Marion. schreef:Marie-José schreef:Laat ik het zo zeggen:
Als ik hond zou zijn, zou ik me niet vrij voelen om hond te zijn als mijn baasje Linda of Marloes zou zijn.
Dit was de zin wat mij, als je dat tegen mij zou zeggen, erg zeer mee zou doen.
Niet vrij om hond te zijn zeg je.
Dat is iets wat , denk ik, juist iedereen zijn hond wil bieden...een hondwaardig bestaan met alles erop en eraan.
Ik zal de laatste zijn die zal beweren dat Bram het slecht heeft bij Linda.
Dan zal ik die eerste zin waarschijnlijk helemaal verkeerd begrepen hebben. Als dat zo is....sorry.
Je antwoord had ik even gemist. Dank je Marie-José dat je even antwoord geeft.
Ik dacht wel dat het om die zin ging. En toch bedoel ik daar niets persoonlijks mee.
Ik kijk naar mijn eigen honden. En ik zie mijn eerste hond nog zo verwachtingsvol en hoopvol naar me opkijken tijdens de training. "Doe ik het zo dan goed baas?" "Is dit wat je wil?" Die hond was alleen maar bezig om ons te plezieren. En gelaten liet hij zich 3 avonden per week in de auto tillen. Werd al wagenziek als hij de auto alleen al zag.... maar ja, baasjes wilden graag dat hij naar training ging. Want dat hoorde zo
Ik heb vreselijk veel geleerd van mijn honden. En ik zou zo'n karaktertje die we als eerste hond hadden, never maar dan ook never meer dwingen tot cursus. Toen wist ik dat niet. Nu wel.
Door schade en schande wordt men wijs toch? Iedere hond heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing.
Zou ik bovenstaande in wollige taal moeten brengen, dan zou het iets worden als "hond eigen hoor; beetje warm buiten misschien; beetje off-dagen"
Maar ik ben niet van de wollige taal. En dus zeg ik wat ik denk. En ik denk dat Linda en Marloes iets te perfectionistisch met hun honden bezig zijn.
Bram is in de loop van de tijd steeds meer gaan slapen, niet alleen als het warm is. Dat staat in m'n begintopic trouwens. Dus vroeg ik me af of het normaal is dat honden als ze ouder worden zoveel slapen.
Als dat al perfectionistisch bezig zijn is

Het zou ook kunnen dat hij wat onder de leden heeft, maar blijkbaar moet dat me ook niet interesseren.
Nogmaals, ik vind het leuk om hier dingen te bespreken. Ik loop soms buiten, zie iets bij Bram of een andere hond en denk dan 'hee wat leuk dat kan ik wel even vragen'. Geen probleem of aardbeving serieusheid dus, maar gewoon interesse.
Je zou juist blij moeten zijn met vragen van anderen. Als niemand meer topics start, kun jij je snerpende antwoorden niet meer plaatsen.
Jij doet al laatdunkend over mijn aanpak mbt Bram sinds hij pup is. Hoe vaak je inmiddels al hebt gezegd dat Bram niet normaal opgroeit door mij, kan ik niet eens meer tellen. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Bram is geen Saar en Miep en ik ben jou niet. Jij denkt te weten hoe ik met Bram omga aan de hoeveelheid en het soort vragen dat ik stel. Als ik een vraag over training stel, krijg ik daar een lullig antwoord op. Als ik een vraag over weglopen van Bram stel, is dat niet goed. En als ik me afvraag of het normaal is dat Bram zoveel slaapt terwijl hij dat eerst niet deed, zeg jij dat Bram niet hond mag zijn bij mij. Waar haal je al die wijsheid vandaan door een internetkabeltje heen?
Zou het nou echt toeval zijn dat de mensen die mij en Bram regelmatig samen zien heel anders reageren op vragen van mij? Zou het misschien kunnen dat Bram het wel leuk heeft bij mij en dat ik het gewoon leuk vindt om van gedachten te wisselen over Bram op een forum?
Ja, ik wil dingen goed doen: in m'n werk, in m'n prive en zeker ook met Bram. Dus zuig ik zoveel mogelijk kennis op. Lijdt Bram daar onder? Nou Marion, volgens mij hebben Bram en ik de grootste lol samen. Als je eens de moeite zou nemen om foto's van Bram te bekijken, zou je dat misschien zien.
Maar nogmaals. De lol van het vragen stellen is er voor mij af. Er komt altijd wel iemand om de hoek om kwetsend of laatdunkend bedoelde opmerkingen over mij of Bram te maken. Jammer dat het zo moet op een hondenforum.