Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
puppytrainer
Moderator: moderatorteam
-
SonMon
- Vaste gebruiker
puppytrainer
Graag jullie advies,
Mijn Dewey gaat elke twee uur met mij een rondje doen, het plassen gaat dan altijd goed, maar de grote boodschap wordt bij thuiskomst vaker in de achtertuin gedaan dan onderweg en we lopen toch best een tijdje.
We hebben Dewey nu 7 weken en ook net zolang hebben we een puppytrainer en daar gaat hij netjes alles op doen in de woonkamer, de puppytrainer staat nu bij de achterdeur. Nu met het mooie weer staat de achterdeur vaak open en dan zet ik de puppytrainer buiten en dat gaat ook goed, alleen als de puppytrainer buiten staat en de deur is dicht doet hij het binnen, dus niet de bedoeling. Ook geeft Dewey niet aan wanneer hij moet plassen, met het poepen zie ik het aankomen en zet ik hem buiten.
Ik vind dit allemaal geen probleem, ik ruim alles netjes op (als hij het niet ziet) en blijf geduld hebben. Maar nu even jullie advies of ik het allemaal goed doe zo, ik bedoel hij geeft het nog steeds niet aan wanneer hij moet plassen of poepen en hij is nu bijna 5 maanden.
Een Maltezer van nu net 1550 gram, dus echt een kleintje. Kan dat misschien ook de reden zijn dat de zindelijkheid nog niet zo goed verloopt, nogmaals ik maak me niet druk, maar alleen de zekerheid of ik het allemaal wel goed doe.
Graag jullie hulp,
Groetjes Sonja en Dewey
Mijn Dewey gaat elke twee uur met mij een rondje doen, het plassen gaat dan altijd goed, maar de grote boodschap wordt bij thuiskomst vaker in de achtertuin gedaan dan onderweg en we lopen toch best een tijdje.
We hebben Dewey nu 7 weken en ook net zolang hebben we een puppytrainer en daar gaat hij netjes alles op doen in de woonkamer, de puppytrainer staat nu bij de achterdeur. Nu met het mooie weer staat de achterdeur vaak open en dan zet ik de puppytrainer buiten en dat gaat ook goed, alleen als de puppytrainer buiten staat en de deur is dicht doet hij het binnen, dus niet de bedoeling. Ook geeft Dewey niet aan wanneer hij moet plassen, met het poepen zie ik het aankomen en zet ik hem buiten.
Ik vind dit allemaal geen probleem, ik ruim alles netjes op (als hij het niet ziet) en blijf geduld hebben. Maar nu even jullie advies of ik het allemaal goed doe zo, ik bedoel hij geeft het nog steeds niet aan wanneer hij moet plassen of poepen en hij is nu bijna 5 maanden.
Een Maltezer van nu net 1550 gram, dus echt een kleintje. Kan dat misschien ook de reden zijn dat de zindelijkheid nog niet zo goed verloopt, nogmaals ik maak me niet druk, maar alleen de zekerheid of ik het allemaal wel goed doe.
Graag jullie hulp,
Groetjes Sonja en Dewey
-
Marja
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
ik denk inderdaad dat die puppytrainer de deur uit moet. Onze pup van 4 maanden geeft al zeker een maand aan wanneer ze naar buiten moet. Ik heb vanaf het begin steeds hetzelfde 'naar buiten' ritueel uitgevoerd, dus bijv. altijd via dezelfde deur etc. Siena gaat nu dus braaf bij de deur zitten als ze naar buiten wil.
Zie je een plasje niet aankomen? Siena gaat heel duidelijk snuffen aan de grond en loopt naar hoekjes, ook gaat ze wel rondjes lopen. Misschien heb je daar wat aan.
Nog een punt: om de twee uur>> doet ze dan ook nog steeds wat? Ik ben de tijdne nu wat aan het verlengen tussen d eloopjes door en merk dat ze dara goed op geageerd, ze zit nu op ongeveer om de 3 a 4 uur.
Succes!!
Zie je een plasje niet aankomen? Siena gaat heel duidelijk snuffen aan de grond en loopt naar hoekjes, ook gaat ze wel rondjes lopen. Misschien heb je daar wat aan.
Nog een punt: om de twee uur>> doet ze dan ook nog steeds wat? Ik ben de tijdne nu wat aan het verlengen tussen d eloopjes door en merk dat ze dara goed op geageerd, ze zit nu op ongeveer om de 3 a 4 uur.
Succes!!
- Moos
- Zeer actief
Mijn pup van bijna 5 maanden geeft net een week of twee aan wanneer hij eruit moet. En ik moet hem elke 2 uur echt wel buiten zetten, 3 of 4 uur redt hij absoluut niet; tenzij hij slaapt.Sas schreef:ik denk inderdaad dat die puppytrainer de deur uit moet. Onze pup van 4 maanden geeft al zeker een maand aan wanneer ze naar buiten moet. Ik heb vanaf het begin steeds hetzelfde 'naar buiten' ritueel uitgevoerd, dus bijv. altijd via dezelfde deur etc. Siena gaat nu dus braaf bij de deur zitten als ze naar buiten wil.
Succes!!
Hier ook altijd hetzelfde ritueel en in het begin zo ongeveer elk kwartier buiten. Mijn eerste pup was 'pas' zindelijk met bijna 6 maanden, mijn tweede was volledig zindelijk met 12 weken en de derde dus met 4 maanden. En allemaal op precies dezelfde manier getraind.
Ik zou trouwens ook wel die puppytrainer of wegdoen, of hem gewoon altijd daarop laten gaan, en dus niet willen dat hij puur alleen buiten zindelijk is. Het is het een of het ander.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
SonMon
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie advies,
ik ga de puppytrainer, die al bij de achterdeur staat, maar gelijk buiten zetten, hij kan hem dan door het glas nog zien staan, misschien dat hij het dan aan gaat geven dat hij naar buiten wil, ik hoop het in ieder geval.
Maar niet te hopen dat ik hem verkeerde dingen geleerd heb, ik baal anders wel een beetje dat ik dat ding gezien heb in de dierenwinkel, de fokster had ook zo'n doekje in de kamer en adviseerde dat ook thuis te doen.
Maar elke twee uur ga ik naar buiten met hem en het plassen buiten gaat steeds beter, maar ja het is een reutje en soms doet hij thuis nog even een klein plasje op de trainer.
Maar de trainer gaat naar buiten en kijken hoe het gaat.
Groetjes Sonja
ik ga de puppytrainer, die al bij de achterdeur staat, maar gelijk buiten zetten, hij kan hem dan door het glas nog zien staan, misschien dat hij het dan aan gaat geven dat hij naar buiten wil, ik hoop het in ieder geval.
Maar niet te hopen dat ik hem verkeerde dingen geleerd heb, ik baal anders wel een beetje dat ik dat ding gezien heb in de dierenwinkel, de fokster had ook zo'n doekje in de kamer en adviseerde dat ook thuis te doen.
Maar elke twee uur ga ik naar buiten met hem en het plassen buiten gaat steeds beter, maar ja het is een reutje en soms doet hij thuis nog even een klein plasje op de trainer.
Maar de trainer gaat naar buiten en kijken hoe het gaat.
Groetjes Sonja