Niets aan toe te voegen
Nettie
Moderator: moderatorteam
TsjaAnneMarie schreef:hmmm of ze hier veel aan heeft
Hoezo niet dan? Volgens mij staat er duidelijk wat er aan de hand is en wat ze vooral niet moet doen: zich druk maken.AnneMarie schreef:hmmm of ze hier veel aan heeft

Ik ken een Cairn Terrier van 5 en die doet het ook nog steeds. Maar ik snap het probleem niet zo. Denk dat je het van je af moet zetten en idd zoals al aangegeven is, je hond buiten de visite te laten begroeten of even die druppels opruimen.AnneMarie schreef:Nu, ik heb kennissen met een hond die het na 6 jaar nog doet
Kan me niet voorstellen dat hier niets aan te doen zou zijn....
zij hebben geen cursussen oid gedaan met de hond.
Ik zou daar in ieder geval wel iets mee willen, oorzaak?
als hier niets aan gedaan kan worden, tja dan heb je pech met je hond en moet dus altijd buiten visite ontvangen
de hond is dan de baasin deze. Hij bepaalt wat jij doet

Grapje!!!! Hoop ik?Martijn schreef:AnneMarie schreef:Nu, ik heb kennissen met een hond die het na 6 jaar nog doet
als hier niets aan gedaan kan worden, tja dan heb je pech met je hond en moet dus altijd buiten visite ontvangen
![]()
Dan laat je hem toch inslapen?
Misschien wordt er heel weinig gedaan met de hond of is de hond bang voor de baasjes? Ik zeg maar wat hoor. Het ligt niet altijd aan de hond als hij bepaald gedrag laat zien. Je moet vooral ook kritisch kijken naar hoe je zelf op gedrag van je hond reageert.AnneMarie schreef:Nu, ik heb kennissen met een hond die het na 6 jaar nog doet

Misschien is hij nerveus omdat hij voor dingen gestraft wordt die hij niet begrijpt?AnneMarie schreef:Okay als ie er niets aan kan doen.....
maar de hond die ik ken, die is sowieso weinig opgevoed en nerveus dus ik denk dat daarvóór wellicht al iets niet goed zit
Zal overigens ook niet altijd zo zijn
als een hond uit vreugde of deemoed wat laat lopen, tja dan wordt het idd moeilijk, is het accepteren en aanpassen

Martijn schreef:AnneMarie schreef:Nu, ik heb kennissen met een hond die het na 6 jaar nog doet
![]()
Dan laat je hem toch inslapen?
Ja, de hond opbouwen. Ik heb het gevoel dat het hier om een hond gaat die geneigd is zich zeer onderdanig en totaal deemoedig op te stellen. Als ik het verhaal lees moet dat ook wel want de baas voelt het niet helemaal goed aan. De neus erdoor, wegsturen naar de mand, negeren etc. Allemaal handelingen die dominant en overheersend zijn waardoor de hond dat gedrag wil keren met totale overgave. Ze is al over de leeftijd heen waarin ze dat gedrag vanzelf kan tonen en ze had inmiddels zelfverzekerder moeten zijn. Beloon haar bijvoorbeeld eens als ze bezoek gaat krijgen. De bel gaat en dan zeg je, "kijk eens wat je nu krijgt grote meid!", en dan beloon je haar als ze naar de deur loopt, prijst haar moedige gedrag en geeft haar een stuk kaas of nog beter een pensstaafje waar ze zich op kan richten waarna het bezoek gewoon binnen loopt en wacht tot ze zitten en dan pas hondje aanhalen als ze zelf is gekomen. Dan belonen voor dat dappere gedrag. Gaat ze dan alsnog plassen, wat ik echt niet denk, dan doorgaan met negeren en vooral niet aankijkenranetje schreef:Ook nog een idee voor een "pup" van 18 maanden?![]()
Daat gaat het hier namelijk om.
Ik zou ook zeggen negeren (en eventueel homeopathe), maar zijn er nog meer zinvolle mogelijkheden?
Daar wordt namelijk om gevraagd geloof ik.
Nettie
O.K. Marc. Klinkt goedMARC_S schreef:Ja, de hond opbouwen. Ik heb het gevoel dat het hier om een hond gaat die geneigd is zich zeer onderdanig en totaal deemoedig op te stellen. Als ik het verhaal lees moet dat ook wel want de baas voelt het niet helemaal goed aan. De neus erdoor, wegsturen naar de mand, negeren etc. Allemaal handelingen die dominant en overheersend zijn waardoor de hond dat gedrag wil keren met totale overgave. Ze is al over de leeftijd heen waarin ze dat gedrag vanzelf kan tonen en ze had inmiddels zelfverzekerder moeten zijn. Beloon haar bijvoorbeeld eens als ze bezoek gaat krijgen. De bel gaat en dan zeg je, "kijk eens wat je nu krijgt grote meid!", en dan beloon je haar als ze naar de deur loopt, prijst haar moedige gedrag en geeft haar een stuk kaas of nog beter een pensstaafje waar ze zich op kan richten waarna het bezoek gewoon binnen loopt en wacht tot ze zitten en dan pas hondje aanhalen als ze zelf is gekomen. Dan belonen voor dat dappere gedrag. Gaat ze dan alsnog plassen, wat ik echt niet denk, dan doorgaan met negeren en vooral niet aankijkenranetje schreef:Ook nog een idee voor een "pup" van 18 maanden?![]()
Daat gaat het hier namelijk om.
Ik zou ook zeggen negeren (en eventueel homeopathe), maar zijn er nog meer zinvolle mogelijkheden?
Daar wordt namelijk om gevraagd geloof ik.
Nettie![]()
Opbouwen en niet meer straffen want zulke hondjes hebben geen straf nodig. Ze is al totaal deemoedig en dan is opbouwen en spelenderwijs leren echt het beste
Geer schreef:Ted en Sophie hebben het beiden ook gedaan als pup en jonge hond. Vraag je bezoek om haar compleet te negeren tot ze 'gekalmeerd' is. Het is vaak ook de pure opwinding die gepaard gaat met het bezoek en als het bezoek de hond dan ook nog enthousiast begroet...sja...
Ik vraag bezoek (nog steeds eigenlijk) altijd om de honden eerst even te negeren. Eerst mij begroeten, dan gewoon rustig ergens gaan zitten en pas als de honden zelf ook rustig zijn, mogen ze ze aandacht schenken.
Vooral bij mannenamelie schreef:Saar doet het ook, vooral bij mannen, en ik zeg het bezoek dan ook meteen dat ze haar moeten negeren. Niet alleen bij binnenkomst, maar ook gedurende het bezoek want één aai is bij haar voldoende om haar kruiperig op schoot te hebben liggen, likkend en piepend om aandacht.
Dat wil ik niet, dus gaat de hond op de plaats en de visite op de bank.