Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mijn hond en peuters
Moderator: moderatorteam
-
pepim
- Zeer actief
mijn hond en peuters
Mijn hond is gek op kleintjes, 2 of 3 jaar echt heel erg! Ik moet ogen en oren in mijn voor-zij-en achterhoofd hebben!
Als zij ze eerder ziet ben ik echt de klos.
Paar maanden geleden was ze aan het spelen met een hond en ik dacht, zie ik nu wat in mijn ooghoeken of niet en terwijl ik het dacht rende Mizou er al heen.
Kind languit, niet omdat ze er tegen aangesprongen was, maar van de schrik. Excuses kon ik niet kwijt aan de mensen. Ik was stront en mijn schuld dat hun kleinkinderen voortaan bang waren voor honden.
Tuurlijk heb ik het eea over het hoofd gezien. Tuurlijk was ik fout, maar jee, ik durf haar wat minder goed los te laten, al doe ik het nog wel dankzij mensen die mij steunen.
Ik zou dus heel blij zijn met wat tips!
Als zij ze eerder ziet ben ik echt de klos.
Paar maanden geleden was ze aan het spelen met een hond en ik dacht, zie ik nu wat in mijn ooghoeken of niet en terwijl ik het dacht rende Mizou er al heen.
Kind languit, niet omdat ze er tegen aangesprongen was, maar van de schrik. Excuses kon ik niet kwijt aan de mensen. Ik was stront en mijn schuld dat hun kleinkinderen voortaan bang waren voor honden.
Tuurlijk heb ik het eea over het hoofd gezien. Tuurlijk was ik fout, maar jee, ik durf haar wat minder goed los te laten, al doe ik het nog wel dankzij mensen die mij steunen.
Ik zou dus heel blij zijn met wat tips!
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Als je Mizou los laat in een losloopgebied, vind ik eigenlijk dat mensen er rekening mee moeten houden dat daar dus honden los lopen.
Aan de andere kant is het heel vervelend dat kinderen ervan schrikken, maar ik vind het geen levensgroot probleem hoor. Okee, sommige ouders reageren meteen heel moeilijk, maar als het nog eens 'mis' gaat zou ik het ondervangen door al meteen te gaan roepen dat ze dol is op kleine kinderen. Vooral ook tegen die kinders praten, vertellen dat Mizou hem/haar zo ontzettend lief vindt dat ze wil zoenen en dat ze dan gewoon vergeet dat ze voorzichtig moet doen.
Misschien ook handig om een paar bekende kinderen favoriet te maken bij Mizou, door met koekjes te werken en met die kinderen te oefenen dat ze netjes moet gaan zitten of liever nog gaan liggen voor er supervoorzichtig koekjes uit kinderhandjes gepakt mogen worden.
Die twee van mij vinden kleine kinders (hoe kleiner hoe beter) ook vreselijk interessant. Jack is wel eens dolenthousiast tussen een groep peuters op het pleintje gaan liggen die op een kleedje met barbies aan het spelen waren en begon ook vrolijk barbies uit te kleden
Maar mijn ervaring is echt dat als *jij* naar die kinderen toe goed reageert, dus meteen duidelijk maakt dat het een hele lieve hond is die vreselijk graag wil kroelen en spelen met kinderen, dat het dan allemaal wel goed komt. Mijn vroegere buurmeisje van 3 was *panisch* van honden, maar heeft uiteindelijk toch mooi Jack staan aaien en koekies staan geven.
Aan de andere kant is het heel vervelend dat kinderen ervan schrikken, maar ik vind het geen levensgroot probleem hoor. Okee, sommige ouders reageren meteen heel moeilijk, maar als het nog eens 'mis' gaat zou ik het ondervangen door al meteen te gaan roepen dat ze dol is op kleine kinderen. Vooral ook tegen die kinders praten, vertellen dat Mizou hem/haar zo ontzettend lief vindt dat ze wil zoenen en dat ze dan gewoon vergeet dat ze voorzichtig moet doen.
Misschien ook handig om een paar bekende kinderen favoriet te maken bij Mizou, door met koekjes te werken en met die kinderen te oefenen dat ze netjes moet gaan zitten of liever nog gaan liggen voor er supervoorzichtig koekjes uit kinderhandjes gepakt mogen worden.
Die twee van mij vinden kleine kinders (hoe kleiner hoe beter) ook vreselijk interessant. Jack is wel eens dolenthousiast tussen een groep peuters op het pleintje gaan liggen die op een kleedje met barbies aan het spelen waren en begon ook vrolijk barbies uit te kleden
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
pepim
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
Hanneke2 schreef:Als je Mizou los laat in een losloopgebied, vind ik eigenlijk dat mensen er rekening mee moeten houden dat daar dus honden los lopen.
Ja maar toch, dat moet ik voorkomen verantwoordelijkheid nemen.
Het is ook geen levensgroot probleem, Mizou zal ze echt niets doen, zit geen kwaad bij, maar weet je bij de grotere kinderen gaat het wel, het gaat echt om twee, driejarigen!
Ik ken iemand die een kleintje heeft, vier jaar tikkie te oud die wel met mij wil oefenen
Die twee van mij vinden kleine kinders (hoe kleiner hoe beter) ook vreselijk interessant. Jack is wel eens dolenthousiast tussen een groep peuters op het pleintje gaan liggen die op een kleedje met barbies aan het spelen waren en begon ook vrolijk barbies uit te kledenMaar mijn ervaring is echt dat als *jij* naar die kinderen toe goed reageert, dus meteen duidelijk maakt dat het een hele lieve hond is die vreselijk graag wil kroelen en spelen met kinderen, dat het dan allemaal wel goed komt.
Waarschijnlijk doe ik dat niet goed. Mensen die me kennen zeggen dat ik er te moeilijk over doe, maar goed het is wat!
Mijn vroegere buurmeisje van 3 was *panisch* van honden, maar heeft uiteindelijk toch mooi Jack staan aaien en koekies staan geven.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik ken iemand met een golden die op alle kinderwagens en buggy's af wil en dan kinders helemaal af gaat lebberen. Je zou je helemaal gek schrikken als het jouw kind was, maar de bazin van die hond heeft zo'n relaxte houding als ze tegen haar hond staat gaan schelden dat hij niet alle kindertjes hoeft te zoenen, die is zo duidelijk 100% zeker van die hond (en het is ook gewoon een poepie van een hond), dat mensen eigenlijk nauwelijks geirriteerd of angstig reageren. Zou ze nou paniekerig "Nee! Nee!" gaan roepen, dan denk ik dat de ouders van zo'n peuter door het lint zouden gaan.pepim schreef: Waarschijnlijk doe ik dat niet goed. Mensen die me kennen zeggen dat ik er te moeilijk over doe, maar goed het is wat!
En met grotere kinderen werkt heel kalm zeggen van "Nee, dat kindje wil geen kusje" ook veel beter dan zenuwachtig je hond bij een kind vandaan plukken. Als je zelf uitstraalt dat je je hond helemaal vertrouwt en dat het positief, maar een beetje lastig, gedrag is wat ze vertoont, wordt dat vaak direct opgepikt door de mensen tegenover je. Ga zelf maar na als er een rottweiler op je af komt rennen. Roept zijn baas van "Nee, die mevrouw heeft geen koekjes!" of "Rambo, NEE! HIER! LAAT DAT!" Dat maakt nogal wat uit.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Reini
- Zeer actief
Vegas is ook zo erg. Alles wat twee turven hoog is moet worden afgelebberd. Ik krijg het er niet uit en lijn Vegas nog altijd aan als ik kleine kinderen zie. Nou heb ik wel het voordeel dat ik alleen maar in ruim overzichtelijke gebieden loop en de kinderen ook altijd eerder zie dan Vegas zodat ik hem bij me kan roepen. Ook loop ik vroeg op de dag en laat in de middag waardoor ik de laatste tijd nog maar weinig kinderen tegen kom. (dit alles niet speciaal om kinderen te ontwijken hoor, maar andere honden
)
Ik snap heel goed dat je het vervelend vind. Een andere tip dan aanlijnen heb ik niet voor je. Bij Vegas is het in de loop der maanden wel iets minder geworden, echt springen doet hij niet meer gelukkig.
Niet iedere ouder heeft er begrip voor als een hond, ook al is het met de beste bedoelingen ter wereld, op hun kinderen afstuift. Als die ouders met hun kinderen in een hondenlosloopgebied lopen en het gebeurd dan toch een keer, dan hoeven ze niet meteen van de hoogste toren te blazen. Je kan het niet altijd voorkomen en je doet er al je best voor
Ik snap heel goed dat je het vervelend vind. Een andere tip dan aanlijnen heb ik niet voor je. Bij Vegas is het in de loop der maanden wel iets minder geworden, echt springen doet hij niet meer gelukkig.
Niet iedere ouder heeft er begrip voor als een hond, ook al is het met de beste bedoelingen ter wereld, op hun kinderen afstuift. Als die ouders met hun kinderen in een hondenlosloopgebied lopen en het gebeurd dan toch een keer, dan hoeven ze niet meteen van de hoogste toren te blazen. Je kan het niet altijd voorkomen en je doet er al je best voor
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
pepim
- Zeer actief
O dat heb je heel mooi uit de doeken gedaan!Hanneke2 schreef:
Ik ken iemand met een golden die op alle kinderwagens en buggy's af wil en dan kinders helemaal af gaat lebberen. Je zou je helemaal gek schrikken als het jouw kind was, maar de bazin van die hond heeft zo'n relaxte houding als ze tegen haar hond staat gaan schelden dat hij niet alle kindertjes hoeft te zoenen, die is zo duidelijk 100% zeker van die hond (en het is ook gewoon een poepie van een hond), dat mensen eigenlijk nauwelijks geirriteerd of angstig reageren. Zou ze nou paniekerig "Nee! Nee!" gaan roepen, dan denk ik dat de ouders van zo'n peuter door het lint zouden gaan.![]()
En met grotere kinderen werkt heel kalm zeggen van "Nee, dat kindje wil geen kusje" ook veel beter dan zenuwachtig je hond bij een kind vandaan plukken. Als je zelf uitstraalt dat je je hond helemaal vertrouwt en dat het positief, maar een beetje lastig, gedrag is wat ze vertoont, wordt dat vaak direct opgepikt door de mensen tegenover je. Ga zelf maar na als er een rottweiler op je af komt rennen. Roept zijn baas van "Nee, die mevrouw heeft geen koekjes!" of "Rambo, NEE! HIER! LAAT DAT!" Dat maakt nogal wat uit.
Ik ben ook relaxter met grotere kinderen en dat gaat meestal ook goed eigenlijk. Maar die kleintjes zijn een beetje een fobie voor me.
-
pepim
- Zeer actief
In het park waar ik loop is alles heel dicht begroeid op dit moment, dus ik zie lang niet alles aankomen. Dan roep ik haar meestal bij voorbaat bij me, zodat ze dicht bij me blijft.Reini schreef:Vegas is ook zo erg. Alles wat twee turven hoog is moet worden afgelebberd. Ik krijg het er niet uit en lijn Vegas nog altijd aan als ik kleine kinderen zie. Nou heb ik wel het voordeel dat ik alleen maar in ruim overzichtelijke gebieden loop en de kinderen ook altijd eerder zie dan Vegas zodat ik hem bij me kan roepen. Ook loop ik vroeg op de dag en laat in de middag waardoor ik de laatste tijd nog maar weinig kinderen tegen kom. (dit alles niet speciaal om kinderen te ontwijken hoor, maar andere honden)
Verder is bij mij ook aanlijnen de oplossing tot nu toe.
Ik ben er overigens wel rekening mee gaan houden, bijv op de raarste tijden lopen ...6 uur 's middags omdat je denkt dat die kleintjes dan thuis zitten, maar niets is minder waar. :N:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Linda*
- Zeer actief
-
miekmiek
Reini schreef: Niet iedere ouder heeft er begrip voor als een hond, ook al is het met de beste bedoelingen ter wereld, op hun kinderen afstuift. Als die ouders met hun kinderen in een hondenlosloopgebied lopen en het gebeurd dan toch een keer, dan hoeven ze niet meteen van de hoogste toren te blazen. Je kan het niet altijd voorkomen en je doet er al je best voor
En toch is dat voor mij niet genoeg. Ik merk aan mezelf dat ik vreemde honden ook met argusogen bekijk als ik met martijn aan het wandelen ben. Een soort van ingebouwde antenne ofzo.
Je weet als ouder zijnde niet of de desbetreffende hond geen kwaad in zin heeft, dat weten alleen de hondenbaasjes. Het enige wat op mijn netvlies blijft branden als een soort van visioen, is een beeld van een kapot gebeten kindergezichtje...en geloof me; dat is heel naar.
Ik kan in dit geval dan ook alleen maar een heel kort door de bocht antwoord geven, en dat is; beter opletten. Dat zal vast niet altijd lukken, maar lukt het niet, wees dan niet verontwaardigt als de ouders boos worden. Maak je excuses en laat het daarbij.
-
Daan
-
pepim
- Zeer actief
Mizou's passie gaat zover (heeft niets met poepluiers te maken), dat zelfs als ze met haar beste vriend speelt, zo'n kindje ziet aankomen en je begrijpt natuurlijk wel, dat ouders niet op een 29-kilo hond zitten te wachten.twinmamasilvia schreef:diesel is vooral gek op peuters die in hun broek hebben gepoept haha
Als ze zou springen, dan liggen ze languit en dat kan ik uiteraard niet maken.
-
pepim
- Zeer actief
Dat doet Mizou ook, maar die zijn groter ... alhoewel sommige gaan schelden. Snerthonden of erger; een kennis van mij zei toen gelijk, tjah ze hebben nog niet gegeten.Sunnybunny schreef:Sun is ook gek op kinderen. Hij doet ook altijd heel zachtjes....Laatst liep er zo'n hele sliert kinderen (een klasje denk ofzo) en daar wurmt ie zich dan zo tussen en loopt gezellig met ze meeDan is ie zooooooo lief
Ik heb zelf kinderen, maar sommige kinderen begrijp ik echt niet!
-
pepim
- Zeer actief
Dat doe ik ook Daan, maar vanmiddag bijvoorbeeld; was heel druilerig weer en ik merkte dat ik ook de stukjes worst vergeten was.Daan schreef:ik zou een combinatie van waarschuwen als het te laat is ( 'ze is helemaal dol op kinderen') en opletten vooraf hanteren.
toch mag je ook in je handen knijpen dat ze kinderen zo leuk vindt, Diesel heeft dat helemaal niet, en dat vind ik erg jammer.
Maar goed, het regende zo hard dat ik dacht, och nou zal ook wel zonder kunnen, anders moest ik weer terug naar huis.
Ze luisterde best goed, kwam terug als ik riep, mag ook wel in de krant soms en ineens staat ze stil, kijkt gebiologeerd achterom, ik kijk en grabbel haar nog net aan haar tuigje.
Ja een mevrouw met een klein hondje, een buggie en een driejarig kindje. Als ik het niet had gezien, was ze er heen gerend. Mijn hart klopte in mijn keel en niet omdat Mizou een kindje wat zal doen, maar gewoon omdat ze lomp zou kunnen zijn!
En dat loopt gewoon niet lekker. Plus het feit dat mensen met kinderwagens en van die hele kleintjes echt niet met mij willen oefenen.
Ik snap Annemiek heel goed met Martijn, zou precies hetzelfde geweest zijn, vandaar dat ik vind dat ik een probleem heb.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Festa heeft dat ook, mn oudste Lab. Die liep als grote puppel van een maand of 4-5 een keer in het bos blij te zijn, toen er plotseling om een hoek mensen wegkwamen. Daar hobbelde ze heel blij op toe, waarop een oma ging flippen en een kind begon te huilen.
Oma schold me helemaal verrot en zei oa dat kinderen hier door bang zouden worden voor honden. Ik heb toen geantwoord dat het kind meer schrok van haar hysterische houding als van die hele pup.
Vorig zomer of zo, liep ik in een uitlaatgebied met de honden los, en er liepen ook mensen met 2 zoontjes, een van een jaar of 6 en een een stukkie ouder. Nou is daar en soort schapenwei, met zo'n schuinstaand hek wat zeg maar terugvalt als je he loslaat.
Nou had ik al de hele tijd de honden bij me lopen houden omdat Festa graag naar de kinderen toewilde.
Op een gegeven moment kwamen die jongens uit die schapenwei, de jongste achteraan. Die kon dat hek niet houden, en die vlie tegen hem aan. Kind huilen, en Festa rent erheen en geeft het jongetje een grote lebber in zn gezicht. Hij hield van schrik op met huilen

Bottomline, ikprobeer ook op te letten dat mijn honden niet naar kinderen toegaan, maar heel eerlijk gezegd, laat ik me niet voor rotte vis uitmaken door een of ander hysterisch geval. Ik zal mensen vriendelijk te woord staan, maar ik ben ook heel trots op het fijne karakter van mijn honden
Oma schold me helemaal verrot en zei oa dat kinderen hier door bang zouden worden voor honden. Ik heb toen geantwoord dat het kind meer schrok van haar hysterische houding als van die hele pup.
Vorig zomer of zo, liep ik in een uitlaatgebied met de honden los, en er liepen ook mensen met 2 zoontjes, een van een jaar of 6 en een een stukkie ouder. Nou is daar en soort schapenwei, met zo'n schuinstaand hek wat zeg maar terugvalt als je he loslaat.
Nou had ik al de hele tijd de honden bij me lopen houden omdat Festa graag naar de kinderen toewilde.
Op een gegeven moment kwamen die jongens uit die schapenwei, de jongste achteraan. Die kon dat hek niet houden, en die vlie tegen hem aan. Kind huilen, en Festa rent erheen en geeft het jongetje een grote lebber in zn gezicht. Hij hield van schrik op met huilen
Bottomline, ikprobeer ook op te letten dat mijn honden niet naar kinderen toegaan, maar heel eerlijk gezegd, laat ik me niet voor rotte vis uitmaken door een of ander hysterisch geval. Ik zal mensen vriendelijk te woord staan, maar ik ben ook heel trots op het fijne karakter van mijn honden
-
Daan
Hou wel heel goed de gedachte vast dat het alleen maar onstuimig lomp gedrag is... En dat ze het heel goed en heel lief bedoelt.... Als je een keer te laat bent met aanlijnen, of afleiden, roep dat dan uit volle borst...pepim schreef:Dat doe ik ook Daan, maar vanmiddag bijvoorbeeld; was heel druilerig weer en ik merkte dat ik ook de stukjes worst vergeten was.Daan schreef:ik zou een combinatie van waarschuwen als het te laat is ( 'ze is helemaal dol op kinderen') en opletten vooraf hanteren.
toch mag je ook in je handen knijpen dat ze kinderen zo leuk vindt, Diesel heeft dat helemaal niet, en dat vind ik erg jammer.
Maar goed, het regende zo hard dat ik dacht, och nou zal ook wel zonder kunnen, anders moest ik weer terug naar huis.
Ze luisterde best goed, kwam terug als ik riep, mag ook wel in de krant soms en ineens staat ze stil, kijkt gebiologeerd achterom, ik kijk en grabbel haar nog net aan haar tuigje.
Ja een mevrouw met een klein hondje, een buggie en een driejarig kindje. Als ik het niet had gezien, was ze er heen gerend. Mijn hart klopte in mijn keel en niet omdat Mizou een kindje wat zal doen, maar gewoon omdat ze lomp zou kunnen zijn!
En dat loopt gewoon niet lekker. Plus het feit dat mensen met kinderwagens en van die hele kleintjes echt niet met mij willen oefenen.
Ik snap Annemiek heel goed met Martijn, zou precies hetzelfde geweest zijn, vandaar dat ik vind dat ik een probleem heb.
Ik doe dat bij Puck ook altijd, nou rent die niet op mensen of honden af, maar mensen zijn al vaak bang voor haar als ze in beweging richting hun kant komt door haar formaat.
Hier in de buurt kent iedereen haar, en in het bos ook, en doordat ik zo de nadruk leg op haar lievigheid, heeft ze nu enorm veel fans.
En alleen maar aanlijnen en weghouden van pepim mag niet het resultaat hebben dat ze alleen nog maar negatieve ervaringen heeft met peuters....
-
pepim
- Zeer actief
O ik lig even dubbel, mijn hond heet Mizou ...Daan schreef: En alleen maar aanlijnen en weghouden van pepim mag niet het resultaat hebben dat ze alleen nog maar negatieve ervaringen heeft met peuters....
Maar goed ik begrijp wat je bedoelt hoor. Ik moet dat toch wat anders gaan aanpakken.
En het is ook alleen maar lievigheid hoor, wat dat betreft maak ik me er niet druk om, maar ja. Andere mensen denken er wel eens anders over, niet iedereen houdt van honden.
Laatst gewijzigd door pepim op 30 mei 2006 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Daan
Jij heet pepim?pepim schreef:O ik lig even dubbel, mijn hond heet Mizou ...Daan schreef: En alleen maar aanlijnen en weghouden van pepim mag niet het resultaat hebben dat ze alleen nog maar negatieve ervaringen heeft met peuters....
Maar goed ik begrijp wat je bedoelt hoor. Ik moet dat toch wat anders gaan aanpakken.
Ik wist dat trouwens wel , de naam mizou, maar nu ben ik helemaal in de war
-
pepim
- Zeer actief
-
Daan
-
pepim
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Ik zie het op dezelfde manier als niet achter fietsers en joggers aanrennen of poepeten. Mag niet en ferm "NEEEEE" . Daarnaast wel rustig aan de lijn contact houden met peuters.
Het is bijzonder irritant voor moeders met peuters. Mijn dochter is als eenjarige regelmatig op de grond gekwakt door een overenthousiaste St. Bernard. Ik ben een paar keer met huilende dochter weer naar huis moeten lopen met haar haren en jasje onder het kwijl. "Wil alleen maar spelen, is dol op kleintjes" daar houd ik sindsdien niet meer zo van.
Anne
Het is bijzonder irritant voor moeders met peuters. Mijn dochter is als eenjarige regelmatig op de grond gekwakt door een overenthousiaste St. Bernard. Ik ben een paar keer met huilende dochter weer naar huis moeten lopen met haar haren en jasje onder het kwijl. "Wil alleen maar spelen, is dol op kleintjes" daar houd ik sindsdien niet meer zo van.
Anne
-
pepim
- Zeer actief
Ik ben het heel erg met je eens Anne, vandaar ook hier mijn vraag, dus!starfleet schreef: Het is bijzonder irritant voor moeders met peuters. Mijn dochter is als eenjarige regelmatig op de grond gekwakt door een overenthousiaste St. Bernard. Ik ben een paar keer met huilende dochter weer naar huis moeten lopen met haar haren en jasje onder het kwijl. "Wil alleen maar spelen, is dol op kleintjes" daar houd ik sindsdien niet meer zo van.
Anne
- starfleet
- Erelid
Dat begrijp ik, maar helpt "nee" niet? Kun je haar niet stoppen? Dan kun je misschien daarop trainen ?Dat ze op het moment van actie op jou reageert? Daar zou ik het op gooien, dat je in ieder geval probeert zover controle te krijgen dat je haar kunt stoppen in actie, ook op afstand.pepim schreef:
Ik ben het heel erg met je eens Anne, vandaar ook hier mijn vraag, dus!
Anne
-
pepim
- Zeer actief
Nee ik kan haar niet stoppen als ze zo'n ukkie ziet, dan heb ik het dus over die kleintjes van 2 of 3 jaar oud.
Grotere kinderen geven geen problemen.
Ik heb nog maar één keer een probleem gehad met zo'n kleintje, maar je kunt je voorstellen als Mizou gaat rennen, dat ik haar dan niet kan bijbenen.
Kijkkkkk issssssss biedt dan ook geen uitkomst, normaal wel, maar in dit geval niet helaas. Dus zie je mijn probleem?
Grotere kinderen geven geen problemen.
Ik heb nog maar één keer een probleem gehad met zo'n kleintje, maar je kunt je voorstellen als Mizou gaat rennen, dat ik haar dan niet kan bijbenen.
Kijkkkkk issssssss biedt dan ook geen uitkomst, normaal wel, maar in dit geval niet helaas. Dus zie je mijn probleem?
- starfleet
- Erelid
Kijk isssss. is voor leuk imo. Buffy die luistert ook wel eens niet, maar als het uit de tenen komt dan komt ze wel ook al was ze het heel niet van plan. En als ze niet zou te stoppen zijn dan gooi ik er "En nou hier godvergloeiende kokende nakende in". Ze mag best wel weten dat het menens is zo eens in het jaar. Als je dat met Mizou doet gaat ze dan nog door? Dat werkt niet elke dag, maar (heel spaarzaam gebruikt) bijvoorbeeld voor peuters of poep wel.pepim schreef: Kijkkkkk issssssss biedt dan ook geen uitkomst, normaal wel, maar in dit geval niet helaas. Dus zie je mijn probleem?
Even oefenen voor de spiegel
Anne
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Het is toch een kwestie van tijdig anticiperen. Ik snap eigenlijk niet zo heel erg goed wat voor soort oplossing je verwacht. iedere hond heeft zo wel zijn tiks en tijdig inspelen op de situatie is soms de enige manier om gedoe te voorkomen. Zoals Jan Sien niet gezellig langs een groep andere honden me kan nemen zonder extra hard te werken of aan te lijnen, zo kan ik Nelson niet los meenemen in een gebied waar wild zit en zo zal jij Mizou bij het zien van kleine kindjes dus tijdig even moeten vastknippen en afleiden met iets leuks/lekkers om haar weer even duidelijk te maken dat jij leuker bent. 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ook Nika is een hond die gek is op (kleine) kinderen en ervandoor gaat als ik niet op tijd ingrijp.
Ze doet niets, lebbert alleen (en is dus inderdaad geneigd de wandelwagen in te duiken om een lebber te geven) maar er zijn moeders die zich het leplazerus schrikken.
Dus ik probeer het te voorkomen.
Nika stond op de hondenschool waar ik met haar getraind heb bekend als "de zoenhond" onder de kinderen, kinderen zijn over het algemeen ook gek op haar. Bij de tweeling van mijn zusje (bijna 3 jaar oud nu) gaat het prima, maar die zijn opgegroeid met Danco om hen heen en duwen haar gewoon aan de kant als ze erdoor willen. Ik moet haar dan de eerste paar minuutjes even remmen (om springen te voorkomen) maar daarna kan ze gewoon rondlopen, speelt ze met de tweeling (die gooien tegenwoordig balletjes weg voor haar want dat vindt ze leuk) etc.
In het bos waar ik loop kom ik gelukkig zelden iemand tegen, dus ook geen kinderen. In de weekenden mijd ik het bos met Nika.
Ze doet niets, lebbert alleen (en is dus inderdaad geneigd de wandelwagen in te duiken om een lebber te geven) maar er zijn moeders die zich het leplazerus schrikken.
Nika stond op de hondenschool waar ik met haar getraind heb bekend als "de zoenhond" onder de kinderen, kinderen zijn over het algemeen ook gek op haar. Bij de tweeling van mijn zusje (bijna 3 jaar oud nu) gaat het prima, maar die zijn opgegroeid met Danco om hen heen en duwen haar gewoon aan de kant als ze erdoor willen. Ik moet haar dan de eerste paar minuutjes even remmen (om springen te voorkomen) maar daarna kan ze gewoon rondlopen, speelt ze met de tweeling (die gooien tegenwoordig balletjes weg voor haar want dat vindt ze leuk) etc.
In het bos waar ik loop kom ik gelukkig zelden iemand tegen, dus ook geen kinderen. In de weekenden mijd ik het bos met Nika.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb het niet tot op de letter doorgelezen, maar als jij niet wilt dat ze naar peuters toerent en er tegenop springt (logisch) dan moet je zorgen dat ze luistert
en dat is dus een kwestie van trainen in gehoorzaamheid.
Ben je op een goede gehoorzaamheidscursus met haar? Of lijkt dit je wat misschien?
Ben je op een goede gehoorzaamheidscursus met haar? Of lijkt dit je wat misschien?