Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gedrag tijdens eten
Moderator: moderatorteam
-
Zweevie
- Vaste gebruiker
gedrag tijdens eten
hallo,
mijn pup van 11 weken krolt regelmatig zijn rug op wanneer hij aan het eten is. Wijst dit op iets medisch? Is het gewoon toeval? Of toont hij hiermee dat het lekker is? Of iemand nog een andere reden?
een tweede gedrag dat hij stelt tijdens het eten is dat hij niet eet als we niet bij hem zijn. Dus we geven hem eten en gaan dan even weg, maar dan stopt hij met eten tot we terug zijn. Pas als we erbij staan eet hij verder. Heeft nog iemand hier ervaring mee?
Groetjes,
Zweevie
mijn pup van 11 weken krolt regelmatig zijn rug op wanneer hij aan het eten is. Wijst dit op iets medisch? Is het gewoon toeval? Of toont hij hiermee dat het lekker is? Of iemand nog een andere reden?
een tweede gedrag dat hij stelt tijdens het eten is dat hij niet eet als we niet bij hem zijn. Dus we geven hem eten en gaan dan even weg, maar dan stopt hij met eten tot we terug zijn. Pas als we erbij staan eet hij verder. Heeft nog iemand hier ervaring mee?
Groetjes,
Zweevie
-
Laila
- Actief
Dat op de rug rollen is volgens mij een uiting van zich lekker voelen. Onze hond doet het als hij het eten op heeft.
Dat hij alleen eet als je erbij bent heeft onze Tigo ook heel lang volgehouden. In het begin bleef ik erbij, later liep ik af en toe eens de kamer in en nu kan ik gewoon in de kamer gaan zitten. Hij komt af en toe nog wel ff kijken of ik er nog ben en eet dan weer verder.
Dat hij alleen eet als je erbij bent heeft onze Tigo ook heel lang volgehouden. In het begin bleef ik erbij, later liep ik af en toe eens de kamer in en nu kan ik gewoon in de kamer gaan zitten. Hij komt af en toe nog wel ff kijken of ik er nog ben en eet dan weer verder.

-
Zweevie
- Vaste gebruiker
- ceciel
- Zeer actief
-
Gabber
- Actief
- Mijn ras(sen): mechelaar
- Aantal honden: 2
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat is een vorm van verlatingsangst. Je honden zijn dan dus niet op hun gemak.ceciel schreef:Onze honden eten niet als we niet thuis zijn, drinken dan ook niet echt.
Staan even op stand-by...
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- ceciel
- Zeer actief
Tja Eline dat zou idd best kunnen. Ze hebben allebei een achtergrond en Rocco wil zelfs de plek waar hij mij voor 't laatst heeft gezien niet verlaten. Gelukkig zijn ze niet vaak of veel (lang) alleen. Misschien heeft dat er ook wel mee te maken, ik ga bijv. ook nooit op vakantie zonder honden, liever niet op visite zonder honden etc...
Verder weet ik dat ze niet blaffen of piepen als er niemand thuis is en liggen ze op de bank te meuren maar er wordt niet gegeten
Wat heb jij voor advies hierover???
Verder weet ik dat ze niet blaffen of piepen als er niemand thuis is en liggen ze op de bank te meuren maar er wordt niet gegeten
Wat heb jij voor advies hierover???