Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ben ik te soft?
Moderator: moderatorteam
- Rossi
- Zeer actief
Ben ik te soft?
Door het lezen van een ander topic dacht ik daarover na.
Hoe afhankelijk Rossi thuis is zo onafhankelijk is hij buiten.
Hij loopt vrij ver bij mij vandaan. Zo nu en dan kijkt hij wel en als ik een andere kant opga trekt hij een sprintje om vervolgens weer ver vooruit te lopen.
Zou dit in combinatie met het moeilijk alleen kunnen zijn ook te maken kunnen hebben dat Rossi vindt dat hij altijd mee moet?
Met andere woorden, ben ik te soft en denkt hij dat vrij veel kan maken?
Of schiet ik door in mijn gedachten.
Hij loopt vrij ver bij mij vandaan. Zo nu en dan kijkt hij wel en als ik een andere kant opga trekt hij een sprintje om vervolgens weer ver vooruit te lopen.
Zou dit in combinatie met het moeilijk alleen kunnen zijn ook te maken kunnen hebben dat Rossi vindt dat hij altijd mee moet?
Groeten van Angel en Rossi.

-
miekmiek
Re: Ben ik te soft?
Waarom denk iedereen nu ineens dat nadenken over honden en hondenproblemen not done is?Rossi schreef:Door het lezen van een ander topic dacht ik daarover na.
Ik heb niet echt een antwoord op je vraag, behalve dan dat ik het persoonlijk handiger en beter vind dat mijn honden ook tijdens het wandelen genoeg aandacht voor me hebben. Ze mogen wel lekker rennen en vliegen, maar ik probeer zo goed als het kan nog steeds ' roedelleider' uit te stralen. Misschien kun je buiten wat meer aandachtoefeningen doen, jezelf wat interessanter maken.
Of er een link is naar het moeilijk alleen thuis kunnen blijven, dat weet ik niet. Je zou zeggen dat zo'n zelfstandige hond buiten juist makkelijk alleen thuis zou kunnen zijn.
-
boxersien
Tja, eerlijk gezegd weet ik het antwoord op je vragen niet, maar vind ik het niet kunnen dat een hond ver voor de baas loopt! Zo wie zo vind ik dat een hond die los loopt in de buurt van de baas behoort te zijn en behoort te luisteren. Stel je voor dat er in de verte een hond loopt en de jouwe gaat erop af en die andere is vals! :N: Nu doet ze dat misschien niet, maar nog tal van andere situatie zijn te bedenken.
Ik vind dus dat je in dit geval strenger moet zijn en de hond moet leren in de buurt te lopen. Zelf zou ik een hond die buiten onafhankelijk is of lijkt proberen zo te trainen dat hij meer aandacht heeft. Dit is moeilijk dat weet ik! Ik ben nu ruim een jaar bezig met Paco en eindelijk doet hij af en toe wat ik wil en trekt na een jaar niet meer aan de riem!!!! Dit is een grote overwinning! Los laten doe ik hem niet, voorlopig echt niet! Leer het commando wacht of stop of iets dergelijks aan en ga belonen als hij iets uitvoert!
Het niet alleen thuis kunnen blijven kan ik eigenlijk niet hiermee verbinden. Misschien is hij thuis zo afhankelijk omdat hij niet alleen gelaten wil worden en daarom wel maatjes wil zijn? Misschien toch ook proberen duidleijk te zijn en grenzen te stellen zodat hij weet dat je de baas bent? Dus meer gehoorzaamheid en bezighouden met leuke spelletjes die je samen doet en die jij wint?
Neem een speeltouw mee op de wandeling en als hij los is probeer hem ermee te laten spelen samen met jou en zo in je buurt te houden!
Dit zou ik zelf doen, maar of dat echt de juiste oplossing is weet ik niet! Ik weet alleen dat ik zelf er een grote hekel aan hebt aan mensen met een loslopende hond die ver van hun loopt! Alleen al omdat een hond nooit te vertrouwen is voor 100% en stel je voor dat hij niet goed onder appél staat en zo in mijn roedel duikt :N: arme hond :N:
Ik vind dus dat je in dit geval strenger moet zijn en de hond moet leren in de buurt te lopen. Zelf zou ik een hond die buiten onafhankelijk is of lijkt proberen zo te trainen dat hij meer aandacht heeft. Dit is moeilijk dat weet ik! Ik ben nu ruim een jaar bezig met Paco en eindelijk doet hij af en toe wat ik wil en trekt na een jaar niet meer aan de riem!!!! Dit is een grote overwinning! Los laten doe ik hem niet, voorlopig echt niet! Leer het commando wacht of stop of iets dergelijks aan en ga belonen als hij iets uitvoert!
Het niet alleen thuis kunnen blijven kan ik eigenlijk niet hiermee verbinden. Misschien is hij thuis zo afhankelijk omdat hij niet alleen gelaten wil worden en daarom wel maatjes wil zijn? Misschien toch ook proberen duidleijk te zijn en grenzen te stellen zodat hij weet dat je de baas bent? Dus meer gehoorzaamheid en bezighouden met leuke spelletjes die je samen doet en die jij wint?
Neem een speeltouw mee op de wandeling en als hij los is probeer hem ermee te laten spelen samen met jou en zo in je buurt te houden!
Dit zou ik zelf doen, maar of dat echt de juiste oplossing is weet ik niet! Ik weet alleen dat ik zelf er een grote hekel aan hebt aan mensen met een loslopende hond die ver van hun loopt! Alleen al omdat een hond nooit te vertrouwen is voor 100% en stel je voor dat hij niet goed onder appél staat en zo in mijn roedel duikt :N: arme hond :N:
- Rossi
- Zeer actief
Dit snap ik even niet.miekmiek schreef:
Waarom denk iedereen nu ineens dat nadenken over honden en hondenproblemen not done is?![]()
Heb je gelijk in. Ik ben hier zelf ook niet consequent in. Met brokjes en ballen hou ik zijn aandacht goed vast, en na verloop van tijd komt de klad er weer in.miekmiek schreef: Ik heb niet echt een antwoord op je vraag, behalve dan dat ik het persoonlijk handiger en beter vind dat mijn honden ook tijdens het wandelen genoeg aandacht voor me hebben. Ze mogen wel lekker rennen en vliegen, maar ik probeer zo goed als het kan nog steeds ' roedelleider' uit te stralen. Misschien kun je buiten wat meer aandachtoefeningen doen, jezelf wat interessanter maken.
Dat begrijp ik inderdaad ook niet zo goed. Maar binnen en buiten zal voor Rossi wel heel verschillend zijn.miekmiek schreef: Of er een link is naar het moeilijk alleen thuis kunnen blijven, dat weet ik niet. Je zou zeggen dat zo'n zelfstandige hond buiten juist makkelijk alleen thuis zou kunnen zijn.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik vind dat je doorschiet. Een hond, die niet alleen kan zijn door een dominantieprobleem leert alleen maar alleen te zijn als je simpelweg de rangorde herstelt. Jij bent al jaren bezig met opbouwen..dan gaat het weer goed, weer minder en weer terug bij af en opbouwen maar weer. Dat is helemaal geen patroon wat hoort bij een hond die vanuit een dominantieprobleem onrustig wordt bij het alleen zijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Zoie
- Zeer actief
Als jij je dan weer omdraait of afslaat, loopt hij weer achterRossi schreef: Hij loopt vrij ver bij mij vandaan. Zo nu en dan kijkt hij wel en als ik een andere kant opga trekt hij een sprintje om vervolgens weer ver vooruit te lopen.

- Rossi
- Zeer actief
Klopt. Soms doe ik dat vrij vaak. Andere mensen kijken dan vanZoie schreef:Als jij je dan weer omdraait of afslaat, loopt hij weer achterRossi schreef: Hij loopt vrij ver bij mij vandaan. Zo nu en dan kijkt hij wel en als ik een andere kant opga trekt hij een sprintje om vervolgens weer ver vooruit te lopen.

- Rossi
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
Oké.Eline* schreef:Ik vind dat je doorschiet. Een hond, die niet alleen kan zijn door een dominantieprobleem leert alleen maar alleen te zijn als je simpelweg de rangorde herstelt. Jij bent al jaren bezig met opbouwen..dan gaat het weer goed, weer minder en weer terug bij af en opbouwen maar weer. Dat is helemaal geen patroon wat hoort bij een hond die vanuit een dominantieprobleem onrustig wordt bij het alleen zijn.
Toch zijn er in huis ook wat dingen veranderd waar ik mijn vraagtekens bij heb over dat Rossi mij wel baas genoeg vindt.
Tijdens het eten moet hij op zijn plaats liggen.
Bij commando 1 heeft hij bananen in zijn oren.
Bij commando 2 doet hij het nog niet.
Dan breng ik hem er heen.
Ik draai me om en hij trippelt eruit.
Ik breng hem er nog een keer heen.
En hij trippelt er weer uit.
Wederom breng ik hem er heen.
Nu blijft hij onder protesterend geluid liggen.
Ook vind ik hem wel eens languit op de bank.
Dat heeft hij nog nooit eerder gepresteerd.

-
estelle
Ik weet niet of je te soft bent. En of daar het probleem ligt van het niet alleen kunnen zijn.
Ik zie erg veel verschil in het nie talleen kunnen zijn van mijn Milo en jouw Rossi.
Milo kan buiten bijv. ook niet zonder mij, moet hij ook constant achter me aan lopen. Als ik van het veld af ga springt hij zo over het hek heen en staat achter me, met wandelingen houdt hij ook alles strak in de gaten.
Rossie kan dus buiten prima zonder jou.
Overigens gaat het bij Milo een stuk beter sinds ik hem in huis korter neem. Zoals ik je toen al zei mag hij niet meer achter me aanlopen, moet hij afentoe verplicht een tijdje in zn mand liggen en als ik de buitendeur open doe mag hij niet meer als een idioot naar buiten schieten (omdat hij bang is dat ik hem vergeet) maar moet hij wachten tot ik hem roep.
Overigens sinds ik door ons zijdeurtje naar buiten sneak (Milo zit in de 2e bijkeuken, in de 1e bijkeuken zit nog een deurtje wat hij niet kan zien) is Milo gewoon stil als we weg zijn. Hij heeft dan namelijk helemaal niet door dat ik weg ben.....sukkeltje denkt dat ik gewoon binnen zit.
Ik zie erg veel verschil in het nie talleen kunnen zijn van mijn Milo en jouw Rossi.
Milo kan buiten bijv. ook niet zonder mij, moet hij ook constant achter me aan lopen. Als ik van het veld af ga springt hij zo over het hek heen en staat achter me, met wandelingen houdt hij ook alles strak in de gaten.
Rossie kan dus buiten prima zonder jou.
Overigens gaat het bij Milo een stuk beter sinds ik hem in huis korter neem. Zoals ik je toen al zei mag hij niet meer achter me aanlopen, moet hij afentoe verplicht een tijdje in zn mand liggen en als ik de buitendeur open doe mag hij niet meer als een idioot naar buiten schieten (omdat hij bang is dat ik hem vergeet) maar moet hij wachten tot ik hem roep.
Overigens sinds ik door ons zijdeurtje naar buiten sneak (Milo zit in de 2e bijkeuken, in de 1e bijkeuken zit nog een deurtje wat hij niet kan zien) is Milo gewoon stil als we weg zijn. Hij heeft dan namelijk helemaal niet door dat ik weg ben.....sukkeltje denkt dat ik gewoon binnen zit.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Rossi gedraagt zich dus net tegenovergesteld van Ameno.
Buiten kleeft ze aan me en loopt maximaal 10 meter van me vandaan, maar thuis gaat ze haar gangetje. Loopt me lang niet altijd achterna en kan makkelijk alleen zijn.
Eerlijk gezegd denk ik dus niet dat er een verband bestaat tussen (on)afhankelijkheid buiten en alleen thuis zijn.
Maar als ik hoor dat je Rossi 3x terug naar zijn plekje stuurt en hem dan nog moet brengen denk ik dat het geen kwaad kan om de touwtjes wat strakker aan te trekken. Volgens mij is het voor een hond erg vervelend om geen duidelijke leiding te krijgen, dat betekent nl dat hij de leiding zelf moet nemen en niet iedere hond kan dat.
Dus of je te soft bent...ik weet het niet, misschien zou je iets consequenter moeten/kunnen zijn.
Buiten kleeft ze aan me en loopt maximaal 10 meter van me vandaan, maar thuis gaat ze haar gangetje. Loopt me lang niet altijd achterna en kan makkelijk alleen zijn.
Eerlijk gezegd denk ik dus niet dat er een verband bestaat tussen (on)afhankelijkheid buiten en alleen thuis zijn.
Maar als ik hoor dat je Rossi 3x terug naar zijn plekje stuurt en hem dan nog moet brengen denk ik dat het geen kwaad kan om de touwtjes wat strakker aan te trekken. Volgens mij is het voor een hond erg vervelend om geen duidelijke leiding te krijgen, dat betekent nl dat hij de leiding zelf moet nemen en niet iedere hond kan dat.
Dus of je te soft bent...ik weet het niet, misschien zou je iets consequenter moeten/kunnen zijn.
-
estelle
dan zou ik toch strenger gaan worden hoor.Rossi schreef:Oké.Eline* schreef:Ik vind dat je doorschiet. Een hond, die niet alleen kan zijn door een dominantieprobleem leert alleen maar alleen te zijn als je simpelweg de rangorde herstelt. Jij bent al jaren bezig met opbouwen..dan gaat het weer goed, weer minder en weer terug bij af en opbouwen maar weer. Dat is helemaal geen patroon wat hoort bij een hond die vanuit een dominantieprobleem onrustig wordt bij het alleen zijn.
Toch zijn er in huis ook wat dingen veranderd waar ik mijn vraagtekens bij heb over dat Rossi mij wel baas genoeg vindt.
Als hij begrijpt wat er van hem verlangt wordt en hij blijft van zn plaats komen dan zou het bij mij een keer klaar zijn met dat gesodemieter.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat van die commando's zegt natuurlijk wel een beetje dat hij schijt aan je begint te krijgen. Schijt omdat je niet eens in staat bent hem een commando uit te laten voeren dat hij kent en waarvan hij weet hoe het werkt.
Dat zou ik zelf nooit accepteren hier. Als ik Dapper van het bed stuur dan geef ik hem al een duw als het me niet snel genoeg gaat. Gewoon hup, wegwezen en in discussie ga ik dus al helemaal niet.
Jij verliest het als je hem moet brengen. Het kan wat dat betreft dus wel samenhangen aangezien dat wel aangeeft dat hij harder aangepakt moet worden. Ik probeer altijd niet-luisteren onaangenaam te maken door de sanctie die helemaal geen straf hoeft te zijn aan te passen aan de hond. Cleo haat het om een duwtje te krijgen of vastgehouden te worden. Gaat zij niet van mijn bed of de bank dan duw ik haar en dan schiet ze weg. Om dat duwtje te voorkomen gaat ze gelijk als we dat vragen.
Dapper wil graag de keuken in om te stelen maar dat mag hij niet.
Gaat hij stiekem en merk ik dat dan roep ik hem uit de keuken. Soms probeert hij te blijven staan en heel stil te doen waarna ik snel opsta en naar hem toe ren om hem op te jagen.
Gewoon klappend in mijn handen wegjagen wat hij dus verschrikkelijk vindt
Je ziet hem dan met ingetrokken gat wegvliegen en nu hoef ik daar alleen maar mee te dreigen en weg schiet hij uit de keuken
Treuzelen en niet doen wat ik zeg mag dus nooit hier. Geef je ze 1 vinger dan nemen sommige honden toch weer je hele hand en Dapper is er daar een van, Rossi ook zo te horen 
Dat zou ik zelf nooit accepteren hier. Als ik Dapper van het bed stuur dan geef ik hem al een duw als het me niet snel genoeg gaat. Gewoon hup, wegwezen en in discussie ga ik dus al helemaal niet.
Jij verliest het als je hem moet brengen. Het kan wat dat betreft dus wel samenhangen aangezien dat wel aangeeft dat hij harder aangepakt moet worden. Ik probeer altijd niet-luisteren onaangenaam te maken door de sanctie die helemaal geen straf hoeft te zijn aan te passen aan de hond. Cleo haat het om een duwtje te krijgen of vastgehouden te worden. Gaat zij niet van mijn bed of de bank dan duw ik haar en dan schiet ze weg. Om dat duwtje te voorkomen gaat ze gelijk als we dat vragen.
Dapper wil graag de keuken in om te stelen maar dat mag hij niet.
- Youp
- Zeer actief
Als Diesel niet luistert naar mijn commando help ik hem ook een handje hoor. Ik geeft het commando 1 keer en niet vaker. Een hond leert namelijk erg snel "tellen".
Daarbij is het gewoon erg fijn voor een hond om duidelijkheid te hebben. Diesel weet precies wat hij wel en niet kan maken. Soms probeert hij een stapje verder te gaan maar dat druk ik meteen de kop in.
Zoals nu met dat grommen naar andere reuen weet ik gewoon dat ik weer wat actiever moet gaan trainen met hem. Hij heeft buiten niet genoeg aandacht voor mij.
Daarbij is het gewoon erg fijn voor een hond om duidelijkheid te hebben. Diesel weet precies wat hij wel en niet kan maken. Soms probeert hij een stapje verder te gaan maar dat druk ik meteen de kop in.
Zoals nu met dat grommen naar andere reuen weet ik gewoon dat ik weer wat actiever moet gaan trainen met hem. Hij heeft buiten niet genoeg aandacht voor mij.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Rossi
- Zeer actief
Even dit stukje eruit gequoted.estelle schreef: Overigens sinds ik door ons zijdeurtje naar buiten sneak (Milo zit in de 2e bijkeuken, in de 1e bijkeuken zit nog een deurtje wat hij niet kan zien) is Milo gewoon stil als we weg zijn. Hij heeft dan namelijk helemaal niet door dat ik weg ben.....sukkeltje denkt dat ik gewoon binnen zit.
Geweldig dat je zo tenminste even weg kan zonder gegil.
Die Milo.

- Femmel
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Joy kent het commando "NU!" (redelijk bulderen en groot maken) perfect!
Ze weet dat het dan echt menens is, toch zou ik geen idee hebben wat ik moet doen als ze daar niet op zou reageren, want tot op heden heeft ze er altijd naar geluisterd.

Ze weet dat het dan echt menens is, toch zou ik geen idee hebben wat ik moet doen als ze daar niet op zou reageren, want tot op heden heeft ze er altijd naar geluisterd.
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- Rossi
- Zeer actief
Inderdaad, Rossi is ook een hond die makkelijk weer de grenzen wil verleggen.MARC_S schreef:Dat van die commando's zegt natuurlijk wel een beetje dat hij schijt aan je begint te krijgen. Schijt omdat je niet eens in staat bent hem een commando uit te laten voeren dat hij kent en waarvan hij weet hoe het werkt.![]()
Dapper wil graag de keuken in om te stelen maar dat mag hij niet.Gaat hij stiekem en merk ik dat dan roep ik hem uit de keuken. Soms probeert hij te blijven staan en heel stil te doen waarna ik snel opsta en naar hem toe ren om hem op te jagen.
Je ziet hem dan met ingetrokken gat wegvliegen en nu hoef ik daar alleen maar mee te dreigen en weg schiet hij uit de keuken
Treuzelen en niet doen wat ik zeg mag dus nooit hier. Geef je ze 1 vinger dan nemen sommige honden toch weer je hele hand en Dapper is er daar een van, Rossi ook zo te horen
En ik ben dus als baas ook niet consequent genoeg.
Ik laat me snel verleiden door die grote bruine kijkers.
Dat is wel een goede tip om een straf te zoeken die hij vervelend vindt.
Dat is nog wel even een klus, zeg maar huiswerk.
Ik schijn wel vaak met mijn vinger iets duidelijk te willen maken aan Rossi. Want zodra ik dit doe
Het is dus zo: 1 commando en dan meteen hop.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik vind het heel moeilijk om dat steeds vol te houden.Rossi schreef:Inderdaad, Rossi is ook een hond die makkelijk weer de grenzen wil verleggen.MARC_S schreef:Dat van die commando's zegt natuurlijk wel een beetje dat hij schijt aan je begint te krijgen. Schijt omdat je niet eens in staat bent hem een commando uit te laten voeren dat hij kent en waarvan hij weet hoe het werkt.![]()
Dapper wil graag de keuken in om te stelen maar dat mag hij niet.Gaat hij stiekem en merk ik dat dan roep ik hem uit de keuken. Soms probeert hij te blijven staan en heel stil te doen waarna ik snel opsta en naar hem toe ren om hem op te jagen.
En ik ben dus als baas ook niet consequent genoeg.![]()
Ik laat me snel verleiden door die grote bruine kijkers.
Dat is wel een goede tip om een straf te zoeken die hij vervelend vindt.
Dat is nog wel even een klus, zeg maar huiswerk.![]()
Ik schijn wel vaak met mijn vinger iets duidelijk te willen maken aan Rossi. Want zodra ik dit doekijkt hij heel schuldbewust.
Het is dus zo: 1 commando en dan meteen hop.
Ik ben dus niet consequent genoeg.
Ik heb gedurende jaren altijd moeten wikken en wegen etc... en dat leer je moeilijk af.
"Zo moet het en anders niet". Daar stel ik mij vragen bij.
Een aantal dingen vind ik echt nodig.
Een aantal dingen kunnen me gestolen worden.
En ik vind het goed zo.
Ik heb geen hond die altijd luistert, die naast me loopt.
Wat ik wel heb is een hond die ontzettend lief is, waar mijn dochter dol op is en haar geholpen heeft met haar zelfstandigheid,...
en waar ik ontzettend mee kan lachen en plezier hebben.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
estelle
hihhiihi Wat Marc doet; even achterna jagen met klappen in de handen. Dat doen wij hier dus ook.
Sommige honden van ons hebben nogal de neiging niet naar binnen te willen want buiten is het zooo leuk!! Dan is het 1, 2x 'Naar Binnen!!' doen ze dat niet dan jagen we ze een beetje op....en dan moet je ze eens zien rennen naar binnen toe.
Sommige honden van ons hebben nogal de neiging niet naar binnen te willen want buiten is het zooo leuk!! Dan is het 1, 2x 'Naar Binnen!!' doen ze dat niet dan jagen we ze een beetje op....en dan moet je ze eens zien rennen naar binnen toe.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Er zijn een hoop mensen die het niet volhouden om consequent te zijn. Om de een of andere reden ben ik mister consequent op sommige vlakken. Dat komt omdat ik een spuughekel heb aan moeilijk doen en de gevolgen van niet consequent zijn zijn zeker honden die niet doen wat je zegt en je steeds weer dwars gaan zitten.
Als ik iets niet wil zoals een bedelende hond dan heb ik er dus geen enkel probleem mee niks te geven.
Als ik niet wil dat ik iets 2 keer moet zeggen zag ik het 1 keer en dan moet het gewoon desnoods met mijn hulp
Verder denk ik dat een hond ook echt beter gaat als je consequent bent want daar worden ze rustig en stabiel van. Het is voor zijn eigen bestwil want steeds in conflict zijn met de baas is ook voor de hond niet relaxed. Een hond vindt het niet leuk om jou kwaad te maken en je zal steeds weer kwaad worden als je hond iets niet doet wat op dat moment echt moet. Je roept, er komt een andere dominante reu bv, maar je hond komt niet
Dan wordt je in je paniek boos en of je hond schrikt of hij doet het nog steeds niet en wordt gepakt door de andere hond. Dat schiet echt niet op in mijn ogen
Verder ervaart een hond het breken van de regels niet als een feestje en een beloning van de baas maar als onduidelijkheid en een verstoring in de omgang.
Als ik iets niet wil zoals een bedelende hond dan heb ik er dus geen enkel probleem mee niks te geven.
Verder denk ik dat een hond ook echt beter gaat als je consequent bent want daar worden ze rustig en stabiel van. Het is voor zijn eigen bestwil want steeds in conflict zijn met de baas is ook voor de hond niet relaxed. Een hond vindt het niet leuk om jou kwaad te maken en je zal steeds weer kwaad worden als je hond iets niet doet wat op dat moment echt moet. Je roept, er komt een andere dominante reu bv, maar je hond komt niet
Verder ervaart een hond het breken van de regels niet als een feestje en een beloning van de baas maar als onduidelijkheid en een verstoring in de omgang.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik ben het er wel mee eens dat als je van begin af consequent bent tegen een hond dat later meer voordeel opleverd.MARC_S schreef:Er zijn een hoop mensen die het niet volhouden om consequent te zijn. Om de een of andere reden ben ik mister consequent op sommige vlakken. Dat komt omdat ik een spuughekel heb aan moeilijk doen en de gevolgen van niet consequent zijn zijn zeker honden die niet doen wat je zegt en je steeds weer dwars gaan zitten.
Als ik iets niet wil zoals een bedelende hond dan heb ik er dus geen enkel probleem mee niks te geven.Als ik niet wil dat ik iets 2 keer moet zeggen zag ik het 1 keer en dan moet het gewoon desnoods met mijn hulp
![]()
Verder denk ik dat een hond ook echt beter gaat als je consequent bent want daar worden ze rustig en stabiel van. Het is voor zijn eigen bestwil want steeds in conflict zijn met de baas is ook voor de hond niet relaxed. Een hond vindt het niet leuk om jou kwaad te maken en je zal steeds weer kwaad worden als je hond iets niet doet wat op dat moment echt moet. Je roept, er komt een andere dominante reu bv, maar je hond komt nietDan wordt je in je paniek boos en of je hond schrikt of hij doet het nog steeds niet en wordt gepakt door de andere hond. Dat schiet echt niet op in mijn ogen
![]()
Immers er zijn vaste regels.
Zo vind ik ook dat bedelen aan tafel niet kan en mag en dus niet gebeurd.
Dat hij in de zetel mag als ik erin zit en dat ook eerst vraagt.
Ik ben dus wel bij een aantal dingen in de fout gegaan, maar dat had meer met mijn onkundigheid te maken denk ik.
En als je zelf gaat twijfelen dan blijf je niet consequent.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Nou, dan inderdaad hup hup wat de teugels aantrekken hoor!Rossi schreef: Oké.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
erica van mil
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Als rossi naar jouw blijft kijken tijdens de wandeling en direkt komt als je de andere kant uitloopt is hij behoorlijk met je bezig.
houd jouw voordurend in de gaten waar je bent. Lijkt onafhankelijk maar is het niet. denk dat hij het zich heeft aangeleerd om zo vervooruit te lopen. Als rossi goed komt als je hem roept als er andere honden aankomen denk ik niet dat je te soft bent. Anders moet je hiermee gaan trainen. door lekker de andere kant op te lopen na rossi geroepen te hebben.
groeten erica
Als rossi naar jouw blijft kijken tijdens de wandeling en direkt komt als je de andere kant uitloopt is hij behoorlijk met je bezig.
houd jouw voordurend in de gaten waar je bent. Lijkt onafhankelijk maar is het niet. denk dat hij het zich heeft aangeleerd om zo vervooruit te lopen. Als rossi goed komt als je hem roept als er andere honden aankomen denk ik niet dat je te soft bent. Anders moet je hiermee gaan trainen. door lekker de andere kant op te lopen na rossi geroepen te hebben.
groeten erica

- Rossi
- Zeer actief
Klopt, ik ben ook niet consequent genoeg met Rossi. Er komt snel de klad weer in.MARC_S schreef:Er zijn een hoop mensen die het niet volhouden om consequent te zijn.
Het knopje 'honds denken' zou bij mij wel wat vaker aan kunnen staan.Verder denk ik dat een hond ook echt beter gaat als je consequent bent want daar worden ze rustig en stabiel van. Het is voor zijn eigen bestwil want steeds in conflict zijn met de baas is ook voor de hond niet relaxed. Een hond vindt het niet leuk om jou kwaad te maken en je zal steeds weer kwaad worden als je hond iets niet doet wat op dat moment echt moet. Je roept, er komt een andere dominante reu bv, maar je hond komt nietDan wordt je in je paniek boos en of je hond schrikt of hij doet het nog steeds niet en wordt gepakt door de andere hond. Dat schiet echt niet op in mijn ogen
![]()
Ik ga vaak de mist in met het menseigen redeneren.
Bovenstaand stukje print ik uit en hang ik op het prikbord.

- Rossi
- Zeer actief
Tussen de 10 en 20 denk ik.Zoek stok! schreef:20 meter?Rossi schreef:Hij loopt soms best wel erg ver.Zoek stok! schreef:Precies zoals Bram is. Ik heb enorm getraind op het bij me blijven, maar het zal nooit een zwaan-kleef-aan-hondje worden.
Wat vind jij vrij ver van je vandaan lopen?
50 meter?
een kilometer?

- Rossi
- Zeer actief
Bij onbekende honden komt hij in de meeste gevallen wel als ik hem roep.erica van mil schreef:
Als rossi naar jouw blijft kijken tijdens de wandeling en direkt komt als je de andere kant uitloopt is hij behoorlijk met je bezig.![]()
![]()
Bij bekende honden dan komt hij vaker niet dan wel.
Dus blijven trainen met Rossi is geen overbodige luxe.

-
chuckie
- Zeer actief
en ik denk dat in dat stukje toch de problemen van het alleen zijn zitten,een hond die geen duidelijke leiding krijgt,zal zich daardoor ook erg onzeker voelen waneer hij alleen thuis is.pooh schreef:Rossi gedraagt zich dus net tegenovergesteld van Ameno.
Maar als ik hoor dat je Rossi 3x terug naar zijn plekje stuurt en hem dan nog moet brengen denk ik dat het geen kwaad kan om de touwtjes wat strakker aan te trekken. Volgens mij is het voor een hond erg vervelend om geen duidelijke leiding te krijgen, dat betekent nl dat hij de leiding zelf moet nemen en niet iedere hond kan dat. Dus of je te soft bent...ik weet het niet, misschien zou je iets consequenter moeten/kunnen zijn.
toen chuckie net begon te puberen hebben we dit probleem ook gehad,opeens kon hij niet meer alleen,en hij begon ook op de bank te springen,en keek je dan zo mooi aan van,zeg er dan wat van!
ik heb een boek gekocht over de roedelmethode,dit was voor mij erg leerzaam,en sinds we deze regels toepassen gaat het super!
http://www.nlstore.nl/shop1/ShopExd.asp ... 9038913788
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
Kenai
als ik je foto zie, een retriever met een stok in de bek, denk ik:
het is natuurlijk wel een jachthond hè?
Dan is zelfstandigheid in principe een eigenschap die bij de hond hoort.
Hij moet geschoten wild ophalen voor de baas en móet dan soms behoorlijk uit de buurt daarvoor.
De vraag is of jij het niet ernstiger opvat dan het is?
het is natuurlijk wel een jachthond hè?
Dan is zelfstandigheid in principe een eigenschap die bij de hond hoort.
Hij moet geschoten wild ophalen voor de baas en móet dan soms behoorlijk uit de buurt daarvoor.
De vraag is of jij het niet ernstiger opvat dan het is?