Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
geen kennelnaam
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
geen kennelnaam
sommigen mensen kiezen ervoor om helemaal zonder kennelnaam te fokken.
maar er zijn ook fokkers die sommige honden geen kennelnaam meegeven.
wat is hier de reden van?
maar er zijn ook fokkers die sommige honden geen kennelnaam meegeven.
wat is hier de reden van?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Toverbal
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nee hoor, je betaalt alleen meer aan de rvb wanneer je geen lid bent van de rv, heeft niks te maken met wel of geen kennelnaam.Toverbal schreef:Dat houdt in dat het waarschijnlijk maar een éénmalig nestje is,maar je kan dan wél een stamboom aanvragen bij de RvB,maar alleen betaal je daar een stuk meer voor.je hoeft dan niet een kennelnaam aan te vragen.
sommige fokkers vinden het helemaal niet nodig om een kennelnaam te hebben ( het zegt ook niks meer over de kwaliteit van de pups natuurlijk)
wat betreft de ene pup wel de kennelnaam meegeven en een andere pup niet? daar heb ik zelf eigenlijk nog nooit van gehoord ( maar dat zegt niks hoor
-
'Vanessa'
- Vaste gebruiker
Hier in België werken we dus met Sint-Hubertus stambomen. Als je een kennelnaam wil, dan moet je eerst 232.30 euro betalen. Omdat ik maar één maal fok met mijn Duitse staande korthaar, heb ik besloten om het niet te doen. Anders had ik het wel gedaan, k'vind het spijtig dat het allemaal zoveel geld moet kosten.
Waar werd oprechter trouw dan tussen man en vrouw, ter wereld ooit gevonden?
Antwoord: Bij de Honden!
Quinten en Chanouk zijn verloofd!
http://users.skynet.be/stallaureas/
Antwoord: Bij de Honden!
Quinten en Chanouk zijn verloofd!
http://users.skynet.be/stallaureas/
-
borderke
- Actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb mijn kennelnaam aangevraagd voor het eerste nest er was. Toen wist ik nog helemaal niet of ik een eenmalig nest zou fokken of er mee door zou gaan.
Toch vond ik dat mijn pups gewoon herkenbaar zouden moeten zijn aan hun kennelnaam, dus heb ik die gewoon toch aangevraagd.
Tsja, en dat zoiets geld kost, dat hoort er nou eenmaal onvermijdelijk bij. Als je daarop wil bezuinigen dan is dat natuurlijk je goed recht, maar dat was voor mij geen issue.
Toch vond ik dat mijn pups gewoon herkenbaar zouden moeten zijn aan hun kennelnaam, dus heb ik die gewoon toch aangevraagd.
Tsja, en dat zoiets geld kost, dat hoort er nou eenmaal onvermijdelijk bij. Als je daarop wil bezuinigen dan is dat natuurlijk je goed recht, maar dat was voor mij geen issue.
- little-wolf
- Zeer actief
bedoel dus gewoon een nest zonder kennelnaam.yamie schreef:nee hoor, je betaalt alleen meer aan de rvb wanneer je geen lid bent van de rv, heeft niks te maken met wel of geen kennelnaam.Toverbal schreef:Dat houdt in dat het waarschijnlijk maar een éénmalig nestje is,maar je kan dan wél een stamboom aanvragen bij de RvB,maar alleen betaal je daar een stuk meer voor.je hoeft dan niet een kennelnaam aan te vragen.
sommige fokkers vinden het helemaal niet nodig om een kennelnaam te hebben ( het zegt ook niks meer over de kwaliteit van de pups natuurlijk)
wat betreft de ene pup wel de kennelnaam meegeven en een andere pup niet? daar heb ik zelf eigenlijk nog nooit van gehoord ( maar dat zegt niks hoor) ik zou de reden dan ook niet weten
op de jongehonden dag van de r.v zag in de catalogus honden zonder kennelnaam maar kon aan de naam van de fokker zien, dat hij wel een kennelnaam heeft.
- little-wolf
- Zeer actief
tis idd een hoop geld. in nl kost t ook zoiets geloof ik.'Vanessa' schreef:Hier in België werken we dus met Sint-Hubertus stambomen. Als je een kennelnaam wil, dan moet je eerst 232.30 euro betalen. Omdat ik maar één maal fok met mijn Duitse staande korthaar, heb ik besloten om het niet te doen. Anders had ik het wel gedaan, k'vind het spijtig dat het allemaal zoveel geld moet kosten.
persoonlijk vind ik t wel leuk dat de honden "mijn" zouden dragen.
-
jidde
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Waren die honden ook eigendom van de fokker? Want soms vullen mensen het formulier gewoon verkeerd in en geven ze alleen de roepnaam van hun hond op, dan heeft de hond wel een kennelnaam maar staat het niet in het boekjelittle-wolf schreef:bedoel dus gewoon een nest zonder kennelnaam.yamie schreef:nee hoor, je betaalt alleen meer aan de rvb wanneer je geen lid bent van de rv, heeft niks te maken met wel of geen kennelnaam.Toverbal schreef:Dat houdt in dat het waarschijnlijk maar een éénmalig nestje is,maar je kan dan wél een stamboom aanvragen bij de RvB,maar alleen betaal je daar een stuk meer voor.je hoeft dan niet een kennelnaam aan te vragen.
wat betreft de ene pup wel de kennelnaam meegeven en een andere pup niet? daar heb ik zelf eigenlijk nog nooit van gehoord ( maar dat zegt niks hoor) ik zou de reden dan ook niet weten
op de jongehonden dag van de r.v zag in de catalogus honden zonder kennelnaam maar kon aan de naam van de fokker zien, dat hij wel een kennelnaam heeft.
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je gaat verhuizen hoef je de kennelnaam niet over te laten schrijven. De kennelnaam is persoonsgebonden en vervalt pas bij overlijden van de houder.jidde schreef:Hoeduur is een kennelnaam over laten schrijven op een andere naam eigenlijk? Volgens mij is dat ook best prijzig(als je gaat verhuizen bv)
Behalve als de houder er afstand van doet en zijn accoord geeft dat een ander de kennelnaam mag overnemen. Maar dan moet de nieuwe eigenaar gewoon weer het volle tarief betalen voor aanvraag van de kennelnaam.
-
jidde
Ik heb net even zitten kijken wat je allemaal nodig hebt om een kennelnaam aan te vragen :N:
KK1 curcus: 120 euro
KK1 examen: 106 euro
Inschrijving: 157.50
Aanvraag kennelnaam: 202,00
adreswijziging is gratis gelukkig
Dat is totaal 585.50 euro!! En dan heb je alleen nog maar een kennelnaam, dan moet het echte fokken nog beginnen
Dat is totaal 585.50 euro!! En dan heb je alleen nog maar een kennelnaam, dan moet het echte fokken nog beginnen
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
kk1 is niet verplichtjidde schreef:Ik heb net even zitten kijken wat je allemaal nodig hebt om een kennelnaam aan te vragen :N:
-
jidde
De fokker die wil gaan fokken zal moeten aantonen over vakkennis te beschikken. Het diploma KK1 (Kynologische Kennis 1) geldt als bewijs daarvan. Maar ook andere diploma’s worden geaccepteerd.
Het is voor u als aanvrager van een kennelnaam niet nodig dat KK 1 diploma te hebben, voordat uw kennelnaam wordt toegekend. U dient wel aan te kunnen tonen dat u de cursus volgt of binnen afzienbare termijn zult gaan volgen (bijv. bewijs van inschrijving voor de cursus bij een regionale vereniging).
Begin dus al voordat u uw aanvraag voor een kennelnaam indient met uit te zoeken welke kynologenclub bij u in de buurt de cursus KK1 geeft. Onder de knop "Opleidingen, examens & bibliotheek" op deze website vindt u daarover alle informatie.
Dat staat op de site. Dus wel degelijk verplicht
Het is voor u als aanvrager van een kennelnaam niet nodig dat KK 1 diploma te hebben, voordat uw kennelnaam wordt toegekend. U dient wel aan te kunnen tonen dat u de cursus volgt of binnen afzienbare termijn zult gaan volgen (bijv. bewijs van inschrijving voor de cursus bij een regionale vereniging).
Begin dus al voordat u uw aanvraag voor een kennelnaam indient met uit te zoeken welke kynologenclub bij u in de buurt de cursus KK1 geeft. Onder de knop "Opleidingen, examens & bibliotheek" op deze website vindt u daarover alle informatie.
- little-wolf
- Zeer actief
dat zou idd kunnenbulletjebe schreef:Waren die honden ook eigendom van de fokker? Want soms vullen mensen het formulier gewoon verkeerd in en geven ze alleen de roepnaam van hun hond op, dan heeft de hond wel een kennelnaam maar staat het niet in het boekjelittle-wolf schreef:bedoel dus gewoon een nest zonder kennelnaam.yamie schreef:nee hoor, je betaalt alleen meer aan de rvb wanneer je geen lid bent van de rv, heeft niks te maken met wel of geen kennelnaam.Toverbal schreef:Dat houdt in dat het waarschijnlijk maar een éénmalig nestje is,maar je kan dan wél een stamboom aanvragen bij de RvB,maar alleen betaal je daar een stuk meer voor.je hoeft dan niet een kennelnaam aan te vragen.
- little-wolf
- Zeer actief
hobby is duurjidde schreef:Ik heb net even zitten kijken wat je allemaal nodig hebt om een kennelnaam aan te vragen :N:
en kk1 is niet verplicht.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
little-wolf schreef:dat zou idd kunnenbulletjebe schreef:Waren die honden ook eigendom van de fokker? Want soms vullen mensen het formulier gewoon verkeerd in en geven ze alleen de roepnaam van hun hond op, dan heeft de hond wel een kennelnaam maar staat het niet in het boekjelittle-wolf schreef:bedoel dus gewoon een nest zonder kennelnaam.yamie schreef: nee hoor, je betaalt alleen meer aan de rvb wanneer je geen lid bent van de rv, heeft niks te maken met wel of geen kennelnaam.
- little-wolf
- Zeer actief
jidde schreef:De fokker die wil gaan fokken zal moeten aantonen over vakkennis te beschikken. Het diploma KK1 (Kynologische Kennis 1) geldt als bewijs daarvan. Maar ook andere diploma’s worden geaccepteerd.
dit geld geloof ik als je meer als 2 nesten per jaar wilt fokken.
tis verder echt niet verplicht nog.
er staan geen andere diploma's gelijk aan kk1. je kunt wel vrijstelling krijgen met bepaalde diploma's.
-
jidde
ja en of het duur islittle-wolf schreef:hobby is duurjidde schreef:Ik heb net even zitten kijken wat je allemaal nodig hebt om een kennelnaam aan te vragen :N:
Dat is totaal 585.50 euro!! En dan heb je alleen nog maar een kennelnaam, dan moet het echte fokken nog beginnen![]()
en kk1 is niet verplicht.
Zoals hierboven staat, is het wel degelijk verplicht
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet verplicht dus. Je schrijft het zelf al. Je moet aantonen dat je die cursus volgt of dat je hem zult gaan volgen. Maar of je hem volgt of gaat volgen wordt niet nagekeken of gecontroleerd voor toekenning.jidde schreef:Het is voor u als aanvrager van een kennelnaam niet nodig dat KK 1 diploma te hebben, voordat uw kennelnaam wordt toegekend. U dient wel aan te kunnen tonen dat u de cursus volgt of binnen afzienbare termijn zult gaan volgen (bijv. bewijs van inschrijving voor de cursus bij een regionale vereniging).
-
jidde
Ik wist al dat het daar allemaal raar liep, nu weet ik het zekerbulletjebe schreef:Niet verplicht dus. Je schrijft het zelf al. Je moet aantonen dat je die cursus volgt of dat je hem zult gaan volgen. Maar of je hem volgt of gaat volgen wordt niet nagekeken of gecontroleerd voor toekenning.jidde schreef:Het is voor u als aanvrager van een kennelnaam niet nodig dat KK 1 diploma te hebben, voordat uw kennelnaam wordt toegekend. U dient wel aan te kunnen tonen dat u de cursus volgt of binnen afzienbare termijn zult gaan volgen (bijv. bewijs van inschrijving voor de cursus bij een regionale vereniging).
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
precies, daarbij word het nu alleen nog maar als eis gesteld, wanneer je ( ik geloof) meer dan 20 pups per jaar fokt ( dat valt dan onder het honden en kattenbesluit? als dat nog steeds zo is iig)bulletjebe schreef:Niet verplicht dus. Je schrijft het zelf al. Je moet aantonen dat je die cursus volgt of dat je hem zult gaan volgen. Maar of je hem volgt of gaat volgen wordt niet nagekeken of gecontroleerd voor toekenning.jidde schreef:Het is voor u als aanvrager van een kennelnaam niet nodig dat KK 1 diploma te hebben, voordat uw kennelnaam wordt toegekend. U dient wel aan te kunnen tonen dat u de cursus volgt of binnen afzienbare termijn zult gaan volgen (bijv. bewijs van inschrijving voor de cursus bij een regionale vereniging).
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
ja, het HKB is in 2002 in werking getreden en is iig geldig tot jan. 2006, aldus hun websiteyamie schreef:precies, daarbij word het nu alleen nog maar als eis gesteld, wanneer je ( ik geloof) meer dan 20 pups per jaar fokt ( dat valt dan onder het honden en kattenbesluit? als dat nog steeds zo is iig)bulletjebe schreef:Niet verplicht dus. Je schrijft het zelf al. Je moet aantonen dat je die cursus volgt of dat je hem zult gaan volgen. Maar of je hem volgt of gaat volgen wordt niet nagekeken of gecontroleerd voor toekenning.jidde schreef:Het is voor u als aanvrager van een kennelnaam niet nodig dat KK 1 diploma te hebben, voordat uw kennelnaam wordt toegekend. U dient wel aan te kunnen tonen dat u de cursus volgt of binnen afzienbare termijn zult gaan volgen (bijv. bewijs van inschrijving voor de cursus bij een regionale vereniging).
====================================
Wie de fokkerij nu (of later) nog groter wil gaan aanpakken en meer dan incidenteel fokt c.q. gaat fokken kan boven de grens van vier nesten of twintig pups per jaar komen. U krijgt dan te maken met het Honden- en Kattenbesluit (HKB).
Het Honden- en Kattenbesluit is een regeling van het Ministerie van LNV die betrekking heeft op het beroepsmatig omgaan met dieren. ‘Bedrijfsmatig’ zegt hier alleen iets over de schaalgrootte, niets over het financiële aspect. Ook wie hobbymatig (veel) fokt en er vooral geld insteekt, kan onder het HKB vallen.
Als u dus overweegt op grotere schaal te gaan fokken, neem dan de tijd u goed te informeren wat hier in uw geval allemaal aan vast zou kunnen zitten.
De Tweede Kamer heeft in januari 1999 met het nieuwe HKB ingestemd dat op 1 maart 2002 in werking is getreden. Het ministerie heeft aangegeven dat in ieder geval tot 1 januari 2006 het huidige HKB van kracht blijft.
Hieronder kunt u de informatiebrochure van het Ministerie van LNV over het HKB downloaden.
www.kennelclub.nl
===================================
- little-wolf
- Zeer actief
lullig als je 2 nesten fokt en de 1 is 10 pup en de ander 11yamie schreef:precies, daarbij word het nu alleen nog maar als eis gesteld, wanneer je ( ik geloof) meer dan 20 pups per jaar fokt ( dat valt dan onder het honden en kattenbesluit? als dat nog steeds zo is iig)bulletjebe schreef:Niet verplicht dus. Je schrijft het zelf al. Je moet aantonen dat je die cursus volgt of dat je hem zult gaan volgen. Maar of je hem volgt of gaat volgen wordt niet nagekeken of gecontroleerd voor toekenning.jidde schreef:Het is voor u als aanvrager van een kennelnaam niet nodig dat KK 1 diploma te hebben, voordat uw kennelnaam wordt toegekend. U dient wel aan te kunnen tonen dat u de cursus volgt of binnen afzienbare termijn zult gaan volgen (bijv. bewijs van inschrijving voor de cursus bij een regionale vereniging).
- little-wolf
- Zeer actief
bulletjebe schreef:ja, het HKB is in 2002 in werking getreden en is iig geldig tot jan. 2006, aldus hun websiteyamie schreef:precies, daarbij word het nu alleen nog maar als eis gesteld, wanneer je ( ik geloof) meer dan 20 pups per jaar fokt ( dat valt dan onder het honden en kattenbesluit? als dat nog steeds zo is iig)bulletjebe schreef:Niet verplicht dus. Je schrijft het zelf al. Je moet aantonen dat je die cursus volgt of dat je hem zult gaan volgen. Maar of je hem volgt of gaat volgen wordt niet nagekeken of gecontroleerd voor toekenning.jidde schreef:Het is voor u als aanvrager van een kennelnaam niet nodig dat KK 1 diploma te hebben, voordat uw kennelnaam wordt toegekend. U dient wel aan te kunnen tonen dat u de cursus volgt of binnen afzienbare termijn zult gaan volgen (bijv. bewijs van inschrijving voor de cursus bij een regionale vereniging).
![]()
====================================
Wie de fokkerij nu (of later) nog groter wil gaan aanpakken en meer dan incidenteel fokt c.q. gaat fokken kan boven de grens van vier nesten of twintig pups per jaar komen. U krijgt dan te maken met het Honden- en Kattenbesluit (HKB).
Het Honden- en Kattenbesluit is een regeling van het Ministerie van LNV die betrekking heeft op het beroepsmatig omgaan met dieren. ‘Bedrijfsmatig’ zegt hier alleen iets over de schaalgrootte, niets over het financiële aspect. Ook wie hobbymatig (veel) fokt en er vooral geld insteekt, kan onder het HKB vallen.
Als u dus overweegt op grotere schaal te gaan fokken, neem dan de tijd u goed te informeren wat hier in uw geval allemaal aan vast zou kunnen zitten.
De Tweede Kamer heeft in januari 1999 met het nieuwe HKB ingestemd dat op 1 maart 2002 in werking is getreden. Het ministerie heeft aangegeven dat in ieder geval tot 1 januari 2006 het huidige HKB van kracht blijft.
Hieronder kunt u de informatiebrochure van het Ministerie van LNV over het HKB downloaden.
www.kennelclub.nl
===================================
ik kan veel fokken als ik zou willen, heb het h&k besluit diploma
maar dat wil ik niet
-
caelybliss
- Vaste gebruiker
Ik ben verhuisd toen ik de kennelnaam al had en dan moet je de stamboom van de teef waarmee je fokt over laten zetten naar dat nieuwe adres, dat moet sowieso. De Raad kijkt dan zelf of er een kennelnaam mee veranderd moet wordenbulletjebe schreef:Als je gaat verhuizen hoef je de kennelnaam niet over te laten schrijven. De kennelnaam is persoonsgebonden en vervalt pas bij overlijden van de houder.jidde schreef:Hoeduur is een kennelnaam over laten schrijven op een andere naam eigenlijk? Volgens mij is dat ook best prijzig(als je gaat verhuizen bv)
Behalve als de houder er afstand van doet en zijn accoord geeft dat een ander de kennelnaam mag overnemen. Maar dan moet de nieuwe eigenaar gewoon weer het volle tarief betalen voor aanvraag van de kennelnaam.
Groetjes en pootjes van Wendy, Caely, Bliss, Erlo, Danka, Zeta en Jessie
-
caelybliss
- Vaste gebruiker
KK1 is alleen verplicht wanneer je meer dan 1 nest per jaar fokt. Mijn vriend heeft KK1 gevolgd en ik heb de kennelnaam. Is niet op gecontroleerd ofzo. Ik heb de kennis natuurlijk ook wel, meer dan 1 nest per jaar fokken wij toch niet, maar gecontroleerd wordt het geenszins. En zelfs al zou ik 2 nesten fokken zonder dat ik het KK1 diploma heb, dan volgt er geen sanctie van de Raad. Je krijgt gewoon stambomen heb ik gehoord.
Groetjes en pootjes van Wendy, Caely, Bliss, Erlo, Danka, Zeta en Jessie
- It's Me!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
- Contacteer:
Is ook geen probleem want dan word dat aangemerkt als "incidenteel"....little-wolf schreef:lullig als je 2 nesten fokt en de 1 is 10 pup en de ander 11yamie schreef:precies, daarbij word het nu alleen nog maar als eis gesteld, wanneer je ( ik geloof) meer dan 20 pups per jaar fokt ( dat valt dan onder het honden en kattenbesluit? als dat nog steeds zo is iig)bulletjebe schreef:Niet verplicht dus. Je schrijft het zelf al. Je moet aantonen dat je die cursus volgt of dat je hem zult gaan volgen. Maar of je hem volgt of gaat volgen wordt niet nagekeken of gecontroleerd voor toekenning.jidde schreef:Het is voor u als aanvrager van een kennelnaam niet nodig dat KK 1 diploma te hebben, voordat uw kennelnaam wordt toegekend. U dient wel aan te kunnen tonen dat u de cursus volgt of binnen afzienbare termijn zult gaan volgen (bijv. bewijs van inschrijving voor de cursus bij een regionale vereniging).
Grtz. Jo
Grtz. Jo