Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Energie
Moderator: moderatorteam
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- twinkeltje
- moderator
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Gatver!!! Ik word gelijk onpasselijk hier door die smiley!twinkeltje schreef:thanks dan doe ik dat maarMarie-José schreef:Beter om maar het hele topic gewoon over te slaan!twinkeltje schreef:kan iemand mij zeggen van welke pagina af ik het beste kan lezenik heb te veel snot in me kop om elke pagina te nemen
Beterschap!
Ben je zo beroerd?
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
Neeeeee niet overslaan TwinkeltjeMarie-José schreef:Beter om maar het hele topic gewoon over te slaan!![]()
Hier regent het dus ik dacht kom ik ga een topic uitzoeken met veel bladzijdes; daar is meestal wat te rellen... en ja hoor BinGo.
Nou hou ik er persoonlijk niet van om mee te rellen dus ik zeg maar niet tegen je dat Marion weer eens last heeft van een van d'r buien.
Toch maar overslaan
- twinkeltje
- moderator
zie je het niet aan meMarie-José schreef:Gatver!!! Ik word gelijk onpasselijk hier door die smiley!twinkeltje schreef:thanks dan doe ik dat maarMarie-José schreef:Beter om maar het hele topic gewoon over te slaan!twinkeltje schreef:kan iemand mij zeggen van welke pagina af ik het beste kan lezenik heb te veel snot in me kop om elke pagina te nemen
Beterschap!![]()
![]()
Ben je zo beroerd?

- twinkeltje
- moderator
ik den dat ik maar een vrolijk muziekje voor marion moet op zettenLaRep schreef:Neeeeee niet overslaan TwinkeltjeMarie-José schreef:Beter om maar het hele topic gewoon over te slaan!![]()
![]()
Hier regent het dus ik dacht kom ik ga een topic uitzoeken met veel bladzijdes; daar is meestal wat te rellen... en ja hoor BinGo.
Nou hou ik er persoonlijk niet van om mee te rellen dus ik zeg maar niet tegen je dat Marion weer eens last heeft van een van d'r buien.
Toch maar overslaan
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Potjandikkie, ik krijg dat helemaal nietTamara en Bowie schreef:Jaja Annelies, daar sta je van te kijken hè, dat mensen van het hondenforum dit dagelijks voor hun kiezen krijgenAnnelies schreef:Hondenforum --> Gedragspatronen --> Interactiepatronen --> Persoonlijkheidsanalyses....
![]()
Ik ga effe koffie zetten....<br>
<marquee direction="right">:pffff:</marquee>
Wat een leerzaam forum

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
O wacht die ken ik wel! Ik ben gek op dat soort dingen. Lekker jezelf uitpluizen.starfleet schreef: http://www.innerned.org/kernkwadranten.html

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Hihi, ik ben niet over die modellen begonnen hoorInge O schreef:daarvoor moet je op een mensenforum zijn, lindaZoek stok! schreef:O wacht die ken ik wel! Ik ben gek op dat soort dingen. Lekker jezelf uitpluizen.starfleet schreef: http://www.innerned.org/kernkwadranten.html
.
Zal ik jou dan direct ook even uitpluizen?

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Inge O schreef:daarvoor moet je op een mensenforum zijn, lindaZoek stok! schreef:O wacht die ken ik wel! Ik ben gek op dat soort dingen. Lekker jezelf uitpluizen.starfleet schreef: http://www.innerned.org/kernkwadranten.html
.
Ik vind het wel grappig om te krijgen, maar interessant? Neuhh, soms is het goed om niet altijd maar over alles na te denken, te analyseren en helemaal uit te pluizen.
Daar bedoel ik niet direct dit topic trouwens mee hoor, maar in zijn algemeenheid
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Iemand zeggen dat je hem erg irritant vindt en vervelend of zijn of haar opmerkingen als kwetsend ervaart, daar is niets mis mee. Je kan toch gewoon prima je grenzen aangeven? Alleen zit het wel bij jezelf of je je er vervolgens zwaar gegriefd onder gaat zitten voelen of niet. Dat is wat ik probeer aan te geven.Moos schreef: Ik ben het wel met je eens dat je er zelf bij bent of je je erdoor laat kwetsen. Aan de andere kant vind ik het ook niet kunnen dat je constant niet zulk prettig commentaar krijgt, en je dat moet gaan lopen negeren 'want anders laat je jezelf kwetsen'. Bepaalde opmerkingen vind ik gewoon gniepig en onbeleefd. Als iemand in het dagelijks leven op die manier tegen je doet laat je ze ook niet tegen je aanlullen zonder iets te zeggen onder het mom van "dan kwetst het me niet". Ik vind dat je dan op zijn minst toch aan mag geven dat je daar niet van gediend bent. Zeker als negeren schijnbaar niet duidelijk genoeg is, en het niet de eerste keer is.
Ik laat me ook echt niet alles zeggen, maar ik voel me echt niet door iedereen ook aangesproken. Het moge duidelijk wezen dat in de gemiddelde rel hier op het forum waarbij scherp gestreden wordt ik grijnzend achter de pc zit, al zit ik er midden in. Het is een zeldzaamheid dat ik aan het schuimbekken ben.
Hoezo? Je kent de mensen hier dan toch ook? Je kent de stokers en de blabla-ers, de buiige typjes en ga zo maar door?Het lastige en tegelijkertijd dus ook weer prettige van een forum als dit is dat je toch een soort van 'relatie' aangaat/voelt met bekende mensen. Dan is het toch anders als er iets stekends gezegd wordt dan als dat die vreemde snuiter in het bos is die je 2 keer per jaar van een afstandje tegenkomt.
Juist als je iemand kent weet je dingen toch te plaatsen?
Er zijn hier een paar mensen wiens mening ik me aantrek en als er van hen iets hard gezegd wordt raakt dat..en dan denk ik daar ook over na. Voor de rest kan het me niet zoveel schelen hoor. Zoveel mensen zoveel meningen..
Het enig wat ik wel naar vind is als mensen je in ieder topic nazitten. Er is een periode geweest dat ik in een discussie over ras/kruising hondjes eens iets heb gezegd over maatschappelijk bewustzijn in relatie tot de keuze die je maakt. Die uitspraak is me tijden nagedragen alleen wel verknipt en uit de contekst geplaatst. Dat vond ik zeer ergelijk, omdat je merkt dat mensen..andere vreemde mensen..een indruk van je krijgen die niet terecht is. Je wordt dan gedwongen je te verdedigen tegen dingen die werkelijk nergens over gaan. Maar goed..mensen worden dat ook wel weer een keer zat.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Moos
- Zeer actief
Daar heb je gelijk in, en ik voel me ook niet zwaar gegriefd (zoals je dat zo mooi zegtEline* schreef:
Iemand zeggen dat je hem erg irritant vindt en vervelend of zijn of haar opmerkingen als kwetsend ervaart, daar is niets mis mee. Je kan toch gewoon prima je grenzen aangeven? Alleen zit het wel bij jezelf of je je er vervolgens zwaar gegriefd onder gaat zitten voelen of niet. Dat is wat ik probeer aan te geven.
Ik laat me ook echt niet alles zeggen, maar ik voel me echt niet door iedereen ook aangesproken. Het moge duidelijk wezen dat in de gemiddelde rel hier op het forum waarbij scherp gestreden wordt ik grijnzend achter de pc zit, al zit ik er midden in. Het is een zeldzaamheid dat ik aan het schuimbekken ben.![]()
Kijk, en dat was nu even het probleem in deze. Het ging niet alleen om deze ene rare opmerking; het was nu een opeenstapeling van constant negatief en naar reageren. En dat kan ik ook best heel lang negeren in de hoop dat het gaat vervelen dan inderdaad. Alleen ik vind het wel erg gortig als ik er zelfs in iemands anders topic nog even bijgesleept moet worden om te worden afgezeken.Het enig wat ik wel naar vind is als mensen je in ieder topic nazitten. Er is een periode geweest dat ik in een discussie over ras/kruising hondjes eens iets heb gezegd over maatschappelijk bewustzijn in relatie tot de keuze die je maakt. Die uitspraak is me tijden nagedragen alleen wel verknipt en uit de contekst geplaatst. Dat vond ik zeer ergelijk, omdat je merkt dat mensen..andere vreemde mensen..een indruk van je krijgen die niet terecht is. Je wordt dan gedwongen je te verdedigen tegen dingen die werkelijk nergens over gaan. Maar goed..mensen worden dat ook wel weer een keer zat.

-
miekmiek
Oh, ik ben wel zo iemand die zich laat raken door jan en alleman. Heel vervelend is dat. Iemand die mij niet kent, kan mij toch zo kwetsen dat ik er nachtenlang wakker van kan liggen. En maar denken; 'niet eerlijk!' en 'waarom nou?' Erg irritante eigenschap, maar het forum hier is wel een uitstekende kans om een beetje te 'harden' daartegen. 
- Annelies
- Zeer actief
Les 1 - Hondenforumgedrag en wat kunnen we leren...?? 
Als dit gedrag maar fors genoeg wordt ingezet, zult u bij uzelf de neiging waarnemen om in de verdediging te schieten. Beter is het echter om paradoxaal te reageren en u dominant vriendelijk op te stellen. Dat kunt u doen door open, niet sturende vragen te stellen. Op die manier trekt u het initiatief al naar u toe.
Denk niet dat de eerste de beste paradoxale interventie altijd meteen onmiddellijk tot het gewenste resultaat leidt. Het is vooral belangrijk dat u uw vriendelijke gedrag enige tijd volhoudt, ook al gaat het tegen uw gevoel in. Een kwestie van toneelspelen dus. Waar het op neerkomt, is dat u uw vriendelijkheid langer vol moet houden dan de ander zijn onvriendelijkheid.
Wanneer uw strategie effect heeft, zal de ander volgens het correspondentie-principe en het reciprociteitsprincipe uiteindelijk submissief vriendelijk reageren. U kunt dit herkennen aan het feit dat de ander antwoord gaat geven op uw vragen. Daarmee volgt hij namelijk de facto de lijn van het gesprek die u met uw vragen bepaalt....
Bron: die link waar Linda mee kwam
Als dit gedrag maar fors genoeg wordt ingezet, zult u bij uzelf de neiging waarnemen om in de verdediging te schieten. Beter is het echter om paradoxaal te reageren en u dominant vriendelijk op te stellen. Dat kunt u doen door open, niet sturende vragen te stellen. Op die manier trekt u het initiatief al naar u toe.
Denk niet dat de eerste de beste paradoxale interventie altijd meteen onmiddellijk tot het gewenste resultaat leidt. Het is vooral belangrijk dat u uw vriendelijke gedrag enige tijd volhoudt, ook al gaat het tegen uw gevoel in. Een kwestie van toneelspelen dus. Waar het op neerkomt, is dat u uw vriendelijkheid langer vol moet houden dan de ander zijn onvriendelijkheid.
Wanneer uw strategie effect heeft, zal de ander volgens het correspondentie-principe en het reciprociteitsprincipe uiteindelijk submissief vriendelijk reageren. U kunt dit herkennen aan het feit dat de ander antwoord gaat geven op uw vragen. Daarmee volgt hij namelijk de facto de lijn van het gesprek die u met uw vragen bepaalt....
Bron: die link waar Linda mee kwam

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Zoek stok!
- Zeer actief
Annelies schreef: Het is vooral belangrijk dat u uw vriendelijke gedrag enige tijd volhoudt, ook al gaat het tegen uw gevoel in. Een kwestie van toneelspelen dus. Waar het op neerkomt, is dat u uw vriendelijkheid langer vol moet houden dan de ander zijn onvriendelijkheid.

Linda, Izzie en Bram
- Annelies
- Zeer actief
Les 2Zoek stok! schreef:Annelies schreef: Het is vooral belangrijk dat u uw vriendelijke gedrag enige tijd volhoudt, ook al gaat het tegen uw gevoel in. Een kwestie van toneelspelen dus. Waar het op neerkomt, is dat u uw vriendelijkheid langer vol moet houden dan de ander zijn onvriendelijkheid.Shit, dat ik dat nu pas lees. Zou wel lachen geweest zijn als ik die tactiek had toegepast he?
Voor veel mensen is deze paradoxale interventie moeilijk vol te houden. Wanneer u een echte 'calimero' tegenover u krijgt die heftig klaaggedrag vertoont, dan zal de neiging groot zijn om zo iemand op een gegeven moment terecht te wijzen en duidelijk te maken dat hij het allemaal te somber of verkeerd ziet. Daarbij hoeft u maar het minste spoortje onvriendelijkheid te vertonen, en degene tegenover u heeft weer een bevestiging gevonden dat iedereen tegen hem is, hem niet begrijpt etc.
Neem zo min mogelijk het initiatief in het gesprek, ook niet door gesloten vragen te stellen. Die kunnen namelijk als sturend, en dus dominant ervaren worden.

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Zoek stok!
- Zeer actief
Goh, ik vind het wel leuk hoor. Ik kom vaak achter nieuwe dingen. Zo kreeg ik vandaag een aantal lijsten over mezelf binnen van klanten en collega's. Ze moesten kenmerken aankruisen die op mij van toepassing zijn en vaardigheden/competenties waar ik aan moet werken. Toen zag ik ineens een patroon: hoe verder de mensen van me af staan hoe meer ik een vriendelijke en open indruk maak.Inge O schreef:ik krijg daar ook soms wat de kriebels van, er zitten zóveel kantjes aan mensen (én dieren), dat krijg je nooit in hokjes gegoten. ik kan het wel leuk vinden om te lézen, maar als ik het echt voor het echie op het werk zou krijgen (gebeurde vroeger wel) word ik er helemaal niet goed van (nóg slechter :N:Tamara en Bowie schreef: Ik vind het wel grappig om te krijgen, maar interessant? Neuhh, soms is het goed om niet altijd maar over alles na te denken, te analyseren en helemaal uit te pluizen.![]()
![]()
Daar bedoel ik niet direct dit topic trouwens mee hoor, maar in zijn algemeenheid).
Directe collega's hadden allerlei dingen ingevuld als 'direct' en 'ongeduldig' en klanten juist 'flexibel', 'klantgericht' en 'pro-actief'. Dat is dan toch een eye-opener voor mij.

Linda, Izzie en Bram
- Youp
- Zeer actief
Ik ben ook wel zo hoor. Ookal zou ik anders willen...... De laatste 2 jaar kan ik me er wel wat meer voor afsluiten. Dus misschien leer ik het nog eens om schijt aan bepaalde mensen te hebben.miekmiek schreef:Oh, ik ben wel zo iemand die zich laat raken door jan en alleman. Heel vervelend is dat. Iemand die mij niet kent, kan mij toch zo kwetsen dat ik er nachtenlang wakker van kan liggen. En maar denken; 'niet eerlijk!' en 'waarom nou?' Erg irritante eigenschap, maar het forum hier is wel een uitstekende kans om een beetje te 'harden' daartegen.
Ik kan best goed tegen kritiek, wanneer het terecht is. Als het niet terecht is kan ik me daar erg boos om maken. Gelukkig is het niet meer zo dat ik het tegendeel moet bewijzen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Hanneke2
- Zeer actief
Het is een geweldige taktiek, en zakelijk heb ik hem heel aardig onder de knie, gewoon alsmaar beleefd en vriendelijk blijven en uiteindelijk wordt zo'n vervelende klant of collega ook helemaal onderdanig en aardig.Zoek stok! schreef:Annelies schreef: Het is vooral belangrijk dat u uw vriendelijke gedrag enige tijd volhoudt, ook al gaat het tegen uw gevoel in. Een kwestie van toneelspelen dus. Waar het op neerkomt, is dat u uw vriendelijkheid langer vol moet houden dan de ander zijn onvriendelijkheid.Shit, dat ik dat nu pas lees. Zou wel lachen geweest zijn als ik die tactiek had toegepast he?
Maar privé lukt het me vaak niet hoor. Als mensen lullige opmerkingen maken over mijn kinders of mijn beesten of opmerkingen die ik kan betrekken op mijn kinders of mijn beesten dan word ik akelig.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes