Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlekkie is bang

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Baasje van Vlekkie
nieuw lid
Contacteer:

Vlekkie is bang

Ongelezen bericht door Baasje van Vlekkie »

Hallo hondendeskundigen,
Wij hopen dat er hier mensen zijn die ons advies kunnen geven over hoe wij 's nachts met onze Vlekkie om moeten gaan, want wij weten het even niet meer.
:denken:
Wij hebben Vlekkie (een bastaardteefje van al 11 jaar) een paar weken geleden uit het asiel gehaald. Daar werd ons al verteld dat zij een onzeker hondje is. Overdag hebben wij geen enkel probleem met haar, maar 's nachts gaat het de laatste paar nachten steeds mis.
Sinds het slecht weer is, is Vlekkie namelijk 's nachts bang. Tenminste, dat denken wij.
Ze loopt dan de hele tijd onrustig rond, ze kijkt naar de richting waar het geluid van de wind en de regen vandaan komt en ze hijgt en houdt haar staart tussen haar poten.
Om onze aandacht te trekken (want wij dachten eerst: negeren zal wel het beste zijn) gaat ze dan met spullen lopen slepen en gooien. En dus houdt ze ons behoorlijk uit de slaap.
Als we haar terug in haar mand sturen, gaat dat moeilijk en als ze er eenmaal in ligt, komt ze er na een tijdje weer uit en begint weer opnieuw.
Wie weet hoe wij hier het beste mee om kunnen gaan? Want de komende nachten worden er weer regen en wind voorspeld.
En wij willen 's nachts eigenlijk best graag :slaap:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Voelt Vlekkie zich niet veiliger bij jullie op de slaapkamer? Naast het bed lekker haar mandje zetten, en als het echt tekeer gaat je hand even bij d'r leggen ter geruststelling dat ze niet alleen is?
Baasje van Vlekkie
nieuw lid
Contacteer:

Vlekkie is bang

Daar gebeurt het allemaal al en dat doen wij dus ook, maar het helpt niet.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ok, dat is in ieder geval al wel fijn voor Vlekkie, maar uiteraard voor jullie wat minder.

Houdt dit net zo lang aan tot het over is? Daarna is ze weer rustig?

Ik zit gewoon even wat te bedenken hoor, maar als het overdag heel hard tekeer gaat, dan reageert ze niet?

Als ze op zo'n moment heel onrustig is, praat je dan ook niet tegen haar? Misschien dat je op een wat geruststellende manier tegen haar kan praten, beetje sussende geluiden maken zodat ze weet dat ze niet alleen is? Of als je verwacht dat het die nacht heel onrustig gaat worden, een heel lekker kluifje naast je bed houden, dat als het weer losbarst, je haar iets kan geven waardoor ze afleiding heeft? Of is ze zo angstig dat ze ook niet wil eten?
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Goed van jullie dat je de hond in ieder geval niet wegstopt! :ok:
Verder ga ik met Tamara mee....
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Misschien helpen Rescuedruppels bij Vlekkie. Die kun je kopen bij de reformzaak of bij De Tuinen. Het kan absoluut geen kwaad om haar die een poosje elke dag te geven. Mijn hond Casper was ook altijd vreselijk bang voor vanalles en als hij weer door zo'n periode gaat dan krijgt hij Rescuedruppeltjes en die helpen hem altijd wel.

Misschien een idee. Succes verder want het is echt niks om je beestje zo bang te zien.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Baasje van Vlekkie
nieuw lid
Contacteer:

Vlekkie is bang

mercedes2803 schreef:Goed van jullie dat je de hond in ieder geval niet wegstopt! :ok:
Huh? Wat bedoel je daar precies mee? Dat we haar terugbrengen naar het asiel? Of dat we haar ergens opsluiten?
Baasje van Vlekkie
nieuw lid
Contacteer:

Vlekkie is bang

BeëlzeBubble schreef:Misschien helpen Rescuedruppels bij Vlekkie. Die kun je kopen bij de reformzaak of bij De Tuinen.
Dankjewel voor deze tip. Ik ga daar eens kijken. Het zou fijn zijn als het zou helpen.
Baasje van Vlekkie
nieuw lid
Contacteer:

Vlekkie is bang

Tamara en Bowie schreef:Ok, dat is in ieder geval al wel fijn voor Vlekkie, maar uiteraard voor jullie wat minder.

Houdt dit net zo lang aan tot het over is? Daarna is ze weer rustig?

Ik zit gewoon even wat te bedenken hoor, maar als het overdag heel hard tekeer gaat, dan reageert ze niet?

Als ze op zo'n moment heel onrustig is, praat je dan ook niet tegen haar? Misschien dat je op een wat geruststellende manier tegen haar kan praten, beetje sussende geluiden maken zodat ze weet dat ze niet alleen is? Of als je verwacht dat het die nacht heel onrustig gaat worden, een heel lekker kluifje naast je bed houden, dat als het weer losbarst, je haar iets kan geven waardoor ze afleiding heeft? Of is ze zo angstig dat ze ook niet wil eten?
Dat het voor ons ook niet zo fijn is, kun je wel zeggen ja. :roll:
Maar het is natuurlijk ook zielig voor Vlekkie.

Het houdt de hele nacht aan, omdat het ook de hele nacht waait helaas. Tegen de ochtend als de wind minder wordt, wordt Vlekkie ook wat rustiger. En overdag heeft ze nergens last van. Dan ligt zij lekker in haar mand te slapen. Maar wij niet natuurlijk. ;-)

De andere dingen die jij voorstelt, hebben wij ook al allemaal geprobeerd, maar ze is zo van streek dat niks helpt. Vandaar dat ik het hier maar gepost heb in de hoop op goede adviezen.
In elk geval fijn dat er meegedacht wordt!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”