Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
agressieve york
Moderator: moderatorteam
-
joyce1986
- Actief
agressieve york
Okee hier komt dan een heel verhaal maar moet het even kwijt :
Mn zus heeft sinds een ruim half jaar een hondje een york van net iets ouder dan een jaar......afkomstig van mn oma die er niet al te best voor is geweest Lees: verwaarloosd....
Ik heb zelf ook een hond een maltezer van bijna 8 ....overdag werkt mn zus en ik werk parttime dus ben vaak thuis en aangezien mn zus naast me woont neem ik het hondje ( Nonnie ) overdag in huis.......het probleem of de problemen met het hondje zijn als volgt :
Veel blaffen naar alles wat ze ziet en soms kan ze vanuit het niets mn andere hond aanvallen en vechten ze tot bloedens toe....en waag het niet om in de buurt bij nonnie te komen als ze een kluif heeft want ze bijt je ...ook terroriseert ze mijn hond ....mn hond is zelfs al huiverig als ze nonnie ziet en loopt er met een boog omheen terwijl ze ook dikke maatjes kunnen zijn ........het grootste probleem is dus dat ze mijn hond aanvalt en echt niet meer loslaat als ze mijn hond beetheeft .....deze week heeft mn hond al 2 keer hard gebloed.....
ik heb al vaak gezegd neem nonnie mee naar een cursus ofzo.....maar dat wil mn zus niet ( waarom geen idee ....waarschijnlijk te duur ) heb al aangeboden dat ik dan voor haar ga.......nu hoorde ik ze gister zeggen dat het een keer fout moet gaan mocht mn zus ooit een keer kinderen krijgen ...nonnie moet dan weg.....ook had ze het er sowieso over om nonnie in een asiel te doen.....dit kan ook nooit goed gaan aangezien niemand zon onbetrouwbaar hondje wil hebben......ik snap gewoon niet waarom ze er niks aan wil doen......als je niks probeert om het beter te krijgen dan zal het ook nooit beter worden........nu is ze nog redelijk jong nu kan het nog......
misschien dat iemand hier nog een oplossing heeft om nonnie zo te krijgen dat ze mijn hond niet meer terroriseert en ons ook niet......ik wil gewoon naar een cursus maarja....ik heb er geen geld voor en als mn zus niet mee wil werken.......ik ben te einde raad ben erg gehecht geraakt aan nonnie doordat ze ook heel vaak hier is.......daarom .......misschien dat iemand nog wat weet ......want ikzelf weet het ook niet meer
zo heel verhaal ......maar ben het in ieder geval even kwijt
Mn zus heeft sinds een ruim half jaar een hondje een york van net iets ouder dan een jaar......afkomstig van mn oma die er niet al te best voor is geweest Lees: verwaarloosd....
Ik heb zelf ook een hond een maltezer van bijna 8 ....overdag werkt mn zus en ik werk parttime dus ben vaak thuis en aangezien mn zus naast me woont neem ik het hondje ( Nonnie ) overdag in huis.......het probleem of de problemen met het hondje zijn als volgt :
Veel blaffen naar alles wat ze ziet en soms kan ze vanuit het niets mn andere hond aanvallen en vechten ze tot bloedens toe....en waag het niet om in de buurt bij nonnie te komen als ze een kluif heeft want ze bijt je ...ook terroriseert ze mijn hond ....mn hond is zelfs al huiverig als ze nonnie ziet en loopt er met een boog omheen terwijl ze ook dikke maatjes kunnen zijn ........het grootste probleem is dus dat ze mijn hond aanvalt en echt niet meer loslaat als ze mijn hond beetheeft .....deze week heeft mn hond al 2 keer hard gebloed.....
ik heb al vaak gezegd neem nonnie mee naar een cursus ofzo.....maar dat wil mn zus niet ( waarom geen idee ....waarschijnlijk te duur ) heb al aangeboden dat ik dan voor haar ga.......nu hoorde ik ze gister zeggen dat het een keer fout moet gaan mocht mn zus ooit een keer kinderen krijgen ...nonnie moet dan weg.....ook had ze het er sowieso over om nonnie in een asiel te doen.....dit kan ook nooit goed gaan aangezien niemand zon onbetrouwbaar hondje wil hebben......ik snap gewoon niet waarom ze er niks aan wil doen......als je niks probeert om het beter te krijgen dan zal het ook nooit beter worden........nu is ze nog redelijk jong nu kan het nog......
misschien dat iemand hier nog een oplossing heeft om nonnie zo te krijgen dat ze mijn hond niet meer terroriseert en ons ook niet......ik wil gewoon naar een cursus maarja....ik heb er geen geld voor en als mn zus niet mee wil werken.......ik ben te einde raad ben erg gehecht geraakt aan nonnie doordat ze ook heel vaak hier is.......daarom .......misschien dat iemand nog wat weet ......want ikzelf weet het ook niet meer
zo heel verhaal ......maar ben het in ieder geval even kwijt
Binky And Indy are watching you
R.i.p Freya 18-06-98 / 15-07-06
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
joyce1986
- Actief
Allebei 2 teven de mijne is geholpen en de andere niet
ik hoef de hond ook niet te halen ik kan m ook daar laten ik zeg ook niet dat ik het eens ben met de beslissling van mn zus maar ik vind het sneu als ie anders zo vaak aleen is snappie ??
maarja om het beestje terug te sturen naar mn oma waar ze dus heel erg verwaarloosd en mishandeld word tsja dat is natuurlijk ook niet al te best
ine en vecht situatie is de enige manier om er een schoen tussen te stoppen zodat ze uit elkaar gaan en nonnie aan dr nek omhoog te tillen ..
en nonnie is duidelijk de baas van de 2 ......freya loopt er zelfs met een boog omheen ......en freya is van nature al een heel verlegen timide hondje nonnie is 100 % zeker de baas
ik hoef de hond ook niet te halen ik kan m ook daar laten ik zeg ook niet dat ik het eens ben met de beslissling van mn zus maar ik vind het sneu als ie anders zo vaak aleen is snappie ??
maarja om het beestje terug te sturen naar mn oma waar ze dus heel erg verwaarloosd en mishandeld word tsja dat is natuurlijk ook niet al te best
ine en vecht situatie is de enige manier om er een schoen tussen te stoppen zodat ze uit elkaar gaan en nonnie aan dr nek omhoog te tillen ..
en nonnie is duidelijk de baas van de 2 ......freya loopt er zelfs met een boog omheen ......en freya is van nature al een heel verlegen timide hondje nonnie is 100 % zeker de baas
-
Brindlecardi
- Zeer actief
-
joyce1986
- Actief
hoe kun je die rangorde laten merken hoe bedoel je dat precies ???
het vechten voorkomen is natuurlijk best wel lastig tenzij ik haar overdag niet haal.....ze zijn wel altijd onder toezicht samen , het probleem met haar is is dat het vaak onverwacht gebeurt gewoon vanuit het niets...
het vechten voorkomen is natuurlijk best wel lastig tenzij ik haar overdag niet haal.....ze zijn wel altijd onder toezicht samen , het probleem met haar is is dat het vaak onverwacht gebeurt gewoon vanuit het niets...
-
boxersien
Duidelijk laten merken dat je het niet eens bent als ze gaat vechten. Goed observeren en kijken wat ze doet vooraf aan een vechtpartij. Als je het dan aan ziet komen afleiden die hond en duidelijk NEE zeggen! Oefeningen doen van zit, af, sta, kom hier en maken dat ze goed onder gareel komt. Eventueel maken dat je een bench hebt zodat ze een eigen plek kan maken waar alleen zij komt zodat ze zich terug kan trekken!
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Door Nonnie als het ware 'voor te trekken', als eerste aandacht geven, als eerste een koekje, misschien je eigen hond zelfs een beetje negeren. Het aanvallen kan uit het niets lijken te komen, maar het kan ook dat je onbewust de ranglagere teveel privileges geeft, bijvoorbeeld door haar op schoot te nemen of haar als eerste eten te geven. Op zo'n moment moet Nonnie wel ingrijpen (vindt zejoyce1986 schreef:hoe kun je die rangorde laten merken hoe bedoel je dat precies ???
Het *hoeft* niet de oorzaak te zijn hoor, maar je zou eens kunnen kijken of Nonnie wat rustiger wordt als jij alsmaar bevestigt dat ze de ranghogere is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ingrijpen als er al gevochten wordt lost dit probleem volgens mij niet echt op. Zelfs als Nonnie gaat snappen dat vechten niet 'mag' waar de baas bij is loop je het risico dat ze meteen op dat andere hondje klapt zodra de baas effe naar de wc gaat.boxersien schreef:Duidelijk laten merken dat je het niet eens bent als ze gaat vechten. Goed observeren en kijken wat ze doet vooraf aan een vechtpartij. Als je het dan aan ziet komen afleiden die hond en duidelijk NEE zeggen! Oefeningen doen van zit, af, sta, kom hier en maken dat ze goed onder gareel komt. Eventueel maken dat je een bench hebt zodat ze een eigen plek kan maken waar alleen zij komt zodat ze zich terug kan trekken!
Ik ben trouwens wel met je eens dat je in moet grijpen als er gevochten wordt hoor, we gaan elkaar natuurlijk niet tot bloedens toe lopen bijten, dat mag gewoon niet. Maar de onderliggende oorzaak haal je niet weg door het vechten te verbieden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Snow
Zoals hier al eerder is gezegd, het kan zijn dat je de ranghogere rol van nonnie ondermijnd en zij daardoor de behoefte voelt om jou hond op haar plaats te wijzen.
Als er dan een gevecht is, is het beter om het uit te laten vechten, als beide honden 'normale' sociale honden zijn. Anders blijft het sluimeren en heb je het keer op keer.
Alleen ik twijfel er sterk aan of nonnie een sociale hond is. Als ze een probleem heeft met de rangorde betekent dat dat ze zich tot de roedel rekent. Dat lijkt me toch omdat ze vaak bij jullie is. Een lid van je roedel bijt je nooooit tot bloedens toe, dat is dom, want het verwonden van een roedelgenoot betekent dat je je roedel zwakker maakt.
Nonnie moet nodig naar een goede cursus denk ik zo en bij iemand wonen die wel tijd met haar wil besteden en cursussen met haar wil doen. Wellicht her te plaatsen via de fokker? Of de rasvereniging.
Woon je in de buurt van rotterdam, wil ik je ook best helpen. Stuur me dan maar een pb.
Als er dan een gevecht is, is het beter om het uit te laten vechten, als beide honden 'normale' sociale honden zijn. Anders blijft het sluimeren en heb je het keer op keer.
Alleen ik twijfel er sterk aan of nonnie een sociale hond is. Als ze een probleem heeft met de rangorde betekent dat dat ze zich tot de roedel rekent. Dat lijkt me toch omdat ze vaak bij jullie is. Een lid van je roedel bijt je nooooit tot bloedens toe, dat is dom, want het verwonden van een roedelgenoot betekent dat je je roedel zwakker maakt.
Nonnie moet nodig naar een goede cursus denk ik zo en bij iemand wonen die wel tijd met haar wil besteden en cursussen met haar wil doen. Wellicht her te plaatsen via de fokker? Of de rasvereniging.
Woon je in de buurt van rotterdam, wil ik je ook best helpen. Stuur me dan maar een pb.
-
joyce1986
- Actief
ik zou ze dus nooit door laten vechten gewoon om het feit dat ze echt heel erg doorgaat en echt mijn hond tot bloedens toe bijt.....mijn hond heeft dus geen tanden meer door chronische tandsteen mist ze er een paar en kan dus niks terug doen ook dus ze delft altijd het onderspit.....
ik merk wel dat nonnie alle aandacht opeist en gelijk op schoot springt als mijn hondje dat ook wel.....ze is freya net overal voor....ze eist ook dat ze geaaid word maar ik negeer dit gewoon en zeg dat ze op de grond moet.....
een eventuele cursus ?? wat voor iets zou je dan moeten volgen weet niet of er speciale cursussen voor zulke hondjes zijn......
ik merk wel dat nonnie alle aandacht opeist en gelijk op schoot springt als mijn hondje dat ook wel.....ze is freya net overal voor....ze eist ook dat ze geaaid word maar ik negeer dit gewoon en zeg dat ze op de grond moet.....
een eventuele cursus ?? wat voor iets zou je dan moeten volgen weet niet of er speciale cursussen voor zulke hondjes zijn......
-
Brindlecardi
- Zeer actief
In een roedel word er soms ook tot bloedens aan toe gevochten om ranghoger te komen.dat denk ik dan.Snow schreef:Zoals hier al eerder is gezegd, het kan zijn dat je de ranghogere rol van nonnie ondermijnd en zij daardoor de behoefte voelt om jou hond op haar plaats te wijzen.
Ik zou even kijken hoe het gaat als je Nonnie dus voortrekt,als dat niet beterd,zou ik toch misschien besluiten om Nonnie niet meer op te halen. Teven kunne trouwens heel lang door blijven sudderen in hun gevecht,en is het vaak na 1 keer flink vechten niet gedaan.
gr Aimee