Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
te beschermend
Moderator: moderatorteam
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
te beschermend
Ik heb een probleem met mijn hond.
Hij is een sint bernard reu van ongeveer 6 jaar.
Maar nu is er een probleem.
Ik ga altijd met hem wandelen.
Maar bij de laatste avondwandeling rond 10 uur is hij agressief tegen vreemden.
Zolang ze op een afstand blijven is het goed maar zodra ze dichtbij komen of onze kant opkijken begint hij te blaffen en te grommen.
Overdag heb ik hier bijna geen last van, dan alleen tegen bepaalde mensen bijv. mensen die duidelijk dronken zijn of van die zwervers die op de grond zitten.
En het gekke is hij doet dit alleen maar bij mij en bij mijn moeder.
Als mijn broer of mijn vader ermee loopt hebben we er geen last van.
Weet iemand waarom hij dit doet?en waarom alleen bij mij en mijn moeder?
En wat is eraan te doen, want het is echt een schat en ik herken hem op zo'n moment ook niet meer.
Hij zou waarschijnlijk niet bijten maar hij probeert vreemden gewoon op een afstand te houden
Groetjes,
Samantha
Hij is een sint bernard reu van ongeveer 6 jaar.
Maar nu is er een probleem.
Ik ga altijd met hem wandelen.
Maar bij de laatste avondwandeling rond 10 uur is hij agressief tegen vreemden.
Zolang ze op een afstand blijven is het goed maar zodra ze dichtbij komen of onze kant opkijken begint hij te blaffen en te grommen.
Overdag heb ik hier bijna geen last van, dan alleen tegen bepaalde mensen bijv. mensen die duidelijk dronken zijn of van die zwervers die op de grond zitten.
En het gekke is hij doet dit alleen maar bij mij en bij mijn moeder.
Als mijn broer of mijn vader ermee loopt hebben we er geen last van.
Weet iemand waarom hij dit doet?en waarom alleen bij mij en mijn moeder?
En wat is eraan te doen, want het is echt een schat en ik herken hem op zo'n moment ook niet meer.
Hij zou waarschijnlijk niet bijten maar hij probeert vreemden gewoon op een afstand te houden
Groetjes,
Samantha
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Kun je hem niet afleiden met bv iets lekkers?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- samantha!
- Zeer actief
-
Kiowa
- geregistreerd lid
- ceciel
- Zeer actief
Mijn honden doen dit ook en bij m'n vriend idd niet. Ben er zelf ook wel happy mee hoor maar ik heb weleens gehoord dat als een hond jou als ranghogere/roedelleider ziet ze jou niet hoeven te beschermen? Ik vraag me dat af aangezien ik verder geen problemen heb met rangorde problemen met m'n doggies. Heeft iemand hier een mening over?
-
Fahrah
- Actief
-
Suuz
- Zeer actief
- samantha!
- Zeer actief
Maar het is zo gevaarlijk tog.
Stel dat iemand echt een keer te dichtbij komt en max echt aanvalt.
Het is tog een beest van 90kg waar je over praat he.
Ik ga hem vanavond eens proberen af te leiden met wat lekkers.
Al is het moeilijk wat lekkers te vinden voor m hondenkoekjes lust ie allemaal niet haha.
Al is het moeilijk wat lekkers te vinden voor m hondenkoekjes lust ie allemaal niet haha.
- ceciel
- Zeer actief
Ik loop altijd even naar de overkant, of de andere kant op, kan er niks mis gaan ook, als iemand niet door heeft dat je 'm probeert te ontwijken en diegene loopt achter je aan kun je ook even vragen of ze kunnen wachten tot je gepasseerd bent ofzo. Heeft iemand echt kwaad in de zin heeft is 't eigen schuld dikke bult en is 't prettig dat je je eigen body guard bij je hebt toch? 90 kilo hond schrikt wel af hoor :N:
- samantha!
- Zeer actief
Ja dat schrikt zeker af.
Gister kwam er een man even de weg vragen dus die stopte met de auto stapte de auto uit en kwam eraan gelopen.
Max blafte gewoon een keer en ik heb eerlijk waar nog nooit iemand zo snel de auto weer in zien gaan
En max had het niet eens tegen die man maar tegen een andere hond een eindje verderop.
Toen ging die man vanuit zijn auto verder vragen, maar had tog geen nut want het was een duitser, en ik wist de weg niet uit te leggen in het duits haha.
Gister kwam er een man even de weg vragen dus die stopte met de auto stapte de auto uit en kwam eraan gelopen.
Max blafte gewoon een keer en ik heb eerlijk waar nog nooit iemand zo snel de auto weer in zien gaan
En max had het niet eens tegen die man maar tegen een andere hond een eindje verderop.
Toen ging die man vanuit zijn auto verder vragen, maar had tog geen nut want het was een duitser, en ik wist de weg niet uit te leggen in het duits haha.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
waarschijnlijk ziet de hond jullie niet als zijn meerdere...en denkt dat hij jullie moet beschermen,kennelijk heeft hij bij jouw vader en bij jou broer dat gevoel niet...en denkt hij dat Hij wel beschermd word.
misschien opnieuw op cursus?
vind het eigenlijk niet helemaal normaals als een hond luid grommend en blaffend zomaar vreemden verjaagd,terwijl ze je niks doen
gr Aimee
misschien opnieuw op cursus?
vind het eigenlijk niet helemaal normaals als een hond luid grommend en blaffend zomaar vreemden verjaagd,terwijl ze je niks doen
gr Aimee
-
irstas
dat probleem had ik ook , maar ben erachter gekomen dat het aan mezelf ligt omdat ik gewoon zelf meer op mijn hoede ben 's avonds en niet veel zie dus in elke boomstronk iets engs zie.
in ieder geval voelt mijn hond dat en gaat zelf ook meteen met de staart omhoog en ziet iedereen dan als een vijand.
nu let ik erop ga ik gewoon wat meer relaxt naar buiten en mijn hond is dan ook gewoon relaxt en kwispelent.
in ieder geval voelt mijn hond dat en gaat zelf ook meteen met de staart omhoog en ziet iedereen dan als een vijand.
nu let ik erop ga ik gewoon wat meer relaxt naar buiten en mijn hond is dan ook gewoon relaxt en kwispelent.
-
irstas
een balletje of iets anders wat ie wel leuk vind??samantha! schreef:Maar het is zo gevaarlijk tog.
eentje van ons is balletjesverslaafd, thuis leg ik hem altijd ergens neer en als we dan uitgaan staat ze al te wenken naar de bal en ze vind hem altijd geweldig.
- samantha!
- Zeer actief
Nou vanavond ging het best goed.
Had een handje van die frolic meegenomen voor de lekkers.
Hij was nu helemala geconcentreerd op mijn zak in plaats van andere mensen.
Toen de frolic op was zei ik m iedere keer dat hij niet moest blaffen en dat hielp best.
Bedankt voor de tips allemaal!
Groetjes,
Samantha
Toen de frolic op was zei ik m iedere keer dat hij niet moest blaffen en dat hielp best.
Groetjes,
Samantha
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Niet gewenst, maar abnormaal? Bram is ook erg waaks in het donker. Gewoon rekening mee houden (afleiden, even omlopen etc), dan is het prima te doen hoor.Aimee schreef: vind het eigenlijk niet helemaal normaals als een hond luid grommend en blaffend zomaar vreemden verjaagd,terwijl ze je niks doen![]()

Linda, Izzie en Bram
- Zoie
- Zeer actief
-
steffietje
- Vaste gebruiker
mijn tos doet dat ook hoor
maar vind het niet erg dat ze het doet zolang ze maar ophoud als ik het zeg
Kan er soms wel mee lachen, zo een hyena rug (borstel) maar als die persoon dan gewoon aan komt lopen schuilt ze achter mij :N: en gaat ze daar grommen met haar staart tussen haar benen
niet echt angstaanjagend, de mensen lachen de HERDER nog uit ook whaha
Maar dan hebben we nieuwe zara en die is daar anders is, zodra als bijv zelfs mijn partner mij iets te hardhandig kietelt heeft die een kleine zwarte duivel bovenop zich zitten, ze bijt niet maar probeert hem wel te overtuigen dat dit niet kan
Erg lachwekkend, maar niet toegestaan dus nee en mopperen, dat helpt wel en meestal gaat ze dan in haar mandje liggen mokken
maar vind het niet erg dat ze het doet zolang ze maar ophoud als ik het zeg
Kan er soms wel mee lachen, zo een hyena rug (borstel) maar als die persoon dan gewoon aan komt lopen schuilt ze achter mij :N: en gaat ze daar grommen met haar staart tussen haar benen
Maar dan hebben we nieuwe zara en die is daar anders is, zodra als bijv zelfs mijn partner mij iets te hardhandig kietelt heeft die een kleine zwarte duivel bovenop zich zitten, ze bijt niet maar probeert hem wel te overtuigen dat dit niet kan
Erg lachwekkend, maar niet toegestaan dus nee en mopperen, dat helpt wel en meestal gaat ze dan in haar mandje liggen mokken
kijk wat je wel hebt in plaats van wat je niet hebt en de foto die komt!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ja beetje abnormaal vind ik het wel...Zoek stok! schreef:Niet gewenst, maar abnormaal? Bram is ook erg waaks in het donker. Gewoon rekening mee houden (afleiden, even omlopen etc), dan is het prima te doen hoor.Aimee schreef: vind het eigenlijk niet helemaal normaals als een hond luid grommend en blaffend zomaar vreemden verjaagd,terwijl ze je niks doen![]()
Oke,bij rassen die ervoor gemaakt zijn om hun baas altijd te beschermen,begrijp ik dat goed hoor.
maar bij rassen die er helemaal niks mee te maken hebben..komt het denk ik meer uit angst van de hond zelf...de hond voelt zich dus kennelijk ook niet helemaal veilig.
je hebt volgens mij dus ook verschillende soorten van Beschermen...beschermen uit eigen angst,beschermen omdat het in de genen zit...
grommen en blaffen kan ook uit angst of onzekerheid worden gebruikt.
hoeft niet altijd te zijn om dingen af te schrikken.
gr Aimee
-
renate
- Vaste gebruiker
ik had dit ook met mijn vorrige hond (mastiff)
heel makkelijk met iedereen overdag maar sávonds als ik er mee ging lopen was ze ook heel waaks en beschermend
net of ze voelde dat ik meer op mn hoede was in het donker
ze voelen ook de gemoeds toestand van de baas aan hoor
mijn man had hier helemaal geen last mee
dus ook puur en alleen bij mij
heel makkelijk met iedereen overdag maar sávonds als ik er mee ging lopen was ze ook heel waaks en beschermend
net of ze voelde dat ik meer op mn hoede was in het donker
ze voelen ook de gemoeds toestand van de baas aan hoor
mijn man had hier helemaal geen last mee
dus ook puur en alleen bij mij
groetjes renate en khyra
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je moet hem geen koekjes geven als hij uitvalt of blaft hoor, dan beloon je hem precies verkeerdsamantha! schreef:Nou vanavond ging het best goed.
Groetjes,
Samantha
Ik denk zelf niet dat het perse met dominantie over jou en je moeder te maken heeft aangezien mijn vorige hond het heel erg deed en ik wel zeker de baas over haar was. Ze was altijd extreem onderdanig naar mij en juist bij mij viel ze altijd uit aan de lijn naar mensen in het donker. Wij waren een team en dat was haar zo dierbaar dat ze mij wilde beschermen zoals het hoort bij dat soort rassen.
- samantha!
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki