Precies!Melanie 74 schreef:Edward schreef:Natuurlijk heb je gelijk en zullen de meeste mensen meer uitgeven aan hun hobby dan er aan verdienen. Maar als je wilt kun je als je het houden van je hond niet mee telt (die heb je als hobbyfokker toch al) er gerust wat aan overhouden, ga je echter van alles en nog wat meerekenen, ook dingen die niet echt hoeven zoals veel shows en naar verwegistan voor de reu, dan wordt het wat anders. Maar ook zonder dat een vetpot zal het zeker niet zijn.
Verantwoord fokken houdt ook in dat je shows bezoekt omdat je hond moet voldoen aan de rasstandaard, dus een paar shows moet dan toch.
Inschrijfgels is tegewoordig ook niet niks.
En ik weet bv dat idd een geschikte reu ver weg kan wonen, je wilt toch immers ook "vers" bloed in het ras hebben. Tig honden van de zelfde vaderhond help je het ras niet mee![]()
dan heb je de rasvereniging die al bij een fokadvies al geld eist?? Misschien toch een andere reu als dus vraag je een aanvulling op je fokadvies, kost ook geld!
Dan de dierenartskosten, alleen al progesteron bepalen........ kassa!
Soms reis je voor niets, heb je een "leeggebleven" teef.
Geen pups......... half jaar later maar weer proberen......
Dan heb je dus al aanzienlijke kosten gehad waar niets tegen over staat, dat is niet erg want je doet het met liefde........
Maar zeg nou niet dat je er "wat" aan over houdt.
Want als je de "arbeidsuren" in geld uit moet drukken (wat we niet doen want het is een hobby) is het geen vetpot!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rashond zonder stamboom, moet kunnen.
Moderator: moderatorteam
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
Edward
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Edward
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Melanie 74
Edward schreef:Een pup is kelere duur, zeker van een goede komaf en dat mag best. Maar niet dat gedraai, de meeste houden dus gewoon over.
Precies, Martijn
Jullie hebben geen idee wat het allemaal kost.....
En ik heb al geschreven dat we dat niet meeberekenen, het gaat ook helemaal niet om het geld.
Het gaat mij om de liefde voor een ras, het verantwoord bezig zijn.
Nadrnken,je eigen beslissingen maken. Hopen dat je alles goed gaat!
En dan als ze dan na 8 weken weggaan, het blijft een heel "raar" gevoel.
Zo dubbel!!
Maar het is niet zo dat je bij elk nest maar €€ verdient want dat is helemaal niet waar.
Misschien hou je wat over, maar het schip komt echt niet binnen drijven hoor!!
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja , een fokker houdt duizenden euro`s over , gaat ieder jaar op vakantie naar de Bahama`s , eet de duurste gerechten , drinkt de duurste wijn , hoeft niet meer te werken , dat doen de fokteefjes wel voor hem en rijdt in een Ferrari!
Ben ik verder nog wat vergeten??
Zo beter??
Zo beter??
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
Melanie 74
MonaToetje schreef:Ja , een fokker houdt duizenden euro`s over , gaat ieder jaar op vakantie naar de Bahama`s , eet de duurste gerechten , drinkt de duurste wijn , hoeft niet meer te werken , dat doen de fokteefjes wel voor hem en rijdt in een Ferrari!![]()
Ben ik verder nog wat vergeten??
Zo beter??
Precies, ik bedoel te zeggen dat als idd alles via het boekje loopt dan kan je wat overhouden.
Maar mijn ervaring heeft geleerd dat dat niet zo is.
-
Melanie 74
Martijn schreef:
Tuurlijk niet. Ik ben geen fokker dus ik ben debiel.
![]()
Lul niet..ik weet prima wat het kost maar ik weet ook wat puppies kosten, hoeveel puppies er gemiddelde bij bepaalde rassen in het nest zitten en welke testen en medische begeleiding er nodig is. [/qoute]
Kun je me een idee geven wat je daar over weet??
dat weet ik niet maar je geeft ook niet aan wat je wel weet!!Martijn schreef:Ik vind het trouwens toch al wonderlijk dat jij denkt voor mij te weten waar ik wel en niet van op de hoogte ben.
Wie roept dat over Mexico??Martijn schreef: Maar dit is precies wat ik met "er omheen lullen" bedoel. Eerst maak je verlies, dan is er weer wel winst maar komt het schip niet binnen en iemand anders roept weer dat ze na de pups lekker twee weken naar mexico gaan.
En als het nest idd volgens het boekje gaat, maar in de 6 nesten was dat maar één keer, de andere nesten is het niet zo gegaan.
Dus welke winst???
Martijn schreef: Wat is dat toch met dat vage gedoe?
Zeg gewoon waar het op staat. Ik wordt altijd buitengewoon achterdochtig van dit gedoe. Je houdt dingen achter.
Maakt mij niet uit hoor maar als potentiële pupkoper was je me echt kwijt geweest.
Ik wil jou geeneens als een potentiële pupkoper, je neemt niet eens de moeite om je er echt in te verdiepen. Roept wat en dan moet ik je serieus nemen?????
-
Edward
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Melanie volgens mij wil je ons niet begrijpen, er wordt niet beweerd dat je er rijk van wordt , maar aan een nestje pupies op zichzelf houdt je gewoon over. Zeker als je het wat vaker doet, want dan heb je veel zaken in huis die iemand met een gelegenheidsnestje voor 1x moet kopen.
Ik reken niet mee dat er mensen zijn die de halve wereld over reizen voor een dekking, dat zijn uitzonderingen. Ook niet de tijd en het eten van je honden, of alle shows aflopen. Als liefhebber heb je c.q. doe je dit toch al.
Als je alleen de extra kosten neemt die direct met een nestje te maken heeft, zoals 1x rongen een fokinventarisatiedag, wat bijzaken en daarnaast de inentingen en het puppiemelk etc. kun je echt wat over houden. Uitzonderingen daargelaten, zoals een worp van 1 a 2 puppies.
En weet je wat, het is jullie nog gegunt ook.
Ik ben in deze topic overtuigd geraakt dat het verantwoord fokken met stamboom niet wezenlijk duurder is als verantwoord fokken zonder. Als jullie nu beweren van wel dan strookt dat niet met veel van de argumenten die gebruikt zijn.
Ik reken niet mee dat er mensen zijn die de halve wereld over reizen voor een dekking, dat zijn uitzonderingen. Ook niet de tijd en het eten van je honden, of alle shows aflopen. Als liefhebber heb je c.q. doe je dit toch al.
Als je alleen de extra kosten neemt die direct met een nestje te maken heeft, zoals 1x rongen een fokinventarisatiedag, wat bijzaken en daarnaast de inentingen en het puppiemelk etc. kun je echt wat over houden. Uitzonderingen daargelaten, zoals een worp van 1 a 2 puppies.
Ik ben in deze topic overtuigd geraakt dat het verantwoord fokken met stamboom niet wezenlijk duurder is als verantwoord fokken zonder. Als jullie nu beweren van wel dan strookt dat niet met veel van de argumenten die gebruikt zijn.
beter rijk te leven dan rijk te sterven

-
Edward
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als ik iemand mijn hond zou toevertrouwen hier was dat Marc of Martijn wel hoor...Melanie 74 schreef:Ik wil jou geeneens als een potentiële pupkoper, je neemt niet eens de moeite om je er echt in te verdiepen. Roept wat en dan moet ik je serieus nemen?????

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Melanie 74
Martijn schreef:Proest! Denk je nou dat ik me ga laten overhoren?Melanie 74 schreef:Kun je me een idee geven wat je daar over weet??Martijn schreef:
Tuurlijk niet. Ik ben geen fokker dus ik ben debiel.
![]()
Lul niet..ik weet prima wat het kost maar ik weet ook wat puppies kosten, hoeveel puppies er gemiddelde bij bepaalde rassen in het nest zitten en welke testen en medische begeleiding er nodig is.
Donder op, joh. Mafkees.
Donder zelf op!
Ik blijf netjes en beheerd in mijn taalgebruik en jij hebt het gelijk over opdonderen en lullen.
Ik ben klaar met je!
-
Melanie 74
Edward schreef:Melanie volgens mij wil je ons niet begrijpen, er wordt niet beweerd dat je er rijk van wordt , maar aan een nestje pupies op zichzelf houdt je gewoon over. Zeker als je het wat vaker doet, want dan heb je veel zaken in huis die iemand met een gelegenheidsnestje voor 1x moet kopen.
Dat geld niet voor alle rassen, dat je in Nederland kan blijven.En nogmaals het gaat eigenlijk helemaal niet om geld.
Het gaat om de liefde wat je hebt voor het ras!!
-
Melanie 74
Uit jouw woorden is het voor mij duidelijk dat je niet hebt geleerd hoe je een discussie moet voeren!!!!!
Want dan had je geweten dat je niet "op de man speelt" maar elkaars argumenten probeert te weerleggen..........
Dan zegt genoeg dacht ik zo
Want dan had je geweten dat je niet "op de man speelt" maar elkaars argumenten probeert te weerleggen..........
Fijn zo.
Als het woord opdonderen al te veel is ga je ongetwijfeld huilen als we verder praten.
En mijn stokpaardje: "Verbaal verkrampt zijn heeft niets met fatsoen te maken maar met een beperkt karakter."
Dan zegt genoeg dacht ik zo
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is niet bij elk ras zo. De ouders van mijn honden hebben nog nooit een show gelopen en mijn honden zullen dat ook nooit doen. Ik heb ze voor de africhting niet voor de schoonheid....Melanie 74 schreef:Verantwoord fokken houdt ook in dat je shows bezoekt omdat je hond moet voldoen aan de rasstandaard, dus een paar shows moet dan toch.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
regina
Nou een heeeeeeele hoopmalinois schreef:Als ik iemand mijn hond zou toevertrouwen hier was dat Marc of Martijn wel hoor...Melanie 74 schreef:Ik wil jou geeneens als een potentiële pupkoper, je neemt niet eens de moeite om je er echt in te verdiepen. Roept wat en dan moet ik je serieus nemen?????Nee ik ken ze niet persoonlijk maar aan de manier van schrijven lees je een hoop. En niet uit 1 topic zoals jij doet maar alle berichten.
kon het niet laten
i love you man
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
regina schreef:Nou een heeeeeeele hoopmalinois schreef:Als ik iemand mijn hond zou toevertrouwen hier was dat Marc of Martijn wel hoor...Melanie 74 schreef:Ik wil jou geeneens als een potentiële pupkoper, je neemt niet eens de moeite om je er echt in te verdiepen. Roept wat en dan moet ik je serieus nemen?????Nee ik ken ze niet persoonlijk maar aan de manier van schrijven lees je een hoop. En niet uit 1 topic zoals jij doet maar alle berichten.
![]()
![]()
![]()
kon het niet laten![]()
i love you man

- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
is per ras heel verschillendMonaToetje schreef:Ken anders genoeg lui die met hun teefje naar verwegistan reizen voor een dekking. Komt vaker voor dan je denkt.

- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
Laatst hebben we het eens uitgerekend wat je overhoud aan een nestje shiba/akitapups (5 pups a 1250 euro per pup) en dat kwam dan toch wel op zo'n 2500/3000 euro. En daar is helemaal niks mis mee aangezien de meeste fokkers dit meteen weer investeren in de honden (denk aan voer, speeltjes, botjes, shows, nieuw kleedje etc. ) of het bewaren als buffertje voor een volgend nestje waar misschien minder pups geboren worden of waar iets mis gaat. En inderdaad van 2500 euro word je niet rijk, maar het is toch een lekker bedrag om over te houden.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Of ze gaan er van op vakantie. Daar is toch niks mis mee? Van mij mogen goede fokkers best verdienen aan nestjes hoor.**Tamara** schreef:Laatst hebben we het eens uitgerekend wat je overhoud aan een nestje shiba/akitapups (5 pups a 1250 euro per pup) en dat kwam dan toch wel op zo'n 2500/3000 euro. En daar is helemaal niks mis mee aangezien de meeste fokkers dit meteen weer investeren in de honden (denk aan voer, speeltjes, botjes, shows, nieuw kleedje etc. ) of het bewaren als buffertje voor een volgend nestje waar misschien minder pups geboren worden of waar iets mis gaat. En inderdaad van 2500 euro word je niet rijk, maar het is toch een lekker bedrag om over te houden.

Linda, Izzie en Bram
-
Edward
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Precies Tamara, en het is je van harte gegunt na al dat geren, stress etc. en als je het toevalig niet in je honden steekt ga er dan zeker even lekker van op vakantie zoals "zoek stok" schreef want dat heb je wel verdient (wel je kanjer mee natuurlijk hé)Maar het is toch een lekker bedrag om over te houden.
beter rijk te leven dan rijk te sterven

- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, ik denk dat er in elk ras wel fokkers zijn die een teefje of opsturen naarhet buitenland of zelf meereizen.... zal alleen bij het ene ras meer voorkomen dan bij het andere.malinois schreef:is per ras heel verschillendMonaToetje schreef:Ken anders genoeg lui die met hun teefje naar verwegistan reizen voor een dekking. Komt vaker voor dan je denkt.
Er zijn ook genoeg fokkers die naar verloop van tijd honden uit het buitenland importeren om zo hun lijn te verbeteren.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij de Boston zul je in ieder geval niet zoveel overhouden , omdat ze meestal maar een klein nest krijgen. Als ik op bijv de site kijk van de Duitse Boston Terrier club zie ik dat de teefjes zelden meer dan 3 pups werpen. Ik mag van geluk spreken dat de moeder van Mona 6 pups heeft geworpen , want anders had ik nog een tijdje moeten wachten op een boston pup. 
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 28 mei 2006 01:56, 1 keer totaal gewijzigd.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
Melanie 74
Martijn schreef:Bij mij thuis voer je een discussie in ieder geval niet door om de feiten heen te draaien zoals jij doet.Melanie 74 schreef:Uit jouw woorden is het voor mij duidelijk dat je niet hebt geleerd hoe je een discussie moet voeren!!!!!
Nee jij komt lekket "to the point"
Maar per ras zijn er verschillende eisen waar je aan moet voldoen wil je via de rasvereniging fokken.
En bij rassen die niet veel voorkomen in Nederland is een reisje naar het buitenland helemaal geen uitzondering.
En de pupprijs verschilt van ras tot ras, dus dat kun je niet als uitgangspunt nemen.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Martijn zegt ook niet dat je er rijk van word oid, alleen het heftige ontkennen van iets over houden aan een nest is iets wat vaker gebeurt dan nodig.Melanie 74 schreef:Martijn schreef:Bij mij thuis voer je een discussie in ieder geval niet door om de feiten heen te draaien zoals jij doet.Melanie 74 schreef:Uit jouw woorden is het voor mij duidelijk dat je niet hebt geleerd hoe je een discussie moet voeren!!!!!
Nee jij komt lekket "to the point"
Maar per ras zijn er verschillende eisen waar je aan moet voldoen wil je via de rasvereniging fokken.
En bij rassen die niet veel voorkomen in Nederland is een reisje naar het buitenland helemaal geen uitzondering.
En de pupprijs verschilt van ras tot ras, dus dat kun je niet als uitgangspunt nemen.
ik heb het hier ook al vaker gezegd en voor gerekend, nee ik verdien er niks op, "speel" meestal quite, ik heb kleine nesten en fok 1 keer per jaar..
zou ik een keer 2 nesten hebben in het jaar? oja dan hou ik wel wat over..(mist het geen keizersnede enz enz is)
niks mis mee
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
is ook niet nodig, helemaal niet nodigMartijn schreef:Het is helemaal niet nodig.yamie schreef: Martijn zegt ook niet dat je er rijk van word oid, alleen het heftige ontkennen van iets over houden aan een nest is iets wat vaker gebeurt dan nodig.
Ik vind het helemaal geen probleem als iemand geld overhoud. Geld is leuk.
Wat niet leuk is is een fokker die dingen anders voor laat komen dan ze zijn. De persoon waar ik de hond van moet kopen waar ik nog een decennium mee verder moet hoort een open boek te zijn.
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
een rashond volgens de regels van de vereniging gefokt hoeft niet perse duurder te zijn.
mijn sabueso's kosten met alles erop en eraan 575 euro en dan heb je nog iets exclusiefs en gezond ook. aangezien dit ras niet alle welzijns probleempjes heeft die de populaire rassen bezitten.
omdat het een redelijk onbekend ras is, blijven er wel eens pups langer.( dit keer 2 afmeldingen anders waren ze al weg geweest met 10 weken.) die krijgen bij mij gewoon dezelfde behandeling als mijn eigen honden, gaan mee naar de club, mogen in huis rond banjeren, zijn volledig geent kosten me nog maanden lang extra aan voer. maar de prijs blijft hetzelde, ondanks dat het me eigenlijk het dubbele kost.
uiteindelijk vinden we er een baasje voor, en een goed adres staat dan toch voorop.
mijn sabueso's kosten met alles erop en eraan 575 euro en dan heb je nog iets exclusiefs en gezond ook. aangezien dit ras niet alle welzijns probleempjes heeft die de populaire rassen bezitten.
omdat het een redelijk onbekend ras is, blijven er wel eens pups langer.( dit keer 2 afmeldingen anders waren ze al weg geweest met 10 weken.) die krijgen bij mij gewoon dezelfde behandeling als mijn eigen honden, gaan mee naar de club, mogen in huis rond banjeren, zijn volledig geent kosten me nog maanden lang extra aan voer. maar de prijs blijft hetzelde, ondanks dat het me eigenlijk het dubbele kost.
uiteindelijk vinden we er een baasje voor, en een goed adres staat dan toch voorop.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als ik een goede mechelaarreu wil hoef ik helemaal niet naar het buitenland.MonaToetje schreef:Nou, ik denk dat er in elk ras wel fokkers zijn die een teefje of opsturen naarhet buitenland of zelf meereizen.... zal alleen bij het ene ras meer voorkomen dan bij het andere.malinois schreef:is per ras heel verschillendMonaToetje schreef:Ken anders genoeg lui die met hun teefje naar verwegistan reizen voor een dekking. Komt vaker voor dan je denkt.
Er zijn ook genoeg fokkers die naar verloop van tijd honden uit het buitenland importeren om zo hun lijn te verbeteren.
Dus ik vind het wel degelijk verschillend per ras. Natuurlijk kun je importeren om nieuw bloed te krijgen dat is ook alleen maar goed maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat moet gaan doen en voor elk ras.