Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste pupje..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Remy
geregistreerd lid

Eerste pupje..

Ongelezen bericht door Remy »

We krijgen 13 mei ons eerste pupje, verder nooit een hond in gezinsverband gehad. Ja, dan zit je vól vragen! *staat het hier goed?*
Verder, uitlopende meningen over de nachtzindelijkheid: Laat je een pupje snachts wel uit of niet? Tegenmening is dat een pupje toch door hoort te slapen en als hij snachts wakker wordt en eruit gaat wordt de pup vrij actief, daar gaat je nachtrust./ Weet niet meer van welke site dit kwam. Oplossing was: Laat slapen, vroeg opstaan (zeg maar half 1, 1 uur slapen, 5 uur opstaan, en om die tijden uitlaten. Vervolgens de tijden een half uurtje verschuiven, vroeger slapen, iets later opstaan.

In het boek van Martin Gaus gaan ze gewoon elke keer als de pup wakker is naar buiten.

Wat raden jullie aan?
Ik heb gehoord dat reutjes zo erg lekken. Klopt dit?

Remedie hier tegen is castratie. Nadelen van castratie zijn volgens een kennis: Je hond wordt door het verlies van zijn mannelijkheid gezien als minderwaardig en ondervind daarvan hinder van andere reuen, ook bij het uitlaten enzo. Bovendien wordt je hond er dik van. Klopt dit?
Als je een reutje castreert, verminderd dit ook zijn plasgedrag?

En verder.. vast nog meer vragen maar ik kom er even niet op :) Elke keer als ik wat lees gaat er een lampje branden, hey! Dit wil ik ook wel weten!
Sita
Zeer actief

Re: Eerste pupje..

Ongelezen bericht door Sita »

Remy schreef:We krijgen 13 mei ons eerste pupje, verder nooit een hond in gezinsverband gehad. Ja, dan zit je vól vragen! *staat het hier goed?*
Verder, uitlopende meningen over de nachtzindelijkheid: Laat je een pupje snachts wel uit of niet? Tegenmening is dat een pupje toch door hoort te slapen en als hij snachts wakker wordt en eruit gaat wordt de pup vrij actief, daar gaat je nachtrust./ Weet niet meer van welke site dit kwam. Oplossing was: Laat slapen, vroeg opstaan (zeg maar half 1, 1 uur slapen, 5 uur opstaan, en om die tijden uitlaten. Vervolgens de tijden een half uurtje verschuiven, vroeger slapen, iets later opstaan.

In het boek van Martin Gaus gaan ze gewoon elke keer als de pup wakker is naar buiten.

Wat raden jullie aan?

Remedie hier tegen is castratie. Nadelen van castratie zijn volgens een kennis: Je hond wordt door het verlies van zijn mannelijkheid gezien als minderwaardig en ondervind daarvan hinder van andere reuen, ook bij het uitlaten enzo. Bovendien wordt je hond er dik van. Klopt dit?

En verder.. vast nog meer vragen maar ik kom er even niet op :) Elke keer als ik wat lees gaat er een lampje branden, hey! Dit wil ik ook wel weten!
Ik ging met Sita naar buiten als ze wakker werd. Dat was niet echt een vast tijdstip. Maar ik werd wakker doordat ze zat te piepen in de bench. Ze is nu helemaal zindelijk (ze is bijna 6 maanden). Hiervoor nog wel ongelukjes gehad, maar het kwartje is nu bij haar gevallen. Over reutjes kan ik je niet zo veel vertellen.

Wat betreft castratie zou ik niet doen tenzij er een medische reden voor is.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

o ja en nog veel plezier met jullie pupje. Geniet er maar flink van, want ze zijn zo groot :cheer:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik heb geen ervaring met gecastreerde reuen alleen met echte reuen, en er heeft er hier nog nooit 1 gelekt. Pupjes moeten meestal gelijk plassen als ze wakker worden , omdat de sluitspier nog niet goed werkt.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Als je bang bent dat je reutje lekt, en vindt dat reuen veel plassen, waarom neem je dan een reu?
Je hebt hem nog niet eens in huis, en je hebt hem in gedachten al gecastreerd :denken:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

tekkel schreef:Als je bang bent dat je reutje lekt, en vindt dat reuen veel plassen, waarom neem je dan een reu?
Je hebt hem nog niet eens in huis, en je hebt hem in gedachten al gecastreerd :denken:
Nee, er wordt advies gevraagd. Er zijn door kennissen en boeken diverse meningen gegeven en nu wortd er gevraagd wat de ervaringen en meningen hier zijn.
Waarom nou meteen van het negatiefste uit gaan?
Remy
geregistreerd lid

:denken:

Ik sta volledig achter een reu. Je hoort mij niet zeggen dat ik hem wíl castreren. Maar mócht dat nodig zijn, wil ik de consequenties weten. Verder wéét ik dat reuen veel plassen, en ik heb daar ook niets tegen. Ik ben niet bang dat mijn reutje lekt, ik heb hier alleen nog nooit van gehoord tot een kennis dit zei.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

amelie schreef:Nee, er wordt advies gevraagd. Er zijn door kennissen en boeken diverse meningen gegeven en nu wortd er gevraagd wat de ervaringen en meningen hier zijn.
Waarom nou meteen van het negatiefste uit gaan?
Je hebt wel een beetje gelijk :wink:

Maar de helft van haar adviesaanvraag ging over de negatieve kanten van reuen en de gevolgen van castratie, niet vreemd dus dat ik dat eruit gepikt heb :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Remy
geregistreerd lid

Tekkel, denk je echt dat een aankomende hondeneigenaar gaat vragen naar de positieve dingen van een hond? Ik bedoel, ik ben daar al achter, dat is de reden dát we een hond nemen. '
:wink:

Verder is dit gewoon een kwestie van inderdaad, advies en ervaringen vragen.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Remy schreef: Verder wéét ik dat reuen veel plassen, en ik heb daar ook niets tegen. Ik ben niet bang dat mijn reutje lekt, ik heb hier alleen nog nooit van gehoord tot een kennis dit zei.
Alle pups plassen veel en vrijwel allemaal moeten ze de eerste weken ook 's nachts minstens een keer eruit om te plassen. Dat maakt verder niet uit reu of teef.

Anne
Remy
geregistreerd lid

Ja, ik had op een site gelezen dat je een pup beter snachts kon laten doorslapen, klonk toen logisch, nu minder.

Maar als je pup blijft slapen moet je hem dan toch wakker maken om ongelukjes te voorkomen? Of laten slapen. En als hij wakker wordt neem je hem mee naar buiten.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Remy schreef:Ja, ik had op een site gelezen dat je een pup beter snachts kon laten doorslapen, klonk toen logisch, nu minder.

Maar als je pup blijft slapen moet je hem dan toch wakker maken om ongelukjes te voorkomen? Of laten slapen. En als hij wakker wordt neem je hem mee naar buiten.
lekker laten slapen , pas buiten zetten als hij wakker wordt , als je mazzel hebt slaapt hij gewoon door de hele nacht.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Disney
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Disney »

onze pup gaat 23:00 uur slapen en wordt meestal om 07:00 uur wakker. Als hij moet plassen, piept hij en laten we hem eruit.
Soms wordt hij om 05:00 uur nog wel eens wakker, maarja, het is maar tijdelijk. Als hij groter is, slaapt hij langer door.

Groetjes van Disney
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Remy schreef: Maar als je pup blijft slapen moet je hem dan toch wakker maken om ongelukjes te voorkomen? Of laten slapen. En als hij wakker wordt neem je hem mee naar buiten.
Als hij wakker wordt meteen naar buiten tillen, meestal gaan ze daarna weer gewoon verder slapen. En het gaat geheid vaak mis de eerste tijd, maar alle honden worden zindelijk als je ze de gelegenheid geeft om zindelijk te worden.

Slapende honden moet je nooit wakker maken :wink:

Anne
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Mijn pup (reu) sliep vanaf dag 1 dat we hem hebben de hele nacht door (van half 10 tot half 6). Hij slaapt in de bench en laat pas van zich horen als hij merkt dat wij op staan.

Hij was met twaalf weken zindelijk op een enkel ongelukje na. Van veel plassen heb ik niets gemerkt. Als ik hem uitliet (in het begin om het uur en later om de twee tot drie uur) deed hij gewoon een lange plas.

Hij is nu 6 maanden en doet nu meestal per uitlaatbeurt 1 lange en twee of drie kleine plasjes. Hij probeert al regelmatig op een boom te mikken :wink:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

en het superfijne is is dat een pup mits goed en positief begeleid best heel snel weet waar te plassen en poepen, buiten dus. :wink:
Maar een paar maandjes moet je er voor uittrekken, dan valt het al snel mee. We hebben het hier wel over een babyhondje ....

En reuen lekken niet, maar willen graag tijdens de wandelingen markeren.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Daan schreef:En reuen lekken niet, maar willen graag tijdens de wandelingen markeren.
En er zijn ook zat teven die daar een handje van hebben. :wink:
En of ze daar de kans toe krijgen ligt aan diegene aan de andere kant van de lijn. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

M@ri@nne schreef:
Daan schreef:En reuen lekken niet, maar willen graag tijdens de wandelingen markeren.
En er zijn ook zat teven die daar een handje van hebben. :wink:
En of ze daar de kans toe krijgen ligt aan diegene aan de andere kant van de lijn. :mrgreen:
dat altijd natuurlijk, mijn ervaring is dat reuen inderdaad meer willen markeren, waar dat kan mag dat van mij.
bitsy (teefje) was ook nogal van het markeren.
die hanteerde het motto 'wie het laatst piest, piest het best' :mrgreen:
Pavago
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pavago »

Remy schreef:We krijgen 13 mei ons eerste pupje, verder nooit een hond in gezinsverband gehad. Ja, dan zit je vól vragen! *staat het hier goed?*

Wat raden jullie aan?

Hey wat toevallig, wij hebben ook sinds de 13e (wel mei maarja) onze eerste pup. En ja hij plast erg veel, doen ze ook om te markeren enzo, binnen plassen doet ie een enkele keer als ongelukje, maar gelukkig is het goed gesteld met de zindelijkheidstraining. Ik had ook gehoord dat nadelen van castratie dat de hond gaat stinken, doffe vacht en hij wordt dan veel dikker. maar goed, ook voor mij is nog alles redelijk nieuw
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Remy schreef:We krijgen 13 mei ons eerste pupje, verder nooit een hond in gezinsverband gehad.
En is het pupje al binnen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”