Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lawaai bij niet thuis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

BB.Alou
geregistreerd lid

Lawaai bij niet thuis

Ongelezen bericht door BB.Alou »

Hoi iedereen,

Een tijdje geleden heb ik hier al eens wat advies ingewonnen om het blaffen van mijn hond tegen te gaan als ik weg ben. Dat waren geweldige tips en er zit al wat schot in de zaak.

Alleen heb ik een hele slimme hond!! Ik heb namelijk een ruimte speciaal voor haar gemaakt (bijkeuken) waar ze slaapt, eet en waar we het leuk proberen te maken. We sluiten de ruimte af met een hekje zodat het een afgesloten ruimte is in de kamer en niet een afgesloten donker hok.

Maar onze dame weet precies keer op keer het hekje open te maken (wat mij zelfs niet lukt!), alle deuren open te maken (deurklink naar boven, beneden gehad).

Het punt is dat als ze in "haar plekje" zit is ze stil tot op het moment dat ze uitbreekt.

Nu vroeg ik me af of een grote bench de oplossing zou kunnen zijn. Alleen is ze nu al 6 jaar en is dat niet heel erg zielig om dit haar nu aan te leren?

Ik moet echter wat verzinnen want ik ben nu wel bezig met trainen, maar straks moet ik weer aan het werk en dan wil ik heel erg graag dat ze ontspannen is als ik weg ben.

Ik hoop dat iemand me weer een stukje verder kan helpen. Alvast heel erg veel dank hiervoor!!!! (ook namens Balou!)

Grtzzzz

bb.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Je kunt proberen om de bench voor haar leuk te maken.
Maar als ze stil is zolang ze op haar eigen "kamer" is, waarom maak je dan niet inplaats van een hekje een soort traliedeur zoals je die in buitenkennels hebt? Die dingen kan je op slot doen en ik ben benieuwd of ze zó knap is, dat ze dat open krijgt. :wink:
Nettie
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik denk dat ik gewoon de bijkeuken beter zou afsluiten. Wij hebben een kinderhekje voor de keuken om de honden eruit te houden. Catootje kon het gewone haakje ook open krijgen, nu heb ik er zo'n karabijnhaak opgezet en die krijgt ze echt niet open. Een van mijn vorige honden kon ook deurknoppen open krijgen, ook als ze ondersteboven zaten. De oplossing was ronde deurknoppen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
BB.Alou
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door BB.Alou »

Hmm ja ik ga er direct mee aan de slag. Ik had zo'n kinderhekje maar ik ga nu eens de andere oplossingen bekijken. Dank jullie wel!!!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”