Moos was heeeel anders, en Bram is ook een klein monstertje
Geniet er maar van
Moderator: moderatorteam
Jeeeeeeeeeeemig wat is dat voor een wonderhond?Boutje schreef:Laïla is nu bijna 11 weken en ik geloof niet wat ik allemaal meemaak!!!
Ze slaapt door van 11 tot 7 zonder te plassen, ze loopt zo maar spontaan netjes aan de lijn mee, alleen het naar huis gaan heeft ze een paar keer geprobeerd te trekken maar toen ik gewoon telkens bleef staan was dat over.
Ze is zo goed als zindelijk (wel in de gaten te houden maar ze gaat wel al richting deur), ze kan een uur of twee alleen zijn.
Ze piept niet in haar bench en gaat er zelfs soms zelf in als ze rust wil, ze knaagt bijna alleen aan haar speelgoed en niet aan dat van de kids, ze is heel lief. Ze kent al kom hier en zit, ze springt niet op, ze hapt niet naar de kindjes.
En gisteren ging ze mee naar een feest, heeft met alle kindjes gespeeld en het ene bange kind met rust gelaten en verder gewoon liggen slapen in haar bench.
In de auto gaat ze voorin aan de voetenplaats rechts liggen en valt in slaap, ook bij ritten van een uur of zo.
Doet ze iets wat niet mag is een simpel neen genoeg en na een vrolijk goed zo gaat haar hele lijfje mee kwispelen.
Ze is soms nog wat bang van vreemde of lawaaierige dingen maar herstelt steeds sneller en wordt duidelijk minder bang.
En spelen en knuffelen vindt ze gewoon heerlijk.
Echt helemaal ongelooflijk!!!
OpvoedenIn dit geval gaat dat helemaal vanzelf
![]()
Duimen maar dat ze zo blijft!

Oh dit is zoooooooooooooo herkenbaarkitty2 schreef:nu hebben we er een van 9 weken en hij is een kleine draak, vreet de vuilnis leeg, plast waar ie zin heeft, wil om kwart over 6 sochtends eruit, verder schooit ie verschrikkelijk en heeft heel vaak bananen in zn oren.........
maar hij is zoooooooooooo verschrikkelijk lief

Arme jijBoutje schreef:Waren mijn kinderen maar zo makkelijk...
Hier luistert mijn paard het beste, dan de pup, dan de ponies en dan een hele tijd niks en dan de vier anarchistjes (allerliefste kindertjes dus)
Grapje, zó erg is het niet, maar ze hebben vandaag een vreselijke ruziedag en Laïla is supervoorbeeldig.
En ja, misschien zit ik binnen een half jaartje of zo met de handen in het haar wegens pubertijdsperikelen (alhoewel, als ik die van de oudste dochteroverleef zal de hond wel meevallen)
Ondertussen genieten we volop van ons ukkepupje.
Sjalot schreef:Het is een Schotse Herder toch? Nou die van ons is niet zo rustig. Is 16 weken nu en blaft de oren van ons hoofd. Slapen doet hij wel veel tussendoor dus dan hebben wij even rust!

Geef dan het adres maar door wanneer je die fokker gevonden hebt en het blijkt te kloppenZoek stok! schreef:De volgende keer geef ik dat gewoon bij de bestelling door: meneer of mevrouw de fokker, even voor de duidelijkheid, ik wil een MAKKELIJK pupje.
Of zou dat niet kunnen?![]()

Nouuuu, als je een ras zoekt wat al niet zoveel (geestelijke) inspanning nodig heeft, en je neemt dan het rustigste onderdanigste teefje..................................................tadaaaaaaaa, dan heb je een SaartjeZoek stok! schreef:De volgende keer geef ik dat gewoon bij de bestelling door: meneer of mevrouw de fokker, even voor de duidelijkheid, ik wil een MAKKELIJK pupje.

Onderdanig wil niet zeggen dat de pup makkelijk is.Moos schreef:Nouuuu, als je een ras zoekt wat al niet zoveel (geestelijke) inspanning nodig heeft, en je neemt dan het rustigste onderdanigste teefje..................................................tadaaaaaaaa, dan heb je een SaartjeZoek stok! schreef:De volgende keer geef ik dat gewoon bij de bestelling door: meneer of mevrouw de fokker, even voor de duidelijkheid, ik wil een MAKKELIJK pupje.
![]()
Heel rustig, snel zindelijk, heeft nooit gebeten en 1 keer iets gesloopt (die mooie houten mand). Maar zo'n zachtaardig pupje had, voor een baas als ik iig, ook weer nadelen
![]()
Mijn moeder en ik hebben de leus "hoe lastiger als pup, hoe leuker als volwassen opgevoede hond"
Nee, klopt, daarom zeg ik ook dat het ook nadelen heeftBaily schreef:Onderdanig wil niet zeggen dat de pup makkelijk is.Moos schreef:Nouuuu, als je een ras zoekt wat al niet zoveel (geestelijke) inspanning nodig heeft, en je neemt dan het rustigste onderdanigste teefje..................................................tadaaaaaaaa, dan heb je een SaartjeZoek stok! schreef:De volgende keer geef ik dat gewoon bij de bestelling door: meneer of mevrouw de fokker, even voor de duidelijkheid, ik wil een MAKKELIJK pupje.
![]()
Heel rustig, snel zindelijk, heeft nooit gebeten en 1 keer iets gesloopt (die mooie houten mand). Maar zo'n zachtaardig pupje had, voor een baas als ik iig, ook weer nadelen
![]()
Mijn moeder en ik hebben de leus "hoe lastiger als pup, hoe leuker als volwassen opgevoede hond"
Ik zou gaan voor een middenmoter van een nest, die snel herstelt van schrik, en nieuwsgierig is naar nieuwe dingen, als ik een bestelling mocht plaatsen![]()
Dat lijkt me een pup die de meeste kansen heeft om uit te groeien tot een sociale (en daardoor makkelijke) hond.In zoverre je van makkelijk kunt spreken over een pup in ieder geval..............