Selian en ik gingen vanochtend naar Klaas en Tineke Helder ( Selian zn fokker ).
Klaas en Ik zouden samen met Maggy( zn zusje ) en Selian naar Mike van der Most gaan om te trainen..
Selian en maggy achterin en hop naar Roden.
Daar aangekomen, draaipen in de grond, Selian en maggy vast.
Eerst even met Mike en Fly naar de schapen even kijken.
Fly is de zelf gefokte hond van Mike, die ook net 3 lessen had gehad, en die het al geweldig doet.. Dit zag er heel mooi uit. Nell zn andere hond, een oudere ervaren hond, hield de boel in de gaten,en hielp af en toe even om de schapen in beweging te houden..
Nou Toen eerst Maggy..
Maggy rende om de schapen heen, maar hield een paar meter af stand. Ze was nog een beetje onzeker, en moest het ff te pakken krijgen.. Ze deed het heel mooi voor een eerste keer.. Ze vond het wel leuk, maar hield 5 a 6 meter af stand, en wou niet dichterbij.. Maar ze toonde zeker intresse..
Nou toen Selian..
Selian veranderde van een onzekere jonge hond, in een zelfverzekerde hond die wist waar die heen moest: Naar die schapen!
Maar hij moest even wachtten want 1 schaap moest ff een antibioticaspuit hebben, maar Selian wou niet wachtten..
Nou toen mochtten we, Selian op lie down, en ik naar de schapen toe lopen.. Maar er brak een lammetje uit.. Voor ik kon knipperen met de ogen had Selian hem terug gedirigeerd naar de kudde.. Maar hij wou niet op 12-uur.. hij bleef bij mij lopen of rondjes erom heen, maar toonde veel intresse en veel eye en veel bewegelijkheid.. Hij bleef lopen.. En zodra er weer 1 uitbrak, bracht ie ze weer terug..
Toen stopten we even omdat selian moe begon te worden van het rondjes rennen..
Toen mocht Fly nog even weer.. Nou dit zag er weer prima uit!
Maggy was weer aan de beurt.. Ze kreeg er al meer zin in, en werd ook wat feller. Bij Klaas ook mooi op 12 uur en maggy was ook lekker bewegelijk, maar ze hield de schapen nog op als die uit brak, toch nog een beetje onzeker om er dichterbij te komen, maar dit ging wel steeds beter en ook zij werd langzaam aan zekerder..
Als laatste Selian nog even.. Ik wou hem op 12 uur.. En na weer eventjes oefenen, en hem elke keer weer terug sturen als ik bij mij wou komen, had hij het door, en hij bleef achter de kudde heen en weer lopen,en haalde schapen weer op, en ging er weer op 12 uur achter lopen..
Mike zei toen dat we gingen stoppen omdat je op deze manier met Selian positief afsluit..
Ik heb het ongelofelijk naar mn zin gehad en heb echt genoten van mn kleine vent! Woensdag hebben we een theorie les, en mike zal dan ook per persoon nog even een stukje vertellen hoe het ging, maar hij was heel tevreden over Selian..
En klaas en ik na die tijd in de auto ook nog even na gepraat, en hij vond Selian het ook heel goed doen, en was trots op ook een klein beetje zijn mannetje..
EN natuurlijk ook op Maggy!!
Foto's zal ik straks even erop zetten. Het zijn er niet veel, en meer van Maggy dan van Selian, maar heb je een klein ideetje hoe het was..
xxx een trotse Manuela!!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Selian en Maggy hun eerste keer Schapendrijven
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's - Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Selian en Maggy hun eerste keer Schapendrijven