Ja dat is ook zo, maar ik durfde het ook voor mezelf niet op het forum te zetten. Dan zou ik constant mijn eigen problemen lezen, en dat kon ik toen niet aan. Dus het is niet zozeer bang voor kritiek, maar meer voor mezelf. Als ik het neer zou zetten, was het echt ook zo. Ik heb lang in de ontkenningsfase met Ivan geleefd, en als ik het dan ergens neer zou zetten, dan was het "echt". Snap je?
Nou, dat vind ik dan jammer om te lezen. Daarvoor is voor mij toch het forum in de eerste plaats, als een klankbord voor problemen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Energie
Moderator: moderatorteam
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
-
Ari@ne
Ja Astrid, voor mij is dit een heel bekend "fenomeen" helaas. Niet over praten, schrijven of wat dan ook en dan is het er ook nietastrid schreef:Ja dat is ook zo, maar ik durfde het ook voor mezelf niet op het forum te zetten. Dan zou ik constant mijn eigen problemen lezen, en dat kon ik toen niet aan. Dus het is niet zozeer bang voor kritiek, maar meer voor mezelf. Als ik het neer zou zetten, was het echt ook zo. Ik heb lang in de ontkenningsfase met Ivan geleefd, en als ik het dan ergens neer zou zetten, dan was het "echt". Snap je?
Nou, dat vind ik dan jammer om te lezen. Daarvoor is voor mij toch het forum in de eerste plaats, als een klankbord voor problemen.
-
jidde
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Bij jou heeft het dan een andere reden, maar er is zeker een groep mensen die een keer een vraag stelt in gedrag of opvoeding en er dan klaar mee is. Of een keer meeleest en er maar helemaal van afziet om een vraag te stellen.astrid schreef:Ja dat is ook zo, maar ik durfde het ook voor mezelf niet op het forum te zetten. Dan zou ik constant mijn eigen problemen lezen, en dat kon ik toen niet aan. Dus het is niet zozeer bang voor kritiek, maar meer voor mezelf. Als ik het neer zou zetten, was het echt ook zo. Ik heb lang in de ontkenningsfase met Ivan geleefd, en als ik het dan ergens neer zou zetten, dan was het "echt". Snap je?
Dat vind ik echt jammer.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Zie je wel, het gaat nu al misStang schreef:En hiermee impliceer je???Zoek stok! schreef:Even kijken hoe lang het geaccepteerd wordt tegen een modjeastrid schreef:Zeg ga nu niet tegen mij beginnen heZoek stok! schreef: Dat is wel makkelijk praten vanuit jou gezien. Wanneer is tegen jou voor het laatst gezegd dat je hond niet normaal opgroeit bij jou? Dat je helemaal niks van hondengedrag weet? Dat je hond geen hond kan zijn bij jou?
En zijn er ook mensen die jou in bijna elk topic komen opzoeken om te lopen zeiken of laatdunkend te doen? Geloof het niet he:N:
Caroline, het was een GEINTJE!

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat jij er nu zelfs bij werd gesleept in een topic van mij om ons samen even af te zeiken, was voor mij de druppelMoos schreef: En dit schrijf ik nu allemaal niet om Marion een hak te zetten of om te miepen over iemand anders, maar om even duidelijk te maken waarom er door zowel Linda als door mij nu even wat kort door de bocht en wellicht overdreven wordt gereageerd.

Linda, Izzie en Bram
-
bianca83
- Zeer actief
mercedes2803 schreef:Zeg Bianca....hebben die asociale zuipschuiten jou nou ook al geprobeerd voor hun karretje te spannen om hun honden uit te laten op zaterdagochtend?![]()
Ik meen me te herinneren dat ene Marion en Johan smakelijk in hun tent naar mij wilden kijken hoe ik over het veld gesleurd zou gaan worden door hun honden![]()
Vallen diezelfde Marion en Johan jou ook al lastig?

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zoek stok! schreef:Zie je wel, het gaat nu al misStang schreef:En hiermee impliceer je???Zoek stok! schreef:Even kijken hoe lang het geaccepteerd wordt tegen een modjeastrid schreef: Zeg ga nu niet tegen mij beginnen he:N:
![]()
Caroline, het was een GEINTJE!
Ook een geintje
En verder weet ik het ook niet hoor
-
Marion.
Jij sleept mij er ook wel eens "heel erg per ongeluk" bij in een wandeltopic waarin ik niks raars zeg. Ook nog als eerstgenoemde trouwens. Dus ehhh, misschien ook even naar je eigen bijdragen kijken.Zoek stok! schreef:Dat jij er nu zelfs bij werd gesleept in een topic van mij om ons samen even af te zeiken, was voor mij de druppelMoos schreef: En dit schrijf ik nu allemaal niet om Marion een hak te zetten of om te miepen over iemand anders, maar om even duidelijk te maken waarom er door zowel Linda als door mij nu even wat kort door de bocht en wellicht overdreven wordt gereageerd.(de negeerstand viel zo ineens uit
)
- Zoek stok!
- Zeer actief
Marion. schreef:Jij sleept mij er ook wel eens "heel erg per ongeluk" bij in een wandeltopic waarin ik niks raars zeg. Ook nog als eerstgenoemde trouwens. Dus ehhh, misschien ook even naar je eigen bijdragen kijken.Zoek stok! schreef:Dat jij er nu zelfs bij werd gesleept in een topic van mij om ons samen even af te zeiken, was voor mij de druppelMoos schreef: En dit schrijf ik nu allemaal niet om Marion een hak te zetten of om te miepen over iemand anders, maar om even duidelijk te maken waarom er door zowel Linda als door mij nu even wat kort door de bocht en wellicht overdreven wordt gereageerd.(de negeerstand viel zo ineens uit
)
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 30 mei 2006 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Er is niks uit te praten. Soms liggen mensen elkaar gewoon niet, niks mis mee hoor. Lijkt me dat er leukere dingen zijn dan topics te lezen van mensen die je niet mag. Dan kunnen we gezellig allemaal door forummen zonder elkaar te ergeren.Stang schreef: Misschien eens per pb uitpraten dan als je denkt dat er meer aan de hand is dan een botte opmerking?

Linda, Izzie en Bram
- Annelies
- Zeer actief
Ga eens in het echie samen een biertje drinken (of appelsap)....Zoek stok! schreef:Er is niks uit te praten. Soms liggen mensen elkaar gewoon niet, niks mis mee hoor. Lijkt me dat er leukere dingen zijn dan topics te lezen van mensen die je niet mag. Dan kunnen we gezellig allemaal door forummen zonder elkaar te ergeren.Stang schreef: Misschien eens per pb uitpraten dan als je denkt dat er meer aan de hand is dan een botte opmerking?
Misschien wordt het dan toch nog gezellig...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Zoek stok!
- Zeer actief
Euh.....Annelies schreef:Ga eens in het echie samen een biertje drinken (of appelsap)....Zoek stok! schreef:Er is niks uit te praten. Soms liggen mensen elkaar gewoon niet, niks mis mee hoor. Lijkt me dat er leukere dingen zijn dan topics te lezen van mensen die je niet mag. Dan kunnen we gezellig allemaal door forummen zonder elkaar te ergeren.Stang schreef: Misschien eens per pb uitpraten dan als je denkt dat er meer aan de hand is dan een botte opmerking?

Linda, Izzie en Bram
- Annelies
- Zeer actief
Ja...nou..?? Ik wil wel mee als mediator...(krijg ik wel een biertje van jullie...)Zoek stok! schreef:Euh.....Annelies schreef:Ga eens in het echie samen een biertje drinken (of appelsap)....Zoek stok! schreef:Er is niks uit te praten. Soms liggen mensen elkaar gewoon niet, niks mis mee hoor. Lijkt me dat er leukere dingen zijn dan topics te lezen van mensen die je niet mag. Dan kunnen we gezellig allemaal door forummen zonder elkaar te ergeren.Stang schreef: Misschien eens per pb uitpraten dan als je denkt dat er meer aan de hand is dan een botte opmerking?

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Daan
mijn honden zijn zo lui dat ze zelfs niet hun mand uitkomen voor bezoek.
Echt.
Daar wordt vanuit het bezoek uit nog wel eens meewarrig om gereageerd.
Kinderen worden begroet, wij worden begroet, maar kom bij mij aan de deur, ik laat je binnen en ze komen de mand niet uit.
Als je op eigen houtje probeert binnen te komen is het weer een ander verhaal.
En bram heeft het hartstikke goed bij je
Hoe belachelijk ik het ook vind dat ik dat nog even moet zeggen.
Echt.
Daar wordt vanuit het bezoek uit nog wel eens meewarrig om gereageerd.
Kinderen worden begroet, wij worden begroet, maar kom bij mij aan de deur, ik laat je binnen en ze komen de mand niet uit.
Als je op eigen houtje probeert binnen te komen is het weer een ander verhaal.
En bram heeft het hartstikke goed bij je
Hoe belachelijk ik het ook vind dat ik dat nog even moet zeggen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Zoek stok! schreef:Kijk, het kan altijd erger dusDaan schreef:mijn honden zijn zo lui dat ze zelfs niet hun mand uitkomen voor bezoek.![]()
Ik geniet er nu maar gewoon van dat ik door het huis kan rennen zonder dat hij achter me aan rent. Ik moet er wel even aan wennen
Dan heb ik gelijk die mega-kooiker achter me aan luid blaffend en rennend en die wordt al 5!!!!!
- Zoek stok!
- Zeer actief
Mega-Kooiker is ook mega-Kooiker in gedragMarie-José schreef:Zoek stok! schreef:Kijk, het kan altijd erger dusDaan schreef:mijn honden zijn zo lui dat ze zelfs niet hun mand uitkomen voor bezoek.![]()
Ik geniet er nu maar gewoon van dat ik door het huis kan rennen zonder dat hij achter me aan rent. Ik moet er wel even aan wennen
![]()
Ik kan niet rennend door het huis.....ook al slapen ze nog zo lekker.....
![]()
Dan heb ik gelijk die mega-kooiker achter me aan en die wordt al 5!!!!!
Bram heeft nu een loeroog. Als ik rondloop, gaat 1 oog open om me te volgen. Ik noem het z'n loeroog.

Linda, Izzie en Bram
-
Daan
Nou, als ik ga rennen doen ze wel mee, maar verderZoek stok! schreef:Kijk, het kan altijd erger dusDaan schreef:mijn honden zijn zo lui dat ze zelfs niet hun mand uitkomen voor bezoek.![]()
we krijgen er binnenkort een loge bij, een mega drukke energieke duitse staander.
Dat wordt 6 weken om raad vragen hier
- MJ
- Zeer actief
Lopen kan ik nog (ook loeroogZoek stok! schreef:Mega-Kooiker is ook mega-Kooiker in gedragMarie-José schreef:Zoek stok! schreef:Kijk, het kan altijd erger dusDaan schreef:mijn honden zijn zo lui dat ze zelfs niet hun mand uitkomen voor bezoek.![]()
![]()
Ik kan niet rennend door het huis.....ook al slapen ze nog zo lekker.....
![]()
Dan heb ik gelijk die mega-kooiker achter me aan en die wordt al 5!!!!!Ik zie het al helemaal voor me trouwens.
Bram heeft nu een loeroog. Als ik rondloop, gaat 1 oog open om me te volgen. Ik noem het z'n loeroog.
Bas kijkt het allemaal maar aan. De enige normale van het stel,zeg maar.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Dus? Als je dan eens wordt gekwetst, ga je dan roepen "Ik post hier niet meer" terwijl je vervolgens druk verder tikt op alles? Dat bedoel ik met je in een slachtofferrol drukken.Marie-José schreef:Tja....ik ben hier persoonlijk niet op het forum om afgekat te worden.Eline* schreef: Dat gezeik maakt dit forum wel tot dit forum en ja, het is soms stik-vervelend, maar als je je daardoor weg laat jagen druk je je wel wat in de slachtofferrol hoor. Niet doen!
Maar goed...ik zal dan misschien wel weer een 'teer zieltje' wezen. Zij zo.![]()
Dingen kunnen ook op een normale manier gezegd worden. Ik snap de lol van dat kwetsen niet. Niet op het forum en niet in de gewone wereld.![]()
Ik wil heel veel leren dmv lezen en of vragen te stellen, gewoon zeuren over onzin dingen ,heel veel pret maken met de andere baasjes op het forum en tijdens wandelingen , supertrots mijn hondjes laten zien op de fotoals er wat is met vooral mijn honden advies willen hebben of hoe en wat te doen.
Zou ik vaak rotopmerkingen ,kwetsende dingen naar me toe geslingerd krijgen dan zou ik opstappen. Dan zou voor mij de gein eraf zijn. Ik kom hier wel degelijk voor mijn plezier en om te leren op een normale manier.
Niemand vindt het in de regel leuk om een opmerking naar zijn hoofd te krijgen die niet leuk bedoeld is. Of je je er door laat kwetsen ben jezelf bij en als je dan ook nog gaat roepen dat je weggaat als men zo tegen je doet dan wordt het zo'n niveau van hysterische vrouwen.
Nou zijn we dat stiekem allemaal, maar laten we dat alsjebleift voor onszelf houden!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
Marion.
En dat uitlach-smiley moet erbij?Zoek stok! schreef:Marion. schreef:Jij sleept mij er ook wel eens "heel erg per ongeluk" bij in een wandeltopic waarin ik niks raars zeg. Ook nog als eerstgenoemde trouwens. Dus ehhh, misschien ook even naar je eigen bijdragen kijken.Zit je dat nou nog dwars? Dat ik heb gezegd dat ik me niet gepasseerd zou voelen als jij, Stang, Astrid en Cloris samen zouden afspreken? Voor mij zijn jullie een groepje samen met nog een aantal anderen en daarom noemde ik je erin. Totaal niet op een negatieve of beledigende manier. Dat kan ik van jou niet zeggen.
Stang (Caroline) en Cloris heb ik 1x gezien. Tijdens het vorige forumweekend. Inderdaad, toen ik jou ook heb gezien
Astrid heb ik nog nooit in levende lijve meegemaakt.
Ik ben niet lid van een groepje, en je schreef het wel degelijk op een negatieve toon.
En jou "zit je dat nu nog dwars" mag je nuanceren hoor. Ik sta bij jou al meerdere maanden in de negeermodus, en zoveel maandjes geleden was het topic hierboven nog niet eens aan de orde.
Jij met je grote bek, zou het ook eens sieren als je naar jezelf keek. Ja, je bent onredelijk perfectionistisch. Dat maakt je eigen leven moeilijk, maar daarmee maak je jezelf ook het liefhebben van Bram moeilijk. Denk daar maar eens over na.
- MJ
- Zeer actief
Neuh....dan stap ik gewoon op. Vind ik het allemaal niet grappig meer en hou ik een shit-gevoel over van het forum stap ik op. Ik kwam hier in eerste instantie om wat te leren...zou ik mij niet meer prettig voelen ...leer ik ook niets meer want dan klap ik dicht. Kan ik moeilijk gezellig beppen want mijn gevoel overheerst.Eline* schreef:
Dus? Als je dan eens wordt gekwetst, ga je dan roepen "Ik post hier niet meer" terwijl je vervolgens druk verder tikt op alles? Dat bedoel ik met je in een slachtofferrol drukken.
Dit ga ik even een moeilijke van je vinden....Niemand vindt het in de regel leuk om een opmerking naar zijn hoofd te krijgen die niet leuk bedoeld is. Of je je er door laat kwetsen ben jezelf bij en als je dan ook nog gaat roepen dat je weggaat als men zo tegen je doet dan wordt het zo'n niveau van hysterische vrouwen.
'Je je er door laten kwetsen daar ben je zelf bij. '
Als ik dingen lees die kwetsend zijn spreekt mijn gevoel ...niet mijn verstand. Verstandelijk zou ik kunnen zeggen : ach...zoef op...
mijn gevoel zegt wat anders en pakt dat vervelende wel op.
SsttttttttttttttttttNou zijn we dat stiekem allemaal, maar laten we dat alsjebleift voor onszelf houden!
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dingen zijn alleen maar kwetsend als jij dat vind. Je moest eens weten wat ik hier zoal wel eens naar mijn hoofd krijg van patienten! :N: Je denkt toch niet dat ik daar dan ook maar 1 tel iets bij voel?Marie-José schreef:Dit ga ik even een moeilijke van je vinden....![]()
Als ik dingen lees die kwetsend zijn spreekt mijn gevoel ...niet mijn verstand. Verstandelijk zou ik kunnen zeggen : ach...zoef op...
mijn gevoel zegt wat anders en pakt dat vervelende wel op.![]()
En ja, ik laat me ook wel raken en ik ben ook op zeker op de kast te krijgen, maar ik zie wel heel duidelijk het verband met hoe ik me voel. Als ik me goed voel ben ik niet snel te provoceren. Zit ik rot in mijn vel dan kan ik soms schuimend van woede achter de pc zitten.
Verder heb ik ook een periode gehad dat ik dacht ik ga weg. Ik kon op geen topic reageren of de reactie's die volgden van sommigen irriteerde me mateloos. Ik ben inderdaad erg blij dat dat gestopt is anders was ik vertrokken. Een forum moet inderdaad leuk blijven en geen bulken energie en een goed humeur kosten. Dan is het niet meer leuk.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Daan
dan is het dus inderdaad niet meer leuk...Eline* schreef:Dingen zijn alleen maar kwetsend als jij dat vind. Je moest eens weten wat ik hier zoal wel eens naar mijn hoofd krijg van patienten! :N: Je denkt toch niet dat ik daar dan ook maar 1 tel iets bij voel?Marie-José schreef:Dit ga ik even een moeilijke van je vinden....![]()
mijn gevoel zegt wat anders en pakt dat vervelende wel op.![]()
En ja, ik laat me ook wel raken en ik ben ook op zeker op de kast te krijgen, maar ik zie wel heel duidelijk het verband met hoe ik me voel. Als ik me goed voel ben ik niet snel te provoceren. Zit ik rot in mijn vel dan kan ik soms schuimend van woede achter de pc zitten.![]()
Maar dat is toch echt aan mij.
Verder heb ik ook een periode gehad dat ik dacht ik ga weg. Ik kon op geen topic reageren of de reactie's die volgden van sommigen irriteerde me mateloos. Ik ben inderdaad erg blij dat dat gestopt is anders was ik vertrokken. Een forum moet inderdaad leuk blijven en geen bulken energie en een goed humeur kosten. Dan is het niet meer leuk.
ik herinner me een uitspraak van jou waarbij je zei dat je iemand in het ene topic niet veroordeelde om wat diezelfde persoon in een ander topic had geschreven, ik vond dat een heel goede insteek.
Ik merk alleen dat dat vaak niet werkt.
- toran
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat je ook in elke situatie waar anders reageert ten opzichte van het provoceren... Ik denk dat zo'n forum dichter bij je staat dan je patienten waar je je toch al makkelijker voor kunt afsluiten...Eline* schreef:Dingen zijn alleen maar kwetsend als jij dat vind. Je moest eens weten wat ik hier zoal wel eens naar mijn hoofd krijg van patienten! :N: Je denkt toch niet dat ik daar dan ook maar 1 tel iets bij voel?
En ja, ik laat me ook wel raken en ik ben ook op zeker op de kast te krijgen, maar ik zie wel heel duidelijk het verband met hoe ik me voel. Als ik me goed voel ben ik niet snel te provoceren. Zit ik rot in mijn vel dan kan ik soms schuimend van woede achter de pc zitten.![]()
Maar dat is toch echt aan mij.
De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat hangt er maar helemaal van af wie het zegt. Het forum hier weet meer van mij dan patienten, maar in het vinden van iemand zijn zwakke plek loopt het boeltje aardig gelijk denk ik.toran schreef:Ik denk dat je ook in elke situatie waar anders reageert ten opzichte van het provoceren... Ik denk dat zo'n forum dichter bij je staat dan je patienten waar je je toch al makkelijker voor kunt afsluiten...
Bij mij is het ieder geval erg gerelateerd aan hoe ik in mijn vel zit of ik iets kan hebben ja of nee.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
pepim
- Zeer actief
- toran
- Zeer actief
- Contacteer:
.
...
Ja ben ik met je eens, iedereen kan soms wat meer/minder hebben dan anders... Maar dat je toch op je werk beter bestand ben tegen de opmerking omdat je op een bepaalde manier 'voorbereid' bentEline* schreef:Dat hangt er maar helemaal van af wie het zegt. Het forum hier weet meer van mij dan patienten, maar in het vinden van iemand zijn zwakke plek loopt het boeltje aardig gelijk denk ik.toran schreef:Ik denk dat je ook in elke situatie waar anders reageert ten opzichte van het provoceren... Ik denk dat zo'n forum dichter bij je staat dan je patienten waar je je toch al makkelijker voor kunt afsluiten...![]()
Bij mij is het ieder geval erg gerelateerd aan hoe ik in mijn vel zit of ik iets kan hebben ja of nee.
De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
[/img]