Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

WEER een "probleem"

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Angelke1980
Vaste gebruiker

WEER een "probleem"

Ongelezen bericht door Angelke1980 »

Oh jee.
We hebben onze hond nu al 3 weken. We zijn net naar de dierenarts geweest, en die zei dat ze al puppy's had gehad, ze is nog niet gesteriliseerd.
Laatst reageerde ze op een piepend geluid van de tv, en we dachten dat het een goed idee was om zo'n speeltje te kopen die piept.
Nu reageert ze er heel erg vreemd op. Ze blijft er bij in de buurt, pakt het voorzichtig in haar bek, als je het speeltje laat piepen wil ze er niet naar kijken. Ook gaat ze trillen en zelf piepen. Toch vind ze het wel leuk.
Kan het zijn dat ze denkt dat dat een puppie is?

Wat vinden jullie, moet ik het speeltje bij haar laten, of weg doen?
Want het moet niet haar hele leven gaan beïnvloeden, of dat ze schijnzwanger kan raken.

Help me.

(het kan zijn dat ze gebruikt is om te fokken, en een "verkeerd" nestje heeft gebaard, dat ze daardoor is afgedankt, maar we weten helaas niets van haar verleden af. Ze is zo'n 6 jaar oud). :boos: Klojo mensen die haar dit hebben aangedaan. :boos:
Just me.
Marion.

Re: WEER een "probleem"

Ongelezen bericht door Marion. »

Angelke1980 schreef:(het kan zijn dat ze gebruikt is om te fokken, en een "verkeerd" nestje heeft gebaard, dat ze daardoor is afgedankt, maar we weten helaas niets van haar verleden af. Ze is zo'n 6 jaar oud). :boos: Klojo mensen die haar dit hebben aangedaan. :boos:
Nounou, beetje kalm aan :wink:

Mijn oudste doet dit ook. Bij haar een vorm van schijnzwangerschap. Ik laat haar begaan tot een bepaalde hoogte. Als het erger zou worden (of met de tijd alsmaar erger), dan zou ik zorgen dat zulk soort speeltjes niet meer voorhanden zijn.
Oja, en zij is ook bijna 6 en er is nooit mee gefokt :wink:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Mijn reu doet dit ook :mrgreen: Hij is van het zorgzame soort :pffff:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Angelke1980
Vaste gebruiker

Maar kan ze het speeltje blijven houden of kan ik het beter wegpakken?
Want echt spelen doet ze er niet mee.
Is het ook "verkeerd" dat ze eventueel schijnzwanger zou zijn?
Just me.
Marion.

Angelke1980 schreef:Maar kan ze het speeltje blijven houden of kan ik het beter wegpakken?
Want echt spelen doet ze er niet mee.
Is het ook "verkeerd" dat ze eventueel schijnzwanger zou zijn?
Nou, beter van niet natuurlijk. Maar zolang het in deze vorm is maak ik me nog geen zorgen. Saar mag van mij haar pups ook houden, maar zou het veel erger worden dan ga ik ze afpakken.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Toen ik Nanni net kreeg, was ze net van der pups af. Zij heeft dit in het begin ook gedaan. Dan wilde ze het speeltje oppakken, hoorde piep en liet het los en ging zitten piepen ertegen. Geen piepspeeltjes toen voor haar.
Tuana is bezeten van piepspeeltjes, een familie tik :mrgreen: Nanni is het nu gewend (daarvoor ook al) en kan dus prima tegen die piepjes.
Angelke1980
Vaste gebruiker

Dus ik kan het het beste gewoon bij haar laten, en dan went ze er wel aan?
Want ik heb het ergens op een plekje neergelegd toen zij was gaan wandelen.
Ze heeft er ook niet naar gezocht.
Dus ik zal het gewoon maar weer bij haar neerleggen of niet?
Just me.
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Seven6 »

mijn pitt rose had dit ook met een piep speeltje was ook ongeveer 5/6 jaar ik heb haar toen gestiliseerd omdat ze heel erg schijn zwanger was op verzoek van de dieren arts heb haar daarna geen piep speeltjes meer gegeven toen ging alles prima :ok:
Marion.

Angelke1980 schreef:Dus ik kan het het beste gewoon bij haar laten, en dan went ze er wel aan?
Want ik heb het ergens op een plekje neergelegd toen zij was gaan wandelen.
Ze heeft er ook niet naar gezocht.
Dus ik zal het gewoon maar weer bij haar neerleggen of niet?
Neeeee, niet aanmoedigen. Als je het weg hebt gelegd zonder dat ze het in de gaten had, zou ik het weg houden.
Angelke1980
Vaste gebruiker

Wel jammer. Want ze speelt niet met speeltjes. Het piepspeeltje was het enigste speeltje waar ze aandacht aan gaf.
Maar het is wel leuk dat ze met de mens zelf speelt. :ok:
Bedankt voor jullie hulp. Ik wil gewoon het beste voor deze hond.
Just me.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Niets aan de hand dus, niet direct het ergste denken :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Je hebt haar *pas* drie weken, dus met een beetje geduld komt dat spelen nog wel. Wat je kan doen om het te bespoedigen is zelf heel enthousiast doen over een (niet piepend) speeltje, en vrolijk koekies uit gaan delen als ze interesse toont.

En modjes, kan dit topic verplaatst naar een andere rubriek? Ik vind het hier niet echt horen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
fayckalynn
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door fayckalynn »

je hond is waarschijnlijk schijnzwanger,laat haar steraliseren,dan heb je daar geen problemen meer mee,zowiezo beter ivm tumoren ,waarschijnlijk is het de volgende loopsheid weer en probleem.
een hondenleven duurt maar even
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

fayckalynn schreef:je hond is waarschijnlijk schijnzwanger,laat haar steraliseren,dan heb je daar geen problemen meer mee,zowiezo beter ivm tumoren ,waarschijnlijk is het de volgende loopsheid weer en probleem.
:pop:
Angelke1980
Vaste gebruiker

Ja, maar zou een hond van 6 nog kunnen leren spelen met speeltjes? Want ik denk dat ze als puppie nooit speeltjes heeft gehad. :denken:
Just me.
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

je gooit want andere speeltjes in de kamer en kijkt het even aan, niets forceren...ze is net bij jullie, en je weet inderdaad niets van haar verleden... misschien een balletje, bijtring, flostouw. knuffels (haal ik bij de kringloopwinkel) , of een bot! keuze genoeg zonder piep! :ok:
Afbeelding
Angelke1980
Vaste gebruiker

en ik zou dat ook niet willen ombuigen naar het willen 'killen' van dat piepgeluid.

Wat bedoel je daarmee? Met dat "Killen" van dat piepgeluid? :denken:
Just me.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Inge O schreef:
jammer hoef je het dus zeker niet te vinden, vermits dat piepspeeltje haar duidelijk alleen maar in de war bracht ipv. dat ze ze fijn mee speelde. dat doet het trouwens bij heel wat honden, en is voor mij ook dé reden om ze niet in huis te hebben - een hond die instinctief zorgzaam reageert op een piepgeluidje vind ik op zich heel normaal gedrag, en ik zou dat ook niet willen ombuigen naar het willen 'killen' van dat piepgeluid.
Buffy is dol op piepen, logisch ook voor een verdelger van klein ongedierte, en ze schudt alle piepen naar hartelust dood, maar een piepende pup, daar hoort ze echt wel verschil tussen.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”