Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom ;-(

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

miekmiek

waarom ;-(

Ongelezen bericht door miekmiek »

Waarom heb ik honden die s'morgens direct meteen naar buiten moeten om te plassen, anders kan ik dweilen? Er zijn zat honden waarbij de baasjes eerst even kunnen douchen en koffie drinken, maar die van mij laten het gewoon lopen als ik niet snel genoeg ben. Waaroohhmmm? :jank:

Hoe kan dat nou? Heb ik nou echt structueel zoiets fout gedaan? :denken:
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

balen is dat hè...
Saar was altijd de meest zindelijke hond die je maar kon vinden. Als je haar bij wijze van spreken 24 uur niet uit zou laten zou ze het ook 24 uur ophouden.
Nadat we een tijdje een nog onzindelijke pup in huis hebben gehad is dat echter omgeslagen en nu doet ze het eigenlijk standaard snachts een keer in de gang. Laat lopen op vroeg lopen, water weghalen of laten staan, het maakt niet uit.
Op zich geen probleem, want ik dweil liever dan dat ze met een ongemakkelijke en potentieel niet echt ongevaarlijke volle blaas loopt, maar het is soms toch wel erg lastig.
Sinds ze dat doet is ze ook een stuk makkelijker met het in de gang doen als we niet snel genoeg uit gaan naar haar zin.

Wel heb ik gemerkt dat het hier een heeeeeeel stuk minder is als ze KVV of vers vlees krijgt inplaats van haar Cavom en toevallig hebben we gister besloten om haar de komende weken alleen maar op smuldier en vers vlees te zetten.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik moet hier ook vrij snel uit hoor :wink:

Met Saar moet ik heel goed opletten of ze de avond daarvoor of laat gegeten heeft, of een kluifje heeft gehad (daar gaat ze heel veel van drinken). Als dat zo is dan moet ze na het opstaan meteen de tuin in, anders plast ze in huis. Saar is daar sowieso niet al te moeilijk is. Ze is echt wel zindelijk, maar heeeeeel soms geeft ze het gewoon niet aan als ze uit moet (zoals 's ochtends bijvoorbeeld) en dan gaat ze gewoon zitten in de gang of in de kamer. Dat heb ik trouwens liever dan dat ze zich vreselijk ongemakkelijk gaat voelen :wink:

Moos kan wel wat langer wachten 's ochtends, maar ik kan echt niet eerst gaan douchen en ontbijten :eek:

Bram gaat altijd meteen even de tuin in 's ochtends, want die redt het nog niet eens totdat ik me snel heb aangekleed, maar die is nog pup natuurlijk.

Ik kleed me dus 's ochtends aan, poets mijn tanden en kam mijn haar, en binnen 10 minuten nadat ik uit bed ben gestapt staan we buiten. Ik loop dus ook vaak eerst tot 10:30 of 11:00 uur in het bos voordat ik uberhaupt iets eet of drink.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Moos schreef:Ik moet hier ook vrij snel uit hoor :wink:

10:30 of 11:00 uur in het bos voordat ik uberhaupt iets eet of drink.
jij bent verwend zeg uitslapen en dan pas om 10:30 lopen
als je je wekker zet kan je makkelijk eerst eten :eek:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

twinkeltje schreef:

Ja, zeg, Twink, je moet me wel juist quoten :pffff:

Ik loop TOT 10:30-11:00 in het bos als ik vrij ben, ik sta dan om 8:30 op.

10:30 opstaan, hahahahahaha, de laatste keer was 4 jaar geleden ofzo :smile:
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Uitslapen is er hier ook niet bij. Als ik al in het weekend eens wat langer wil slapen, dan wordt me dat onmogelijk gemaakt, want Kira komt me halen om te plassen. Doordeweek lopen ze al om half 7 buiten voor de eerste plas, dus in het weekend wil Kira dat ook. :roll:

volgens mij kan ze het wel langer ophouden, maar Kira is erg van de vaste gewoontes, dus ook in het weekend. Dus ook hier eerst plassen, en dan pas koffie.
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Maxi zou het wel kunnen ...maar die 2 kleintjes niet.
Ik laat ze in de tuin een plas doen 's morgens :N: dan drink ik koffie en met een half uurtje loop ik de ronde. Zonder koffie een érg sjacherijnige Marie-José 's ochtends vroeg. :N:
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Hier ligt het eraan wanneer wij wakker zijn. Dan wachten de honden gewoon netjes. Het maakt dan eigelijk echt niet uit hoelaat we wakker worden. Zijn we wakker en beneden dan kunnen ze het nog steeds lang uithouden. Quasar heeft alleen wel dat als hij gegeten heeft hij vrij snel naar buiten moet. Quincy niet, hem maakt het helemaal niets uit.

Je hebt, volgens mij hoor, niets fout gedaan hoor. Hier hebben we het bij Quincy hetzelfde gedaan als bij Quasar en Quincy kan het ook beter en veel langer ophouden dan Quasar :wink:
Afbeelding
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Ik heb geboft met Gaby,als ik in het weekend eerst rustig koffie drink en dan gaat douchen dan is de eerste ronde pas om een uurtje of 11 s'morgens.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Moos schreef:
twinkeltje schreef:

oops :N: vergeef me Afbeeldingvergeef me
foutje bedankt
Afbeelding
Afbeelding
Moos
Zeer actief

twinkeltje schreef:
Moos schreef:
twinkeltje schreef:

oops :N: vergeef me Afbeeldingvergeef me
foutje bedankt
Afbeelding
Nouuuuu, oke dan :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik denk niet dat je daar echt iets aan kunt doen. Volgens mij is het ook normaler dat een hond redelijk snel naar buiten moet.

Wij hebben gewoon mazzel denk ik, Ameno slaapt lekker in het weekend uit tot een uurtje of 11.00 - 11.30. (om daarna diep zuchtend verder te slapen :mrgreen: )
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Milo kan het ook niet zo lang ophouden hoor. Die moet echt om de paar uurtjes even plassen buiten.
De rest kan het van mij behoorlijk lang ophouden.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie hoeft er ook niet per sé vroeg uit om te plassen, ze maakt me alleen wakker om te eten, klokslag 8.30 :mrgreen:
Dan laat ik haar even een plas in de tuin doen en slaap ik verder, zodra ik wakker ben ga ik douchen en lopen we lekker door de bossen :mrgreen:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Meestal loop ik rond 7.45 uur buiten.
Ik kan er niet tegen om me snel snel aan te kleden dus sta ik iedere dag maar om 06:30 op - ook in het weekend.

Hij kan het volgens mij wel langer ophouden. Als ik opsta leg ik Bammie op bed en daar snurkt ie rustig verder tot ik hem ga halen en dan doet ie nog alsof ie in een heeeeele diepe slaap is :mrgreen:
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Diesel hoeft niet te plassen voordat wij uit bed zijn. Zodra we wakker zijn verwacht hij wel meteen een wandeling :mrgreen: Hij doet het niet in huis, dat heeft hij op, 1e week na, nog nooit gedaan. Wel begint hij wat onrustig rond te lopen en af en toe te piepen. Het maakt dan niet uit of het 7.00 uur of 11.00 uur is.

In het weekend eerst dus ff snel wat aantrekken en een kort rondje. Als wij dan helemaal wakker zijn gaan we de lange wandeling doen.

Hetzelfde trouwens na ons eten. Ookal is hij vlak voor het eten uitgeweest, zodra Ralf zijn bord in de vaatwasser zet wordt Diesel helemaal hyper. Het is dus echt de gewoonte.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

vinnie moet dus gelijk als ie me ziet :mrgreen: de andere 2 staan niet eens op als ik met hem ga wandelen :N: die komen meestal tegen n uurtje of 11 van de bank af en dan rekken ze zich uit en kijken me aan van ''vrouwtje nu zijn we wakker zullen we'' en dan gaan we dus nog een keer vindt vinnie helemaal niet erg :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Toch een kwestie van trainen denk ik ook. Bij Kiki heeft het even geduurd, maar nu kan ik opstaan en koffie drinken, voordat ik moet lopen. Ik moet dat ook, anders ben ik niet een fijn mens! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
miekmiek

Eline* schreef:Toch een kwestie van trainen denk ik ook. Bij Kiki heeft het even geduurd, maar nu kan ik opstaan en koffie drinken, voordat ik moet lopen. Ik moet dat ook, anders ben ik niet een fijn mens! :mrgreen:

Maar hoe train je zoiets in godsnaam? Comando 'tommie, benen gekruist' aanleren? :smile:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

miekmiek schreef:
Eline* schreef:Toch een kwestie van trainen denk ik ook. Bij Kiki heeft het even geduurd, maar nu kan ik opstaan en koffie drinken, voordat ik moet lopen. Ik moet dat ook, anders ben ik niet een fijn mens! :mrgreen:

Maar hoe train je zoiets in godsnaam? Comando 'tommie, benen gekruist' aanleren? :smile:
Gewoon..zoals je een pup ook leert over de nacht zindelijk te zijn. Dus je moment van lopen steeds iets uitstellen.
Toen ik Kiki net had kon ik ter nauwernood een broek aan mijn gat trekken om snel naar beneden te rennen om haar te laten plassen. Dat ben ik dus steeds iets gaan uitstellen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
miekmiek

Hmmm...daar gaat dus veel tijd en vieze dweilen inzitten. :N: Maar je hebt wel gelijk, want toen Martijn s'nachts nog een voeding moest hebben kwamen we ook beneden en na een paar nachten snapte de hondjes dat dat NIET betekende dat we lekker vroeg uitgingen, maar bleven ze gewoon doorslapen.

Ik denk zelfs dat we het erin getraint hebben doordat Tommie vroeger een plasprobleem had en we altijd moesten rennen s'morgens. (over de galerij toen...hahaha...ik zie me nog gaan :smile: ) Maar die haast is er eigenlijk altijd ingebleven terwijl zijn plasprobleem al helemaal weg is.

Goed....we gaan het eens proberen.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Eline* schreef:
miekmiek schreef:

Gewoon..zoals je een pup ook leert over de nacht zindelijk te zijn. Dus je moment van lopen steeds iets uitstellen.
Toen ik Kiki net had kon ik ter nauwernood een broek aan mijn gat trekken om snel naar beneden te rennen om haar te laten plassen. Dat ben ik dus steeds iets gaan uitstellen.
Hier idem. Het eerste half jaar dat ik Yentie had, dacht ze dat ze na 1 kef meteen kon plassen. Want tja, die liep bij haar vorige eigenaar van smorgens vroeg tot savonds laat buiten en kon plassen wanneer ze maar wilde. Alleen snachts hield ze het goed op.
Al snel had ik haar zover dat ze het tot buiten op hield. Maar het heeft nog een hele tijd geduurd, in totaal denk ik bijna een jaar, dat ze het redt om haar plasje op te houden tot het grasveld. Was echt oefenen.
En ik ben gewoon begonnen door inderdaad met een noodvaart naar buiten te racen en zodra ze buiten op de stoep haar plasje deed haar uitbundig te belonen en dan steeds een stukje verder en toen ze het gras redde, beloning, koekje om er een superbeloning van te maken. En dan ook steeds ietsje langer wachten met naar buiten te gaan.
Maar het heeft best een tijdje geduurd. En Yentie is ook een volwassen hond, dus geen pupje toen ze bij me kwam. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Tuana was ook zo, zodra ze wakker werd meteen eruit, anders pieste ze in huis (denk ik, is gelukkig nooit gebeurd)
Ik was een week bij carola (speurneus) en daar werd Tuana en k gewekt door de andere honden. Deze gingen eerst naar buiten, en tuana pas als laatste. Moest zij toch bijna een uur wachten.
Daarna mocht ze meteen met alle honden mee naar buiten, niet dat ze plaste :pffff:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Eline* schreef:
miekmiek schreef:

Sluit ik me bij aan. Ik heb eerst boven wat meer tijd genomen. Later ben ik wat rustiger aan gaan doen met schoenen aantrekken e.d. en nu kan ik gewoon een broodje en koffie drinken voordat ik eruit ga. Dan houdt het ook wel op hoor. Niet dat hij dan zo vreselijk nodig moet plassen, maar hij wil ACTIE.

Kan Tommie niet eerst in de tuin een plasje doen of wil je dat niet hebben? Ik vind het zo heerlijk namelijk, dat ik niet direct naar buiten hoef te rennen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie heeft zich gelukkig aan mijn slaap en opstaan patroon aangepast :mrgreen: Dat houdt in, als het vrouwtje pas om half 11 wakker wordt op zondag, dat Bowie zich nog even omdraait op bed en wacht tot het vrouwtje zover is, na een douche en kop koffie. Om zichzelf dan zuchtend, steunend en kreunend van het bed af te laten vallen :smile:
Moos
Zeer actief

Het is denk ik ook maar net hoe belangrijk je het vindt. Ik vind het absoluut niet erg om me even een te kleden, haren te kamen en lekker te gaan wandelen. Dus ik verwacht van mijn honden ook niet dat ze het lang ophouden 's ochtends. Bovendien ben ik een miep, en wil ik Saar niet met, bij wijze van spreken, gekruisde pootjes laten zitten als het ook anders kan en het mij toch niet echt uitmaakt :wink:

Bij Moos zou ik denk ik wel snel even wat kunnen eten en drinken, maar Saar zou ik echt moeten trainen, die heeft dat niet zo van zichzelf, en geeft dus bovendien niks aan, wat ook wel lastig is. Dus ach, dan laat ik het maar zo :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tamara en Bowie schreef:Bowie heeft zich gelukkig aan mijn slaap en opstaan patroon aangepast :mrgreen: Dat houdt in, als het vrouwtje pas om half 11 wakker wordt op zondag, dat Bowie zich nog even omdraait op bed en wacht tot het vrouwtje zover is, na een douche en kop koffie. Om zichzelf dan zuchtend, steunend en kreunend van het bed af te laten vallen :smile:
NOUOUOUOUOUOU dat wil ik ook!

Ik sta nooit later dan 9.15 uur op :jank:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Geen idee hoe dat komt, misschien moeten ze dat toch leren?
Onze honden hebben het altijd, zonder uitzondering, heel lang op kunnen houden en als we willen is dat tot 10.00 uur 's morgens (maar meestal willen we dat niet :mrgreen: ik ben een ochtendmens)
Tomas heeft wel de eerste twee jaar nog af en toe een plas-en poepnacht gehad, dan kwam er zoveel uit dat je verbaasd was dat dat allemaal in die hond zat :eek: )
Maar het is vanzelf overgegaan.
miekmiek

Zoek stok! schreef:
Kan Tommie niet eerst in de tuin een plasje doen of wil je dat niet hebben? Ik vind het zo heerlijk namelijk, dat ik niet direct naar buiten hoef te rennen.
Dat heb ik liever niet. :wink: Bovendien zal Tommie dat ook niet snel doen (of er moeten andere honden in de tuin lopen...he marloes? :mrgreen: ) en hij zal dan bij de tuinpoort gaan staan piepen. :roll:

Ach, ik overleef het wel. Ik moet er toch al uit voor Martijn rond 7.30, en dan doe ik de honden dus ook meteen.
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:
Zoek stok! schreef:
Dat heb ik liever niet. :wink: Bovendien zal Tommie dat ook niet snel doen (of er moeten andere honden in de tuin lopen...he marloes? :mrgreen: ) en hij zal dan bij de tuinpoort gaan staan piepen. :roll:

Ach, ik overleef het wel. Ik moet er toch al uit voor Martijn rond 7.30, en dan doe ik de honden dus ook meteen.
hahahahahahaha, wil je Moos inhuren? :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”