Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Omdat wij eigenlijk op zoek zijn naar wat nieuwe leden op de IPO-club, heb ik een artikeltje geschreven wat vandaag verstuurd is naar alle regionale weekbladen hier, in de hoop dat zij het willen plaatsen.
Wilt U eens wat anders met uw hond???
Wat is er nu leuker dan actief bezig zijn met uw hond? Samen spelen en sporten versterkt de band met uw huisdier, U bent lekker buiten en komt samen moe maar voldaan weer thuis na een training.
Er zijn veel vormen van sport die U kunt doen met uw hond. Gehoorzaamheid, agility (ook wel behendigheid genoemd, een hindernisparcours voor uw hond), doggydance, breitensport, hondenfrisbee……maar soms wilt U meer…..
U kijkt uw ogen uit bij de vorm van hondensport waarbij de hond moet bijten, een pakwerker tot staan moet brengen. Maar U bent misschien bang dat uw hond daar agressief door zal worden. U geniet van een hond die een spoor volgt in een weiland of akker en daar een aantal voorwerpen vindt. Maar U denkt dat uw hond dat vast niet zal kunnen. Of U bent gewoon toe aan een nieuwe uitdaging op hondensportgebied….
Er bestaat een internationaal programma wat bestaat uit 3 onderdelen, te weten speuren, appèl (gehoorzaamheid) en manwerk (het tot staan brengen van een pakwerker). Dit programma is bekend onder de naam IPO. IPO kan beoefend worden met een aantal rassen en kruisingen van die rassen, de werkhondenrassen. Dat zijn de volgende rassen: Kelpie, alle variëteiten van de Belgische Herder, Duitse Herder, Beauceron, Briard, Picardische Herder, Pyrenese Herder, Australian Cattle Dog, Bouvier des Ardennes, Bouvier des Flandres, Airedale Terrier, Dobermann, Riesenschnauzer, Boxer, Rottweiler, Anatolische Herdershond en de Hovawart.
Ten onrechte denken veel niet-hondensporters dat honden die IPO trainen “gevaarlijkâ€
[quote="Inge"]Omdat wij eigenlijk op zoek zijn naar wat nieuwe leden op de IPO-club, heb ik een artikeltje geschreven wat vandaag verstuurd is naar alle regionale weekbladen hier, in de hoop dat zij het willen plaatsen.
Wilt U eens wat anders met uw hond???
Wat is er nu leuker dan actief bezig zijn met uw hond? Samen spelen en sporten versterkt de band met uw huisdier, U bent lekker buiten en komt samen moe maar voldaan weer thuis na een training.
Er zijn veel vormen van sport die U kunt doen met uw hond. Gehoorzaamheid, agility (ook wel behendigheid genoemd, een hindernisparcours voor uw hond), doggydance, breitensport, hondenfrisbee……maar soms wilt U meer…..
U kijkt uw ogen uit bij de vorm van hondensport waarbij de hond moet bijten, een pakwerker tot staan moet brengen. Maar U bent misschien bang dat uw hond daar agressief door zal worden. U geniet van een hond die een spoor volgt in een weiland of akker en daar een aantal voorwerpen vindt. Maar U denkt dat uw hond dat vast niet zal kunnen. Of U bent gewoon toe aan een nieuwe uitdaging op hondensportgebied….
Er bestaat een internationaal programma wat bestaat uit 3 onderdelen, te weten speuren, appèl (gehoorzaamheid) en manwerk (het tot staan brengen van een pakwerker). Dit programma is bekend onder de naam IPO. IPO kan beoefend worden met een aantal rassen en kruisingen van die rassen, de werkhondenrassen. Dat zijn de volgende rassen: Kelpie, alle variëteiten van de Belgische Herder, Duitse Herder, Beauceron, Briard, Picardische Herder, Pyrenese Herder, Australian Cattle Dog, Bouvier des Ardennes, Bouvier des Flandres, Airedale Terrier, Dobermann, Riesenschnauzer, Boxer, Rottweiler, Anatolische Herdershond en de Hovawart.
Ten onrechte denken veel niet-hondensporters dat honden die IPO trainen “gevaarlijkâ€
LaRep schreef:Ik ben benieuwd, denk dat het best wel eens kan gaan werken.
Best wel moeilijke he, afscheid nemen van je (een) cluppie.
Afstand nemen is zeker moeilijk. Nu blijf ik wel contact houden straks hoor. Ik blijf de website verzorgen en blijf komen om foto's te maken als ik kan. Maar de frequentie zal dus afnemen en ik zal geen "lid" meer zijn. Maar dat is pas zodra de wintertijd ingaat, tot die tijd blijf ik nog doortrainen
Eerste reactie is al binnen....de Trompetter Geldrop-Mierlo gaat het artikel plaatsen. Ze willen per mail nog wat vragen stellen om het artikel nog wat uit te breiden en ik heb op hun verzoek 2 foto's gezonden.
leuk stukje hoor!
Ben benieuwd of ze er wat leden bij krijgen, vaak denken mesnen 'ohhh leukk' totdat ze 3 weken meetrainen en dan vinden ze het niet meer zo geinig om op zondagochtend een uur bij een speurveld te staan, zeker niet in de winter hahahaha.