Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onderdanige reu
Moderator: moderatorteam
- Fernanda
- nieuw lid
Onderdanige reu
Hallo,
Onze Boris (reu van zes maanden) wordt zeer regelmatig besprongen/bereden door andere reu's. Weten jullie hoe dit komt? Zijn testikels zijn normaal ingedaald, er lijkt dus niets lichamelijks aan de hand. Hij gedraagt zich nu al onderdanig voordat een andere hond aanstalten maakt hem te besnuffelen. Het maakt het wandelen voo rhem een stuk minder ontspannen (denken wij als baasjes).
Wij vragen ons af of dit schadelijk is voor Boris, lichamelijk, dan wel psychisch, hoe/wanneer dit weer overgaat? Heeft een van jullie ervaring hiermee?
groet,
Fernanda
Onze Boris (reu van zes maanden) wordt zeer regelmatig besprongen/bereden door andere reu's. Weten jullie hoe dit komt? Zijn testikels zijn normaal ingedaald, er lijkt dus niets lichamelijks aan de hand. Hij gedraagt zich nu al onderdanig voordat een andere hond aanstalten maakt hem te besnuffelen. Het maakt het wandelen voo rhem een stuk minder ontspannen (denken wij als baasjes).
Wij vragen ons af of dit schadelijk is voor Boris, lichamelijk, dan wel psychisch, hoe/wanneer dit weer overgaat? Heeft een van jullie ervaring hiermee?
groet,
Fernanda
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Is je hond erg druk in contact met andere honden? Rijgedrag is gericht op domineren en het kan zijn dat je hond zich onbeleefd gedraagt wat dat gedrag kan uitlokken bij andere honden. Verder is het normaal gedrag en je hond houdt er niets aan over. Wel zou ik vragen of de andere mensen hun hond even willen weghalen, want het is wel irritant.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Selian
- Actief
- Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's - Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
mijn hondje is ook onderdanig, en die is ook wel eens "bereden" door andere honden, ik trek dan gewoon mijn hond er onder weg en vraag netjes aan de andere persoon of ze er even om willen denken dat de hond het niet doet aangezien ik het niet prettig vind. Hier word bij mij althans altijd heel netjes op gereageerd en tonen ook begrip ervoor..
in de hondenwereld wordt dit gezien om dominantie aan te tonen.
Selian is dan wel onderdanig maar heeft nog hartstikke veel plezier buiten, en heeft ook altijd zin om naar buiten te gaan..
Word boris er echt zat van, laat hij het wel weten aan de andere hond..
Maak je er geen zorgen over, je hond zal er niet iets van over houden..
xxx
in de hondenwereld wordt dit gezien om dominantie aan te tonen.
Selian is dan wel onderdanig maar heeft nog hartstikke veel plezier buiten, en heeft ook altijd zin om naar buiten te gaan..
Word boris er echt zat van, laat hij het wel weten aan de andere hond..
Maak je er geen zorgen over, je hond zal er niet iets van over houden..
xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Selian
- Actief
- Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's - Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
dit is inderdaad ook een optie, die mij ook heel logisch in de oren klinkt!MARC_S schreef:Ik denk dat het tijdelijk is en dat hij op een gegeven moment wel genoeg weerwoord geeft waardoor andere reuen hem serieuzer gaan nemen![]()
Of het is wat Eline zegt, hij is te onbezonnen en te onbeleefd waardoor andere reuen geneigd zijn hem op zijn plaats te zetten.
xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
-
Charlotte*
- Zeer actief
-
Charlotte*
- Zeer actief
- Fernanda
- nieuw lid
Sandro schreef:Oke, geen labrador (heb even in het profiel gekeken) Sorry labrador mensen :mrgreen:
Het gaat om een heidelwachter.....maar goed, die kan zich net zo gedragen als marc heeft beschreven.
Boris is wel zeer enthousiast, hij is tenslotte pas zes maanden, maar ook blijft hij tegenwoordig al zitten voordat andere honden aanstalten maken naar hem toe te komen, hij lijkt dan te denken, ik houd me maar rustig. Zelfs dan wordt hij nog vaak besnuffeld en "bereden". Maar goed als ik jullie zo hoor komt het allemaal goed, en daar gaat het om toch?
Mag ik iedereen alvast bedanken voor de reacties!! (HeidewachteL
Groet,
Fernanda
-
Charlotte*
- Zeer actief