Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontvlooien --> stress --> ?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

An
Vaste gebruiker

Ontvlooien --> stress --> ?

Ongelezen bericht door An »

Goeiemorgen iedereen,

Vraagje op vraag van een zeer goede kennis van me.

Ze heeft een Labrador Reu, zalig dier, nooit geen probs mee behalve op 1 gebied: Als ze hem willen ontvlooien (met zo'n pipetje dat men in de nek moet ledigen) , is het net alsof ze hem gaan pijnigen. Hij loopt weg zodra hij nog maar ziet dat ze ermee afkomen, hem "bedotten' (het ding achter hun rug houden, afleiden, ...) maar het is net of hij een 6de zintuig heeft. Ik ben even wezen kijken en als ze hem eindelijk te pakken hebben steekt ie zijn staart tss zijn benen, houd 1 potje recht en zijn bejjie is iets geopent, stress?? Hoe pakken ze dit het beste aan?

Bedankt hoor!
An

Een likje van Lenka en Yorick,
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Het klinkt inderdaad als stress en een ietwat angstige hond.

Mijn eerste idee zou zijn om een hele hand brokken op de grond strooien en terwijl hij die op staat te eten knijp je de pipet leeg?
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik zou heeel veel tegen hem aan praten als je dat ding erin moet doen. Heel veel snoepjes erbij en praten maar. Bij Quasar was het bv. in het begin bijna geen doen om z'n oren van binnen schoon te maken. Met heel veel geduld en dus veel snoepjes en vrolijk doen tegen hem ging het steeds beter, nu gaat hij er speciaal voor zitten als ik zeg dat we z'n oren gaan doen. En als het dan een beetje beter lukt natuurlijk heel veel belonen :ok: Succes.
Afbeelding
An
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door An »

Bedankt!

Ik zal het hen doorgeven, alle andere tips nog steeds welkom natuurlijk!

Caro (mijn kennis) zei me op een bepaald moment dat ze zelfs bang was dat ie zou bijten vandaar dat ik het wel nodig achte het hier ff te checken :wink: En u je het zegt, met het oren schoonmaken (of druppeltjes indoen) ging het net zo maar dan gaf iemand hem een snoepje en ondertussen FLOEP het was gebeurd voor ie er erg in had :mrgreen: Het is idd een angsthaas als het daarop aankomt, wel vreemd om te zien, zo'n "stoere" lab en voor zoiets kleins schieten ze in de stress
An

Een likje van Lenka en Yorick,
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram vindt het ook niet leuk als er iets aan z'n lichaam moet gebeuren. En dat terwijl ik dat van jongs af aan veel geoefend heb. Als ik Frontline opbreng, z'n tanden poets of z'n piemel spoel: hij heeft een houding alsof hij ernstig mishandeld wordt. Ik ga er heel 'luchtig' mee om, maar ben wel onwrikbaar: effe stilstaan en het is zo weer voorbij.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy wil niet geborsteld worden. We zijn nu zover dat ze niet meer heel hard wegloopt als ik met de borstel rondloop en ze eet er ook brokjes vanaf als hij op de grond ligt.

Frontline is vreemd genoeg dan weer geen enkel probleem. Als we roepen "Buffy frontline", dan komt ze aanlopen en gaat rustig staan met de kop naar beneden zodat je er goed bijkan. Stom beest.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

starfleet schreef:Buffy wil niet geborsteld worden. We zijn nu zover dat ze niet meer heel hard wegloopt als ik met de borstel rondloop en ze eet er ook brokjes vanaf als hij op de grond ligt.

Frontline is vreemd genoeg dan weer geen enkel probleem. Als we roepen "Buffy frontline", dan komt ze aanlopen en gaat rustig staan met de kop naar beneden zodat je er goed bijkan. Stom beest.

Anne
Buffy snapt dat Frontline ergens goed voor is (geen vlooien en teken) en borstelen niet :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Loddie heeft exact t zelfde. Zodra ik de pipetjes pak, sprint ze weg, maar t moet toch gebeuren. Dus dat wordt Loddie beetpakken, pipet in de nek en een koekie er achteraan. Rambo en Ollie staan te dringen voor de pipet en ze hebben de zelfde opvoeding gehad. Loddie doet echt of ze zwaar mishandelt wordt....
Afbeelding
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Nog een toevoeging:

Ga niet je hond lopen vangen. Dat levert alleen maar meer stress op. Pipetje klaar leggen en indien de hond dan al in de stress schiet, gewoon weer tv gaan kijken of zo. Na een tijdje een haffel brokken pakken en op de grond gooien. En terwijl de hond staat te eten, breek je de pipet open en giet je hem leeg. Klaar.

Dikke kans dat hij niet eens doorheeft dat er een pipet in zijn nek is geleegd.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”