Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plastic als speeltje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zweevie
Vaste gebruiker

Plastic als speeltje

Ongelezen bericht door Zweevie »

Hoi,

ik wist niet goed waar dit onderwerp te plaatsen, dus hopelijk mag het hier staan....

Onze Brutus speelt heel graag met plastic spulletjes. Bijvoorbeeld een plastic bloempotje, of een vuilblik ofzo. Nu, ik vind het niet erg dat hij zich daar leuk mee kan amuseren. Liever dat dan dat hij andere dingen stuk bijt.

Nu hoor ik soms mensen zeggen: oei, hij is op plastic aan het bijten. Kan dit kwaad misschien? Ik zie er geen erg in. Als hij er een stukje afbijt, doe ik het meteen weg, dus inslikkingsgevaar is er zeker niet.

Weet iemand hier meer over?

Groetjes,
Zweevie
starfleet
Erelid

Re: Plastic als speeltje

Ongelezen bericht door starfleet »

Zweevie schreef: Nu hoor ik soms mensen zeggen: oei, hij is op plastic aan het bijten. Kan dit kwaad misschien? Ik zie er geen erg in. Als hij er een stukje afbijt, doe ik het meteen weg, dus inslikkingsgevaar is er zeker niet.

Weet iemand hier meer over?

Groetjes,
Zweevie
Als hij echt op het plastic gaat knager en er stukken afbijt vind ik het wel gevaarlijk. Buffy mocht als pup wel met een plastic bloempotje spelen, maar alleen onder toezicht en zodra ze er aan wilde gaan knagen deed ik het weg.
Voor hetzelfde geld slikt hij wel een stuk in en dat kan heel nare gevolgen hebben.

Anne
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Plastic als speeltje

Ongelezen bericht door marian* »

starfleet schreef: Als hij echt op het plastic gaat knager en er stukken afbijt vind ik het wel gevaarlijk. Buffy mocht als pup wel met een plastic bloempotje spelen, maar alleen onder toezicht en zodra ze er aan wilde gaan knagen deed ik het weg.
Voor hetzelfde geld slikt hij wel een stuk in en dat kan heel nare gevolgen hebben.

Anne
Hier net zo;ik vind plastic ook eng doordat er bij sommige soorten vlijmscherpe randjes kunnen ontstaan.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zweevie
Vaste gebruiker

Het is alleen slecht omdat hij zich zou kunnen verwonden dan? Niet omdat het plastic is waarin hij knaagt?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zweevie schreef:Het is alleen slecht omdat hij zich zou kunnen verwonden dan? Niet omdat het plastic is waarin hij knaagt?
Hij kan zich niet alleen uiterlijk verwonden;als hij een te groot en scherp stukje inslikt kan dat ook van binnen veel beschadigen.
Het kan ook in de darmen komen bijvoorbeeld en daar een fikse opstopping veroorzaken omdat plastic niet verteert.Plastic is hier dus een grote :neenee:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Volgens mij kun je hem beter de reguliere hondenspeeltjes geven. Anders blijft hij misschien plastic bloempotjes e.d. als speelgoed zien.

Gewoon een kong en een touw om op te kauwen vinden speelse hondjes vaak wel leuk.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Je moet ook weer uitkijken met touw..Geef Boomer een flostouw en hij is binnen 5 min. uit elkaar, sinds hij ontdekt heeft dat je de knoop kunt losmaken... :denken: Vraag me neit hoe hij het doet, maar hij doet het.. En vervolgens leuk de touwtjes opeten, zodat hij ze met heeeeeel veel moeite weer kan uitpoepen of een darmontsteking krijgt..

Hij had speelgoed van latex, nu niet meer, want dat is na 50 sec. al aan gort..
Hij heeft nu een soort bijtring, die is beetje elastisch, leuk voor trekspelletjes, maar ook heeeel stevig, hij vindt m geweldig!!

Kben nog steeds op zoek naar meer/beter/sterk speelgoed, anders heeft hij alleen maar botten en die ring, terwijl hij wel van spelen houdt.

Khad zo'n orka-tube gekocht.. Die gozer in de dierenwijkel zegt; Ja, Mevrouw, dit kan echt echt echt niet kapot..
Kgeef m thuis aan Boomer en echt he, binnen 30 sec. was hij stuk...Dus heb m terug gebracht en mn geld terug gekregen.. :mrgreen: :pffff:
Zweevie
Vaste gebruiker

Ja, gisteren nog een speelgoedje gekocht in de winkel, goed voor 3 minuten, daarna bekijkt hij het niet meer. Hij wil enkel spelen met dingen die hij ZELF vindt. De rest is oninteressant.

Stokken die hij buiten vindt, zijn ook geweldig om dan mee binnen te nemen en rustig te ontleden. :smile2:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram mag wel een plastic bloempotje slopen van mij als ik in de tuin ben. Als ik plantjes heb gekocht, zit hij al te wachten totdat hij een potje krijgt. En dan is het holladiejee door de tuin rennen en daarna het ding slopen. Hij slikt de stukjes niet door. Als ik naar binnen ga, gooi ik de overblijfselen weg. Dus wel altijd onder toezicht.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zweevie
Vaste gebruiker

Hier ook wel steeds onder toezicht hoor. Ik vind het gewoon zo zielig als ik dingen moet afnemen waar hij blij mee is en mooi mee speelt, terwijl het voor mij eigenlijk geen kwaad kan dat hij het stuk doet. Dus onder toezicht laat ik die dingen toe. Anders mag het hummeltje helemaal niets meer ocharme... :U:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”