Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Energie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge schreef:
Zoek stok! schreef:
estelle schreef:
Overigens vind ik 3 kwartier trainen errug lang.
Ik train 10 minuten , kwartiertje en dan is het klaar. Juist om verveling tegen te gaan.
Hier wil ik nog wel even op terugkomen :wink:

Vind je dat echt zo veel? Ik ga op donderdagavond naar de hondenschool en in het weekend ga ik nog twee keer een half uur tot drie kwartier met hem naar een veldje om te oefenen.

Tussendoor gooi ik wel met z'n piepballetje als beloning, dus het is niet aldoor volgen en oefeningen doen.
Ja, ook ik vind dit erg lang.
Je kunt beter 3x per dag 10 minuten oefenen dan in 1x 3 kwartier :wink: , in het eerste geval zullen ze het veel eerder opppikken en blijft het geleerde ook langer hangen.
Aha okay. Ik doe altijd alle oefeningen een keer, maar dat kan ik dus beter opsplitsen. Dus 's ochtends een keer terug plaats, 's middags een keer zit en blijf of af en blijf en 's avonds een stuk los volgen. Zoiets?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Baily schreef:
Een caravanforum............ :mrgreen: bestaat dat ook al. :mrgreen:
Weet ik niet, ik kom er nooit :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb me net aangemeld om overdreven gedragsvragen over m'n hond te stellen. Ik moet ze toch ergens kwijt :mrgreen:
En in welke hoek ga je dat posten?

De "weekendje weg-hoek" , de "standplaatsten-hoek" of de "caravanmerken-hoek"?

En hoe lang voordat je gebanned bent? :mrgreen:
Ze hebben een speciale hondenhoek geopend helemaal voor mij alleen :pffff: Mag ik vragen stellen en gelijk de antwoorden geven die ik heb opgezocht in een boek :mrgreen: Okay, de lol is wat minder zo in m'n eentje, maar ik krijg in ieder geval ook geen gezeik :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Weet ik niet, ik kom er nooit :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb me net aangemeld om overdreven gedragsvragen over m'n hond te stellen. Ik moet ze toch ergens kwijt :mrgreen:

Ze hebben een speciale hondenhoek geopend helemaal voor mij alleen :pffff: Mag ik vragen stellen en gelijk de antwoorden geven die ik heb opgezocht in een boek :mrgreen: Okay, de lol is wat minder zo in m'n eentje, maar ik krijg in ieder geval ook geen gezeik :wink:
Vraag dan meteen even wat ik met een geile Bowie moehoet :jank: :jank: Zoveel mensen in het gedrag gedeelte en niemand die me kan helpen met een geile hond, ze is nog steeds geil :jank:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=89876
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Zoek stok! schreef:
Inge schreef:
Zoek stok! schreef:
estelle schreef:
Ik train 10 minuten , kwartiertje en dan is het klaar. Juist om verveling tegen te gaan.

Vind je dat echt zo veel? Ik ga op donderdagavond naar de hondenschool en in het weekend ga ik nog twee keer een half uur tot drie kwartier met hem naar een veldje om te oefenen.

Tussendoor gooi ik wel met z'n piepballetje als beloning, dus het is niet aldoor volgen en oefeningen doen.
Ja, ook ik vind dit erg lang.
Je kunt beter 3x per dag 10 minuten oefenen dan in 1x 3 kwartier :wink: , in het eerste geval zullen ze het veel eerder opppikken en blijft het geleerde ook langer hangen.
Aha okay. Ik doe altijd alle oefeningen een keer, maar dat kan ik dus beter opsplitsen. Dus 's ochtends een keer terug plaats, 's middags een keer zit en blijf of af en blijf en 's avonds een stuk los volgen. Zoiets?
Kan je het oefenen niet combineren met een stuk lopen? Ik doe met Sita vaak oefeningen als ik de kleine wandeling loop en op de hei oefenen ik het terugkomen regelmatig.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Weet ik niet, ik kom er nooit :mrgreen: :mrgreen:

Ga ik me ook even aanmelden; zoek ik het wel voor je op :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:
Plus dat ik het heel erg zou vinden en erg boos zou zijn dat mensen ,op basis van het internet en mij niet eens persoonlijk kennen, een oordeel vellen over hoe mijn honden zich bij mij zouden kunnen voelen en niet gelukkig zouden zijn met het leventje wat ik hun biedt terwijl ze het belangrijkste zijn voor mij.
Dat vind ik ook niet leuk om te lezen, zelfs van mensen die me geen ** interesseren. Brammetje is mijn grote kleine vriendje en ik wil heel graag dat hij gelukkig is. Het zegt natuurlijk meer over de mensen die een oordeel geven over mensen en honden zonder dat ze ze ooit gezien hebben dan over mij, maar het is toch niet leuk om te lezen.
Maar er mag wel gezegd worden dat als je niets over gedrag vraagt, je honden je geen bal interesseren?
Moos
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:
Plus dat ik het heel erg zou vinden en erg boos zou zijn dat mensen ,op basis van het internet en mij niet eens persoonlijk kennen, een oordeel vellen over hoe mijn honden zich bij mij zouden kunnen voelen en niet gelukkig zouden zijn met het leventje wat ik hun biedt terwijl ze het belangrijkste zijn voor mij.
Dat vind ik ook niet leuk om te lezen, zelfs van mensen die me geen ** interesseren. Brammetje is mijn grote kleine vriendje en ik wil heel graag dat hij gelukkig is. Het zegt natuurlijk meer over de mensen die een oordeel geven over mensen en honden zonder dat ze ze ooit gezien hebben dan over mij, maar het is toch niet leuk om te lezen.
Maar er mag wel gezegd worden dat als je niets over gedrag vraagt, je honden je geen bal interesseren?
Tja, wie kaatst....
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Vraag dan meteen even wat ik met een geile Bowie moehoet :jank: :jank: Zoveel mensen in het gedrag gedeelte en niemand die me kan helpen met een geile hond, ze is nog steeds geil :jank:

Je moet niet zo over analyseren, laat dat beest gewoon lekker geil zijn.

:mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Sita schreef:
Kan je het oefenen niet combineren met een stuk lopen? Ik doe met Sita vaak oefeningen als ik de kleine wandeling loop en op de hei oefenen ik het terugkomen regelmatig.
Dat deed ik wel altijd, maar het terug plaats doe ik met pilonnen. Bram heeft namelijk de pilonnen op de training een aantal keer onder gepist (zucht), dus nu wen ik hem aan pilonnen en leer ik hem dat het geen plaspaaltjes zijn.

Ook volgen doe ik vaak met pilonnen om het wat spannender te maken.

Maar om nou een uur met die pilonnen rond te zeulen, is erg onhandig. Vandaar....

Maar de andere oefeningen kan ik natuurlijk wel weer gewoon na de wandeling doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Goh, heeft iedereen het op zijn heupen vanwege het slechte weer ofzo?

Laat lekker iemand een vraag over gedrag stellen en vind je het een stomme vraag, dan klik je 'm lekker weg :roll: en ga je spelen met je hond ofzo :mrgreen:

En ja, trainen zou ik ook korter doen :wink: gewoon 10 minuutjes 2 of 3 keer per week is vaak zat. Je kan het nog beter verwerken in de alledaagse dingetjes, maar als je apart wilt trainen doe het dan wat korter. Zo heb je echt kans dat je hond verveelt raakt en je moet het juist interessant houden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Zoek stok! schreef:
Sita schreef:
Dat deed ik wel altijd, maar het terug plaats doe ik met pilonnen. Bram heeft namelijk de pilonnen op de training een aantal keer onder gepist (zucht), dus nu wen ik hem aan pilonnen en leer ik hem dat het geen plaspaaltjes zijn.

Ook volgen doe ik vaak met pilonnen om het wat spannender te maken.

Maar om nou een uur met die pilonnen rond te zeulen, is erg onhandig. Vandaar....

Maar de andere oefeningen kan ik natuurlijk wel weer gewoon na de wandeling doen.
Zie ja al lopen met die pilonnen langs de kromme rijn :smile:

Sorry hoor meneer, maar ik moet even terug plaats oefenen, dus even wachten totdat we klaar zijn, dan mag u er weer langs :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Sita schreef:
Zie ja al lopen met die pilonnen langs de kromme rijn :smile:

Sorry hoor meneer, maar ik moet even terug plaats oefenen, dus even wachten totdat we klaar zijn, dan mag u er weer langs :mrgreen:
Dat is vorige week gebeurd. Ik dacht dat het rustig zou zijn, maar de ene na de andere wandelaar kwam voorbij. Ze vonden het allemaal zo leuk, dat ik op een gegeven moment gewoon publiek had :eek: :eek: Daar ben ik nog niet aan toe, dus dat doen we niet weer :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef:

Je moet niet zo over analyseren, laat dat beest gewoon lekker geil zijn.

:mrgreen:
Heb niet eens tijd om te analyseren met een rijdende Bowie aan m'n been hangend :pffff: Iemand vertelde me dat ik haar gewoon moest laten gaan, dus ja, dan doe ik dat maar :19:

En nu even terugkomend op je vraag :mrgreen: Bowie is sowieso een rustiger ras, en die slaapt best veel ja. Vaak meer dan Bram zoals in het eerste berichtje is aangegeven. Nu is ze wat actiever.. :roll: Ik zou het wel in de gaten houden, maar in eerste instantie geen zorgen maken.

En ja, ik vind 3 kwartier achter elkaar trainen ook lang :pffff: Bowie houdt het 10 minuten vol, dan is ze alweer afgeleid en aan het graven ofzo :smile: Die houdt dat absoluut niet zo lang vol. Ik vind het knap van Bram dat hij 3 kwartier van zijn kostbare speeltijd hieraan wilt spenderen :smile: :wink:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Inge schreef:
Marie-José schreef:
(Ver)oordelen doen mensen toch :mrgreen: , is het niet omdat je vragen stelt dan is het wel om iets anders.
Dat is misschien wel zo maar :mrgreen: ik denk toch dat ieder op dit forum (waarom zit je anders op een hondenforum :mrgreen: ) zijn stinkende best doet om zijn of haar vriendje zo'n gelukkig leventje te bieden als maar kan. Als er ook maar één kwetsbaar punt bij mij is( en bij ieder ander hier ) dan zijn het mijn hondjes en als ik dan zoiets zou lezen zou mij dat heel erg raken , ook al wordt het gezegd door mensen die ik niet persoonlijk ken. Doet toch zeer. Het doet mij al plaatsvervangend zeer voor Linda en zou het tegen jou gezegd zijn idem dito. :wink:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Zoek stok! schreef:
Sita schreef:
Dat deed ik wel altijd, maar het terug plaats doe ik met pilonnen. Bram heeft namelijk de pilonnen op de training een aantal keer onder gepist (zucht),
:smile:
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef: Heb niet eens tijd om te analyseren met een rijdende Bowie aan m'n been hangend :pffff: Iemand vertelde me dat ik haar gewoon moest laten gaan, dus ja, dan doe ik dat maar :19:

En nu even terugkomend op je vraag :mrgreen: Bowie is sowieso een rustiger ras, en die slaapt best veel ja. Vaak meer dan Bram zoals in het eerste berichtje is aangegeven. Nu is ze wat actiever.. :roll: Ik zou het wel in de gaten houden, maar in eerste instantie geen zorgen maken.

En ja, ik vind 3 kwartier achter elkaar trainen ook lang :pffff: Bowie houdt het 10 minuten vol, dan is ze alweer afgeleid en aan het graven ofzo :smile: Die houdt dat absoluut niet zo lang vol. Ik vind het knap van Bram dat hij 3 kwartier van zijn kostbare speeltijd hieraan wilt spenderen :smile: :wink:
Tis toch een rare dame hoor. Toen ze loops was, was ze toch helemaal niet zo geil?

Ik begrijp nu ook dat het best bijzonder is, dat ik 'zo lang' train. Maar we hebben het hartstikke leuk samen hoor. Hij staat helemaal te huppelen omdat hij kipfilet krijgt en we piepballetje gaan gooien. De rest doet hij er gewoon even bij :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Baily schreef:
Zoek stok! schreef:
Sita schreef:
Dat deed ik wel altijd, maar het terug plaats doe ik met pilonnen. Bram heeft namelijk de pilonnen op de training een aantal keer onder gepist (zucht),
Niks niet leuk als je zo trainbare hond volgens de trainer even uitgebreid gaat staan pissen bij de pilon met zo'n kop van 'wat mot je nou'.
:boos:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Zoek stok! schreef:
Baily schreef:
Zoek stok! schreef:
Sita schreef:
Niks niet leuk als je zo trainbare hond volgens de trainer even uitgebreid gaat staan pissen bij de pilon met zo'n kop van 'wat mot je nou'.
:smile: :smile: :smile2:
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Baily schreef:
Zoek stok! schreef:
Sita schreef:
Hij moet toch die spanning even kwijt :mrgreen:

Moos piest altijd, altijd, echt altijd, tegen de paal bovenaan de trap bij station Alkmaar. En het allerergste is nog dat ik elke keer weer denk "oh jaaaaaaaa, shit! dat deed hij altijd ja!" :boos:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Baily schreef: :smile: :smile: :smile2:
Zo hard lachen mijn mede cursisten ook elke keer. Zelfs van het andere veld :roll:

Maarrrrrr....sinds ik zelf pilonnen heb gekocht doet hij het niet meer. Ha! :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Saffie slaapt best wel veel overdag.
Na elke wandeling gaat ze een tukkie doen, dan moet ze even bijtanken denk ik van het spelen en rennen.
Tussendoor wordt ze wel weer even wakker en gaat ze spelen, op haar botje kauwen of door de tuin scharrelen.
En s avonds slaapt ze eigenlijk ook.
Binnen lui, buiten actief. Heerlijk :mrgreen:
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

saffie schreef: Binnen lui, buiten actief. Heerlijk :mrgreen:
Dat hoor ik heel vaak van Stabij eigenaren!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:
estelle schreef:

Hiihihi ja ik vind het echt te lang. Om de reden die Inge dus ook geeft.
Ik zou dus gewoon steeds wat korte oefeningen doen en daarna gewoon lekker spelen gaan of hem zn gang laten gaan.

Vandaag bijv. heb ik met Hera de sta oefening gedaan. Morgen doe ik bijv. weer iets aan het volgen.
Overigens die 10 minuten/ kwartier is zonder het belonen meegerekend dan he. Want dat doe ik ook, na elk commando dat ze goed uitvoert wordt Hera uitbundig beloond.
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef:
Vandaag bijv. heb ik met Hera de sta oefening gedaan. Morgen doe ik bijv. weer iets aan het volgen.
Overigens die 10 minuten/ kwartier is zonder het belonen meegerekend dan he. Want dat doe ik ook, na elk commando dat ze goed uitvoert wordt Hera uitbundig beloond.
Ik ga het aanpassen. Als ik naar het veldje ga, zal ik alleen de oefeningen met pilonnen doen en op andere tijden de andere oefeningen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:
estelle schreef:
Ik ga het aanpassen. Als ik naar het veldje ga, zal ik alleen de oefeningen met pilonnen doen en op andere tijden de andere oefeningen.
:ok:
Marion.

Moos schreef:
Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:
Tja, wie kaatst....
Heb je het over mij? Mag ik vragen waar ik dit soort dingen beweer? Doe maar per PB, dan kan het hier verder on topic gaan.
Maar alleen omdat ik mijn mening iets minder wollig weergeef dan een ander, maakt nog niet dat je me dit soort dingen in de schoenen mag schuiven. Ik zal de laatste zijn die zal beweren dat Bram het slecht heeft bij Linda.
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ik weet bij god niet of je nu mij bedoeld maar ik reageer toch maar even... :wink:
Beter 1000 x vragen dan 1 keer goed mis omdat je de belangstelling er niet voor hebt
Ik weet niet of je deze zin bedoeld ,Marion?
Deze was in zijn algemeenheid bedoeld. Ik neem toch wel aan dat ieder hier op het forum meer dan de gewenste belangstelling voor zijn hond heeft. :19:
Als je wat opmerkt bij je hond en je bent daar onzeker over vind ik dat je beter een vraag hierover kunt stellen dan het ter kennis geving aan kunt nemen. Het neemt je onzekerheid waarschijnlijk voor een groot deel weg en misschien help je dmv jouw vraag en de daarop gegeven antwoorden ook anderen.
Ben je daarentegen zeker en heb je geen vragen kun je ze ook niet te stellen maar zou je juist misschien iemand kunnen helpen (als je daar op dat moment zin in hebt natuurlijk :mrgreen: )
Ik stel liever 1000 vragen dan dat ik het maar op zijn beloop laat en misschien maak ik me dan druk terwijl er niets aan de hand is.
Laat ik het zo zeggen:
Als ik hond zou zijn, zou ik me niet vrij voelen om hond te zijn als mijn baasje Linda of Marloes zou zijn.
Dit was de zin wat mij, als je dat tegen mij zou zeggen, erg zeer mee zou doen.
Niet vrij om hond te zijn zeg je.
Dat is iets wat , denk ik, juist iedereen zijn hond wil bieden...een hondwaardig bestaan met alles erop en eraan.
Ik zal de laatste zijn die zal beweren dat Bram het slecht heeft bij Linda.
Dan zal ik die eerste zin waarschijnlijk helemaal verkeerd begrepen hebben. Als dat zo is....sorry.
Marion.

Marie-José schreef:
Laat ik het zo zeggen:
Als ik hond zou zijn, zou ik me niet vrij voelen om hond te zijn als mijn baasje Linda of Marloes zou zijn.
Dit was de zin wat mij, als je dat tegen mij zou zeggen, erg zeer mee zou doen.
Niet vrij om hond te zijn zeg je.
Dat is iets wat , denk ik, juist iedereen zijn hond wil bieden...een hondwaardig bestaan met alles erop en eraan.
Ik zal de laatste zijn die zal beweren dat Bram het slecht heeft bij Linda.
Dan zal ik die eerste zin waarschijnlijk helemaal verkeerd begrepen hebben. Als dat zo is....sorry.
Je antwoord had ik even gemist. Dank je Marie-José dat je even antwoord geeft.

Ik dacht wel dat het om die zin ging. En toch bedoel ik daar niets persoonlijks mee.

Ik kijk naar mijn eigen honden. En ik zie mijn eerste hond nog zo verwachtingsvol en hoopvol naar me opkijken tijdens de training. "Doe ik het zo dan goed baas?" "Is dit wat je wil?" Die hond was alleen maar bezig om ons te plezieren. En gelaten liet hij zich 3 avonden per week in de auto tillen. Werd al wagenziek als hij de auto alleen al zag.... maar ja, baasjes wilden graag dat hij naar training ging. Want dat hoorde zo :19:

Ik heb vreselijk veel geleerd van mijn honden. En ik zou zo'n karaktertje die we als eerste hond hadden, never maar dan ook never meer dwingen tot cursus. Toen wist ik dat niet. Nu wel.
Door schade en schande wordt men wijs toch? Iedere hond heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing.

Zou ik bovenstaande in wollige taal moeten brengen, dan zou het iets worden als "hond eigen hoor; beetje warm buiten misschien; beetje off-dagen"
Maar ik ben niet van de wollige taal. En dus zeg ik wat ik denk. En ik denk dat Linda en Marloes iets te perfectionistisch met hun honden bezig zijn.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Marion. schreef: Ik dacht wel dat het om die zin ging. En toch bedoel ik daar niets persoonlijks mee.
Maar je noemt wel specifieke namen......... dan voelen die mensen zich toch behoorlijk aangesproken?

Ik kijk naar mijn eigen honden. En ik zie mijn eerste hond nog zo verwachtingsvol en hoopvol naar me opkijken tijdens de training. "Doe ik het zo dan goed baas?" "Is dit wat je wil?" Die hond was alleen maar bezig om ons te plezieren. En gelaten liet hij zich 3 avonden per week in de auto tillen. Werd al wagenziek als hij de auto alleen al zag.... maar ja, baasjes wilden graag dat hij naar training ging. Want dat hoorde zo :19:

Ik heb vreselijk veel geleerd van mijn honden. En ik zou zo'n karaktertje die we als eerste hond hadden, never maar dan ook never meer dwingen tot cursus. Toen wist ik dat niet. Nu wel.
Door schade en schande wordt men wijs toch? Iedere hond heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing.
Absoluut, je leert door ervaring op te doen en daarmee ook fouten te maken. Maar misschien zijn mensen al van te voren bezig met het risico dat ze fouten maken en stellen daardoor (snel) een vraag op een forum. Ook niets mis mee lijkt me.

Zou ik bovenstaande in wollige taal moeten brengen, dan zou het iets worden als "hond eigen hoor; beetje warm buiten misschien; beetje off-dagen"
Maar ik ben niet van de wollige taal. En dus zeg ik wat ik denk. En ik denk dat Linda en Marloes iets te perfectionistisch met hun honden bezig zijn.
Dat is je eigen persoonlijke mening, en ik deel die wel een beetje. Maar hun honden worden daar niet slechter van naar mijn mening, en dat lijkt me het belangrijkste. Denk alleen dat het soms lastig is voor mensen als Marloes en Linda zelf.
En nogmaals, dingen opmerken aan je hond die anders zijn dan anders en daar eventueel een vraag over stellen is toch niet per definitie verkeerd. Toevallig heb ik met Rais wel een groot probleem ontdekt en ten tijde daarvan een topic erover geopend. Het had niets hoeven zijn maar in haar geval was dat wel zo, dat kan ook.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Marion. schreef:
Moos schreef:
Marion. schreef:
Zoek stok! schreef: Dat vind ik ook niet leuk om te lezen, zelfs van mensen die me geen ** interesseren. Brammetje is mijn grote kleine vriendje en ik wil heel graag dat hij gelukkig is. Het zegt natuurlijk meer over de mensen die een oordeel geven over mensen en honden zonder dat ze ze ooit gezien hebben dan over mij, maar het is toch niet leuk om te lezen.
Tja, wie kaatst....
Heb je het over mij? Mag ik vragen waar ik dit soort dingen beweer? Doe maar per PB, dan kan het hier verder on topic gaan.
Maar alleen omdat ik mijn mening iets minder wollig weergeef dan een ander, maakt nog niet dat je me dit soort dingen in de schoenen mag schuiven. Ik zal de laatste zijn die zal beweren dat Bram het slecht heeft bij Linda.
Het gaat om dit stukje van je:
Marion. schreef:Laat ik het zo zeggen:
Als ik hond zou zijn, zou ik me niet vrij voelen om hond te zijn als mijn baasje Linda of Marloes zou zijn. Alles wat ik dan zou doen, of niet zou doen, zou onder een vergrootglas worden gelegd.
Ik zou er bloednerveus van worden :19:
Als jij niet op enige wijze kan snappen dat je daarmee voor iedereen, behalve voor jezelf schijnbaar, impliceert dat mijn honden en Bram van Linda het niet erg lekker hebben bij ons, dan weet ik het ook niet meer hoor.
Je bent zelf in staat tot de meest kwetsende opmerkingen, en zodra het verhaal even omgedraaid wordt, om een algemeen, niet eens specifiek naar jou gericht punt te maken, dan is dat opeens 'not done'.

Als jij niet in wollige taal hoeft te schrijven hoeft de rest dat ook niet lijkt me. :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”