Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond en kinderen
Moderator: moderatorteam
-
Nynke en Wolly
- Actief
- Contacteer:
hond en kinderen
Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met jullie honden en kinderen. Ging het meteen goed en hoe hebben jullie het aangepakt bij honden die niet met kinderen konden? of waarvan je zelf dacht dat ze het niet konden? Ik ben erg benieuwd hoop op bruikbare tips!
groetjes Nynke en Wolly.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Wij hebben een sint bernard en die gaat perfect om met kinderen.
Hij zou ze nooit wat te doen en speelt graag met ze.
Alleen is het bij hem een beetje oppassen met het lompe gedrag.
Laatst kwam mijn neefje van 1,5 jaar.
Max ging naar m toe ging voor m zitten en gaf hem een poot.
Met als gevolg kind valt om natuurlijk.
En af en toe een beetje oppassen dat hij niemand omver loopt, dat doet hij bij mij soms nog weleens.
Hier komen heel wat kinderen over de vloer en we hebben max gewoon laten wennen.
Bij kenissen van mij is het zo dat de hond dan niet bij het kind in de buurt mag komen.
Maar ik denk dat dat juist niet goed, laat ze maar lekker snuffelen en eraan wennen.
Groetjes,
Samantha
Hij zou ze nooit wat te doen en speelt graag met ze.
Alleen is het bij hem een beetje oppassen met het lompe gedrag.
Laatst kwam mijn neefje van 1,5 jaar.
Max ging naar m toe ging voor m zitten en gaf hem een poot.
Met als gevolg kind valt om natuurlijk.
En af en toe een beetje oppassen dat hij niemand omver loopt, dat doet hij bij mij soms nog weleens.
Hier komen heel wat kinderen over de vloer en we hebben max gewoon laten wennen.
Bij kenissen van mij is het zo dat de hond dan niet bij het kind in de buurt mag komen.
Maar ik denk dat dat juist niet goed, laat ze maar lekker snuffelen en eraan wennen.
Groetjes,
Samantha
-
Sita
- Zeer actief
Sita is gek op kinderen... Alleen is ze nog zo lomp dat ze kleine kindjes echt overhoop loopt. Ik laat dan eigenlijk ook nooit kleine kindjes haar aaien. Ik vind het zelf gewoon te eng.
Verder wil mijn nichtje (10 jaar) buiten alleen met Sita spelen. Dat gebeurt dus ook niet. Je weet nooit wat er gebeurd dus gaat Jeroen of ik mee.
Verder wil mijn nichtje (10 jaar) buiten alleen met Sita spelen. Dat gebeurt dus ook niet. Je weet nooit wat er gebeurd dus gaat Jeroen of ik mee.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik ben expres met puppy Bram kinderen gaan opzoeken. Ik moet er zelf niet zoveel van hebben, maar het is natuurlijk wel prettig als je hond ze niet opvreet
Het enige wat ik heb moeten afleren, is opspringen tegen kinderen.
Het was direct vanaf het begin feest met de buurtkinderen. Ik blijf er wel altijd bij, zeker als het om jonge kinderen gaat. Je weet toch maar nooit wat hij doet als ze 'per ongeluk' in z'n oog prikken ofzo.
Het was direct vanaf het begin feest met de buurtkinderen. Ik blijf er wel altijd bij, zeker als het om jonge kinderen gaat. Je weet toch maar nooit wat hij doet als ze 'per ongeluk' in z'n oog prikken ofzo.

Linda, Izzie en Bram
-
jidde
Nanni laat kinderen met rust. Als ze gaan huilen word ze zenuwachtig en wil ze ze troosten.
Tuana is een ander verhaal. Zij is als pupzijnde van 5 weken met mams voor een spreekbeurt meegeweest naar school. Of daar haar voorliefde van kinderen komt, dat weet ik niet
Maar Tuana is zoooooo gek op kinderen. Alleen is ze zelf natuurlijk ook een kind (14 maanden) en niet iedereen vind haar natuurlijk leuk.
Met Tuana kan je ook niet voorbij kinderen lopen zonder dat ze ze wil zoenen
Tuana haar allergrootste vriendin op aarde is mijn nichtje Chelsey. Zodra ze die hoort, word ze heeeeeeeelemaal gek! Ze gaat liever naar me nichtje toe als ons
Overloper
Tuana is een ander verhaal. Zij is als pupzijnde van 5 weken met mams voor een spreekbeurt meegeweest naar school. Of daar haar voorliefde van kinderen komt, dat weet ik niet
Met Tuana kan je ook niet voorbij kinderen lopen zonder dat ze ze wil zoenen
Tuana haar allergrootste vriendin op aarde is mijn nichtje Chelsey. Zodra ze die hoort, word ze heeeeeeeelemaal gek! Ze gaat liever naar me nichtje toe als ons
- M@ri@nne
- Zeer actief
Tosca was er al toen Lotte geboren werd.
Eenpaar minuten na de geboorte heeft ze al aan Lotte mogen snuffelen.
In het begin werd ze erg onrustig als Lotte huilde mar door dat te negeren, en door Laika die er toen nog was en Tosca corrigeerde, was dit binnen een paar dagen over. Sinds dien dikke vriiendinnen.
Lotte is later meegeweest Tico uitzoeken.
Bij de 1ste kennismaking reageerde hij al gelijk op har door zijn neus tegen haar aan te duwen voor een knffel. Samen gewandeld en hij reageerde niet op haar geren. Toen heeft ze nog een tijd met Tico en Tosca met de bal gespeeld en wist ik gelijk dat het goed zat.
Tico is nu haar grootste vriend.

Eenpaar minuten na de geboorte heeft ze al aan Lotte mogen snuffelen.
In het begin werd ze erg onrustig als Lotte huilde mar door dat te negeren, en door Laika die er toen nog was en Tosca corrigeerde, was dit binnen een paar dagen over. Sinds dien dikke vriiendinnen.
Lotte is later meegeweest Tico uitzoeken.
Bij de 1ste kennismaking reageerde hij al gelijk op har door zijn neus tegen haar aan te duwen voor een knffel. Samen gewandeld en hij reageerde niet op haar geren. Toen heeft ze nog een tijd met Tico en Tosca met de bal gespeeld en wist ik gelijk dat het goed zat.
Tico is nu haar grootste vriend.

Groetjes, Marianne.

-
mysticfun
- geregistreerd lid
Bas is bij mij gekomen toen ik nog op een flat woonde en toen ie een jaar was zijn we verhuisd naar een gewone woning .Tot zijn 2e is hij niet echt met kinderen in aanraking geweest tot mijn oudste geboren werd buiten dat wij dus trotse ouders waren geworden en er best veel visite kwam heeft hij altijd zijn aandacht gehad en hebben wij het normale leven zo snel mogelijk weer opgepakt alleen er was een baby bij. Hij heeft er totaal geen probleem mee gehad alleen als er iemand in de kinderwagen keek , keek hij wel even mee
hij vond dat wat daar inlag van hem was denk ik. Bas is nu bijna 8 heeft nu 2 kinderen en vind het geweldig , moet af en toe de kids van hem afhalen want ze liggen gewoon boven op hem. Bas is een echte kindervriend
En sinds een halfjaar woont Bas zijn eigen dochter bij ons en die doet gewoon alles wat haar pappa ook doet dus als die de kids een kusje geeft doet zij dat ook, dus ik heb 2 toppertjes 
a dog is a man best friend...I've got 2 friends...

-
Sassie
- Zeer actief
-
Nynke en Wolly
- Actief
- Contacteer:
-
Sita
- Zeer actief
Vrienden van ons hadden een bouvier die gepest is toen hij pup was door het buurkind. Die moest dan ook echt niet in de buurt komen. Andere kinderen vond hij wel aardig, maar hij was altijd op zijn hoed. Helaas had hij niet de juiste baasjes die hem goed begeleide en is uiteindelijk in het asiel beland, nadat hij geprobeerd had een kind te grijpen. Gelukkig heeft hij nu een goed baasje en deze heeft nog nooit problemen gehad met hem samen met kinderen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Tamara&Dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier
Hier gaat het op zich goed met Giovanni (het kindje van mijn vriend
dat 1x per 2 weken een weekend bij ons is).
Dana is wel wat van haar stuk elke keer en heel moe als hij
op zondagavond weer naar mams gaat ( net als ik
).
Maar ze is ontzettend lief voor hem en de enige waar ik op moet
letten is Giovanni. Hij wil nog niet helemaal begrijpen dat Dana een hondje is dat af en toe lekker rustig wil liggen, niet achterna gezeten
wil worden door speelgoedauto's met sirenes en dat de bench geen
speelgoed is. Maar wij blijven volhouden en hij gaat steeds meer beseffen dat Dana niet op een manier met hem kan spelen als dat hij zou willen.
Dit zijn de etterbakken

dat 1x per 2 weken een weekend bij ons is).
Dana is wel wat van haar stuk elke keer en heel moe als hij
op zondagavond weer naar mams gaat ( net als ik
Maar ze is ontzettend lief voor hem en de enige waar ik op moet
letten is Giovanni. Hij wil nog niet helemaal begrijpen dat Dana een hondje is dat af en toe lekker rustig wil liggen, niet achterna gezeten
wil worden door speelgoedauto's met sirenes en dat de bench geen
speelgoed is. Maar wij blijven volhouden en hij gaat steeds meer beseffen dat Dana niet op een manier met hem kan spelen als dat hij zou willen.
Dit zijn de etterbakken

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Van mijn honden is alleen mijn Heeler Soraya het minst betrouwbaar met kinderen. Onze kinderen weten dat. Ze moeten niet met hun voeten in de buurt van haar mand komen want dan bijt ze. Haar mand staat dus op een plek waar niemand in de buurt kan komen. Ergens in een hoekje onder een tafel.
Groetjes van Charlotte

-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Toen wij Molly ophaalden, viel ze uit naar Daphne (mijn middelste dochter, ze was toen een jaar of 4, 5). Molly woonde bij een jonge meid en was geen kleine kinderen gewend.Nynke en Wolly schreef:zijn er ook mensen waarvan de hond al eens is uitgevallen naar een kind (wat overigens niet aan de hond lag) en daarna het toch gefixt heeft met kinderen?
Toen Daphne bij haar kwam voor een aai, kreeg ze dus een hap. Toch hebben we haar meegenomen en het is helemaal goedgekomen. De kinderen zijn gek op Molly en Molly is gek op de kinderen. Ze heeft nooit meer gebeten.
-
estelle
Toen wij Woopy kregen was hij doods en doodsbang. Hij kwam uit Roemenie en heeft w.s. niet zo'n erg leuke achtergrond.Nynke en Wolly schreef:zijn er ook mensen waarvan de hond al eens is uitgevallen naar een kind (wat overigens niet aan de hond lag) en daarna het toch gefixt heeft met kinderen?
Op een gegeven moment zat hij onder de tafel en naar zijn idee kwam Sanne (toen een jaar of 2, nu 6 jaar) te dichtbij waarna hij uithaalde.
Ik mijn schrik reactie schreeuwde ik 'HEYYYYYY HOU OP!!'.
Na dit incident is het niet meer gebeurd, lang heb ik hem niet vertrouwd met Sanne, altijd op mn hoede, geen botjes als Sanne er was (ze komt 1x in de 14 dagen een weekend), Sanne mocht niet op dezelfde bank zitten, ze mocht niet bij hem komen, hij ging in een andere kamer eten etc etc.
Langzaamaan begon Woopy steeds meer contact te zoeken met Sanne en wende hij eraan.
Inmiddels zijn we een aantal jaren verder, het gaat uitstekend. Woopy ligt regelmatig bij Sanne te knuffelen en hij is ook echt blij als ze weer komt.
Maar toch blijf ik voorzichtig en zeker nu met Rosalie (1,5 jaar).
-
monique(047)
- Vaste gebruiker
Hoi ,
Mijn kinderen zijn al wat ouder de jongste is 14jaar.
Sam onze labradorlaat zien dat hij de groep pubers gewend is en geen kleine kinderen.
Dat merk ik als bijv bij het winkelcentrum een stelletje jongens aan komen lopen en hij zit daar,wordt hij super blij!
Zoiets van daar komen mijn vrienden!
Alleen kleine kinderen is hij niet gewend daar blaft hij ook naar.
(dat is dus in de gaten houden voor mij,heeft daar gewoon geen ervaring mee)
het hangt volgens mij ook van het karakter van de hond af.(sam is een hond met vele voorspelbare patronen)
groetjes monique
Mijn kinderen zijn al wat ouder de jongste is 14jaar.
Sam onze labradorlaat zien dat hij de groep pubers gewend is en geen kleine kinderen.
Dat merk ik als bijv bij het winkelcentrum een stelletje jongens aan komen lopen en hij zit daar,wordt hij super blij!
Zoiets van daar komen mijn vrienden!
Alleen kleine kinderen is hij niet gewend daar blaft hij ook naar.
(dat is dus in de gaten houden voor mij,heeft daar gewoon geen ervaring mee)
het hangt volgens mij ook van het karakter van de hond af.(sam is een hond met vele voorspelbare patronen)
groetjes monique
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn honden zijn stapelgek met kinderen van alle leeftijden. En dat laten ze ook duidelijk blijken
. Alleen kleintjes (onder de 5 jaar) benaderen ze heel voorzichtig en gaan dan ook altijd keurig zitten, alsof ze weten dat ze voorzichtig moeten zijn. Grotere kinderen worden enthousiast begroet al springen ze (gelukkig) niet tegen ze aan.
Ze willen ook altijd aangehaald worden door kinderen die ook bijna nooit angstig reageren (tja, wie is er nu bang voor collies
?). Zelfs allochtone kinderen in de buurt willen ze graag aanhalen, dat zegt wel genoeg en alle kinderen in de buurt kennen onze honden bij naam.
Maar... ik laat ze nooit alleen met kinderen, ook niet met mijn eigen zoontje. Want hoe lief en betrouwbaar ze ook zijn, het blijven honden en kinderen (ook de liefste!) kunnen rare dingen doen. Ik zeg altijd dat ik ze voor 99% vertrouw.
Ze willen ook altijd aangehaald worden door kinderen die ook bijna nooit angstig reageren (tja, wie is er nu bang voor collies
Maar... ik laat ze nooit alleen met kinderen, ook niet met mijn eigen zoontje. Want hoe lief en betrouwbaar ze ook zijn, het blijven honden en kinderen (ook de liefste!) kunnen rare dingen doen. Ik zeg altijd dat ik ze voor 99% vertrouw.