Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ons avontuur is begonnen
Moderator: moderatorteam
-
Essy
Isis was gelijk na de dekking een paar dagen extreem rustig en heeft ook slecht gegeten toen. Nu is ze vrolijk, heel erg lief en wat aanhankelijker dan normaal maar ze heeft wel voor het eerst Joep weggesnauwd bij haar bot en wil soms heel hard spelen (heeft wat beweging gemist door de loopsheid denk ik). Gisteren heeft ze gespuugd (heeft ze sinds ze puppie was nooit meer gedaan) wel ging ze gelijk erna weer eten dus ziek is ze niet. Ik weet niet of het iets betekend dat ze precies rond de innesteling van de vruchtjes zou spugen, maar ik vond het wel frappant. Ik weet niet vanaf wanneer vrouwen misselijk worden in hun zwangerschap? Ook vanaf de innesteling?
Omdat Isis zo'n hoog opgetrokken buikie heeft is het erg moeilijk voor je daar iets aan ziet, maar het lijkt alsof ze een iemimieni beetje buik meer heeft, maar dat kan ook wishfull thinking zijn.
Gelukig heeft ze over twee weken een echo want het is echt vreselijk spannend.
Omdat Isis zo'n hoog opgetrokken buikie heeft is het erg moeilijk voor je daar iets aan ziet, maar het lijkt alsof ze een iemimieni beetje buik meer heeft, maar dat kan ook wishfull thinking zijn.
Gelukig heeft ze over twee weken een echo want het is echt vreselijk spannend.
- Youp
- Zeer actief
- Abischa
- Zeer actief
- Contacteer:
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
-
borderke
- Actief
- Contacteer:
-
Ari@ne
-
Diana
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Doggen
- Contacteer:
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
-
Essy
- Seven6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
-
Essy
- cruiser
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
na deze topic te hebben gelezen, ben ik ook zeer benieuwd wat er geboren gaat worden.
zeker met de wetenschap dat beide honden geeldrager zijn. dat verklaart ook Isis haar onderkleur.
hopelijk gaat het allemaal goed met moeders en krijg je een leuk nestje.
wat betreft zien dat teven drachtig zijn.
ik kan me nog herrineren dat Luna van Ans 2 weken was en dat ik vroeg om een foto van de buik.
toen wisten we gelijk dat Luna drachtig was.
zo ook had ik zelf een teef, waarvan ik zei, met 2 weken die is drachtig en een ander niet.
je moet toch zelf ook al iets verandering zien.
is het geen snoeperd geworden of zo.
wij hadden er een , die at als ze de kans kreeg de boterpot iedere keer leeg en als ze niet drachtig was niet.
spannend hoor die echo., zegt natuurlijk niets van het antal, maar wel dat je de spullen kan gaan neerzetten.
ben benieuwd.
Cruiser
zeker met de wetenschap dat beide honden geeldrager zijn. dat verklaart ook Isis haar onderkleur.
ik kan me nog herrineren dat Luna van Ans 2 weken was en dat ik vroeg om een foto van de buik.
zo ook had ik zelf een teef, waarvan ik zei, met 2 weken die is drachtig en een ander niet.
wij hadden er een , die at als ze de kans kreeg de boterpot iedere keer leeg en als ze niet drachtig was niet.
spannend hoor die echo., zegt natuurlijk niets van het antal, maar wel dat je de spullen kan gaan neerzetten.
ben benieuwd.
Cruiser
vergeef het de hond, die heeft fokker of eigenaar niet uitgezocht.
- cruiser
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Essy
Ik vind haar gedrag veranderd. Ze is ontzettend lief, ze wil alleen eten als er iets lekkers door zit anders hoeft het niet meer zo. Ze is erg fit en ziet er ontzettend goed uit. Heeft ook een hele mooie uitdrukking. De vorige keer was ze schijnzwanger en toen was ze heel moe vanaf het moment dat ze gedekt had kunnen zijn. nu helemaal niet. Ook wast ze zich vanachter, normaal doet ze dat nooit.cruiser schreef:na deze topic te hebben gelezen, ben ik ook zeer benieuwd wat er geboren gaat worden.
ben benieuwd.
Cruiser
Maar hoeveel meer buik(je) hebben ze met 3 weken. Vrijwel niks of zou je dan iets moeten zien? Ik vind dat ze net een bultje heeft bij haar navel.
waar zie je de teef het eerst uitdijen. Net achter de ribben, rond de navel of meer naar achteren bij de tepels in de liezen?
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
-
Essy
- Blue Rising Star
- Actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
- Contacteer:
Heel spannend en heel veel succes! En let niet teveel op veranderingen van de teef zou ik zeggen, kan ook goed schijndracht zijn namelijk, zoals Téole van mij na de laatste dekking ook had en zij bleef ook leeg helaas, maargoed, jij zal het heel snel weten! 
Groetjes, Sarah
"Am Staffs with Attitude"
"Am Staffs with Attitude"
-
borderke
- Actief
- Contacteer:
-
Ari@ne
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
En ook al weet je het zo, dan is er nog niets zeker.Blue Rising Star schreef:Heel spannend en heel veel succes! En let niet teveel op veranderingen van de teef zou ik zeggen, kan ook goed schijndracht zijn namelijk, zoals Téole van mij na de laatste dekking ook had en zij bleef ook leeg helaas, maargoed, jij zal het heel snel weten!
Bij een goede kennis van me waren op de echo een paar pups gezien, toen zij vorige week, 69 dagen na de dekking nog geen aanstalten maakte om te werpen is er een foto gemaakt....leeg
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Ik hou niet zo van trieste verhalen, maar helaas heb ik dat net nog meegemaakt. Zoiets is niet leuk inderdaad.Inge schreef:En ook al weet je het zo, dan is er nog niets zeker.Blue Rising Star schreef:Heel spannend en heel veel succes! En let niet teveel op veranderingen van de teef zou ik zeggen, kan ook goed schijndracht zijn namelijk, zoals Téole van mij na de laatste dekking ook had en zij bleef ook leeg helaas, maargoed, jij zal het heel snel weten!![]()
Bij een goede kennis van me waren op de echo een paar pups gezien, toen zij vorige week, 69 dagen na de dekking nog geen aanstalten maakte om te werpen is er een foto gemaakt....leeg
Maar ik hoop voor Essy dat alles voorspoedig verloopt en dat Isis straks een mooi nestje pups krijgt
-
Ari@ne
Hoe kan zoiets nou? Daar begrijp ik niets vanbulletjebe schreef:Ik hou niet zo van trieste verhalen, maar helaas heb ik dat net nog meegemaakt. Zoiets is niet leuk inderdaad.Inge schreef:En ook al weet je het zo, dan is er nog niets zeker.Blue Rising Star schreef:Heel spannend en heel veel succes! En let niet teveel op veranderingen van de teef zou ik zeggen, kan ook goed schijndracht zijn namelijk, zoals Téole van mij na de laatste dekking ook had en zij bleef ook leeg helaas, maargoed, jij zal het heel snel weten!![]()
Werd ze dan niet dikker of zo? Sorry, maar ik weet daar weinig van, vandaar. Wat lijkt me dat afschuwelijk.
-
Melanie 74
Teckelgek schreef:bulletjebe schreef:Ik hou niet zo van trieste verhalen, maar helaas heb ik dat net nog meegemaakt. Zoiets is niet leuk inderdaad.Inge schreef:En ook al weet je het zo, dan is er nog niets zeker.Blue Rising Star schreef:Heel spannend en heel veel succes! En let niet teveel op veranderingen van de teef zou ik zeggen, kan ook goed schijndracht zijn namelijk, zoals Téole van mij na de laatste dekking ook had en zij bleef ook leeg helaas, maargoed, jij zal het heel snel weten!![]()
Hoe kan zoiets nou? Daar begrijp ik niets van.
Werd ze dan niet dikker of zo? Sorry, maar ik weet daar weinig van, vandaar. Wat lijkt me dat afschuwelijk.
Je laat een echo maken en daar zien ze vruchtblaasjes op, eigenlijk groeien ze in de laatste twee weken zo explosief snel. En dan denk je nou ja misschien zijn het er maar twee
En het skelet wordt ook pas heel laat gevormd, dus als de teef de vruchtjesheeft geresorbeerd (bv door stress of genitische afwijking) zie jij er helemaal niets van. En omdat jij denkt dat de teef drachtig is (en door iets meer voer want dat heeft de teef toch nodig als ze drachtig is) dikker geworden heb jij dat vermoeden niet!
Dus laat je idd na de voorbij gegane datum een foto maken en dan is de teef leeggebleven.
(En dat is een domper!!!!!) Maar gebeurt vaker als je denkt, maar gelukkig zijn er ook heel veel normale nestjes waar niets fout gaat!!
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Margreet,cruiser schreef:na deze topic te hebben gelezen, ben ik ook zeer benieuwd wat er geboren gaat worden.
Hoe weet je eigenlijk dat Isis ook drager is van het geel-gen? Dat ze uit lijnen komt waar geel in heeft gezeten, o.k. Maar je kunt zonder DNA-onderzoek (en als een teef nog nooit een nest pups heeft geproduceerd) toch niet met zekerheid zeggen dat de hond dat geel-gen ook draagt?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Melanie 74
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3