Gelukkig werkte het weer mee en had ik dus mijn camera bij me.
Stokstellen
Hij vergat zijn bek dicht te doen helaas
In 2e instantie ging het wel goed
Schot en werp
Fietsstellen
Moderator: moderatorteam
Hahaha...ik vind het juist prachtig om te zienMarion. schreef:Brrrr. Ik vind het er niet leuk uitzien![]()
Vraagje, waarom is die fiets helemaal zwart?
Stok is van hout, volgens mij vaak wilgMarion. schreef: Ok, heel logisch. Is die stok ook speciaal (van glad plastic ofzo)
Ja, vond ik wel.Ragverp schreef:Gaaf !!!! was het een overtuigende hond ? en weet je zijn naam ook ?
Jammer dat tie los was op de stok....Ik heb er ook nog wat foto's van...Probeer ze één deze dagen te plaatsen.Punten weet ik ook niet, maar wel dat tie lof had.Inge schreef:Ja, vond ik wel.Ragverp schreef:Gaaf !!!! was het een overtuigende hond ? en weet je zijn naam ook ?
Naam is Baldur Vom Schloss Hexental.
Ik weet nog niet hoeveel punten hij heeft maar volgens Jeroen, zijn eigenaar, was het 's ochtends prima gegaan en 's middags zag alles er (op het schoonheidsfoutje op de stok na) ook goed uit.
Na de schijnaanval kreeg hij dan ook luid applaus van het aanwezige publiek
Ah...was je er toch?visaton schreef:Jammer dat tie los was op de stok....Ik heb er ook nog wat foto's van...Probeer ze één deze dagen te plaatsen.Punten weet ik ook niet, maar wel dat tie lof had.Inge schreef:Ja, vond ik wel.Ragverp schreef:Gaaf !!!! was het een overtuigende hond ? en weet je zijn naam ook ?
Ik weet nog niet hoeveel punten hij heeft maar volgens Jeroen, zijn eigenaar, was het 's ochtends prima gegaan en 's middags zag alles er (op het schoonheidsfoutje op de stok na) ook goed uit.
Na de schijnaanval kreeg hij dan ook luid applaus van het aanwezige publiek
Dank U, jazeker was ik er ook….Ik kwam voor nummer 3, die vandaag verbazend slecht was op de stok…Hij was duidelijk diep onder de indruk van die stokslag (toonde angst), zeer teleurstellend. Iedereen die deze hond kent viel dan ook bijna van verbazing van zijn stoel.Inge schreef:Ah...was je er toch?visaton schreef:Jammer dat tie los was op de stok....Ik heb er ook nog wat foto's van...Probeer ze één deze dagen te plaatsen.Punten weet ik ook niet, maar wel dat tie lof had.Inge schreef:Ja, vond ik wel.Ragverp schreef:Gaaf !!!! was het een overtuigende hond ? en weet je zijn naam ook ?
Na de schijnaanval kreeg hij dan ook luid applaus van het aanwezige publiek![]()
Jij ook nog gefeliciteerd
Ja, dat was inderdaad jammer. Volgens mij heb ik dat ook op de foto staanvisaton schreef:Dank U, jazeker was ik er ook….Ik kwam voor nummer 3, die vandaag verbazend slecht was op de stok…Hij was duidelijk diep onder de indruk van die stokslag (toonde angst), zeer teleurstellend. Iedereen die deze hond kent viel dan ook bijna van verbazing van zijn stoel.![]()
Daar mag je zeker trots op zijn. Schijn kwijt is jammer, maar voor je eerste hond en dan zo'n moeilijke als Junkie toch netjes gedaanvisaton schreef:Maarja, ik was gister mijn schijn kwijt..ook heel teleurstellend, koste mijn me lof maar desondanks ben ik tevree, Junkie is niet echt een makkelijk hondje en ik had er 4 jaar geleden een verkeerde start mee gemaakt. Toen is er veel fout gegaan en dat is moeilijk om weer recht te trekken. Ben wel een beetje trots dat ik voor WVV & AA beide een 10 heb, het is toch de eerste keer dat ik een complete keuringsdag mee loop.![]()
Whahahaha....had dan iets gezegdvisaton schreef:Volgens mij heb je een hele tijd achter me gestaan
Hier mijn hondje op een oefendag bij PHV BoZ, met een aangepaste fiets.Het was toen Koninginnedag geloof ikInge schreef:Fiets kan op zich ook een andere kleur hebben hoor, maar de fietsen die gebruikt worden zijn inderdaad meestal zwartMarion. schreef:Brrrr. Ik vind het er niet leuk uitzien![]()
Vraagje, waarom is die fiets helemaal zwart?
Tja..waarom op de arm…Da’s eigenlijk een heel lang verhaal. Ik heb Junkie gekocht toen mijn eerste Hollander dood ging en dacht een soortgelijk leuk hondje binnen te halen. Dat was dus niet zo en na wat bijtincidenten (toen tie amper 6 maanden was) was het of weg ermee of er iets mee gaan doen…Ik ben toen via mijn buurman bij een PHV vereniging gekomen waar het bere gezellig was ( ik heb daar echt heel veel plezier gehad) maar waar ze met africhten nog 35 jaar achter lopen. Ik heb daar mijn hond verkloot door gebrek ervaring van mijn kant en gebrek aan goede begeleiding. Er stond bijvoorbeeld nooit iemand bij mijn hond om hem netjes achter de man te zetten/houden (hij was/is niet echt sociaal, maar is toch redelijk goed te helpen als je weet wat je doet) En gaan leren zoeken terwijl het apporteren er nog niet netjes opzit..Selena schreef:Waarom op de arm, Visaton?
Foto´s van de keuring gekeken, mooie plaatjes! Wat me opvalt dat er veel honden, als ze op t been bijten, zo laag zitten en/of kop met snuit naar binnen. Is in NH de manier van (leren) op het been bijten zo anders dan in Brabant?
Ik zal me er nu toch in moeten gaan verdiepen…Indor, mijn andere Hollander heeft een matige beet (moet zeker verbeterd worden) , maar geeft zelf wel aan naar het been te willen. Hij heeft het wel, ik heb 2 keer gehad dat hij losbrak tijdens het trainen en dan komt hij toch om te bijten ondanks dat ik niet in de buurt was, maar het is allemaal een stuk minder dan met Junkie. Met Junkie was ik met iedere oefening bezig om hem te dimmen, deze zal ik steeds moeten stimuleren, een hele overgang.Selena schreef:ja heb alle 121 foto´s gezien![]()
Die met de stok op t boven been bedoel je? Niet fijn nee...krijg je hele grote blessures van als helperen hond ook trouwens
...zo gaan ze straks echt been verbieden bij de stok.
Wat Junkie betreft snap ik dan de keuze.
Op onze club besteden we best onwijs veel tijd aan de beet, de manier van aanbijten, hoe de kop te houden etc. Verder ook kappen om juiste plaats van aanbijten te leren (dus niet te laag op de enkel of te hoog op t bovenbeen: van achter in de knieholte, van voren boven op t scheenbeen), goed aanval te timen etc.
We zitten ook relatief lang op de mouw met een jonge hond, om zo de beet goed te krijgen voor we over gaan op t pak. Hangt ook van hond af, maar vaak tot t jaar zeker op de mouw.
Verder schijnt een hond op t been te leren bijten best moeilijk te zijn, wat veel van geleider en een ervaren helper verlangt. Ik heb t geluk dat Dick heel veel ervaring heeft![]()