Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechten als de baas thuis komt

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

vechten als de baas thuis komt

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

ik zou graag wat advies willen van mensen die 2 reuen hebben die wel eens vechten, bij ons is het zo dat ze beginnen als de baas thuiskomt, ze hebben wel eens eerder conflicten gehad maar die zijn voorbij alleen als mn man thuis komt kan ik de klok erop zetten dat ze weer beginnen, t is een york reutje en een golden reu, ze maken ruzie om wie hem het eerst mag begroeten :roll: hier bij valt de york dus aan en geeft niet op ook al weet hij dat hij niet kan winnen :roll: de golden heeft geen zin in ruzie en gaat er boven op liggen en gromt alleen en wil niet bijten maar het yorkje gaat gewoon door en bijt vinnie dan in zn gezicht, waarop vinnie zichzelf dan wel moet verdedigen, de york delft dan het onderspit maar houdt gewoon niet op, waardoor vinnie dus echt kwaad wordt en we in moeten grijpen, ik haal ze dan dus uit elkaar omdat ik het niet aandurf om ze door te laten gaan :19:

kan iemand mij advies geven wat ik het beste kan doen, in begin juli wordt onze york zowie zo gecastreert, maar dat is alleen omdat hier nog een teefje rondloopt en dat het york reutje zich absoluut niet voort mag planten door erfelijke gebreken, maar ik ga ervan uit dat zn gedrag hetzelfde blijft
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk helemaal niet dat je moet verwachten dat zijn gedrag hetzelfde blijft. Dat hondje schiet in een opgewonden modus en zal die opwinding afreageren in agressie schijnbaar. Jij bent niet de enige waar de honden bij binnenkomen gaan knokken :wink: Ik heb eens op 2 reuen gepast en dat werd ook regelmatig matten als ik wilde gaan wandelen of bv binnen kwam. De opwinding in combinatie met de al aanwezige spanning zorgt dan dat de boel ploft.

Je geeft duidelijk aan dat de golden niet de aanstoker is en het kan dus zeker wel zo zijn dat de york rustiger wordt na castratie omdat ze dat zowiezo worden. Het kan net het verschil zijn, wie weet? :19: Probeer eens af te leiden als je binnen komt. Gooi wat lekkers naar de york of geef de hond iets in de bek om mee te spelen direct na binnenkomst. Het zou kunnen dat hij dat gaat verscheuren ipv zijn frustraties op de andere hond te richten :mrgreen:
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Zou het misschien ook helpen het hele "thuiskom ritueel" wat minder spannend te maken. Als er bij ons iemand thuis komt is er eigenlijk nooit opwinding bij de honden, want wij begroeten ze zelf niet heel uitbundig. We komen gewoon binnen en gaan ons gang, als er toevallig een hond in de buurt loopt, krijgt die wel een aai, maar het is zeker geen uitgebreide begroeting.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Wat Marjolein (Belle) hierboven zegt is waar ik ook aan dacht. Geen uitgebreide begroeting. Eerst je eigen ding doen en als b.v. lekker op de bank zit de honden begroeten.
Ik ken iemand waarbij de honden dan niet gingen knokken, maar dus wel van opwinding begonnen te plassen als je binnen kwam. De oplossing was dus dat je ze in eerste instantie negeerde tot de opwinding rond het binnenkomen voorbij was en ze daarna rustig begroette.
Bij ons gaat het eigenlijk zoals bij Marjolein: we komen binnen en doen ons ding. Is er een hond te begroeten dan krijgt ie een aai, uitgebreider knuffelen etc. komt als we rustig zitten.
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief

bedankt voor de reacties :wink: ben net weggeweest en toen we terug kwamen heb ik ze bij binnenkomst genegeerd, kingetje (de york) begon dus al te grommen omdat ze niet gewend zijn dat ze voorbij gelopen worden, maar toen ze in de gaten hadden dat er dus echt niks gezegt werd tegen hun werd het al snel rustiger :wink: alleen king blijft dan wel nog even bezig :roll: die geeft niet zo gauw op die kan ik dus denk ik echt beter een speeltje in zn bek duwen gewoon omdat ie zo opgewonden is, dan kan ie zich daar effe op uitkuren, maar ze zijn elkaar niet in de haren gevlogen :cheer:

is nog te snel om te zeggen dat het over is maar er is al verbetering, :ok: ik werd er een beetje moedeloos van t is echt niet leuk om je honden zo te zien,
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

huh? ik had een reactie getypt maar die staat er niet.

nog een keer;

Mijn 2 teven hebben ook de neiging te vechten als de baas thuis komt.
Wat wij doen is de ranghoogste teef, hera, aandacht geven en de ranglaagste teef, ghaya, negeren. Pas als Hera rustig en kalm is mag ghaya komen en krijgt zij aandacht. dat werkt hier prima.

Heel soms wil dat ook niet helpen en dan negeren we beiden waarbij we Ghaya commanderen met 'WEGWEZEN' en dan is de boel weer snel rustig.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Oei twee vechtende reuen, ik heb dat eerder meegemaakt.
Een van de twee reuen moest herplaatst worden omdat het een rangorde was die zo hoog was opgelopen! Maar die mensen vonden de oudere hond (de ranghogere) maar gemeen en kreeg op zijn kop zodra hij zijn plaats verdedigde..... en de jongste voelde zich gesterkt en werd steeds manser!

Wat Estelle al schreef, eerst de ranghoge begroeten (als je al begroet).
Negeren is ook een goeie wat Belle en branka ook al beschreven.

Verders de ranghogere alles als eerste geven, dus aandacht, eten, aanlijnen enz.

Dan is het belangrijk dat je maar één hond aandacht geeft en niet de andere ook tegelijkertijd.
Zo bouw je wat meer rust bij de honden in, ze weten immers dat als je aandacht krijgt je niet bang hoeft te zijn dat de andere komt en die "jouw" aandacht inpikt.

Succes!!
peggy en vinnie
Zeer actief

effe een kleine update; het gaat in een woordt geweldig :cheer: negeren als we thuiskomen heeft echt wonderen gedaan, ze zijn nu veel rustiger ook omdat we ze niet meer tegenlijk aanhalen maar om de beurt, dat geeft voor hun toch een stuk rust mee,want dan hoeven ze niet om elkaar heen te draaien en te duwen om bij ons te komen voor geaaidt te worden :wink: dus het is weer een tevreden roedeltje hier :wink:

dus allemaal bedankt voor de reacties, t heeft geholpen :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”