkbaar wil Regina geen honden fokken voor achter een hek en de bewaking en dan toch fokken met een teef die te beschermend is voor huis en baas, dat kan ik niet rijmen.

Anne
het zal ook wel meevallen maar ik las er dat er al 3 voorvallen waren.. das toch al een reden om niet met je hond te fokken.. kvind 3 voorvallen MEER dan genoeg.. :roll:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

pepim schreef:
little-wolf schreef:
pepim schreef:
little-wolf schreef: dat mag je best vinden :wink:

O dat geloof ik wel, je hebt overigens een hele mooie hond en neemt ook nooit een blad voor je mond. :wink:

:mrgreen:
little-wolf
Zeer actief

starfleet schreef:

Anne

ben ik ook benieuwd naar.
als ik zie hoe een heel lief klein rashondje kan veranderen in een bitch die iemand in zn neus bijt omdatie te dicht bij de pups komt....
stel dat een rottie dat doet om de pups te beschermen.....
ohnee, das niet erg, tis immers bescherming/natuurlijk gedrag :idea:
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

little-wolf schreef:stel dat een rottie dat doet om de pups te beschermen.....
Ja idd, dat kan natuurlijk gedrag zijn naar de pups toe, dat een teef beschermend is tov haar pups wil niet zeggen dat het een A-sociale teef is....... :pffff: mijn teef is ook zeer beschermend, terwijl als de pups er niet bij zijn ze heel lief en sociaal is.......dus als er puppykijkers komen haal je je teef eventjes weg bij het nest....... :19: en laat je de teef alleen zich inlikken bij de puppy eigenaren..... :wink: ik vind dat dus een opmerking die nergens op slaat..... :neenee:
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ik heb hier tig pagina"s geleden al wat gepost en zit hier met verbazing verder te lezen,zo koel als jij(regina) er onder blijft want je staat gewoon voor paal met dit nest! hoe ga je ze aan mensen aanprijzen?? uit BETROUWBARE lijnen gaat je niet helemaal meer lukken denk ik :roll: en ja ook mijn honden zijn beschermend,maar denk maar niet dat ze zomaar bijten en jou waak en verdedigingshond hoort in de verste verte ook niet te bijten als er in het donker of what ever mensen aan komen daar zijn die honden echt niet voor bedoelt. ja het is hier al eerder geschreven maar 12 pups en 2bazen kunnen vinden,boontje komt om het loontje
Afbeelding

jemble 5 maanden
little-wolf
Zeer actief

tura schreef:
Ja idd, dat kan natuurlijk gedrag zijn naar de pups toe, dat een teef beschermend is tov haar pups wil niet zeggen dat het een A-sociale teef is....... :pffff: mijn teef is ook zeer beschermend, terwijl als de pups er niet bij zijn ze heel lief en sociaal is.......dus als er puppykijkers komen haal je je teef eventjes weg bij het nest....... :19: en laat je de teef alleen zich inlikken bij de puppy eigenaren..... :wink: ik vind dat dus een opmerking die nergens op slaat..... :neenee:
t gaat erom dat die teef al een lage bijtdrempel heeft zonder pups. laat staan MET pups.
om erachter te komen wat ze doet naar vreemde bij de pups, moet je dat eerst uitvinden.
maar aangezien ze in een donker steegje al geen controle had over de hond....
regina

Wat ik al eerder zei, kennen jullie bib? een paar mensen wel van het forum, gezellig met zijn allen gewandeld, niks aan de hand, jullie geven weer antwoorden he, ze grijpt geen mensen savonds zomaar, zal lekker wezen zeg kan ik helemaal niet meer met haar lopen, dat ene was gewoon een hele andere situatie, en dat als je er niet bij bent moeilijk uit te leggen.
zal de 3de situatie uitleggen, we waren niet thuis, het hek zat dicht, me buurmeisje van 21, voor het geval jullie de leeftijd willen weten, liep naar binnen, ze dacht dat ik thuis was, toen ze zag dat dat niet zo was liep ze langs bib die half lag te slapen, en die ging ze aaien, verder dan een hapbeweging was het niet, dat was trouwens ook het geval met die andere, als ze echt zo vals was, had ze wel wat meer gedaan, je zag niks bij haar, en als er niemand thuis is, en de hond ligt in zijn mand te slapen, moet je er ook niet aan zitten.
en verdraai me woorden ook niet de hele tijd ze valt geen vreemden aan in me huis, ze is alert en als ik zeg het is goed gaat ze gewoon in haar mand, asls jullie blijven denken dat ze vals is zonder haar gezien te hebben, maak kenneis met haar en je zult zien dat het 100% meevalt
regina

starfleet schreef:

Anne
hoi, er is toch niks mis met een hond die beschermend is voor huis en haard, daar staan ze toch om bekend, demi neemt altijd kinderen mee naar huis, en dan rennen ze ook door het huis of in de tuin, daar geeft bib niks om hoor. ze word teveel afgeschilderd hier alsof ze supergemeen is en dat is niet zo
tura
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:
tura schreef:
t gaat erom dat die teef al een lage bijtdrempel heeft zonder pups. laat staan MET pups.
om erachter te komen wat ze doet naar vreemde bij de pups, moet je dat eerst uitvinden.
maar aangezien ze in een donker steegje al geen controle had over de hond....
Dat moet elke fokker uitvinden en je ondervind dat pas als er pups zijn.....t kan maar zo zijn dat haar hond het met de pups niet eens heeft :19: , t gaat er mij om dat een teef die haar pups beschermt, hoe dan ook, hoge bijt drempel of lage bijtdrempel, dat niets te maken heeft met DIE bijtdrempel, mijn teef heeft toevallig wel de MAG test behaald..... :pffff: .
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

regina schreef:Wat ik al eerder zei, kennen jullie bib? een paar mensen wel van het forum, gezellig met zijn allen gewandeld, niks aan de hand, jullie geven weer antwoorden he, ze grijpt geen mensen savonds zomaar, zal lekker wezen zeg kan ik helemaal niet meer met haar lopen, dat ene was gewoon een hele andere situatie, en dat als je er niet bij bent moeilijk uit te leggen.
zal de 3de situatie uitleggen, we waren niet thuis, het hek zat dicht, me buurmeisje van 21, voor het geval jullie de leeftijd willen weten, liep naar binnen, ze dacht dat ik thuis was, toen ze zag dat dat niet zo was liep ze langs bib die half lag te slapen, en die ging ze aaien, verder dan een hapbeweging was het niet, dat was trouwens ook het geval met die andere, als ze echt zo vals was, had ze wel wat meer gedaan, je zag niks bij haar, en als er niemand thuis is, en de hond ligt in zijn mand te slapen, moet je er ook niet aan zitten.
en verdraai me woorden ook niet de hele tijd ze valt geen vreemden aan in me huis, ze is alert en als ik zeg het is goed gaat ze gewoon in haar mand, asls jullie blijven denken dat ze vals is zonder haar gezien te hebben, maak kenneis met haar en je zult zien dat het 100% meevalt
Een waak- en verdedigingsras hoort in mijn ogen geen hond te zijn die zomaar bijt.
Ik heb hier 3 honden zitten, alle 3 van een waak- en verdedigingsras, waarvan er 2 ook nog eens in de africhting getraind worden....geen van 3-en zal zomaar bijten.
Een hond die bijt in het donker als iemand dicht langs haar afloopt is in mijn ogen gewoon niet stabiel, niet helemaal betrouwbaar. Een hond die een hapbeweging maakt als iemand binnenkomt en de hond aait (overigens weinig waakgedrag als de hond gewoon door blijft slapen in de mand als iemand binnenkomt :wink: ) is niet stabiel. Niet stabiel genoeg om mee te fokken althans, in mijn ogen. :wink:

Een waakhond slaat alarm als iemand onuitgenodigd het huis wil betreden, een verdediginghond zal waarschuwen en ingrijpen zodra de baas belaagd wordt.
Mijn honden zullen misschien bijten zodra iemand dreigend op me af komt, anders niet. :wink: Misschien....zeker weten of ze ingrijpen weet ik niet en ik ga dat ook niet testen, ik maak ze niet slimmer dan nodig is. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

regina schreef:
starfleet schreef:

Anne
hoi, er is toch niks mis met een hond die beschermend is voor huis en haard, daar staan ze toch om bekend, demi neemt altijd kinderen mee naar huis, en dan rennen ze ook door het huis of in de tuin, daar geeft bib niks om hoor. ze word teveel afgeschilderd hier alsof ze supergemeen is en dat is niet zo
De enige die hier gemeen is dat ben jij Regina! Welk deel snap jij niet van deze vraag?:

Waarom ga je een stamboomteef uit Duitsland halen?

En inderdaad is Bibi niet stabiel als ze zich zo gedraagt en dat is de reden voor de minister om een verbod op te leggen. Het ging namelijk over bijtincidenten en niet over pitbulls, maar de reeds bestaande pitbullwet kom mooi als paraplu gebruikt worden om het verbod van meerdere rassen mogelijk te maken.

Dus in Nederland is de rottweiler zometeen verboden door types zoals jij Regina, die met onstabiele honden fokken en dan hebben we het nog niet over de gezondheid want daar gaat het verbod niet over.
starfleet
Erelid

regina schreef:
Ik denk niet dat ze supergemeen is, ik denk dat ze niet geschikt is om mee verder te fokken. Als het bij het ras hoort, waarom neem je dan een reu die heel anders is van karakter? En denk je niet dat Bibi in andere handen wellicht was doorgeslagen? Want dat is het probleem met de puppies, niet met Bibi die zit goed.

Iemand die 100% voor een Rottweiler gaat, een hoop over het ras weet en de hond perfekt op wil voeden, die kiest voor een hond met stamboom die getest is op alle punten, niet voor een pup uit het nestje dat jij gaat krijgen. Dat is waar ik een probleem mee heb, niet met Bibi.

Anne
tura
Zeer actief
Contacteer:

Het gaat er hier om dat Regina gewoon volgens de regels had MOETEN fokken, met een Rottweiler zeker, omdat deze zich nog steeds in de gevaren zone begeeft......kijk maar naar de consternatie vd week over dat de Rottweiler mss wel al onder de RAD zou vallen.......(en dit nestje WIL ZIJ en is HAAR verantwoording en verder van niemand ) :19: inmiddels is dat na 30 pagina's :eek: wel duidelijk, ook bij haar....... :mrgreen: en iemand de grond intrappen en op de persoon aanvallen is wel heel makkelijk via een forum....ook ik vind dat dit te ver gaat.....maar sommige schijnen tot in den treure los te willen gaan, dus dan nog maar 30 pagina's erbij..... :denken: het trekt iig leescijfers, :N: maar het gaat allang niet meer over de basis, er wordt nu enkel nog met stront gegooid...... :blah: :blah: :blah:
caelybliss
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door caelybliss »

Ik was helemaal niet van plan hierop te reageren, maar wil één ding even kwijt: ik heb begin januari een nestje gehad van onze Caely, is anderhalf jaar aan voorbereiding aan vooraf gegaan, alles tip top in orde. Caely is gedekt en bij de echo werd gezegd: het worden maximaal 6 pups. Het werden er dus 10. Geen probleem hoor, ik had al 8 aanvragen (en heb toen de reserveringen stop gezet omdat de DA had gezegd dat ik 'maar' 6 pups hoefde te verwachten) en zonder adverteren of pupbemiddeling van de vereniging hebben alle pups een geweldig huisje gevonden...
Alles ging super...tot de pups na 13 dagen ziek werden. Een virusje dat Danka buiten ergens heeft opgelopen, zij werd op zaterdag ziek. Ondanks allerlei voorzorgsmaatregelen werden 2 dagen later de eerste 2 pups ziek, de andere 8 volgden de dag erna, zo ook de moeder.
De dierenarts heeft een week lang elke dag tweemaal moeten komen om alle pups vocht bij te geven. Wij moesten zelf elke 2 uur handmatig de pups bijvoeden (10 pups, zodra we klaar waren konden we opnieuw beginnen). Twee pups hadden het bijna niet gered. Ze dronken dus niet uit zichzelf, Caely had nauwelijks meer melk, ga zo maar door. We hebben geen slaap gehad, wel versterking gekregen gelukkig zodat we toch eens nu en dan wat uurtjes konden pakken, maar het was een week die voor mijn gevoel wel een maand heeft geduurd. De rest was na een week weer redelijk er bovenop, op eentje na. Dat heeft nog een week geduurd, ook de DA is nog meerdere malen voor hem moeten komen.

Het is het allemaal dubbel en dwars waard geweest. Het was ons eerste nestje, ik gun het echt niemand dat zoiets gebeurt, maar het kán wel iedereen overkomen. De pups lagen hier binnen in huis, alles super in orde...toch gebeurt het. Heb je daar rekening mee gehouden Regina? Alle pups leven nog en gaan super, hoewel ik er 10 had hebben we er NIKS aan overgehouden financieel gezien, we hebben zelfs bij moeten lappen. Je wil niet weten wat er naar de DA is gegaan, maar het is elke cent dubbel en dwars waard geweest. Heb je geld achter de hand voor als zoiets gebeurt? Ben je op dit soort dingen voorbereid? Ik heb 5 honden, waarvan er welgeteld 1 fokgeschikt is. Ik heb 1 reu, hij heeft slechte heupen. Ik heb een zusje van hem dat een P3 in de bovenkaak mist, voor de vereniging betekent dat fokuitsluiting, maar ach...ik kan altijd buiten de vereniging om fokken. Toch doe ik dat niet. Nu is het zo dat mijn eisen strenger zijn dan die van de vereniging...ik heb op eigen initiatief voor een officiële ED en BAER test gekozen, alleen HD is verplicht. Bliss, het zusje van mijn Erlo met de slechte heupen, is een prachtig hondje om te zien. Schitterend...maar ik vind haar karakter niet stabiel genoeg, dat in de eerste plaats (in de zin van: bij tijd en wijlen erg terughoudend en verlegen) en haar broer heeft slechte heupen. Los van de P3, al had ik mogen fokken met Bliss, had ik het niet gedaan...hoe leuk ze voor MIJ ook is. Voorop moet de meerwaarde voor het ras staan...

Al met al help ik graag mee om mijn ras (witte herders overigens) te verbeteren. Ik heb al flink wat tegenslagen gehad, maar Regina...zie je in dat ook jóú dat kan overkomen!
Mijn fokgeschikte teef is in mijn ogen (voor zover daar iets over te zeggen is wat de nakomelingen betreft, die zijn nog jong) een echte verbetering voor het ras: HD A ED vrij, BAER-vrij, supergoede rug (ook daar heb ik een foto van laten maken om problemen zoveel mogelijk uit te kunnen sluiten) en een werelds karakter. Daarnaast is ze ook nog mooi en voldoet prima aan de rasstandaard, wat minpuntjes daargelaten die elke hond heeft.
Verántwoord fokken, daar gaat het om. Fokken is best leuk, maar ik kan je verzekeren dat wij ons ons eerste nestje héél anders hadden voorgesteld. En mijn fokmotivatie is rasverbetering, een betere motivatie is er niet.
Je zou zelf verantwoordelijkheid moeten nemen en dat mis ik helaas een beetje.

Ik had me heilig voorgenomen me in dit topic niet te mengen...maar ik wilde deze bijdrage toch even leveren...
Laatst gewijzigd door caelybliss op 17 mei 2006 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes en pootjes van Wendy, Caely, Bliss, Erlo, Danka, Zeta en Jessie
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”